Et lite stemningsbilde fra dagens utflukt med FuckUp ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2963.jpg
Også fikk jeg meg overdel til frontfangeren fra en delebil idag :D
A
Printable View
Et lite stemningsbilde fra dagens utflukt med FuckUp ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2963.jpg
Også fikk jeg meg overdel til frontfangeren fra en delebil idag :D
A
Ser veldig bra ut :)
Angående lakken. Søskenbarnet mitt hadde en V70 som var så som så med lakken. Han rubbet ned hele bilen og polerte opp igjen. Bilen så ny ut etterpå. Og når det kommer til riper å steinsprut så skal det fungere bra med å fylle de med en lakkpensel, søler du litt så tar du litt terpentin og vasker det forsiktig av. Så polere :)
Litt av problemet er at steinsprut er reparert av en tidligere eier med 601 Classic Red, men bilen min er jo 609 Flame/Turbo ;) Så panseret er fullt av mørkerøde "vorter".
Skal se hva jeg kan gjøre med panseret, blir nok litt rubbing ja :D Skal ta litt bilder underveis også..
A
Bare for å henge ut enkeltmennesker, men den forrige eieren på bilen din må ha vært en KOMPLETT idiot! Skal du fikse steinsprut så gjør du det med rett lakk hvertfall. Og hvertfall på en R! Koster ca 80 kr hos Volvo for en lakkstift :)
98kr fra frydenbø her i bergen.. har du rabatter Nilsebu? :eek:
Tror jeg har nevnt det tidligere i tråden et sted, men det var et kvinnemenneske som eide denne bilen i fem år, hun var andre eier, fra 98 til 2003. Har en sterk mistanke om at det var henne som fikk ordnet alle de småskadene rundt om på bilen, inkludert ukvemsord skrevet i lakken på panseret!! :eek: Knust og byttet høyre baklykt og vraka alle fem Volans felgene. Han jeg kjøpte bilen av tror jeg brukte noen andre felger og dekk..
Hmmm :rolleyes: Det regner idag. Dårlig med polering da, hvis jeg ikke skal utnytte vannet til våtsliping :p
Har forresten både lakkstift og spraybokser med originalfarge, men det hjelper jo fint lite på vorter i feil farge uten å evt slipe først...
A
Er ikkje du ganske urettferdig no? Min bil har vore eigd av menn, er 8 mishandla felgar på den også. Det er litt slik med desse bilane, det var dyre statusbilar, og vart ofte kjøpt av folk som ikkje nødvendigvis brydde seg så mykje, og vart behandla deretter.
Du kan takke dei tidlegare eigarane på bilen, som har tatt eit verditap som er ganske voldsomt, som gjer at du kan eige bilen i dag.
Edit: hadde eg vore dei tidlegare eigarane, hadde eg vorte ganske grinete av å sjå kva grill som står på bilen i dag ;)
Hvis jeg ikke husker helt feil var vel prisen også deretter og vel så det, nesten så du kan få igjen omtrent det samme for bilen i dag? :) Er vel slik at skal en finne en såpass gammel bil som har vært pent behandlet på alle måter, så må en som regel vente så lenge at en blir til stein til slutt :( Pluss at du mest sannsynlig må betale så mye at alle i vennekretsen din tror du er helt gal og glemmer å invitere deg neste gang de har grillfest (been there, done that ;) ).
Hahaha! Jeg setter det litt på spissen her da, ser ikke bort i fra at første eller tredje eier har stått for endel av skadene også.. Jeg beklager hvis noen føler seg truffet men man blir jo også litt frustrert over sånne skader, og at de er "reparert" på en slik måte som gjør det vanskelig å gjenopprette originalfarge gjør det bare ennå litt verre ;)
Og du må ikke tvile på at jeg er takknemlig for at jeg eier denne bilen idag, jeg kunne som jeg kanskje ha nevnt tidligere kjøpt meg en liten flåte av litt nyere Ford Mondeo'er eller en langt nyere V70 med "fornuftig" motor..
Og jeg tror du hadde blitt ganske grinete av hvordan originalgrillen så ut når jeg overtok bilen også, men du kan jo glede deg til høsten/vintern når kromgrillen min kommer på igjen :p
A
Edit: Når det gjelder de ufine tingene som er skrevet i lakken på panseret er det forresten ingen tvil om at de er skrevet til hun som eide bilen ;) Med mindre han jeg kjøpte bilen av hadde sære tilbøyeligheter da :p
Stemmer bra dette ja, prisen var meget bra så derfor er det ikke noe krise at det følger med litt feil... Men det må da være lov å sutre litt over dårlig bilhold fra tidligere eiere uansett :D
Og jeg hadde blitt totalt nervevrak om jeg hadde kjørt rundt i en lavkm og 100% strøken original R.. Er nervevrak nok som det er idag med denne bilen :p
Grillfest? Alle som inviterer meg til grillfest vet at jeg er gal eller så er de like gale selv :cool:
A
Hva var det egentlig som sto på panseret...? :p
jegvetjegvetjegvet! men skal la Lightyear ta den. levner dog liten tvil om at det var rettet til et hunkjønn:D
Det står der ennå gitt, men skal se om vår venn Autosol kan gjøre noe med det :D Skal se om jeg får tatt noen bilder når jeg begynner på panseret, så du få leve i spenning enn så lenge... :D
FuckUp: Hvis jeg hadde fått tilbøyeligheter som passer til teksten måtte jeg begynne å spille på det andre laget og skifte profesjon :eek:
A
Yess! Bildene fra mac'en som døde burde være mulig å redde..
Selv om jeg mistet noen T-røde bilder så var det ikke så mye interessant annet enn noen målebilder ;)
Men jeg slutter jo ikke å ta bilder bare på grunn av en liten kræsj
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3068.jpg
Nei, ikke noe mere vårpuss ennå, regna jevnt i hele dag her :(
A
Autosol på lakk? Hmm?
Når alt håp er ute så tyr vi til Autosol, ville ikke hatt slipemiddel på lakken hvis det ikke står veldig dårlig til med den.. Og som sagt så må vingen lakkeres uansett, men nå har jeg utsatt det en liten stund ihvertfall ;) Fin måte å teste ut "førstehjelp" for utslitt lakk.
Og kommer til å gjøre det samme med panseret, men det blir ikke før tidligst tirsdag når ungene skal hjem til mor igjen..
A
Er slipemiddel i f.eks. Ultimate Compound fra Meguiars også, den er nok mer egnet for lakk. Utrolig hva som kan reddes egentlig, ta en kikk på detailersclub.no hvis du ikke allerede har vært der :)
Men sånn som panseret er beskrevet så høres det ikke ut som det kan bli mye verre av litt grovt slipemiddel :)
Kom til høland en dag, så tar vi panseret ditt med ordentlige saker. :)
Ja, planen er jo å gå over vingen med deep crystal shine fra megiuars, men siden jeg har ungene denne helga så skrur jeg av vingen etterpå og setter meg på kjøkkenet og polerer etter at de har lagt seg.. Alle poleringsmidler er vel slipende i mer eller mindre grad?
Og Autosol er ikke så grov som jeg trodde, derfor jeg var så forsiktig ifjor når jeg prøvde å ta vingen med det ;)
A
Helgen neste uke passer sikkert bra, håpe på godt vær. :)
Det blir sommer nå snart tror jeg, så da får vi svimlende 20varmegrader i noen uker ihvertfall :p
Ta med grill og pølser også kanskje? Og FuckUp, hvis han er ferdig med interiørskifte jobben han har fått da :D
A