205/55-16 er riktig dimensjon
Printable View
205/55-16 er riktig dimensjon
Takker!
Meningen er å få litt "tydligere" lyd til småttisene i baksetet som sitter og ser film. En gjenganger her er :" Skru opp - vi hører ikke hva de sier!"
I tillegg må jeg nok "vekke til live"/remontere hodetelefonsystemet til de i baksetet. Da kan jo de se film, mens vi voksne foran kan høre på radio eller MP3 samtidig som skjermen foran viser navigasjon.;)
Ja det er klart, men det burde jo la seg gjøre å få montert noen andre uoriginale høyttalere som har vel så bra lyd til samme pris.
Hvordan er innfestningen på disse høyttalerne?
De kler ikke interiøret ganske godt, men UTROLIG godt! :)
Er det så stor forskjell på X-ice og nokian hakkapeliitta r på bar "vinter"vei da?
Jeg ble fortalt av dekkselgeren at X-Ice og hakka'n var så og si like, så det var det samme hva jeg valgte (mener å huske at X-Ice vant testen til motor ifjor med 0,1 poeng eller noe til Hakka).
Kan lese om testen her:)
http://www.naf.no/Forbrukertester/De...Piggfrie-dekk/
[QUOTE=boman;161425]Ja det er klart, men det burde jo la seg gjøre å få montert noen andre uoriginale høyttalere som har vel så bra lyd til samme pris.
Hvordan er innfestningen på disse høyttalerne?
De kler ikke interiøret ganske godt, men UTROLIG godt! :)
Hvis jeg har valget mellom originale og uoriginale til samme pris er jo valget enkelt?
Det finnes helt sikkert uoriginale høyttalere som har bedre lyd og til samme pris (eller billigere), men jeg synes ikke det er verdt det sånn utseendemessig. Dessuten er ikke mine barnså opptatt av HiFi (ennå:p).
Prøver å holde bilen mest mulig "original", og kan også legge til at når jeg tar slike hull i interiøret så kjøper jeg nye deksler/paneler slik at jeg kan sette bilen tilbake til den stand den var interiørmessig. Unntaket her er sparkepanelene og dørtrekkene, men jeg har helt nye paneler til taket der hvor jeg har montert leselys, samt til B-stolpen på høyre side (VO 3519648 Panel høyre, svart 767,30 - 15% 652,20). Det byr meg egentlig litt imot å ta hull på helt fine deksler:o
Derfor er jeg også på jakt etter noen fine deksler til D-stolpen som jeg kan flytte over de høyttalerne til også.
Når det gjelder innfestingen så er det mothaker bak på høyttaleren:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/83.jpg
Noe nytt hær da?
Utrolig flott herregårdsvogn! :)
Tipper det var deg jeg så på City Lade i dag :) nydelig bil!
Det stemmer det! Bilen var inne til ny EU-kontroll juli 2010, og denne gangen gikk det bedre:
"Jeg finner ikke noe galt med denne bilen jeg. Dette var sjelden vare", uttalte kontrolløren hos NAF.:):)
Dermed ble kontrollseddelen seendes slik ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/184.jpg
kosemelding det der ja!! :)
Det er sjelden vare :)
Slett ikke værst :) En års gammel kontrollseddel som fulgte med bilen så nesten slik ut den også. bortsett fra enerfeil på tåkebaklys :p
Har aldri sett en kontrollseddel med 0 feil på før :P
da er jo ikke bilen i mye bra stand :P
Leste igjennom hele tråden, og må si jeg er mektig imponert! :D
Blir litt deppa når jeg tenker på hva jeg gjør med min bil kontra det du gjør :p
tomgangsregulatoren? :)
Prøvde først å skifte plugger, og mente selv det ble litt bedre.
Så ble den like dårlig igjen, så da skiftet jeg pluggledninger, rotor og fordelerlokk. Det hjalp heller ikke.
Etter en del fram og tilbake fant jeg ut at bilen hadde en intern diagnosetest. Den viste følgende:
-113 Oksygensensor justering for mager eller for rik.
-232 Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang.
ikke at jeg er flink på sånnt, men kan det være lamda som er ødelagt eller katalysator :o?
som sagt: jeg er ikke noe flink på sånt, men tenkte høyt. om den er defekt så får man jo høyere co og piss og muligens den kunne påvirke lamda som står i kat'en og tuller med den så den ikke helt vet hvordan den skal justere\signalisere bensin\luft forholdet til hjernen.
om du ikke har testa tomgangsregulator så har jeg en eller to liggende du kan få låne for å teste! :) skal på lade i kveld sikkert. er den jeg skal montere på FK motoren min når den er ferdig satt sammen så du kunne jo ev testa noen dager med den om du vil?
en kamerat av meg fikk og opp samme feilkoder. han byttet alt av tenningdeler og kjøpte ny lmm og lambda.
og det ble ikke bedre. så var det et glupt hode som sa at katalysator kunne være tett.
byttet den og alt ble i skjønneste orden etterpå.
så tipset fra min side er å sjekke om katalysator behøver og bli byttet :)