Opprinnelig postet av
vangsfreaken
målet er jo å få den ferdig for kontroll, sånn at jeg får den på veien fortest mulig (neste år)... altså gjøre den original og lovlig. mener å huske jeg har en 530 liggende, så både topplokksarbeid og turbomoro kan ordnes uten å røre bilen. ellers har jeg planer om litt shopping og ulovligheter, men det blir i hovedsak forberedelser til kontroll er i orden, jeg må prøve hardt å ikke sabotere godkjenning selv om original bil er kjedelig :rolleyes: ved siden av selve bilen håper jeg å få kjøpt/bygd coils, sveise custom bruer, fikse HPX'n, potensielt se på en 530 og muligheten for større ventiler, lavere komp, også videre...
den hadde også hatt veldig godt av en mapping, både som "lekebil" og som original og lovlig, men jeg må bygge og Dre må komme seg hjem.
90% av tiden tror jeg en åpen diff hadde vært bedre enn locker'n, eneste unntaket er når du på død og liv skal svi gummi :D du kjører jo ikke på vinteren uansett, så ikke si noe om fremkommelighet...
men det kuleste er jo selvfølgelig en torsen sånn som jeg har, sånn at den kan være både original og burne-klar ;)
(dog er det nesten litt trist at den ikke spinner på ett lenger, jeg så liksom frem til å høre blandingen av turtallsperre og turbosus når jeg tømte 2. gir... men nå biter den jo så godt at jeg ikke får noe 😂 )