Vel, det er det som kreves for å kjøre trimkam til sugemotor med suksess iallefall så det er det alle "de store gutta" går etter.
Printable View
Så så ingen krise om det ligger litt over?
Sendt fra min knuste Samsung
Jo mindre jo bedre [emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stemmer ;)
Som jeg har lært ang diesel, så skal er optimalt 0,5 over å mindre. Om du skjønner [emoji6]
Skjønner ;)
Det svaret vil avhenge av hvem du spør.
Hvis du kjører Norsk 85 oktan pumpebensin (opp bløffet til 95), turbo, høykomp. og tilhørende ville trimkammer for å lokke ut "alle hestene", da er litt over helt krise. Enkelte spesifiserer ett baktrykk på maks 75% av ladetrykket.
Hvis man velger lavkomp. og en trimkam med stor lobe separasjon vinkel for lite overlapp så takler motoren høyt baktrykk direkte godt. En chippet FK har vel 3 - 4 ganger så høyt baktrykk som ladetrykk og den klarer seg pga den milde T-kammen som har minimalt med overlapp.
Volvo sine Gr.A motorer gikk med "skyhøyt" baktrykk og derfor hadde kammene 116 - 117 grader LCA for minimalt overlapp.
Akuratt :) får bare koble på en måler å ta det derifra. Så ser vi ;)
Borra også 2 6mm hul i termostaten i går. Da lå tempen fint på 80 grader ved kjøring :)
Ved hærjing å?
Min blei veeeldig kald når jeg laga høl i termostaten [emoji50]
Nei kjøring. Bikker 100 ved herjing enda. Men kan jo drive på lengre før den blir varm.
Laga mye høl?
Laga 1 stk 5mm [emoji6]
Hmm
Nå blir det ny og slarkfri giroverføring etter hvert....
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/1959.jpg
Elverum på lørdagskvelden eller? Street meet på Møller da.
Hmm kamskje det. Får sjå litt ån finn på, men ikke umulig ;)
Tja ikke mye som skjer, men har fått kjørt og brukt bilen en god del (tidvis... nei somregel hardt :rolleyes: ) Begynner å få bort mesteparten av barnesykdommene å må si ting begynner å fungere bra, bortesett fra en lekkasje i oljekjøleren som må byttes, men det er min egen feil... Uten om det har jeg ikke hatt opp pansere på flere uker for annet en å justere ladetrykk, og "sowoff". :D
Her kommer ett lite bilde til. Enjoy :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/332.jpg
Tøft bilde og heftig konsept ! :) kommer du på hovedtreffet i september?
Ja synes det var kult selv. Brei sladd med panseret på skakke :p
Tja kanskje det... hvor blir det avholdt? gardermoen?
Vålerbanen :)
aha :) dato?
12-13 mener jeg
Skulle nesten ha prøvd å fått til det da ;) Blir vel avskiltet før jeg har kommet til Elverum men, haha :p
12-13 august?