Du skal ta av alle de andre, sånn at kun den tykke, hovedstrømmen er igjen. Så skal du kortslutte den imot en av de pinnene som er til innslaget. Det høres mer dramatisk ut enn det er. :p
Printable View
Du skal ta av alle de andre, sånn at kun den tykke, hovedstrømmen er igjen. Så skal du kortslutte den imot en av de pinnene som er til innslaget. Det høres mer dramatisk ut enn det er. :p
Har rød, gul/svart, grønn/svart, orange, svart, svart, grønn/blå og hvit på den 8 polede
Mener det er grønn/blå. Husker ikke i farta, men hvis du har voltmeter eller prøvelampe er det fort gjort å finne ut.
Prøv først å tjuve startern. Du kan godt legge pluggledningen til jord når du tjuver den, eller være litt optimistisk å koble alt sammen og se om den starter. :D
Var strøm på nesten alle:-P så den skal gå ned og inn på starteren den alså? Er litt feig for å legge skruejern. Tok en ledning istede, men starta ikke?
Grønn blå var det ikke strøm på
Ikke når du dro på startern heller? Prøv med skrujern! Evnt med ledning hvis du tar den ledningen på plusspolen på batteriet.
Har du en eller to pinner på startern? Kan du ha blanda di?
Det er to pinner. Kan feilen være der?
Jeg husker ikke hva som er greia med to pinner, men mener det er bare en av de som er innslaget. Men uansett så er problemet at du mister strøm når du drar den på startern? Prøv å tjuve startern!!!! Med tenninga PÅ. :p
Den andre pinnen funka ikke. Hvor skal den ledningen du snakka om inn da? Skal den fra batteriet bare inn til den gule på starter?
Prøv på begge. :p Den ene er hvertfall innslaget. Prøv en av gangen.
Er samme da også, hører gnisten tenner etterpå. Like død som på tenning. Fikk til det nå
Var det med tjuva starter eller via tenningslåsen?
Begge deler
Da skal jeg stikke og prøve igjen nå, har med guiden fra her inne:)
I dag var det ikke gnist i heletatt. Hvorfor? Jo grunnet et ødelagt optima batteri!!!!!!
Korleis har du greidt å øydelegge eit optima eigentleg :p
la det stå en uke uten strøm så er det DØDT!
Stått i 2 dager, men skulle få et annet i morge. Det var ikke helt bra batteriet.
Da har jeg fått nytt batteri, var noe feil med det andre, så skal få trsta en dag nå:)
Var å prøvde meg igjen i dag, men fortsatt samme feilen, hører gnisten en gang etter jeg har stoppa å kinne..
Forsatt ikke prøvd med en annen tenningsmodul??
jo har prøvd 2 uten noe annet resultat
regner med at problemet ligger i en av de ledningene som skal ha strøm.. men vet bare ikke hvem av dem:p
Nå prøve jeg å la den rød/gule tykke gå til pumpe, (tynn blå, blå/svart og tynn rød/gul) til batteri og tynn blå/gul sammen med starter. Men er fortsatt bare gnist etter jeg slutter å kinne?
Nå har jeg bare skumlest kjapt og gale gjennom men har du sjekket hovedjord? Og ikke minst + kabelen? At dem sitter skikkelig fast og sånn. Hadde en episode med en 850 for en stund tilbake med samme problem og der var hovedjorden rett og slett eira i stykker.
Håper du finner ut av det :) Lykke til :)