Høres ut som en god plan ;) Trenger den vangen snart...
Printable View
Kjekt at prosjektet er igang igjen :)
Stilig valg av motor.
Hvordan hente ut både speedosignal til instrument og til motorstyringa....? Motorstyringa skal vel ha 96 puls (?) signal og speedo er jo 48 eller/og en annen som jeg ikke husker. Det kommer vel ann på hva slags årsmodell delebilen blir.
Har sett et par løsninger, men de er ikke noe jeg føler meg trygg på å begi meg ut på... :p
I følge denne sida, skal motorstyringa ha 12 puls signal og TCM ha 48 puls signal.
Dersom du nyttar deg av sein 240, så har 48 puls på bakakslingen, 96 på framhjul om du har ABS og 12 puls signal ut i frå frå speedometeret, den utgangen som skal gå til cruise control.
Derfor leika eg litt med tanken på eit bytte til B6304 sjølv, sidan det burde vere temmeleg rett fram i ein 92 240.
http://vikeboe.com/prosjekter/242_go...lden_girl.html Står en løsning på denne siden også. Kanskje han har en tegning på kretskortet han har bilde av
Hvis han har lyst å dele løsningen sin er det ikke vanskelig å lage til det kortet der (det vanskelige er å ha peiling og vite hva han har gjort og hvilke deler han har brukt :) )
Du hadde jo tenkt å bruke automat? Då må TCM ha informasjon, elles vil ikkje kassa fungere skikkeleg. Men eg stussar over at motronicen skal ha 12 tenners signal.
Uansett, om du kun skal ha 12 tenners, så får jo du det direkte frå bakakslingen på ein 86-91 bil.
Det var tanken i begynnelsen ja, men fikk tak på M90 til en overkommelig pris så da ble det heller det.
Jeg mener å ha lest en annen plass at motorstyringen skal ha et annet signal, uten at jeg husker hva eller hvor akkurat nå.
Men motorstyringen skal vel ha hastighetssignal selv uten automat?
Tidl. daain83.
Hvorfor ikke datasprut?
Bygge MS el.lign inn i orginalboksene da. :D
Har nok med mitt tror jeg. Hah :p
Ok, kjekt å vite. Det skal jeg prøve å huske å sjekke opp i når jeg skal på visning. Blir uansett originalstyring nå til å begynne med.
Ellers,
fikk tak i Sebbe omsider - så da har jeg kontroll på Quick Steer Roll Correction delene mine også. Er jo bare 2 år eller noe siden vi hadde gruppekjøp på forumet :p Guddi !
Godt å se at det er gang på prosjektet igjen :)
Bare av rein nysjerrighet :) hvordan er det å koble opp orginalnett på den 960 motoren? :)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk