nei han var litt forvirra stakars
Printable View
Hvor tenker du å kjøpe felger evt Hans Ola?
Ja så tempedekk hadde, Wheelzone i Sverige har og de holder til i Karlstad. Er jo i grunn lettvint er jo rett over grensa omtrent det :)
Ved første øyekast trudde jeg Wheelzone holdt til i Karlstad, da de har en annonse på blocket ute i Karlstad. Men de holder til i Jönköping.
Har titta på Streetwheels, og de leverer 18x9.5 et22 i boltsirkel 5x108 :) Men de ligger i Stockholm....
http://www.streetwheels.se/index.php...2/bbultm-5x108
Ja da går 940n som han skal igjen... Litt flaut, men jeg hadde glemt å ha på stikker'n på bankesensor..[emoji23]
Men, jeg vil tro motor har fått ugunstig innkjøring! Er også veldig vanskelig å kjøre inn på "riktig" måte siden det er så glatt. Jeg fikk desverre litt blårøyk etter jeg var ute å kjørte i sta. Prøvde å gjøre drag fra 3000-5000 på 3.gir men det var helt umulig!! [emoji35] Er altfor glatt.. Men bilen var god og varm før jeg begynte vertfall ;) Derfor blei det bare med forsøket på god innkjøring, og ble bare regelmessige raske drag/sladd for så bremse på motorbrems.. Håper dette holder. Ellers fungerte turbo kjempebra ;)
Kan nå kansje prøve å jusere ned trykket og kjøre flat pedal fra 3000 til 5000 noen ganger, men nå er det vel uansett for sent [emoji14] Får ta det neste gang eg skal bytte blokk. Det bli vel i sommer :) Så får neste eier av blokka ta de problemene som måtte oppstå [emoji12]
Jeg gjør et forsøk ;) Nåværende motor og gir skal selges ja! Venter på penger så jeg får bestillt h-råder hos Torgeir, så må jeg skaffe litt penger til så toppen min, som også ligger hos Torgeir, blir ferdig :) Denne motoren ble vel rett og slett bare kasta sammen for å ha kjørbar bil igjen! Litt trang økonomi som student, så må ta ting når jeg har råd :)
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
Det blei med forsøket.. Etter litt over 1 mil med veksling mellom 3 og 5000rpm på 3. gir, blei varmeapparatet borte! Kjørte til lom sentrum, for trodde det var reguleringa som hadde hoppa av krana. Bilen blei ikke varmere, så tenkte ikke over det. Kom til lom så syns jeg oljetrykket var dårlig. Åpna panseret, og der spruta det vann. Ikke fra slangene til varmeapparatet, men fra under innsuget! Veivhusventilasjonen var hvit, og det var olja også. Da var den helga ødelagt!
Sikkert toppakningen som gikk, siden jeg har kjørt bilen uten bankesensor(uten at jeg visste det)
Æsj, det var kjedelig :/
Æsj ja! Blir bare ekstraarbeid av slik![emoji14]Men, det kunne alltids vært værre.. Heldigvis ikke så dyrt å bytte toppakning da, tar bare litt tid :)
kjedelig lesing, men dette fikser du rimelig fort når du først får satt igang
Heldigvis er ikke toppakning det som tar mest tid :) Tenker du klarer det på en kveld så lenge toppen ikke er skeiv. Men kjedelig er det uansett, men det er bare å stå på :)
Forferdelig irriterende er det uansett! Håper ikke toppen er skeiv. Tempen ble vertfall ikke for høy! Får ta ei lang skruøkt neste helg så ;)
Ja det er ingen ting som er mer irriterende enn slikt tull. Små bagateller hele veien, men men vi får se lyst på det. Er jo folk som selger bilen grunnet at toppakningen har gått på dissa motora å så..
Jada, får ta det med godt mot :)
Sent fra min GT-P5210 via Tapatalk
Noen som har liggende studs til toppen, som vil selge?
Eller går det an å bruke 12.9 bolter istede for dissa strekkboltene? Isåfall, hvilke moment skal det tiltrekkes med??
Er det 30nm 60nm og 100nm etter den er varmkjørt?
Og poenget med arp/12.9 utover det å kunne si at det er ARP bolter i motoren er???
Sett i originale bolter og spar deg for masse plunder er mitt råd, holder lenge til den effekten du skal ha.
Var egentlig bare fordi det er enklere å ta seg en tur på wurth enn å kjøre til bcb for å kjøpe nye 10.9 bolter. Men da bruker jeg om igjen de jeg har
Bruk orginale bolter. Og de 10.9 du har kan du bruke en gang til.
Hold deg til orginal pakning også. Da redder du deg om ting går galt.
Stemmer ting så holder orginalt lenge. Jeg har 500hk på orginal pakning og 10.9 bolter
Jeg kjører også original pakning og bolter. Anbefaler egentlig det, sparer fort motoren om noe skal skje. Jeg kjører 1.4 og en kompis kjører 1.7 i trykk, og man kan nok passere det også så lenge man har orden på tenning og det får du jo med Dre-Ecuen :)
Først og fremst MÅ du sjekke hvor skjev toppen er blitt. At tempmåleren ikke viser høy temp. betyr ingenting når ikke sensoren er i fullkontakt med kjølevann.
Ja. Husk å smøre motorolje til gressklipper på gjengene og under skivene og bolthodene og dra til som du selv foreslår. Avslutt hele seansen med å løsne bolt nr. 1 og dra den til med 110 Nm på direkten. Fortsett til bolt nr. 2 osv.
Vår erfaring er at med 12,9 bolter og en Elring eller B230K toppakning så holder denne oppskriften til ganske nøyaktig 2,0 BAR på en lavkomp.motor.
Skal måle toppen og se hvor ille det har blitt. Har tilgang på gratis planing, så kommer ganske billig fra det likevel. Kan nå bruke opp igjen boltene denne gangen sammen med original pakning. Så får jeg prøve med 12.9 bolter og el-ring pakning når jeg skal bytte topp igjen!
Altså, først 30nm, så 60nm, kjøre varm motor, så løsne bolt 1 og trekke 110nm så gå videre til bolt 2 osv?
Har funnet kurrant clutchpakke, så nå er det bare å legge av penger ei stund framover... http://bakaxel.se/koppling/kopplings...tvolvorod.html