Sjansane er nok store for det, er ikkje mange DL av denne årsmodellen med takluke, var nok heilt klart mest vanleg på GLE og 264.
Printable View
Den må takast vare på! Skulle gjerne kjøpt han for å sikra meg at han ikkje blir rånebil og vraka. Det ville vore for gale!
Ikkje sånn, men her har du ein fin 79-modell til ein overkommeleg pris, til og med med litt ekstra utstyr, sånn som takluka og grill med ekstralys (viss den er original):) Kva skal eg med flyplass?
edit: No er han visst selt.
Nei det går ikkje an. Det er lurt å prøva å begrensa det litt. Ein skal jo ha tid til å ta vare på dei og, og bruka dei litt. Ellers har ein jo ikkje nåke glede av dei.
Blir en gammel Volvo raskere med fartsstriper? :p Ble i hvert fall solgt ganske kjapt...
ser sånn ut på listverk på takrenna.
Stemmer i alle fall i følge Meca;
FZZ903 VOLVO 240, 2.1 Turbo Sedan 155 hk 08.80-07.84, B21ET Velg artikkelgruppe
Modell:VOLVO 244-4606-221 Motor:B21ET År:1981 Måned:0 Reg. dato:19810508 KW:114 HK:155 Chassinr:244462B1662213 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Manuell+ Dekk:195/60HR15 Drivning:2WD Farve:LGRÅ Karosseri:Sedan Lengde:5000 Totalvekt:1780 Tjänstevikt:1420 Kontroll:2012-05
Jeg vurderte den, men siden takluken er sveist igjen så ble den droppet...
Jeg kjenner jo også en del trang til å ta vare på noen gamle Volvoer, og det kommer nok til å bli noen flere etter hvert. Men samtidig er man (jeg) nødt til å vise "moderasjon", for jeg er i utgangspunktet lite innstilt på å selge en eneste en av de jeg har... Og ellers må man jo ta hensyn til at man skal ha plass (helst innendørs) og muligheten til å holde samlingen i stand. Det blir kanskje aktuelt å bygge et nytt, enkelt uthus med noen bilplasser, sannsynligvis fire, til sommeren. Det vil hjelpe i første omgang, selv om jeg ikke ser bort fra at behovet kan komme til å bli større med tiden.
Sliter med det jeg og. Har bytta mye bremser fordi de får for lite trim feks
hvorfor ikke bare slipe dem opp igjen da? det er jo billigere en å skifte dem hele tia :p
Hvis en sørger for å kjøre f eks 1.000 km i løpet av sommeren, bør en ikke da klare seg unna farer forbundet med for mye stillstand?
Jo definitivt. Så lenge man har tørr innendørs lagring er det ikke så mye som skal til for å holde det i gang. Problemet mitt er at det står alltid ute. Garasjen min er for liten til en Volvo :)
Er vel ikke det som er problemet stort sett. Som regel er det problemer som ville vært løst med å rengjøre stempler og smøre glidere - hvis jeg hadde gjort det før jeg begynte å kjøre vel å merke :) Jeg kan vel også innrømme at det er en grad av latskap inne i bildet fordi det ofte går greit også ;)
VCCN-bil, hvem er dette tro?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33183229
Flott 245!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/663.jpg
Med trepaneler jeg aldri har sett før (rundt instrumentpanel og radio/luftedyser)
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33178307
den 245`n er farlig lik min gamle. Sikla litt på den =)
Den 940'en har da spoileren aaalt for langt bakpå vel?