Er kansje litt dumt hvis man får avslag på en slik søknad, og de ser at du kjører rundt med de fjørene som du ikke fikk godkjent? hadde du ikke prøvd å fått det godkjent hadde de kansje ikke tenkt så mye over fjørene
Printable View
Så jævli pent ut på den 245'en :)
Mye tøffe biler her. Kommer sikkert masse mer også :D
Arndal : blei jævli feit på bilen din ;) bruker du 215-35-18 ??? :D
Terje; Om du klarer å hjelpe til med å få en praksis for godkjenning av mere senk så tviler jeg på at noen synes det er ødelegging av tråden. Heller tvært imot. Tror de aller fleste på akkurat denne tråden er interessert i noe slikt.
Noen sliter til og med med å få godkjent fjærene med tuv, motorbytter, felger osv. så det er ikke rart at retningslinjer rundt dette blir etterpurt. Som du sier så er det en person som avgjør hos BT, men de har sine kjepphester som de flittig rir. Om det kommer fram dokumentasjon som tilsier at de bør godkjenne så hjelper det nok veldig for bileierne som kan legge fram slikt.
noen som vet når di får inn flere felger på lager?
Tar Gt bilprodukter i Verdalen inn disse?
Og er Gt bilprodukter og bilprodukter to forskjellige firmaer?
Eller kan man få kjøpt disse av bilprodukter.no?
Mulig jeg er ute og kjører, og har blandet sammen her.
Bra med bilder her :)
Loitt ot men støtter opp det Terje1 sier, er også noen som har fått godkjenning med fjærer laget på mål fra feks åkrane. Jeg fikk blant annet min 242 godkjent med 60-40 senk i fjorsommer, vel og merke nytypen lesjøfors med modda fjærskåler fram (noe jeg mener må til for å ikke føle at man er ute og kjører båt) :)
Det han på bt så på var støtdempertest, at fjærene var i spenn, målte avstander litt her og der fra hjulet og til forskjellige punkt, så på tuv papirer og papirer fra forstillingskontroll. Det tror jeg var alt.
Dette kan jeg bevise for deg Karl, ettersom mål fra skjermkant og til senter av hjulnav er skrevet inn i vognkortet, så kan du jo sammenligne mine mål med en annen 240 med 40mm lesjøsenk. Men dette først når bilen blir hentet fra vinterdvale.
Thomas S: Supert :) Og tusen takk for gratulasjonen :)
Få besvis på dette, da her på BT si sier di at man vet av ulovlig senking som består av sveising av bærende karroseri, dvs fjærskåler. Di tok bilder av mine, for neste visning da di ikke godkjente mine fundmetalfelger.
Så vil gjerne se mere papirer på div senking, da som "jeg " som andre ikke har sett et enda papir på mere en lesjöfors fjærer !
Det eneste jeg kan "bevise", er målene som er innskrevet.
Flere bilder!!
da har jeg fått 4 stykk mk18 felger hitt :D blir å få montert di på bilen etter jobb i dag da.. :D
Høres bra ut. Om det kan komme en mal på hvordan få godkjent litt mere senk så har masingen min lykkes. Det er ikke snakk om å bevise noe for meg. Jeg driter i om folk kjøre rundt med biler som subber i bakken og blir stoppet i teknisk hele tiden. Det jeg ikke liker er kritikken av folk som kjører lovlig.
En annen ting som irriterer er utsagn som ikke blir fulgt opp med dokumentasjon, eks; "jeg vet om en 240 som er godkjent med 400hk" eller "han fikk godkjent coilovers på 240en sin". Jeg vil gjerne se godkjenningspapirene på dette før jeg sluker det rått.
Spilte du med åpne kort angående moddingen din av fjærskålene eller satset du på at mannen på BT ikke så dette? Har ikke hørt om noen som har fått dette godkjent og da er man tilbake til start. Selv om man klarer å lure seg forbi en kontroll på BT så betyr ikke det at alle modifikasjonene ble godkjent. Jeg fikk godkjent senking på en av bilene mine mens den hadde helhvite baklykter. Det betyr ikke at jeg fikk godkjent baklyktene, bare at de ikke la merke til dem. Nedbyggerne til Kaplhenke er ikke godkjente selv om noen kommer seg gjennom EU med dem montert på bilen. Om alt hadde vært så jævla enkelt å få godkjent som enkelte skal ha det til så hadde det virkelig vært gøy å drive med bil i Norge.
On topic; Hvordan går det med planene om å lage 17" felger, noen som har hørt noe?