Det må jo bli helt ukjørbart med hjulspinn all over the place!
Printable View
Det er dette jeg forsåvidt og er ute etter, i og med at vi har samme motor, ytelsesmessig. However, direkte erfaringer med motoren min, og Nubel sin, har jeg ikke funnet. Ladetrykkssensorer og elektronisk gasspjeld tror jeg setter en liten hindring for wastegateprosjektet.
Forsiktig prøving kommer jeg nok til å gjøre, men artikkelen fra turbobricks over gir jo inntrykk av at ME7 er langt verre å hanskes med når det kommer til slike modifikasjoner.
Jeg skrudde litt på wastegaten på den jeg hadde, husker ikke hvor mye, men så lenge det går bedre og ikke ga noen problem ser jeg ikke problemet egentlig... Problemet er vel i det man får for mye luft og lite drivstoff så den går for magert og begynner å svir noe... Men det får da være måte på hvor lange forbikjøringer man skal ha også...
Kjapp avspyling i dag med statoilhøytrykk (dvs omtrent som litt hissig bergensregn) og statoilsåpe. Glemte surfexen hjemme :(
Godt å se skvettlappene (som fikk litt vask og polytrolbehandling i går) holdt seg, var litt bekymret for at de fremdeles var litt klebrige da jeg måtte ut og kjøre og at polytrolen ville suge til seg og "lime fast" møkk:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1100.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1101.jpg
Som nevnt tidligere synes jeg egentlig bilen er vill nok, men det kan jo hende at en tidligere eier har gjort noe her allerede. Har i hvert fall ikke merket noe negativt, men synes det er greit å få sjekket grunntrykket uansett :)
Skjønner ikke hvorfor alle dere med lavtrykksturbo-erfaringer tror jeg trenger mer trykk ;)
Begynner å bli krenkende detta nå :p Hehe. Mye vil ha mer er det noe som heter...Personlig liker jeg det å kunne gi på i 3. gir i 70km/t og peise forbi 2-3 biler og ha en god margin igjen, det er noe jeg regner med du også kan med R'en din, men nå drar jeg mye campingvogn i sommerhalvåret og liker VELDIG godt å ha det lille ekstra når den henger på ;)
Kjenner til det der, når eg køyrte med 1800 kg vogn, kjentes det ut som bilen var ein 2,5T :-P
Syns faktisk det var pent med originalgrillen. :)
Nå skal det jo sies at hans er en originalbil i ordets rette forstand... og når alt er originalt, ser som regel originalt best ut:-)
Har faktisk kun byttet en skiltlyspære på bilen de tre årene jeg har hatt den! Og skjermblinkpærer fordi de var for hvite for å gå gjennom PKK... Men må ha nye parklyspærer og det spørs om det ikke blir nye blinklyspærer også da :)
Ja jeg også, så jeg har ikke noe hastverk men jeg skal ha på igjen en XC-grill etter hvert. Jernmerket i midten er forresten borte på nedre halvdel, men på bilder kan man tro det bare er lyset som gjør det :p
Hvis noen har en som er hel og fin de ikke vil ha så er det bare å sende PM :)
Ah, godt tips! Jeg fant brukte inkl frakt fra usa for ca samme pris, men veien er mye lengre både fysisk og mellom hva en tilfeldig ebay-selger sier er "fin" og hva jeg vil tro Jahn vil gå god for hvis jeg spør..
Scstyling har også gode priser på nye, og jeg har egentlig mest lyst på en ny så jeg vet den er 100% :)