Da er det ikke noe problem :)
Printable View
Er ikke på alle B230 nei, men det er på B230K i 240 ihvertfall, og alle B230F variantene som har lh2.4.
Tungt lesestoff dette synes jeg.. :p
Jeg skal snart til å flytte over motor og styr. Skal flytte FRA en 88' 745 som har ledningsnett fra 240 og det der. Skal flytte TIL en 88' 740 som har b230K(ukk) motor. Er det kaav stress med å flytte over ledningsnettet da? Huff... Blir rett og slett pessimist og demoralisert av ledningsnett-greiene..
Haff. Får gjøre et forsøk, blir 3 stk av oss, men ingen har byttet ledningsnett før, det er der det kan bli problemer. Men, vi klarer vel å løse det :) Tenkt å rigge oss til for ei hel helg med skruing så, ta med noen kasser øl, så går det veien! :) Kanskje.. :rolleyes:
men jeg har et spørsmål til, hva skal jeg gjøre med gjennomføringa på torpedoveggen?
Regner med det går som en drøm, er som nevnt tidligere veldig få ledninger som trengs for å få det oppegående.
En fordel er det jo om du eller de andre kan lese koblingsskjema, da blir det enda lettere enn å lese i guiden her. :)
Du finner noe du kan bruke i haynesboka ja, men det beste er å ta en titt her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...er-El-skjemaer
Da slipper du å spekulere på hvorfor fargekodene på ledningene i haynesboka ikke stemmer med ledningene i bilen. :p
Må det byttes bensinpumpe i tank også?
Føler jeg ikke fikk heelt svar på det jeg lurte på der :p
Må jeg bytte pumpa som sitter i tanken på den bilen jeg skal flytte over motor til? Det er altså en original B230Kukk motor.. Jeg har en Bosch 044 kopi-pumpe liggende, holder det å sette den under bilen i stedet for den originale?
En annen ting, er bensintanken lik på stv og sedan?
Bedre ja :) men fremdeles ikke helt 100 for min del :p vet ikke om det sitter forpumpe i tanken på den, og hvertfall ikke sikker på om den er bra nok til 300hk :p
Hadde holdt mer enn godt nok hvertfall ja :) men vil ikke begynne med det nå, hvis jeg ikke MÅ, derfor lurte jeg også på om tanken fra stv og sedan passer om hverandre :)
B230K har ikke forpumpe nei. Og tanken på stv og sedan er helt lik. Men du trenger kun å bytte "innholdet", altså armatur med tilbehør.
Okei, takktakk, nå er jeg fornøyd ;) Enn så lenge.. :p