M + S = Mild Sommer!
Printable View
M + S = Mild Sommer!
Finnes mange fine gratis tjenester på web, hvor man kun kan laste opp, altså en form for "bidrag"
Feks denne: http://photocollect.net/JoachimAarne...irjummNx0SsuRS
Der kan alle laste opp og laste ned, men ikke slette.
Alternativt kan vi benytte https://www.wetransfer.com/
Der sender man bildene direkte til en e-postadresse, så det er kanskje ikke like aktuelt, da kan man likesågodt bare sende rett til epost.
Jeg stemmer for den første løsningen. Jeg kan godt påta meg ansvaret for å vedlikeholde denne bildetjenesten (med mindre jeg tråkker deg på de stora tæra dine nå McShake
Den første høres ut som et greit alternativ det, da. Kan ikke du sette opp noe slikt noe a?
Fett, burde bli bra. Knall funn, btw. Fjerner liksom behovet for massetilgang, når en person kan linke til bildene.
Vi burde ha et offisielt album fra VCCN , hvor alle kan legge inn bilder. alternativt er det som du sier - mulig å linke til bildene i en tråd. men bildetråder er ofte vanskelig å vedlikeholde . mange som quoter alle bildene, mye unødvendige kommentarer etc.
Så da burde det isåfall være en tråd som styres av moderatorer/admin som alle kan SE, uten å poste andre ting. må som nevnt se litt på hva slags muligheter man har.
Veldig enig i den. Alle veit jo hvor morsomt det er å scrolle forbi tjue kilometer med bildequoter. En låst tråd kun moderatorer kan legge ut i er ideelt, i mine øyne. Burde kanskje ha en notis som sier at med en gang folk laster opp bildene sine til den tjenesten, vil VCCN ha bruksrett på bildene, ifm med nettopp bildetråden.
Burde og kanskje hindre folk i å starte egne bildetråder fra disse treffene?
Enten en låst tråd, eller et galleri. jeg stemmer for sistnevnte. men kan jo høre hva andre syntes.
Kan ikke si jeg syns det er overfylt med folk som starter sine egne tråder med bilder her :-P
Men av egen erfaring - fra de to rundene på Gardermoen hvor jeg har tatt bilder hadde det vært gull med et eget galleri, istedenfor - som nevnt - en tråd hvor samtlige quoter 4-5 ganger
Nei, sier ikke at det er overfylt med tråder, kun at man skal unngå den bildequoteplagen, i det fall folk skulle startet egen tråd. Letteste er vel kanskje å ikke abbonnere på tråden:-)
Tenker du et galleri hos Photocollect, eller noe i vBulletin? Hva med å linke til enkeltbilder? Sikkert noen som liker et bilde som blir tatt av sin egen bil, å kunne enten linke til det i egen tråd, eller laste ned og hoste det selv er jo greit å ha muligheten til.
Tenker mest på et eget galleri, ingen spesiell tilbyder foreløpig, men det finnes mange varianter som kan integreres. feks galleri.vccn.no - det får bli opp til styret å bestemme, men med mulighet for å kopiere link til bildet for å benytte i egen tråd.
Foreslår at vi tar diskusjonen et annet sted enn i denne tråden videre :-) så kan vi heller poste når noe annet er bestemt.
Uansett, jeg stiller med kamera på treffet!
De som ønsker bilder av bilen sin, litt utover vanlige treff-bilder kan kontakte meg, så ordner vi det.
Knall. Diskusjonen kan vi godt ta en annen plass, forslagstråden er jo grei, så lenge du har alt klart med øvrigheta.
Stiller med kamera jeg og, men kommer nok bare til p fly rundt i egen verden og prøve å finne litt kule motiver. Same goes, om noen vil ha tatt bilder.
Hmm, kanskje jeg skal ta en tur, er jo trossalt starten på påskeferien
Som sagt, hadde vært koselig å ha et tryne å koble til all bullshiten.
<3
Får vel prøve da, sommerfelger skal vistnok komme iløpet av uka :)
Mine VEIT jeg ikke blir ferdige :p Får høre om de andre er gira.
Jeg kommer! med ny bil på kipe vinterhjul siden jeg kansje skal på fjellet i påsken! det måtte bli nye bilen for 245en orker jeg snart ikke mere av, 360en står i butikken på jobben og 940en bruker mere olje en bensin så den venter på ny motor som snart er ferdig! resten av parken står uten skilt så de gidder jeg ikke kjøre :p
I fix, I fix! Oljeflekker nooo problem!
Hvis jeg kommer så blir det nok også noen ja :) Sommerfelger nu! :D
Faen ta, rekker ikke å få på gummi og dippe de før onsdagen. Bra dette skjer en gang i måneden.
Jeg tar også en tur, så får vel bytte bil med kona slik at jeg kjører Volvo:)
Ser ut til at jeg dessverre må melde avbud, grunnet alvorlig sykdom i familien, så må jeg avgårde, og vet ikke om jeg er tilbake til onsdag kveld.
Ser jo nå at onsdagen er den dagen jeg reiser til Seljord....
Ja kommer det noen i morra da? Jeg og Josefin er klare!
Jeg og Aarnes kommer sigende sørfra, hvertfall. HvedingN (bir aldri kvitt det navnet) kommer vel over et jorde i Toyotaen, Aashome kommer luntende nordfra i 25kmt fordi han har nylakkerte felger....
Der finnes håp.
Jeg kommer, fikk heldigvis byttet vakt slik at jeg forhåpentligvis får kjørt S80 og ikke Hi-lux eller ML:)
Tar en tur jeg også
Kommer nok nordfra på E6 i nederlandsk Volvo, gitt! Bare innom biltema på GettoSkjetten først!
Blir dealing av gamle Volvodeler fra bagasjerommet om noen trenger noe?
Jeg kommer kanskje.. :)
Daily life...
Skulle gjerne kommet, i og med at jeg kom meg hjem, men på grunn av deepshit motorproblemer med S80en, så må den fraktes til Halden for obduksjon i stedet ;)
Kommer vel ravanes i v70 da 240ien ikke er ferdig ennå :/
Takk til alle oppmøtte, en bra start på det som forhåpentligvis blir en bra tradisjon.
Det kom et forslag fra latsabben HvedingN, om sitteplasser. Alternativene er enten å ta med seg hver vår fluktstol, eller flytte treffplassen... eventuelt kan alle sette seg på panseret til Espens flashgrønne 343.
Aarnes og jeg prøver å få til en bra bildeordning, så kanskje smart om alle holder på bildene sine til den ordningen er oppe?