Opprinnelig postet av
TurboThomas
Nå er dette min mening, og folk skal få gjøre det de vil. Men jeg har mye mer troen på at BSRT oppsett er en mye bedre vei å gå enn Overboost og andre motorbyggere. Ikke at de ikke er flinke altså, men jeg har på følelsen at de ofte bygger motorer kun for bane og at de jager tall, ikke mellomregister. Det skal helst være kvasse kammer, grenrør og maxporting og store turboer. I tillegg til helsmidde motorer, custum og whatnot. Pengene flyr, og hvis det er bunndrag i en gatebilsmotor på veier under 100km/t grenser man er ute etter mener jeg det er feil vei å gå. Et BRST oppsett er ganske enkelt og billig i forhold i iallefall. Mye kan man gjøre selv, og mye er std volvodeler. Har man en god turbo, intercooler, sprut og en god kam er mye gjort. Porting av topp, eksos osv kan man gjøre selv hvis man har litt peiling og/eller leser seg opp
Jeg har selv et den oppskriften og er veldig fornøyd så langt. Mangler bare et skikkelig map i mine øyne. Jeg har nok i nærheten av 300whp ved 4000o/min, og det føler jeg ikke mange av de andre oppsettene på b230 har som mål. Bilen kjennes mye mer lettkjørt ut, og man slipper å gire så mye.