Ja, sier noe der Per! Sorry for at jeg sviket VCCN på Rudskogen Motorsenter.. Men fristet minimalt å bruke den, frister fortsatt lite! Men nå går jeg ut i ferie i dag, så kanskje jeg finner igjen litt glede da! :cool:
Printable View
Ja, sier noe der Per! Sorry for at jeg sviket VCCN på Rudskogen Motorsenter.. Men fristet minimalt å bruke den, frister fortsatt lite! Men nå går jeg ut i ferie i dag, så kanskje jeg finner igjen litt glede da! :cool:
Må nok starte på judd GVX prosjektet! :D
Heisan.
Enkleste måten og få tilbake gnisten. La oss møtes noen biler på rudskogen og ta et vennskap race. Hadde vært moro og ta en hyggelig kamp med mye juging og gassing.
Jeg har ikke vært i garasjen på 2 år omtrent grunnet barn og jobb. Men nå var det ordentlig moro på rudskogen igjen.
Sikkert et track day snart.
Filtis
Tror nok bare du kan glemme å få Anders på flere Trackdays! Var ikke akkurat suksess sist!
Jeg er med i NRC som står for sikkerheten på banen, også under trackday. Skulle du mot alle ods stoppe, skal jeg hjelpe deg....
Godt å høre Petter! Bilen fåkke havnet i bedre hender da!
Men når er neste event? Og hvordan er med med prøveskilt?
Kan si mye rart om Trackday, og at du Anders ikke var så heldig med den episoden der, men at det er enn bra arrangement og en fin mulighet for mange å kjøre på banen uten å måtte dra på Gatebil er det liten tvil om! :)
Neste er 12 august :)
Er jo bare å skru sammen bilen ordentlig så du ikke må berges så er det jo ikke noe problem ;)
Skjer vel ikke en gang til at du setter bilen i brillene uten sikring iallfall :) Vet du ville ha det sist også, men man stoler jo gjerne på fagfolk.... :/ Det skjer ikke neste gang!
Det er jo ikke fagfolk når en setter en bil i brilla uten å sikre på noen måte.. :)
Da må man ha vært i faget først ja :p
Men Anders, er på tide å få lufta denne bilen igjen nå vel, kan ikke bare stå å samle støv!
Jeg er klar!
Og ang å skru sammen bilen, kan jeg noe får at triggerhjulet brister? Nope ;)
Pacific Standar Time. Texas er ei klokke. :)
Personlig Service Teknikker ja :)
Vært ute en tur med bilen i dag og gitt den en vask, var blank og fin under støvet!
Og siste oppgradering gjorde susen på den ene barnesykdommen den har hatt, nemlig problemer med dynamoreimen! Ved høye turtall og girskift har den klatret på reimhjulet og mot tørrsumppumpa! Det problemet er nå løst, og det føles godt!
Så får jeg jobbe meg mot lisens tenker jeg!
Glitrende! :D
Neste helg er fin mtp kjøring på rudskogen. Trackday på lørdag og ope treff på søndag. Opel er åpent for alle merker. Sepå siden dems. Opelmotorsportclub.no
Er der begge dager selv. ;)
Men jeg har skilt uten bokstaver og tall så blir da litt værre siden jeg ikke har lisens på bilen enda :P
Er det motivasjon for deg eller oss dette her da?
Selv om det er aldri så lekkert å se på :D
Takker :)
Må gi meg selv litt motivasjon til å få lisens på den sikkert :p
Hva er det som gjenstår for å få det? Noen skjemaer, litt stempling og en visning? :p
Noen som har "veien til lisens" typ vanntett regelverk?
spørs jo hva slags lisens du skal ha da
Drifting: http://bilsport.no/uploads/teknisk_r...04_05_2012.pdf
Racing:
GT1/2: http://bilsport.no/uploads/teknisk_r...g_2_2012_4.pdf
GT3/4: http://bilsport.no/uploads/teknisk_r...g_4_2012_3.pdf
Takker!
Er ute etter den enkleste for Trackdays, så hva ville du gått for?
Di er veldig like egentlig! Og med den motoren din så går du under gt3/4
NSk skal ha banetreff fredag 10 august.Hvert hyggelig med flere volvo folk der :)
Stor mulighet for at jeg kommer med S60R AWD'n!
Da må du jo ha lisens for asfaltracing ihvertfall. Den er jo ganske allsidig :)
Men GT3/4 holder i massevis ja.. (Så det nå ;) )
Jepp :)
Var ute og trillet en runde i Gjøvik i går, seff med headset (vil jo ikke bli dævvhørt)! Jammen artig å se hvor mange som mister det de har i hendene sine :cool:
Har du bilder av korleis du ordna negativ camber bak på bilen?:)
Var litt moro ja :)
Bilder og bilder, og negativ og negativ :p
Men det er bedre enn ikke noe, og veldig enkelt - kraftig pinneapparat og ei real sveisefuge på toppen på rørene på hver side! Gjør faktisk susen. Fattern som tipset da han har kjørt grom 242 Turbo i div. 1 i 88/89 og vant det aller meste ;)
IGMAB har ein jigg til slike greier, det er eit vel utprøvd oppsett.
Anders, noko bileter frå den tida og bilen?
Camberen er målt og er lik på begge sider :)
Kan høre litt med han om info, men det jeg vet er at ALT var hjemmelaget i samme garasje som jeg har lagd min - til og med samme dreiebenk ;)
Nå nevner jeg litt av hva jeg husker.. Han kjørte med mekanisk PORSCHE innsprut fra V8, her var det mye justeringer med nåler osv for å få dette til å fungere optimalt. Gjorde jo susen at hans far, min bestefar var børsemaker og over snittet perfeksjonist! Dessverre gikk han bort tidlig i min barndom!
Mener å huske at effekten var i området 350 hk sammen med en vanvittig bredt register! Var vel et løp han kjørte med kun fjerde gir og kom høyt opp på resultatlista! Kan nevne at banen var kronglete, så sier litt om momentet i denne saken!
Total selvkost på bilen med alt var rundt kr. 50.000,- mot konkurrentenes "fabrikkbiler" til en halv million! Så skjønner at faderen syntes det var ekstra stas å gruse disse med en hjemmesmidd 242!
Derfor støtter jeg det å bygge selv, mye artigere det enn å kjøpe ferdig produkt!
All ære til deg Anders, men mistenker at far din skal ha litt av æra også :)