har en kompis her som er ekspert på cylindre Øystein:) Bjørnar, med den store grønne G. kan snakke med han, om du forteller meg hva du mener med "valves". hva er forskjell på awd og fwd dempere mm...
Printable View
har en kompis her som er ekspert på cylindre Øystein:) Bjørnar, med den store grønne G. kan snakke med han, om du forteller meg hva du mener med "valves". hva er forskjell på awd og fwd dempere mm...
med valves mener han vel de interne ventilene/gjennomstrømingshullene for demperolja, som tillater en viss gjennomstrømning avhengig av hvilke egenskaper han vil ha iforhold til bound/rebound?
eller flasher jeg bare hva jeg vet uten helt å vite hva jeg snakker om?
tror du er inne på noe der ja mrstfu, aner ikke hvordan de fysisk er bygd opp inni der, men er vell noe slikt i den duren regner jeg med. gaupe som er oraklet for det der føler jeg :p men venter nå i alle fall på svar fra han som overhaler Öhlins nedi landet her på om de kan bygges om og hva overhaling koster :)
Tore: feil bil. må være manuell også :) ellers ok den der ja! :)
Nei, V70R AWD med manuell fikk du kun i 97-98 (og 04-07 for V70N R såklart). Men her skal det jo bygges om til den store gullmedaljen, så det er nok enklere å få tak i en M58-kasse (manuell, awd) eller en B5244T2-motor (2000-modell V70R) hver for seg enn å prøve å finne noen som har parret dem fra før.
Vet ikke helt hvordan det blir med indikatoren på toppen av girspaken (om den kommer i C70-stil med 6-trinn), men en M66AWD-kasse må vel være det ultimate her... :)
ja det får du. flere som ligger ute har Manuell, men ikke mange ser jeg. mest vanlig med "luxus"\automat... :)
edit: så ikke (2000) :)
går det å bruke 6 trinnskassen rett på bilen min da\motor og drivverk? :p hadde jo vært sexy med 6-trinns men er vell neppe bolt on det? speedosignal kommer ikke det fra girkassen da?
saken er vell i alle fall å få tak i en motor og drivverk som stemmer med motorstyring og har el spjeld blant annet. kom ikke denne i 99?
Enklest for deg om du kjøper en 2000 R AWD om du skal bygge oim alt, da slipper du mye strul med ledningsmatter og slikt. Og da er det nok enklest å kjøpe en god automat-donor og en M58 kasse; skal vist være ganske så bolt on det...
Edit: kjøper du den haba-haba zoot zoot'en jeg linket til så kjøper sikker hgnubel kassa billig :p
hehe :p
men er det ikke M58 kasse jeg har da? eller er det ulike kasser på fwd og awd bare at man kobler til vinkelveksleren?
må uansett selge 945n og gjøre ferdig 242n før awd prosjekt blir våget innkjøpt delebil til.
Er vel ulike kasser siden awd krever uttak for hylsa til vinkeldevet.
Ang di LED lysene dine i park, så helt like ut som di jeg har i S40'n, er dine slik at hvis du starter bilen med nærlys på og switcher over på park så står di og blinker slik polibiler gjør? :P
nei de gjør ikke det hos meg :)
har nå handla meg H1 4300K og H7 4300K xenonkit fra chingchong ett eller anna... kommer vell i slutten av mnd skulle jeg tro veil shippingtid det stod på ebay :p 210NOK med frakta :p latterlig billig!!
har tatt første "service" på bilen nå. ikke helt ferdig da det gjennstår å skifte cupefilter\pollenfilteret på den. men den har fått seg 5,8L Castrol olje gjennom fylletuten på jobb i dag :) herlig! men får dårlig hjerte av å se på alle asfaltflekkene den samler i safranlakken. blir godt når våren kommer og man kan ta en skikkelig polish og rens av den så den blir "showklar" istede for nedsølet av vinterskitt og lort! Kan ikke ha bil jeg vettu uten å få dårlig hjerte har jeg funnet ut... jaja sånn er det å være glad i bilen sin når ikke kjærring og onger har inntatt den plassen i livet enda :)
Du kan bruke Prickbort (legges på tørr bil) før du tar på vanlig avfetting. Denne er lagd for å ta asfaltflekker/prikker.
Får kjøpt den her her
Støtter den, man kan ikke leve uten Prickbort på vinteren. Prickbort, så en dusj surfex hd i ca 1:30, la det ligge i 2-3 minutter og bare spyle av = ca tusen ganger bedre enn enhver "gullvask" på bensinstasjonen :)
Naturligvis kan man bruke grovere blanding, mer såpe og vaskehanske om man vil, men til å bare spyle av bilen et par ganger i uken synes jeg det holder fint.
Takker for tipset! :) skal absolutt testes! selv om vi har en suveren selvvask på jobb her med avfeting.
ellers må jeg spørre... har noen testet den bolt on alu intercooleren med reversed piping kit fra DO88?? :) ser meget fristende og sexy ut det kitet med overliggende rør istede for sorte skjulte i og for seg da... :) gimmik og show faktoren er høy i alle fall :p
for de som ikke skjønner den... ja jeg har gådd tom for tilleggsutstyr å handle til bilen nå.. er ikke mer snaxy å finne så da må man gå på andre oppgraderinger.
Subber i bakseteryggen levert kun på Cab. også utgått fra volvo.
Auto-Dim bakspeil er det på bilen ;)
17" bremser utgått.