Jeg tror ser poenget ditt :) Du mener blandingen ikke komme inn med nok turbulens for å skape en god forstøvning, ettersom gassen vil gli lett over radien, og slynge drivstoffet ut i sylinderveggene?
Printable View
Kan jo gjøre som endel farbikker gjør for tiden, vri innsugskanalen.
Da skaper man en syklon effekt som forstøver drivstoffet meget fint ;)
Har en en polert kanal så dråper fuelen seg i grenselagene og hvis det er bare glatte flater over alt så er det ingenting som sparker fuelen ut i den aktive luftstrømmen... får ikke nødvendigvis bløte vegger av den grunn, men kan ende med å måtte kjøre 10 grader mer fortenning enn en normalt må.. Og halve jobben med porting på 2V er å senke fortenninga.
Ser den :) Blankpolere kanaler blir ikke så aktuelt hos meg. "Bling-Bling" og polish kan "Bimmer-gutta fra Grefsen" drive med :) Jeg har brukt 40-60 korning på de jeg har tatt clean-up i kanalene på.
Driver å vurderer 16v sugemotor isteden for turbomotor til å begynne med i prosjektbilen. Noen som har noen tips? Vipec v44 sprut og E85. Hva kreves for 250hk? Ser for meg langslagsveiv på smidde mahle stempler, h-råder og 12:1 i komp. Porta 16v topp med mekaniske løftere og doble ventilfjører samt få slipt om kammene. Noen som har noen tips?
Hvis du skal kjøre den religiøst på E85 og ikke vingle frem og tilbake mellom drivstoffa hadde jeg bygget den som en dedikert alkis.. skal du først ha E85 og harde kammer så kunne du hatt 13:1 i statisk komp uten problemer, spes hvis du skal varve over 7000 rpm og ha kammer til det... :)
Jupp, han må vel helst litt over 7000rpm også for å få 250 sugiser, iaffal som 2,3L. Om han ikke får så å si alt til å klaffe... 253Nm av en 2,3 sugis begynner å bli litt tricky på under 7000 :p Hvis motoren skal kunne kjøres normalt og ha noe som kalles en "kurve" :p
Hva med stroket b23 veiv så jeg får ca. 2,5L?
Aldri feil med volum, med langveiv er flere over 300 hk, men da snakker vi ikke spesielt gatevennlig... :)
Nei nettopp, tenker en "start" motor for å få bilen opp å gå med nytt understell, bremser, sprut, e85 og alt som hører til. Så får vi se hva som skjer siden. Har en b234f, nytt regreimkit, doble ventilfjører og nye ventiler jeg kanskje tenkte å bruke, men rådelagrene er vell ikke allverden? Hvordan holder oljepumpa? 200 hjulhester hadde vært morro. :)
200 hk er nesten bare en lett porting og noen kammer unna på en 16V med litt volum på sprit... :)
Går det å kjøre sprit på gasser?
Du trenger igrunn å øke dysestørrelsen med 40-42%, høyere komp, og/eller høyere fortenning.
Ønsket var selvsagt å kjøre med lambdameter og videokamera i bilen slik at forgasseren kunne modifiseres til å gi en noenlunde bra fuelkurve, men dette var dessverre utenfor budsjettet. Fuelflowet ble derfor bare enkelt og greit økt med 41% ja.
Mener å huske at kompforholdet ble lagt på 13,2:1 med en Volvo GT6 kam.
E85 for the win :D
Tror jeg stort sett skal kjøre E85 på alle mine ;)