Denna så pen ut:)
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33396359
Vedlegg 939
Printable View
Denna så pen ut:)
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33396359
Vedlegg 939
Kanonpris,noen som får seg en bra sommerbil der ja!
Og en som har skjønt det;)
"Selv om mange ville sagt "strøken" synes jeg ordet er blitt belastet i bil-samenheng og sjelden reflekterer virkeligheten.Jeg vil nøye meg med å si at bilen er i sjelden god stand, men ikke perfekt."
Hva skjer med mange P2 R-er ute om dagen? :)
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33356146
Dem som kun har motorstørrelse som målestokk vil nok hevde at T6 AWD er en fullgod erstatter.
Ganske fin 164, men noe rust som må fikses - og sprekker i seter. Sjelden nok til at den likevel fortjener å nevnes... Brede baklykter er for øvrig ikke "korrekt" på denne.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27927168
Bud mottatt på 38 000, det må vel bare være å takke ja til. Er ganske mye penger for en ikke veldig populær veteranbil med en del rust.
Angående det at 164en skulle være "en ikke veldig populær veteranbil", har jeg generelt i det minste inntrykk av at en 164 (og i hvert fall E) som er komplett og i fin stand lett kan selges for noe i størrelsesorden 50.000 - noen går for betraktelig mer. Jeg synes det ser ut til at det er ganske mye som taler for dette eksemplaret, bortsett fra rusten som helt klart er en tungtveiende innvending, men samtidig også helt typisk på en 74-modell. Så 38.000 er kanskje et greit kompromiss mellom "fornuftig" og "nok"... Over tid får jeg inntrykk av at flertallet av 164er som tilbys for salg, er rett og slett restaureringsobjekter eller påbegynte prosjekter som har strandet på forskjellige stadier. For rundt et år siden "prøvde jeg meg" på en tilsynelatende fin og visst nok rustfri 74-modell til 50.000. Det nyttet ikke, for den gikk unna nesten umiddelbart.
Det som gjør at "264-baklyktene" ser fine ut på denne bilen, også for en som er opptatt av originalt utseende, er nettopp det at de bilene som har slike baklykter originalt, også har de store støtfangerne. For meg blir det mer galt når noen har valgt å kombinere de brede baklyktene med den eldre og tynnere typen støtfanger. Så dermed ser den bilen det dreier seg om her nesten ut som en 264 bakfra, og det er ikke så galt.
Forresten finnes det også 164er hvor slike baklykter er korrekte, nemlig senere 75-modeller (trolig ca 13.000 siste produserte) - en slik som jeg har selv. Men det er jo et unntak her hos oss.
Å kalle 164 for ein upopulær veteranbil, tilhører denne belaste største pisspreik. Til å vere ein 74 er den heilt korrekt.
Vekas største pisspreik, skulle det vere.
Jeg og mange andre er enige i at de brede lyktene kler best de store fangerne,så dette er en modifikasjon de fleste vil kunne leve med på denne bilen tror jeg:) Jeg var ikke klar over at 75'modellen hadde disse originalt,men man lærer nå for hver dag som går:) Personlig har jeg ingenting i mot de brede lyktene uansett støtfangere,bilen ser strax litt mer påkostet ut synes jeg:) Og hvis noen skulle ha 264-lykter liggende til en rimelig penge,så send meg PM!
Upopulær skrev jeg aldri, men samme det, etterspørsel kan ikke sammenliknes med til eks. Amazon og 1800, og en 74 er vel tross alt den minst populære av alle 164 årgangene. Men skal en ha en slik, så er det selvsagt mindre å velge i også. Syns, uansett hvor riktig den er, at det såg ut som håpløst for mye rust på det nevnte eksemplaret til at den burde være særlig attraktiv.
Nei, du skrev jo strengt tatt ikke det, så vi skal ikke overdrive. :) Og når "ikke veldig populær" først og fremst betyr at det er andre fra samme tid eller før som er mer populære, har du helt sikkert rett.
Som du antyder, kan det godt være at tilbudet og etterspørselen balanserer hverandre litt når det gjelder akkurat 74-modellen. Og hvilke grunner er det til å like en 74-modell dårligere enn de eldre? 1: Mange vil foretrekke de eldre fremfor 74-modellens fete støtfangere og enkelte andre detaljer som peker mot 200-serien. 2: 74-modellen har nok vært mest utsatt for rust av alle 164-årgangene. På den annen side vil jeg anta at akkurat det med rustutsatte årganger ikke bør spille noen særlig rolle nå, hvis vi forutsetter at det eksemplaret man har funnet er bra. Men nettopp når det gjelder 74-modellen, er de jo som oftest ikke bra...
Jeg har inntrykk av at en bra 164 74-modell blir solgt vel så lett som de eldre. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg baserer dette på et tynt grunnlag, for det er langt mellom 74-modeller som faktisk er hele og tilnærmet rustfrie. At denne kan gå for 38 lapper, kan likevel sannsynliggjøre at det er noe i det. Den som kjøper denne, trenger nok ikke gå så mye på skattejakt etter deler og detaljer - men det må legges mye innsats og mange tusen kroner i rustsveising og lakk.
Er vant til at det gjerne er forskjell på hvordan folk (og gaupe) velger å ordlegge seg ;)
Ja karosseriet såg rett og slett spesielt ganske skabbete ut om man studerer bildene litt, dessverre får man si siden det kunne vært en spesielt pen bil i fin stand. Ren spekulasjon, men det er en del tegn på at den har vært restaurert tidligere, og den har vært lakkert nederst på ene døra iallfall i senere tid (se maskeringsskille). Og et bud bare noen skarve høvdinger under prisantydning er sikkert bare noe han har fått på sms usett siden bilen ikke ble solgt? :)
He he. :p
Jeg vil nok si at dette er en bil som bør tas vare på - men det blir et spørsmål om pris satt opp mot innsatsen som vil kreves videre.
Hvis vi ser på bestanden eller hva som tilbys for salg, får jeg inntrykk av at mange 164er har blitt parkert med tanke på fremtiden, men med masse rust. Det må i hvert fall bety at det er en utbredt oppfatning at de kan være verdt å sette i stand igjen. Derimot har nok etterfølgeren 264 oftere bare blitt skrotet - men sikkert ikke så ofte uten at baklyktene har blitt plukket av først. :D
Meinar det var i 71 at det vart bytta stålleverandør, og ein fekk større problem med rust. Men dette kan like gjerne vere forskjellar i produksjonsprosessen. Så det er oftast dei første som har overlevd tida best. Ein 164e med det rette utstyret og fargane, er uansett ein stasbil, og at ein ta nokre kroner for den i heil tilstand er ikkje umogleg. Om ein forventar seg ein strøkent toppvolvo for denne prisen, så er ein uansett ikkje i marknaden. Dei fleste amazonar til denne prisen, ser nok også best ut på bilete.