I så fall positivt for meg, i og med at all rusten som jeg foreløpig kjenner til på min 164, minner mye om dette... :p
Printable View
Fin 850 med under 100000 km http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
Solgt rett rett føre den jeg hadde denne( regnr. ye60256). Virker som sedan ligger høyere i pris enn stv og er litt mer lettsolgt bla classicene
Du husker ikke tilfeldigvis en rød classic med ca.130"km og to firekanta ekstralys i grillen som blei solgt i trondheim for en 3-4år siden og har annonsen lagra Gaupe? Snakka med han som har den nå her i byen her tidligere,men kan ikke huske å sett den på Finn.no
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Den var flott! Virker som en del av classic bilene er litt bedre tatt vare på jamført med mer ordinære 240GL på samme alder? Kanskje bare tilfeldig. Er vel kanskje ofte litt mer interessert i bil de som kjøper disse utgavene.
Dei kosta 30k ekstra i 92, så ein måtte jo ta ei val når ein kjøpte desse, og ein visste jo at dette var ein av dei siste bilane. Det finnast også ein modell som heiter SE Classic, har sett to bilar med det merket, men veit ikkje om det er noko som skiljer den frå ein vanleg SE.
I den grad en 244 ligger høyere i pris enn en 245, tenker jeg at det først og fremst må ha å gjøre med tilstand og utstyrsnivå/type. 244 i senere år var nokså typiske "gubbebiler", i blant med lav km-stand, mens 245 gjerne ble velbrukte. Jeg ser strengt tatt for meg at en 245 i svært god stand bør være mer verdt enn en tilsvarende 244 - både fordi at den kan vurderes som attraktiv i seg selv, men vel så mye fordi at den er desto sjeldnere enn en fin 244.
Jeg liker egentlig stasjonsvogn veldig godt, men en 200-serie må i mine øyne være sedan! :) Samme som 800-serien i mine øyne helt klart er penest som stasjonsvogn :)
Veldig ofte er det noe i det der, helt klart. :D Men det henger gjerne også sammen med alt av detaljer, utstyr, utførelse. I mange år var det vanlig med andre forskjeller på 244 og 245 enn karosseriet, slik som seter, tilgjengelige utstyrsnivåer og i en viss grad motorer. Og forskjellene understreket nettopp det at 245 i en viss grad ble brukt som et rent nyttekjøretøy mens 244 forekom som "luksusbil". Imidlertid kan 245 etter mitt syn også være "luksusstasjonsvogn", og den var strengt tatt tidlig ute i det markedssegmentet.
Har vel egentlig ikke "skrudd" så mye. Jeg betalte 48000 for bilen. Det at jeg både måtte ha nye rør for kjølinga til automaten og radiator samtidig som jeg kjøpte en original oljekjøler på Volvo ble 6000. Nytt filter og flushing av girkassa ble nok minst 1500. Deretter så var jo eksosanlegget med grenrøret og sportskatalysatoren 8000. Refleksplate, snowcaps, turteller, utetempmåler, VDO oljetrykksmåler og holder 2500. Så tok jeg en gjennomgang av bremsene, nye skiver, klosser og bremseslanger samt en liten shining av caliperene 3000. Førersetet husker jeg ikke helt, men det var nok en tusenlapp det også. Jeg byttet også injektorer (Sprayet ujevnt), luftmengdemåler og svinghjulssensor 2500, I tillegg så byttet jeg noen foringer det var litt knirking i. Så tok jeg også en full service med reg reim og alt, men det går jo ikke å regne med. Muligens en del andre småting også.
Selv om det ikke er så mye så blir det fort litt penger av det. Selvfølgelig litt tullete å betale så mye for bilen og bytte en del ting som strengt tatt kunne ha holdt litt lenger for så å selge den forholdsvis kort tid etterpå. Bilen ble i alle fall veldig god å kjøre. Brukte den noen turer til Nord-Norge. Da er det greit å slippe for mye "bruktbilfølelse".
Bilen blir vel nå telemarking etter 22,5 år som vestfolding.
93 240 Classic limited edition (nr.1234/1600 vistnok)
Aldri hørt om "classic limited edition" før, men er det dette som blir tilsvarende/er "SE Classic" som gaupe nevnte lenger opp?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
Er noe merkelig med den der - blank turteller, gamle baklykter, lakkerte lyktelister og grillramme blandt annet. Står liksom ikke helt i stil til at det er en 1993 modell. Lurer på om dette er samme mannen som kjøpte 260en til Morgis.
Er 93 i følge chassisnr såvidt jeg så. Men er f-motor så er noe forskjellig fra norsk classic der ihvertfall.
Reg første gang i 97 http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+...nummer=RA34877
Dette er en annen versjon enn den Classic som var i Norge. Den kan nok ha vært både i USA og i Sverige - kjennetegnes med nummerering og lakkert ramme rundt grillen. Mulig at den bare kom i denne fargen?
Den er langt i frå orginal som ein amerikansk classic ja. Instrumentet er forøvrig bytta, og ser ut som den ikkje har amerikanske fangarar lengre. Eigaren blir rasande om nokon kommenterar på annonsene han har hatt på den på facebook. Den låg vel ute til 25k sist gang trur eg.
Desse bilane skal vere nummerert frå toppen, den første stod det 1600/1600 på, så har det gått nedover. Amerikansk classic skiljer seg mest ut frå standard 240, med lakkert frontlykt-lister, grill, treverk, cruise control, emblem og scorpius felgar. Elles var den berre å få i gitte fargar. Utover det så skiljer den seg lite frå standardbilen, motoren er lik, og ABS, airbag, sentrallås osv var standard på 93en. Svensk 93 classic er ganske lik denne. 92 Classic trur eg var kun B230FX utover standard GL.
Dette er en godbit!
En på DCN som selger den.
96 855 2,0 LT 175 hk. Ser fin ut - gunstig pris. Mulig "arkiveksemplar"? :D
Sikkert en grei bil, men var ikke noe utsøkt med i mine øyne. Ikke var den spesielt godt utstyrt heller. :) Er nok andre eksemplarer jeg heller ville hentet som arkiveringseksemplar. :)
Kan godt være at fordommene mine kommer av at jeg personlig ikke kan fordra fargekomboen med rød bil og de stygge lyse skinnsetene :p