Så var det motorlampe og feilkode på luftmassemåler, samtidig jukser og går den ujevnt :mad:
Printable View
Så var det motorlampe og feilkode på luftmassemåler, samtidig jukser og går den ujevnt :mad:
Bytt plugger!!
Er det bare meg eller har du vært ganske mykje plaga av motorproblem? :P
Siden jeg har fått nokk av en bil som ikke kår reint så lot jeg volvoen stå i over en ukes tid, jeg var både irritert og opgitt.
Men når jeg skulle kjøre den hjem her om dagen så gikk den mye bedre, og nå som den er brukt litt så går den helt reint :confused:
Hva er det med bilen min, reparer den seg selv??
Er ikke feil med selvreparerende bil :)
Drivstoff filter fult av dritt?
Det piper i bremsene dine. :p
Ja jeg vet det piper i bremsene mine så jeg prøver å bruke de minst mulig :p
Nå er den tilbake til den juksingen og rykkingen igjen :mad:
Startet bilen på formiddagen og fant ut at den gikk på tre sylindere, hvorpå jeg smalt igjen døren og bannet den forbanna helvetes jævla dritt bilen opp og ned.
I mitt raseri utbrudd truet jeg både med flambering og enveisbilett til den lokale hoggeren, du kan tro den bilen fikk høre hva jeg følte og mente om den svensk konstruerte og monterte i belgia doningen.
Så etter å ha latt den gå litt høyt på tomgang i ca 10-15 sekunder begynte den å hoste og den siste syinderen våknet igjen til live.
Etter dette så går den nå fint på tomgang og den rykker ikke slik den har gjort dene siste stunden
Når du bytta bremseskjoldet, var du absolutt nødt til å fjerne navet? my jobb med dette? :)
Mange som kapper skjoldet, og punkter det på plass etterpå, men er ikke noe stress å ta av navet da. Bare du har stor nok pipe :p
Jeg tok av navet for å bytte bremseskjoldet, fikk samtidig fettet opp hjullagrene på nytt samtidig.
Det er ikke bensinpumpen din som er litt lei seg da? Tyder jo på en mager blanding at det smeller
740 min oppførte seg sånn så sluttet den også å gå på tomgang etter en stund (nå). Den begynte å rykke og kutte på en sylinder og kødde seg under kjøring og smeller til tider noe inn i helvete.
hvordan kobblet du opp baklyktene ?
sliter litt med brrenselys/tåkelys bak hvordan ledningene skal stå
Jeg har byttet begge pumpene mine tidligere så tror ikke det er synderen, om den får for feit blanding så vil den sote igjen pluggene.
Det virket som om den ikke tente helt på den siste sylinderen med en gang, men den kom seg etterhvert.
Nå har den gått greit i det siste sett bortifra 1.1.3 og 2.3.2 feilen som dukket opp tre ganger på samme dag før den forsvant av seg selv :mad:
Den fordømte 1.1.3 og 2.3.2 feilen kommer opp titt og ofte nå om dagen, bruker ikke bilen så mye nå så har gitt litt opp her
Og her en liten logg på feilmeldinger den siste uken eller to... :mad:
1. september: 2.3.2 og 1.1.3
4. september: 2.3.2, 2.3.1 og 2.2.1
8. september: 2.3.1, 2.3.2 og 2.2.1
9. september: 2.3.1, 2.3.2 og 2.2.1
Kan forøvrig bemerke at bilen går like dårlig om den har disse feilkodene eller ikke.
Nå skal litt tenningsdeler byttes for å se om det hjelper, forøvrig har den jeg kjørt ca 26-27 mil på full tank :mad:
Er ikke rart jeg er forbanna på den bilen nå.
Feilkodene betyr følgende:
113 Oksygensensor justering for mager eller for rik.
221 Oksygensensor, for mager blanding.
231 Oksygensensor justering for rik eller for mager.
232 Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang.
Den går da faen meg ikke magert når den bruker så mye bensin og desuten ryker den sort når den får litt turtall :mad:
Hælvete alså... nå begynner svenskehatet å stige i takt med att lommeboka minker pga fylling av bensin :mad:
Har du prøvd med en annen hjerne? Du har FB, ikkesant?
Nei jeg har ikke testet med en annen hjerne,har ikke denne to hjerner?
En til tenning og en til drivstoff.
Jo jeg har fb motoren, men ingen hjerne liggende å teste med.
Det virker som om dette kommer nå som det blir fuktigere i luften, i sommer har den oppført seg helt greit og bare brukt litt over literen på mila.
Jo, det stemmer, men jeg kan tenke meg det er bensinhjernen som eventuelt kødder. Jeg har en hjerne fra en 1995 FB som du kan prøve med.
Det er jo verdt et forsøk, den blir sikkert ikke noe værre :p
Send meg en pm med nr ditt så avtaler vi noe :cool: