Takk for svar
Har dessverre hjerner til som fulgte med motor
Hvilke årsmodeller er det som ikke har EGR?
Printable View
Takk for svar
Har dessverre hjerner til som fulgte med motor
Hvilke årsmodeller er det som ikke har EGR?
Er ikke dette kobberrøret brukendes som bensinsslange? http://biltema.no/no/Bygg/Ror/Isoler...isolert-87962/
Jeg har en el tilkobling på slangen som går fra turbo til LMM på en FK motor.
Noen som vet hva denne er til?
er noe insugstemp eller noe sånt er ikke helt sikker :p lurer litt på dette selv, men regner med det er noe sånt evt. så er det noe med olje åndinga da den går inn på samme sted etter det jeg husker ;)
hva er grunnen til at du må ha formotstand på turboen. for broren min hadde en 240 turbo i 2 år. med samme dysene som står i 740turbo (med formotstand)
å når jeg tok ut lednings nettet her forleden så fant jeg ut at d ikkje var noe formotstand i denn menn ledningene var fårlenget og lagt klart menn di var bare
koblett sammen igjenn. å denne bilen var det aldri noe tull med. så lurer litt på hva kan gå gale viss du ikke bruker denn ?
hei, har nå montert b230FK motoren jeg kjøpte fra turbotrimming i 240n, bilen er en 90 modell med f motor og lh 2,4 orginalt. alt fungerte før men nå når jeg byttet motor koblet alt, byttet hjerner, tenningmodul og loddet inn motstander til dysene. bensin hjernen (984) er chipet med vikingchip ecomax. problemet er at starteren ikke slår inn. og den lille kabelen som går på innslaget står med strøm i ca 3 min etter at tenning er slått av så egentlig skulle jo starteren gå hele tiden ? når jeg vrir tenning til hakk 2 starter bensin pumpen som normalt så da er det vell ikke startsperre som er problemet?
har ikke så veldig mye erfaring med dette siden det er første bilen jeg bygger med fk. håper noen av dere har et godt forslag :)
Prøv å bytt plass på innslagsledningen, det er to hanner på starteren og bare den ene er til innslaget.
Såvidt jeg vet er starterene helt like??
[QUOTE=divad;494066]Såvidt jeg vet er starterene helt like??[/
fant problemet nå, den ene kontakten var knekt. er vell bare å bytte starter da -.-
MAO så er det kun 4-5 kabler i tillegg til hovedstrøms ledningen som man skal bry seg om:
-tykk rød /gul fra bensinrele til hovedpumpe og forpumpe (monter sikring)
-tynn blå (Se uthevet tekst under)
-tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren)
-tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde, kobles sammen med tynn blå.
-tynn rød\svart sammen med tynn blå dersom den finnes(kun enkelte 9-pol nett).
DERSOM MAN HAR DEN BLÅ\GULE skal denne kobles på samme ledning som går fra tenningslås til starter. Denne ledningen er også en tynn blå\gul ledning. Du finner den lett bakpå tenningslåsen. Den tynne blå og tynne blå\gule må IKKE kobles sammen, da vil starteren være på heletiden. Må kobles som beskrevet. Altså tynn blå får + strøm i hakk 2 og 3 og tynn blå\gul får + strøm KUN når starteren går.
DERSOM MAN IKKE HAR DEN BLÅ\GULE,som er det mest vanlige, kobles den tynne blå til en ledning\sikring som har strøm på hakk 2 og 3, f.eks coilledningen. ]
Jeg har den blå gule ledningen... men hvilken blå tynn ledning er det snakk om?? jeg har en tykk blå en, like tykk som den gule/røde.
har skrevet meg ei liste..
2stk gul/rød nr 4 fra øverste sikring i i sikringsskap (sikkert bensinpumpe begge de 2)
2stk svart/rød begge på 15+ tenningsstrøm
tjukk blå bak instrumentpanel
gul/blå motorrom starter 50 strøm
Rosa skal hvor?? det er vell lambda indikasjonslamba i instrumenpanelet?
glemmer grønn og grå og rød for de er visst til ac kun??
har funnet ut dette ved å splitte opp mitt innerledningsnett fra en 1989 volvo 240 med lh 2,4 med 9 pols kontakt.
Temp.målerne som må byttes fra 940 til 240 sensor, kan jeg stjele disse fra en 740 eller er dem like 940'n sine? Hadde to stykker fra en 240, men har selvfølgelig klart å rote dem vekk.....
Neineineineinei.. glem det - dum som jeg er koom jeg på at jeg hadde 2 sett med disse sensorene!!! :P
Da kan jeg heller spørre om hvordan i h.. jeg skal finne ut av 4 ledningene til dysene. Ser for meg det fort blir endel feilsøking under oppstart, så hadde liksom vært greit å ha noe så enkelt som disse i orden - en feilkilde mindre liksom, eller 4 :)
hei driver og skal sette inn intercooler orginal 940 i en 240st noen som har noen tips på hvordan jeg bør feste den i topp og bunn??
Med de originale festene som du får kjøpt fra volvoforhandleren..
Full eller ikke, det er visst mange av dem som sitter bak deledisken som ikke orker å gjøre jobben sin..
Mulig han må sjekke oppimot classic parts, men det er ikke så lenge siden jeg kjøpte fester til min, og jeg har lest at andre har fått tak i etter meg igjen.
bestilte til 740 for en måned siden hos min lokale volvoforhandler eg fann dele nr sjølv og da fikk eg heilt nye på 4 dager ifra sverige...mulig han du møtte bak kassa ikke gadd og opne vadis og finne fram delenummra:P
Ok.. får gjøre et nytt forsøk å mase litt på ham da.. :)
noen som har dele nr på orginale fester til intercooler å radiator til 240? å de til 740(er ikke sikker på om dem er like, men trenger til begge typen biler)
De er ikke like nei, så vet du det iallefall. :)