ja, er en fordel det ja :)
men vurderer faktisk å selge bilen, til fordel for ny ;o
var jo bruksbilen min dette ^^
Printable View
ja, er en fordel det ja :)
men vurderer faktisk å selge bilen, til fordel for ny ;o
var jo bruksbilen min dette ^^
Kan ikke gi opp nå ! :confused:
Har enda ikke fått tid å kjøre i gang bærbaren så jeg får sett på loggen, men du kan prøve å kjøre Megalogviewer sin version av autotune, for å se om det blir bedre, bensindelen har du vel mappet opp selv før ?;)
Eventuelt:
Kjøp deg Tunerstudio Pro, slå på autotunefunksjonen og sjekk om den klarer å rydde litt opp i mappet..!
var uansett planen å selge til høsten, kan jo selvfølgelig prøve litt mer hehe :)
tunerstudio pro kan jo klare det..
ja, har prøvd meg litt på bensin :)
kan jo kjøpe enda en bil ^^
så gjøre færdi 242n, kjøre litt og selge :p
hva tror dere er en grei pris for bilen da?
specs står i første post. uten compomotive felgene.. tsw felga kan følge med.
har lagt ut bilen nå.. har enda et prosjekt som trenger mer jobb enn denne ;)
ligger på finn, usikker på hva den er verdt så jeg bare satte en...
Sikker på at du ikke kommer til å savne denne da ? =P
det kommer jeg sikkert til å gjøre, men får ta vogna helt ut :)
syns det er tøffere med lav vogn å motor uansett hehe..
men blir uansett greit med en nyere bil å bruke til hverdags ;)
Hva forventer du å få for bilen da ? =P
har ingen anelse.. kjøpte den for 20 000, men da så den bedre ut :p
sveisa litt rust, og det igjenstår på hjulbuene bak..
ellers så er jo motor å drivlinje + interiør litt oppgradert :)
Du får bestemme deg for hva du forlanger for bilen, ett par stykker som er på leiting etter bil.. =) Selv om jeg allerhelst vil at du fullfører bilen !
syns jeg bør ha igjen minst 35 000 ja.. mye for langt kanskje?
men med tanke på hva jeg ga for den + alt som er gjort, så syns jeg ikke det er en så dyr pris..
35000 syns no jeg va litt billi :P
er vell det.. ligger ut til 40 :)
40? har en 50 lapp her. Kan du veksle?:)
Hehe:) Faen... Syns lissom du gir deg litt for fort her nå. Opp som en løve,
ned som en skinnfell!
Du må fullføre og levere!
Jeg forventa meg faktisk noe av deg og dette prosjektet her, sammenlignet med mange andre ville planer rundt om. Må innrømme du skuffer meg nå altså. Sett den heller til side. fullfør den andre bilen først, og gjør ferdig denne etterpå. Den stikker ingen plass.
Pengene er 1 ting, men alle de bortkasta arbeidstimene som du ikke får betalt for da!
pluss deler som kan være vriene og finne, tida brukt på å ordne de osv.
Gjør deg ferdig!:D
Ingen liker halvgjort jobb:)
Om du kødder og plundrer med forskjellige ting som du ikke får til, så husk 1 ting.
Se mulighetene, ikke begrensningene:)
Ola
Selg heller den 245'n ;D
v20t: er enig i deg på det meste :)
men jeg har ikke plass til enda en bil heller, den kan ikke stå på løftebukken for alltid ^^
er jo strengt tatt ikke mye som mangler.. frister med nytt grenrør faktisk, men gidder ikke å koste på :p
en annen ting er jo at det koster ikke noe å ha den bortsett fra forsikring :p
men det frister med annen bil og..
har jo 245n ^^
alecxz: har ikke lyst til det ^^ mindre 245 å se på bane enn 244/242 ;)
skulle montere selene i dag, men må få ordnet meg med en gjengebakke først, da gjengepartiet ble for kort..
har også prøvd å få fyra bilen etter jeg flasha om til 3.1.0 koden og brukte tunerstudio.
har lagt inn akkurat samme parametre som i megatune, men ser at rpm kommer å går! ca 1sek med rpm så 1 sek uten, og sånn fortsetter det.. har prøvd å justere vr potmeterene men det ble ingen forskjell :S
den starta jo i det minste med megatune :/
Prisen var ikke så gal, mtp hva man får. :) Eneste problemet er vel at markedet for denne typen biler (som karrosserimessig er en katastrofe, men som har motor som veier opp) er veldig snevert. :(
Det er jo dessverre ikke til å stikke under en stol at karrosseriet ikke trekker til seg kjøperne på denne bilen :p
De fleste som skal ha 240 til den prisen leter jo etter en bil som kan tas ut på søndagene, og som er relativt hel og pen, årmodell og km.stand tatt i betraktning.
Triggerfeil altså ! Prøv og mål på signal og mot jord på VR sensoren når du kjører bilen på starteren, det du skal måle er volt.. Nå når du har V3.1.0 har du vel større muligheter for logging og feilsøking ?
Finner ikke updatenotes akkurat nå.. Har du triggerlogger på 3.1.0 koden ? Inne på diagnostics fanen ?:)
daniel v: skjønner hva du mener ja hehe :)
berg: jepp! tenkte jeg skulle kjøre en logg mens jeg justerer vr potene.. skal jo få til å se samme kurva som et scoop så ;)
ja, tunerstudio nå vett :)
Tunerstudio er fint ja.. =) Litt verre å arbeide med om man har ett ustabilt oppsett, da det mister sync litt fortere enn megatune ved resets og slikt.. Men mye bedre å arbeide med og enklere å feilsøke med.. !!
Om du måler volten på sensoren mens du kjører på starteren får vi ett intrykk av hvor høyt signalet ditt er.. På min måtte jeg lodde inn 1k motstand for å få ned signalet, men dette var med 60-2 !
EDIT: Du har mail !
Ser at man kan fjerne c32, denne kunne visst filtrere
bort signalet ved bruk av fler tanna triggerhjul..
Har flere muligheter med TS ja, bla flere logg muligheter osv :)
Mister sync mye fortere ser jeg.. Får prøve å måle senere, har en Opel som skal på bukken nå, så 242n står ute i sola for første gang på lenge ;p
Skal sjekke mail senere :)
Får jeg stabilt rpm signal så går motoren tror jeg :)
Prøv å ta en compostie logg når du har vekselvis signal, uten at du vrir på potmeter mens du logger. Har du prøvd å snudd på "ignitrion input capture"?
Den oppførselen du beskriver der kan man få om MS leser signalet feil vei. Jeg opplevde faktisk akkurat det samme på en NA trimma B230 i går kveld :P
Om ikke det hjelper, så bør du nok prøve 10Kohms motstand i serie med jordinga av trigger.
Har prøvd falling egde ja, ble ikke bedre...
Kan prøve en composite logg og legge ut, hvis du ikke vil sende meg Mail adr på om elns?
Altså, klippe jord ledning i to å lodde inn en 10k ohms motstand?