Verdt et forsøk ;) Det koster ingenting!
Printable View
Verdt et forsøk ;) Det koster ingenting!
Det var det jeg tenkte også, se ann lønninga nå så kan det hende jeg kjøper turboen til Marius. For jeg har veldig lyst på den samtidig som jeg vil isolere garasjen og kjøpe en liten varmekanon, da blir det jo 'skruvær' også :)
Spørs bare hvilken av kammene jeg skal ha da..116 er for de med original manifold, og 112 er for de med litt oppgradert :s Burde jeg uansett velge 116 mon tro?
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
Kommer vel ann på når du skal ha nytt grenrør det da, for er jo litt synd om du bruker 940 manifolden i starten og blir fornøyd eller om du føler du må ha et grenrør. Evt kjøpe 116 nå også selge den og kjøpe 112 når du bygger grenrør da.
Tenkte å få sveist sammen et grenrør ganske fort, for har jo alle delene
Da ville jeg nok kanskje kjøpt 112 om Jens anbefaler det til grenrør :)
Kammen bør være den siste delen man kjøper til oppsettet. Har du manifold og skal kjøre manifold, så velger du 116. Du kan kjøre 116 grader på grenrør, men du gir fra deg noe dreiemoment og noe effekt i forhold til å kjøre grenrør og 112.
Hvis du skal kjøre grenrør så velger du 112, men da kan du IKKE kjøre manifold.
Det var jo i grunn et veldig godt og enkelt svar. 116 funker bra på manifold, dårligere på grenrør. 112 funker svært dårlig på manifold men bra på grenrør. Da blir det evt 116 på min motor hvertfall.
så mye dere prater om kam så begynner jeg å lure på ny kam også.
kg2t er vist ikke bra nok her hos dere..... :p
Vil presisere; vil ikke si at 116 funker dårligere på grenrør. Hvis noen har en motor med 116 LCA kam og manifold, men så driter eieren plutselig i holdbarhet og pålitelighet og monterer grenrør så får man en forbedring i resultatet. Sånn er det bare, men hvis kompisen har identisk oppsett bare med 112 LCA kam, så er den bilen raskere.
Det betyr ingenting. Hvis DU er fornøyd med det resultatet DU har med KG2T kammen så bør du beholde oppsettet slik det er. Problemet er bare det at jeg ikke har sett eller hørt om noen som faktisk har klart å få ett objektivt godt resultat med hverken VX kammene eller med KG2T kammen. Skrytetallene i KG katalogen er forresten hentet fra motoren til en Bergenser som også endret oppsettet sitt.
Joda den er god nok men ikke til dette oppsettet. På din motor tror jeg faktisk at den kan passe veldig bra mtp turboen din, som er 45,7 på kompressor sia isteden for 51mm som E46 din er (blir min forhåpentligvis) og 54mm til Hans Ola.
Slik jeg har fått det forklart av noen av de som selger disse kammene, er at de passer veldig bra på biler med litt mindre turboer. Helt hvorfor klarte han ikke forklare men dette var noe han hadde lært av en hos KG. Men vi prøver for å lære, for den utlærte finnes ikke enda.
Ja her har det kommet mange svar mens jeg var borte! Sånt liker vi.. Ja da blir det nok med 112 nockvinkel! :) Grenrøret skal tigsveises (muligens med bakgass) for best mulig holdbarhet. Om jeg skal finne på å gå tilbake til manifold, er det jo bare å kjøpe en kam til ;)
Vart i Snertingdalen og henta meg ei m90l2 med ødelagt 5.gir i dag. Kjekt å ha :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/6.jpg
Sitter å leker med tanken på å lakkere alle understellsdeler i knæsj farge! Typ limegrønn, gul, rød eller oransj.. Kan det bli litt kult? Tanken var egentlig å ha hele understellet i sølvgrå, men syns det er litt kjedelig.. Syns limegrønn høres litt spennende ut!
Kanskje en blåfarge mtp at bilen er blå? Eller en farge som ikke bryter så fælt mot blått som grønt gjør. M90 kjøpt til girkassedonor til 525tds kassa di?
Har lenge vurdert sølvgrå, så spørs om det havner på det likevel.. Tja, kassa var såpass bra at jeg bytter over 5.giret med den andre kassa jeg har, og selger den igjen. Så tar jeg den andre som donor ;)
Koksgrå som felga kanskje? Da blir det kasse vettu :) Er ikke dumt å setta sammen 1 av 2, eller 2 av 3 om du vil :)
Det kunne jo vært en idè :) Mulig jeg skal ha noe japsefelger utpå våren, så blir sikkert ikke samme farge på di :P Ja jeg regner med det ikke er stort værre enn å flytte over en sync-ring eller noe slik. Det burde nå gå an uten ulyder!
Jeg har jo ei kasse liggan uten clutchhus, i følge han jeg kjøpte den av så var det vel 3d som var gåent. Den kan du da få om du vil, er sikkert noe du får brukt inni den? Jeg også har tenkt litt på nye felger, litt lyst på futura men er ukurant mtp boltsirkel og dyrt. Så har sikla litt på de JapanRacing JR11 felgene i det siste, er vel egentlig litt høyt impress på de.
Har nå vært en tur i Løten og henta ei delekasse hos Skårholen, og håper å få i stand ei m90 til. Skrik ut om noen skulle hatt billig m90 kasse :)
la den ligge du, før eller senere leter jeg garantert etter en M90 :p
EDIT: hva legger du i billig forresten? en kamerat av meg skulle veldig gjerne hatt ei kasse for lengst :p
Så sant jeg får den i orden kan den gå for 2500 :) Uten mellomaksel og spakstell. Veit ikke om det er så veldig "billig" da jeg ikke er helt oppdatert på prisen for m90 nå om dagen.
Er ikke helt oppdatert selv siden jeg ikke har begynt å lete enda[emoji14]men greit, jeg skal huske det når det blir mer relevant utover våren ;)
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Det er ikke værst å få besøk fra Gjøvik for å få rydda garasjen, fikk da skravla litt å. Men glemte helt å spørra hvilken dim du hadde tenkt å kjøpd jr11; felga i.
Får vel ikke lavere ET enn 30 desverre, så vet ikke helt hvor brei felg jeg kan ha da jeg må ha spacer grunnet coilovers'a.
18x9.5" får du i et20 :)
http://jr-wheels.com/towar.3234.japa...k.dark.hb.html
Hadde vært gøy å prøvd det før man kjøper, har vel 18x8.5 ET 13 nå.
Må vel uansett på med spacere for at det ikke skal butte i fjørbein, men greit å ha så lav et som mulig for å få så konkav felg som mulig også :)
Denne siden er kjekk å bruke til å se forskjellen på nåværende hjul til de du vurderer å kjøpe.. http://www.willtheyfit.com
ET10 framme og bak vil passe bra tror jeg! Dette med 18x8.5 og 9.5
Lurer litt på hvordan det hadde blitg med 17" jeg. Så en 740 på insta, 18x9.5 rundt hele.
hadde vært tøft å prøvd 17x9.5 au :)
http://www.nettivaraosa.com/en/vanteet/2120322
Det ser jo ut som det passer rimelig bra, jeg er dårlig i finsk altså men tror han bruker spacere på 20mm.