Produserar vel ikkje nok luft til å dra i gang turboen då... Og då tek jo pengane til å få bein å gå på.
Printable View
Hørtes rart ut. Min går nok bedre på 0.7-0.8 bar enn den gjorde med 13c-en, men ikke alltid det kjennes sånn ut fordi den går jo enda mye bedre enn det på 1.25 bar :D. Men du får ikke den store effekten av stor turbo på 1. gir og 2. gir. Der går den tilnærmet like godt når den først får trykk. Først på 3. gir man merker stor forskjell.
Kjører på 1,3 bar jeg nå og bilen gikk allikevel bedre med 16T på litt lavere trykk... Ladetrykket peaker på over 1,6 så jeg må gi på forsiktig før den stabiliserer seg på 1,3 ;) Virker ikke som turboXS BC-en er noe særlig til å styre turbotrykket med selv om jeg nå er over grunntrykket til wg klokka.
Må vel legge til at jeg har gitt kammen enda et par grader forsprang for å få rundt 500 omdreininger tidligere ladetrykk, så den er vel ca 6 grader tidligere enn originalt, men det får jeg bare igjen på toppen så den var faktisk mer turtallsvillig også med gamle oppsettet... :o
Hmm, må være noe galt et sted da. For skal ikke være sånn. :eek:
Nå er jo de mitsubishi turboene kanskje mer moderne enn T3 og T3/04 da, men jeg synes også det er snodig at dere opplever det som så kjipt.
Er iallfall kjempeskuffa jeg ja, har vel ikke akkurat prøvd alt som prøves kan men at det bare er å kaste på en stor turbo og at det går mye bedre uansett oppsett ellers er bare piss.
Er det en 16T på salg her da? Eller tviholder dere på de? :p
Selger Garrett-en før jeg selger 16T-en for å si det slik;) Hvis noen vil kjøpe 940en med stor turbo er det nå de bør komme med gode bud for 16T-en blir montert igjen så fort jeg får tak i et nytt originalgrenrør.
Skal du selge hele bilen? :eek:
Nei ikke i utgangspunktet;) Holdt på å bytte den i en Evo 8 i helga men hehe...
Ikke et helt jevnt bytte da riktignok;)
Rart det ikke skulle fungere bedre...
Hvor mye skulle du evt hatt for turboen med grenrør, om du faktisk selger da?
Hadde jeg fått 10k for turbo med tilpassa grenrør og eksos (nytt JT anlegg) så kunne jeg vurdert å selge det, men under det får det ligge på hylla til jeg kan montere det på en bil jeg ikke trenger daglig og har tid til å eksperimentere med slikt på;)
Neinei nå må du gi deg. Få i en anna kam så blir nok dette gull ;) Kan ikke finne på og bytte tilbake når vi har lagt i så mye jobb med å få det montert :)
Er det nå jeg kan si, "lurt av TBO" ? ;)
Er nok ikke store forskjellen i maksimalt effektuttak på 16 og 19T når de er påmontert en 8V firer :)
Jeg har ikke råd til 10k til i påkost, før jeg engang har begynt på bilen min hehe.
Men kjører du med omsveist org grenrør? Isåfall, kan det være der feilen ligger?