Du får skrive deg ei god lista og ha kontakt med BCB sånn at de har alt inne og lager ei god pakke til deg :)
Får du ikke start når motoren er kald?
Printable View
Du får skrive deg ei god lista og ha kontakt med BCB sånn at de har alt inne og lager ei god pakke til deg :)
Får du ikke start når motoren er kald?
Nei, sliter litt med kaldstart og dyseinnstillingene. Men jobber litt med det nå og da.
Skal sjekke opp så alle innstillingene er rett.
Ja, holder på å skrive ei liste som er lang som ett vondt år :P
Komt opp i 22k bare for de delene som jeg skal kjøpe gjennom bcb. Da er ikke kasse tatt med :P
Så må nok høre me dem om de vccn rabatten og ;) Dette er da uten rabattene..
Da er gamle blokka som har blitt plukket ned solgt og. Sammen med stemplene og 16v toppen min.
Stiger sakte men sikkert den delekontoen min :) Det gjør regnestykket for alle delene jeg vil ha og :P
Kurt
Send meg en PM med hva du trenger så skal vi se om ikke jeg kan gi deg bedre priser enn noen andre steder i Norge:)
Da er det bestilt noen kort bøyer, lang bøyer og litt rette rør :D 42,4x2,6mm, så litt over 37mm innerdim.
Og som du nok allerede har gjettet deg fram til, så er dette til et grenrør :D
Skal en tur innom jobben og se om jeg får brukt vannskjæreren og skjært ut noen flenser.
Kurt
Prøver å finne en intercooler som passer bra. Har sikkert spurt før, men noen som vet om desse to passer i 240?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...-ac-60mm-.html
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...n-ac-60mm.html
Blir spennende å følge med på dette prosjektet fremover. :)
Hvor mye effekt satser du på?
Hvor bestilte du forresten grenrørdeler? Si i fra om du finner en intercooler som egner seg i 240 a. :)
På min tenker jeg å ha plass til en røslig radiator på original plasseringa også en stor intercooler foran der igjen med 3" anslutninger. Dog usikker på hvordan det blir best med tanke på plassering og trykkgater.
Ja, det skal jeg gjøre :) Ja, planen min er å kjøpe den 940 intercooleren om den passer og 940 AC tropic kjøleren ifra bcb.
Om alt passer i bilen da. Derfor jeg håper noen andre har prøvd kombinasjonen. Litt surt å bestille deler som ikke passer bare for å gjøre det :P
Blir å teste hx35en min og se hva den gir :) Men blir mest sannsynlig kjøpt inn en T3 super 60, for å ha som hverdagsturbo.
Rørdelene ble bestilt ifra kl racing.
Usikker på når det blir å bygge grenrøret, siden jeg må få skjært ut flensene og så er jeg litt usikker på om jeg skal prøve å bli ferdig med kaldstarten og alt det med datasprutet først.
Men det kan jo punktes sammen for så å bli helsveist etterpå. Har ikke wastegaten jeg vil ha heller. Så må spare opp penger til den og.
Fint at andre og liker det jeg gjør med bilen ;)
Tok en liten tur i garasjen for å begynne å nøste opp i el-vindu nettet og få satt i heisene og slikt.
Begynte med å koble fra hverandre nettet og så da at det har blitt klipp litt i det.
2 av kablene var nesten av. Så tok en tur på jobb og loddet det.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/932.jpg
Ferdig loddet og med krympestrømper på :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/933.jpg
Tok ut vinduet og den gamle sveive heisa :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/934.jpg
Og her er klompen som skal inn :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/935.jpg
Skal ta litt flere og bedre bilder, og legge ut steg for steg når jeg fortsetter. Har ikke montert heisa ennå, så blir en oppdatering når jeg får begynt på det.
Skal prøve å få tatt meg en tur i morra etter jobb.
Kurt
Vært lange dager på jobb, og nå kom frosten og :(
Kvelden hittils har gått til lekser, men fikk tatt meg en tur på posten og hentet pakke fra kl racing :D
Dette kan jo bli skikkelig moro, eller bare rør og rot :P Eller kanskje litt moro-rot ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1085.jpg
Må bare få skjært ut flensene. Han som har tilgang til vannskjæreren har vært opptatt, men håper jeg får tatt en prat med ham.
