Og kun forumbilar, vi har ein tendens til å plukke med oss alt i ein del av kategoriane.
Printable View
Satan, nydelige biler:) *tårer i øynene*
hæhæ Gaupe du hadde "bare" en "blå å fin, ordentlig familieracer" du :p men han med safran V70R awd hadde jo "dynamitt når den var ny"... sovna bak micen de karene der eller? vil nå si din er skikkelig "dynamitt" også jeg da, når den kom og nå...
men veldig fine og verdige biler det der ja! :)
Kan nesten bare si en ting her:) Å det er jo rett og slett at den bilen din er helt nydelig!
Dette er virkelig en drømmebil skal jeg si deg:)
Takk :) Det er min drømmebil også, kika på desse bilane når dei var nye, og då var jo dei komplett uoppnåelege, men etter å fått nokre tupp i ræva av hos som ville overta min bil, så vart det handel, angrar ikkje i det heile tatt - sjølv om det sannsynlegvis renn ut pengar i verditap kvar dag.
Denne er levert ny med atacama :)
åååja stemmer det. kobla litt feil der, sorry gaupe ;)
som sagt: da burde dommerne lest litt mer volvowickipedia før "blå og fin familieracer" kom på 3dje plass med den betegnelsen ;)
Nydelig bil du har der! Hadde jeg hatt råd til en slik skulle jeg aboslutt gått til anskaffelse av en slik en. Men sånn er det å bare være 17...
Satt i en bil som ser ut som om der var kliss lik din, bare at det var en 2004 modell hos Sandven i Bergen i 2006. Var stas det som 14 åring å få sitte i en slik:D
Nydelig bil. Fargen kommer skikkelig frem på det første bilde på side 1!
Drømmer selv om en R AWD en dag, men blir nok forste generasjon:rolleyes:
Takk, ja sollys gjer seg utruleg bra på ein perlemor lakk :)
Her skjer det ingenting:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/2161.jpg
Men godt å sjå at den står i garasje! ;)
Verkar som om du har ordna deg bra, Gaupe!
Er det høgt nok under taket der til ein aldri så lita tosøylar?
Fet garasje med fet bil, kan vell ikke bli bedre da Gaupe :)
Takk takk :) Håper å få til litt verkstad i uthuset der etter kvart, i det minste for litt fin mekanikk inne i husdelen av den. Det blir litt greiare no når det blir meir levelege temperaturar ute også.
Og får forhold til å få vaska bilane på tunet, skal bli godt :)
kan det stemme at det var deg og fruen eg møtte mellom haugesund og Bokn (arsvågen fergje kai)? :) var hvertfall en sort V70R og en blå V70R som kom rett etterhverandre, så tenkte automatisk at det var dere :P
Flott garasje, bra med bredde, for å skru på en bil i slengen, det er det som teller.
Har montert avtagbart hengarfeste på bilen, rimeleg rettfram sak eigentleg, sjølv om det tok litt tid og litt forskjellige delar for å få alle delane.
Og då hadde eg bilen såvidt på jekken og slapp den ned att. Med det resultatet at den stod blegg fast.
Høgre bakhjul såg etter det slik ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1767.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1768.jpg
Dette er ein automatbil, der brekket knapt har vore brukt, har brukt det litt i seinare tid no. Bremsebanda har knapt eit merke av slitasje.
Er veldig glad for at dette skjedde i garasja, ikkje i fart eller ein eller anna plass.
På tide å begynne med litt brekksladding ja.. ;)
Fikk trøbbel med brekket på s80`en også. Det ble reparert på garantien. Hørte det ikke akkurat var et ukjent fenomen at bremsebåndene løsnet. Fin garasje du har, men 2 stk V70R inne der, betyr det at 240`ene dine må stå ute?? ;)
Rålekker bil :-) Og kajebildet er maks (hvilket det selvsagt måtte bli med en så pen bil på ei kaje på en plass med så bra navn :D )
Tusen takk, var ein pen dag, med rein og pen bil :)
Kanskje på tide å tenke på å arrangert eit treff til neste år der oppe også :)
Siste update, skifta bremsevæske på bilen på søndag, men klarte å dra av ein bremsenippel, er to per kalipper på denne.
Mistenker at det er kombinasjonen av alu-kalipper, stålniplar og salt, som gjer dette til ei dårleg løysing. Nippelen satt bedre enn den burde, så her må det borast ut, trur nesten eg får ta kalipperen av bilen, så eg er sikker på at det ikkje endar med spon i systemet.
Spon er nok særs lite gunstig på en slik moderne bil med så presise deler; dessuten noe skikkelig dritt om det skulle finne veilen tilbake til abs-pumpa *grøss*...
liker som regel ikke nybiler jeg, men denne likte jeg godt. :) mulig det er farga som gjør det, for den var steike fin:)
Mente jeg leste for en uke eller så siden at en eller annen ny toppleder i Volvo ville føre merket tilbake til det gamle solide trauste.... Lite harmoni mellom det og evt relansering av R-bilene :(
hehe, er ikke mye gammelt det:p ikke for meg vertfall:p
nevnte dere bakhjulstrekker? da kjøper jeg moderne volvo :D
Fantastisk flott bil :D
Er en sucker for den fargen og interiøret :D