tipper det blir 343hk ;)
Printable View
tipper det blir 343hk ;)
338hk;)
tipper på 270 hk
Tipper 297hk ;)
blir vel 303,5;)
Må strengt talt le av at folk gidder å kaste ut tall sånn helt i hytt å pine mtp det ikke går å få 100% samme kurve to ganger på rad enngang:confused:
er jo mest på gøy da, exerqtor. Må ikke ta alt så seriøst :)
Vær nå ikke så jævla seriøs da. Du virker bare latterlig når du inntar en sånn fordømt bedreviterholdning ovenfor resten her. Det må da for pokker være mulig å ha det litt morro med å tippe litt tall uten at det skal være så fryktelig seriøst. Jeg er helt sikker på at Texascom tar det med et smil og er glad for at folk engasjerer seg i prosjektet hans. Om han vil ha det ryddet i tråden etterhvert så er også det fullt mulig.
Må strengt tatt le av deg. Virker som om du prøver deg på et slags kiss-ass opplegg, "sånn oss proffene i mellom", her:rolleyes:
jo jeg ser den men når det begynner å gå på slutten av side to så grenser det vell strengt talt til spaming. Iallfall mtp det har blitt rydda opp en gang tidligere pga OT. Hehe
Hallo! Ikke Jeg som er "så jævla seriøs" her etter det utsagnet du kom med der Karl. Var ikke sikta til at noen skulle bli tråkka på beina eller få utløst mannsen fra mi side..
Og kiss-ass? Skjerp deg, jeg har ingen verdens ting å gange på det. Var bare snakk om å gi sin egen mening. Men jeg har ikke planer om å fortsette den her diskusjonen mtp hvordan det utvikler seg..
MEN, har du fått noen antydning på når alf vil være ferdig med mapppinga?
Det eg lær mest av er når dei begynte å prate om tørrsump, så blei det fjerna fordi det var ot. Men trådstartar kunne sjøl legge ut bilder av ein annan bil med bytta eksosanlegg, for det er jo liksom ikkje off topic?
Uansett, fins ikkje liknande bil nokon plass i verden til denne.
Vi får en pekepinn på tall på fredag ;)
Regner med det ikke er bare jeg som er spent på tallene :)
Gleder oss på dette.. :)
Da er motoren ferdig justert og klar for innmontering igjen :)
Ang. tall slipper jeg ikke dette ut enda, men det er 300++ Eng "hester" :D
Litt varmkjøring:
http://www.youtube.com/watch?v=BIObWvkT9Rg
http://www.youtube.com/watch?v=o63r_cpToy4
http://www.youtube.com/watch?v=rpMAx-EDNiI
Så inni hamperævva rått!
Håhåhhå :D
Lurer på om du hadde ett stort glis når du så på :D
Rått! :D Denne må jeg få med meg live en gang!!
Ser muligheter her ja :) Snadder!
Dæven :D
Herlig at du bikka 300! :D Arti at det går an å dra såpass ut av disse motorene uten turbo og med forholdsvis enkle modifikasjoner (alt er relativt) i øvrig. Byggekostnaden på denne hvis man ikke skal ha sånn finish og kvalitet på alt eksteriørt er vel i utgangspunktet en del lavere enn på rødblokk RC motoren?:)
Gratulerer iallfall! Men du må scanne noen magiske papirer å legge ut så vi får se etterhvert :)
Im with stupid :D î (altså den spesielle "i"-en skal liksom være pil oppover...)
Gratulerer! Rå NA krefter!
Takk takk :D
The Sven: Det er desverre stikk motsatt, mye dyrere! Og krever mye avanserte mods ;)
Det ble 321 ja?;) Flott at alt gikk bra, syntes det hørtes ut som motoren gikk fint på filmene. Bare å få den inn i bilen igjen så alt er klart til nord-norgesturen i Juni:)
Gratulerer med dette, sykt rått! :D
steike rått :D ordentlig fredags-porr :D
Sykeste satan! Skal du bremse idag? Da skal jeg definitivt sitte på verandaen og sitte å høre på motorbrølet 200m nedi bakken her!
Den hørtes IKKE lat ut:O
Hemmeligheten på disse motorene er å kjøre høyt løft ;) (pga kanalformen og vinkelen denne har på ventilen) Dog toppen må småportes litt, da den ikke fløder mere enn til 10,5mm løft helt originalt. Tenker IKKE på fløde som i statisk strømning i en benk, men det løftet den funker optimalt på. Skal heller ikke mye porting og "rensking" til før man kan kjøre over 12mm løft...)
Ellers skulle det være å lage innsugsrør/trakter som står på linje med kanalen, og som er avstemt til turtallet kammen er beregent å funke på. Avstemme eksos til litt under kamturtallet (eller rett på for størst effekt, dog mindre kjørbart i det daglige).
Lettere innmat og høyere komp (seff komp tilpasset kammens egenskaper)
Så med lite restriktiv eksos, lite restriktivt innsug helst med ITB og god mapping, så vips er du der ;)
Takk takk!
Må ha noen hemmeligheter, kjedelig om nabon hadde hatt det samme ;)
Bremsingen er over, tok med meg motoren hjem i går, så montering begynner snart =)
Tror lyden av motoren sammen med kassen blir helt greit!
flyfaen, jeg kjenner jeg blir smartere for hver gang jeg leser innleggene dine, ikke mangel på kunnskap der i gården :p
Smartere og smartere :p vet ikke jeg... Var bare grovt skisert. Det at veldig mye løft er bra trenger ikke funke på en annen Volvomotor, eller andre 4v/syll motorer for den skagt skyld, så ikke baser så veldig mye på det, det er bare vist flere ganger blandt LANGT mer erfarne motorbyggere enn det jeg er at høyt løft er det som "gjør det" for disse motorene. Ta BTCC motoren utvilklet av TWR til eksempel, de kjørte med .825 tommer i løft (20,9mm) :p Mye av skylda for at så mye løft treng kan legges på den store vinkelen inn- og utventilene imellom, som er 62*. Ren sugis 4v/syll "race"topp har oftest 25-30* til sammenligning.
Det jeg tenker Texascom mener med hemmeligheter er vel data og specs på kammer og insugslender og slikt... er jo ikke morro å røpe slikt... Ligger my finregning og slikt bak sliek specs, og "småting" utgjør store forskjeller.
Men nok OT fra meg nå tror jeg...
For å gjøre opp for OT så får jeg bare si GRATULERER til Texascom :D
Nå har du en kjempemotor ;)
Helt rått !! Har lest alle sidene, tok litt tid med var værd vert et minutt !
gratulerer med flotte tall!:D
gleder meg til og sjå denna på bane i framtida
Nice. Rå lyd.
Gratulerer med fine tall