Kurt
Fått snakket med han som bruker vannskjæreren på jobb. Har feil filformat i forhold til den, så må se om jeg får konvertert dem, så han kan skjære de ut.
Har fått kjøpt meg ett lh-2.4 nett, og det blir nok å bytte til det. Prøver å finne meg en -012 lmm, og noen passende dyser.
Nettet har fått forlenga lmm kablene, men har ikke dysemotstander og det passer meg utmerket siden jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg høy-ohms dyser.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1601.jpg
Burde få komt meg opp av sofaen å jobbet litt med bilen. Men kjenner jeg er litt lei for øyeblikket :P
Lurer på å selge S60'n min å heller få 240n på veien igjen og kjøpe meg en 740 til prosjektbil istedet. Får se hva som skjer framover.
Å så må jeg få sendt toppen min avgårde til MGP og.
Ble lei av å lete etter høy-ohms dyser, så jeg bestilte meg noen motstander i fra elfa. :D Er jo bare 200 kroner, så betydelig billiere enn dyser ;)
Fikk lønn igår, så idag har kortet gått en smule varmt :P
12:9 bolter til topp og rammelager og arp til svinghjulet.
Register reim med runde tenner, nuke kamdrev, ståldrev til veiva.
Sotningssats til toppen, kompletteringssett til bunndelen og høy effekts oljepumpe.
Holder på å samle sammen alt av deler jeg trenger til en overhaling, for å ha alt klart når jeg har fått spart opp nok penger til å sende alt til cylmo for balansering og kontrollmåling.
Da blir det bestilt glyco lager i forhold til hvordan veiva og blokka er, og samme til rådene. Og utifra standen på blokka, så blir det da bestemt om jeg skal bruke ft stemplene med litt neddreid skål eller om jeg går for wiseco stempler.
Når sotningssatsen kommer, så blir det å plukke ut teningene av den, og sende de med toppen opp til MGP for porting. Har satt av penger til dette formålet, så da slipper jeg å tenke på det.
Går bare å venter på siste stipendet og nå, så er jeg godt på vei :D 30k i stipend er jo helt ok :D
Kurt
Fått ordnet meg litt flere deler og, så nå er alt klart til ombygging til runde tenner på registeret :D
General Aasen har drevet til "mellomakslingen"/oljepumpe akslingen, så da har jeg alle delene der. Han hadde og ft dyser til meg, så når jeg får motstandene fra Elfa, så blir det å lodde om nettet og montere det.
Blir å jobbe med datasprutet ved en senere anledning, nå vil jeg mest ut å kjøre med den. Heller bygge klart så mye av nettet som jeg kan, og heller ta en tur til Reidar på RFS Performance for å få satt opp alt skikkelig der.
Har fått noen ideer og peikepinner for hvordan jeg kan minimere støyen på triggeren, så planen der er å lage nytt den delen av nettet og teste det. Kanskje jeg tester det før jeg plukker ut hele Vems nettet og.
På mandag sender BCB delene jeg har bestilt fra dem, og KL Racing sender delene jeg har bestilt der :D
Noen som har brukt ståldrevet til veiva fra KL Racing? Står 8v bredde, men vil bare være sikker på at det er rette størrelsen, så jeg slipper å gjøre noe med andre ting for å få det til å passe skikkelig.
Står jo noe om at det må lages kilespor i reimhjulet, men det er jo ingen problem :D Men finner ikke noe annet som må gjøres, så da satser jeg på at alt er ok.
Blir mye nye flotte deler til motoren nå iallfall. Har helt ny svingninsdemper, reimstrammer, vannpumpe, oljeånding og alt det som nå har blitt bestilt. Tenningsdeler og sånt blir bestilt sammen med mocal filterflytter og termostat når den tid kommer.
