Kommer det fler av disse felgene for salg?
Printable View
Kommer det fler av disse felgene for salg?
står litt tidligere i tråden at det kommer en ny ladning med felger i april/mai...
Hmm er det slik at 240 buene må valses bak..?.. hva om en setter en 240 aksel på 140? må en valse 140? Tog du an?
Om et er 0 på JP felgene og 6 på disse så bygger dem vel litt mere inn også...
takker for svar..
Med ET6 så bygger de lenger inn enn ET0.
Ja det er sant. Tenkte -6 jeg:o
Jepp hva det jeg tenkte også.. så kansje man slepper og skjære og dra i skjermen!?!
Har en relativt strøken 140 så vil sleppe og gjøre det..
Jeg hadde en gang i tiden en '72 144 med 100+ Penta 7x15 ET1, med 205/55-15. Det subba bak det også, både på 240'n og 140'n. Det var med originale hjulbuer. Da kan dere jo tenke dere selv hvordan det vil bli med 8,5x18 med et6. 140'n var ikke senka engang. Disse Ocean-hjula krever nok ganske kraftig massasje av hjulbuene bak.
har kjørt med 8,5x18 med ET10, krevde kun fjerning av ca. halve kanten på hjulbuen bak.. Og dette med et understell som var orginalt og 20år gammelt. Så kraftig massasje er vel litt å ta i :p
Har selv kjørt med 8,5" jp på 140 med 140 bakaksel.
Hele kanten var fjerna på den,noe som er meget ukurant. og mener å huske at dekket tok i da også.(225/35)
Mulig det er bedre på de første 140ene som har bakakseln lengre foran,men ukurant blir det nok uansett.
Har flytta frem bakakslingen på 242n min jeg,ser bedre ut+ at det blir bedre med plass i bakkant av felgen(er jo der det tar i først)
Det var det jeg var redd for ja, må vell bytte til 240 aksling på 142n da, for å få på JP hjulan.
Om ikke du får plass Roger Turbo. Så kan jeg handle av deg jp hjula hehe
Terje1: åssen flytta fram bakaksel?
sånn generelt:
Ved real senk så havner bakakslingen langt bak i forhold til hjulbuen,dette ser rart ut og om den flyttes frem så blir det også bedre plass til felger/dekk.
Dette pga at det er i bakkant det først blir trangt.
Borr nye hull i bærebroene(sveis igjen de gamle evt) og kort momentstaga evt bygg de om til justerbare.
Kommer an på hvor mye den flyttes,men skal være noe å gå på ang mellomakslingen.
Mener at ved real senk er 15mm ganske optimalt.
De første 140ene hadde bakakslingen lengre frem orginalt,men er ikke sikker på hvor stor forskjellen er..
Har de fortsatt noen på lager? sitter og skal bestille.
Det er tomt for først runde, men runde 2 kommer :) Ang. dekk dim å blir det nok 225-35-18 for min del, 215 blir alt for mye dekkstrekk for min del.... mulig jeg kjører høyere profil om de blir brukt som vinterfelger da... hvem vet...
Var ikke mellomakselen han hadde flyttet.
Jeg ville nok kanskje ha korta inn mellomakselen tilsvarende også, syns ikke det er SÅ mye den kan ri frem og tilbake, og litt må man vel ha igjen for fjøringsveien?
Passer disse på 940 stv med Lesjöfors 40mm rund baut og 225-35-18, uten modifikasjoner?