Dekslene har vel bare falt ut da den fikk seg en på snuten? Trodde ikke Volvo leverte biler med åpne hull i fangeren
Printable View
Dekslene har vel bare falt ut da den fikk seg en på snuten? Trodde ikke Volvo leverte biler med åpne hull i fangeren
Vil tro du har rett i det.
Mulig det, men faller noe ut eller blir borte, så kjøper man nytt :p Hvis ikke så ser det jo helt grusomt ut :p
kanskje eieren lider av det samme som meg... 'gjør-det-i-morra-syndromet' :p
Det var ein spøk som iallefall Jacobsen forstod.. :p
1 eiers lav km 940 turbo
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
"940 Turbo" vil i dette tilfellet si en vanlig 940 - med lavtrykksturbo, som var standard fra 1995.
Det taler vel i det minste til setenes fordel at det er samme farge foran og bak? :p Men ikke helt i tråd med interiøret ellers.
Original bil vil jeg regne for en fordel - og med så nærmest sjeldent lav km-stand, forutsatt at tilstanden er så god som en bør forvente, synes jeg ikke prisen er så gal.
Hadde det vært en 97-98 med skinn/delskinn og litt utstyr så hadde det vært en fin pris :)
Det er i hvert fall klart. :)
Ja, "940 Turbo" har vel vanligvis betydd "høytrykksturbo" og (minst) 165 hk.
Lavtrykksturbo (135 hk) var i hvert fall ikke standard fra begynnelsen av årsmodell 1995. Man kan kanskje spekulere i om det da blir å regne for "ekstrautstyr" på det flertall (tror jeg) av 95-modeller som likevel har lavtrykksturbo. Min oppfatning, som jeg riktig nok ikke finner dokumentasjon for akkurat nå, er at det ble standard på et tidspunkt tidlig i årsmodell 1995.
Sant nok, skal vi pirke litt så ja, da er det en lavtrykksturbo i annonsen over. Som Gaupe sier så har jo 940 turbo, emblem på bakluka og det står turbo på luftfilterboks, noe det ikke gjør på lavtrykksturbo.
Min 940 er fra mai 95 og har lavtrykksturbo, om dette er "ekstrautstyr" eller om det faktisk var standard vil ikke jeg spekulere så mye på, de aller fleste 95 modellene er lavtrykksturbo, men av og til dukker det jo opp en 95 GL også...
Å pirke er jo noe av det vi driver med her. :D Altså:
Dukker det opp en antatt 95-modell 940GL, ville jeg lure på følgende: 1. Er det en overligger fra 94? 2. Er den bruktimportert? 3. Har den fått byttet emblem/bagasjelokk?
Også de (tidlige?) 95-modellene som ikke har lavtrykksturbo (i stedet har de B230FB med 130 hk, som 91-92 GL/SE) skal ha samme kjennetegn i utseendet som andre 95-modeller og senere, nemlig svart grill med blank ramme og emblem med "940" uten bokstaver.
Stemmer godt det du sier her vil jeg tro, de 95 modellene (som jeg har sett på finn.no) som ikke har lavtrykksturbo, og de som jeg da vil kalle for GL (selv om det kanskje blir feil?) har som du sier samme kjennetegn som andre 95 modeller og senere :) Altså kun "940" emblem på bakluka (og selvfølgelig Volvo emblem, på andre siden) og svart rutegrill/turbogrill med blank ramme :)
Nettopp, da er vi enige. :) Men en forskjell er det forresten, hvis man kaster et blikk inn - da vil man kunne se på girspaken at de uten turbo har M47, ikke M90.