Blir brukt noen kroner på motoren nå, men da blir den iallfall skikkelig bygd :D
Jeg har jo den servostyringa med tanken på førersiden av motorrommet, men det er vel bare festene som er annerledes på pumpa i forhold til 740? Så om jeg vil flytte pumpa over på andre siden, så er det feste fra 740, og å legge opp nye slanger å rør som må gjøres?
Har begynt på el vinduene mine og, men samler sammen bilder og slikt så jeg får legge ut hele prosessen samtidig. Leter etter diverse deler til el-speil med justering og oppvarming og.
Leter etter brytere og ledningsnett til både justering og oppvarming, så om noen har eller vet hvor jeg kan finne dette så er det bare å si ifra :D
Og hvordan er det å få tilt på takluken og? Kanskje mye ombygging?
Er vel vanskelig å finne el motor og alt som følger med til takluke og?
Kurt
Har lest meg igjennom tråden din og her var det mye bra! :)
Nei, men størsteparten av bestillingen gikk til bcb :)
12:9 ramlager bolter, arp bolter til svinghjulet (pakke med 4 stk), arp fett og det ståldrevet på veiva var det jeg bestilte ifra Kl.
Men neste gang skal jeg være flink å spørre :D Hørte med de angående kasse og, men jeg måtte finne ut hva jeg ville ha og så fikk de se hva det ville koste å få den ferdig til dem.
Men litt usikker på hva jeg skal satse på først og sist... drivverket (girkasse, clutch og slike ting) eller for/bakhjulsstilling (dempere, polyforinger, stag, hjullager og slike ting)..
Men om jeg setter prisen til 15k for kasse, clutch lamell, slavesylinder og utløserlager så er jeg nok ikke så langt ifra tror jeg. Kanskje litt tilpassing av mellomaksling og slikt, men det er jo ganske greit egentlig.
I samme slengen så blir det å skaffe den tykke mellomasklingen, for jeg mener jeg har den tynne.. (Skal måle den som står på bilen og se), blir og byttet opphengsgummi og lager da.
Blir mye penger i bilen etterhvert, men noe må en jo bruke pengene på og ;)
Kurt
Men til dere som kan dere litt mer med girkasser, er ute etter noe som går ann å brukes etter veien uten å ligge på høyt turtall.
Usikker på hvilken utveksling jeg har nå, men det kan jeg jo finne ut etterhvert. Men kan jo da bytte utveksling for å få noe som passer inn i forhold til girkasse.
Har jo sett på zf kasse fra lmr / bcb men hvilken utveksling er det på de kassene?
Har og sett på f.eks. 6 trinns 530D kasse og 6 trinns 320D kasse ifra bakaxel.se.
Vil ha ei kasse som passer til enkelmasse svinghjulet med tp-763 trykkplata.
Kurt
ZF'n har 1:1 på 5.gir og jeg kjører med 3.54 utveksling.
Det gir rundt om 3300/3400 rpm i 100 km/t.
Valget av utveksling avhenger litt av hva du skal bruke bilen til også. Er det mest gate så er det greiest å ha ei tung utveksling, men til bane er ikke det så lurt.
Det samme gjelder girkasse.
Skal du bruke den på bane ville jeg valgt ZF'n. Skal den kun brukes langs veien holder ei M90 lenger.
Zf'n kan bråke litt. Det er ei ulåt i den når den står i fri på tomgang, og kan ule når man kjører.
Ja, det blir jo mest gate, men den må tåle litt leking og.
Så derfor har jeg egentlig slått fra meg M90 og ser litt på de 6 trinns kassene til bmw med 0,81 på sjette gir.
Men ser jo at de zf kassene tåler en god del juling da :D
Leita fram utvekslingen jeg har liggende, for å sjekke hva jeg har iallfall. Den jeg har liggende løst er en 3.54, men vet ikke hva som står på bilen.
Men kan jo kjøpe en 3.30 fra pedersen om det blir for mye turtall :) Skal se om jeg finner zf gear ratio, og finne ut rpm i forhold til turtall.
Kurt
godt å se at flere bruker penger :D
gleder meg til å se mer her, spent på planene på grenrøre ditt jeg ;D