hva vil prisen bli på et slikt oppset ...??
å va er det man trenger til dette..??
Printable View
hva vil prisen bli på et slikt oppset ...??
å va er det man trenger til dette..??
For MS3X, ledningsnett, breibåndslambda og diverse dysekontakter og slik, så tipper jeg det blir rundt 8000kr+ medregnet moms. Må ta forbehold om variasjoner i kurs og endringer i pris.
Sist sommer når jeg bestilte så ble det vel 7800kr inkludert moms for overnevnte + tempsensorer, sveisemuttre, litt ekstra skjermakabel, og ett triggerhjul.
Selv om jeg ikke har det, så vil jeg likevel gratulere med det jeg mener er att bra valg. Jeg har troen på dette produktet og ser frem til å følge med. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=HvwDJgsBOqQ
http://www.youtube.com/results?searc...02.407.5j1.6.0.
noen her inne som har godkjent turbo motorer med datasprut hos vegvesnet før? ble av skilte for et par dager siden for motor var ikke godkjent også er det ms motorstyring på den
nei, det står spesifikt i loven en plass at motorstyringa ikke skal kunne endres på, og det er jo hele poenget med datasprut. men det finnes tydelighvis smutthull, for mange biler har orginalt programerbart sprut.
Kanskje en ide å begynne å lage "skjold" til ettermarkedssprut... målsydde bokser som ser ut som en std-boks mht merker og sånt, dog med hårfint større størrelse så den rommer en Autronic eller Haltech eller hva det skulle være..? :) Eller bare la originalhjernen være på normal plass, "tilkoblet" ... dvs tilkoblet strøm så de ser at det er liv i den.. men med velgjemt datasprut som styrer alle vitale verdier som en sjefs-piggyback?
planen min når jeg skal godkjenne motorbyttet er å flytte klistermerkene fra den orginale motorstyringa over på megasquirt boksen. jeg tviler sterkt på at noen hos biltilsynet vet hvordan motorstyringa til en chevrolet TPI motor skal se ut :p
De kommer til å fundere fælt på hvorfor styreenheten din har Com-port da ;)
Det fins jo flere datasprut som er laget for å passe rett inn i en orginalhjerne, og som ser orginalt ut selv om man åpner hjernen.
Gems f.eks har jo sprut til flere biler der man bytter ut innholdet i hjernen. Ikke at jeg vil anbefale Gems til de fleste da :p
Det fins vel noe lignende greier til Motronic hjerner også mener jeg å ha lest innpå dette forumet.
For ett par år siden så begynte jeg faktisk å tilpasse en MS2 pcb v3.0 som skulle passe inni en eec-iv hjerne ilag med ett eec-iv adapter, og det var igrunn akkurat plass til det.
Men ettersom det ikke var noe interesse for det så ble det ikke laget ferdig. Tar man bort/ikke monterer kontakene på kortet så får det faktisk plass inni en god del eldre hjerner.
http://www.diyautotune.com/catalog/m...v22-p-381.html
Microsquirt modulen er jo også perfekt for å montere inn i en orginal hjerne. Eventuel ekstra hardware kan man montere andre plasser inni hjernen.
var å godkjente en 940 med etter montert turbo på tirsdag som var, å der var det jo et lh 2,4. dem kan jo se i motor romme mitt å se at det ikke sitter lmm der å jeg har 2 separate coiler er vel bare det dem kan fundere på da. jeg spørte han vegvesen karen om dem godkjente biler med data sprut å da sa han at han ikke kunne svare på det, men er vel bare å prøve å se hva dem sier.
men mangel lappen jeg fikk av polti så fikk jeg mangel på noe soting å senking å at motor efekt bør skjekkes, å jeg kunne dra til et godkjent bilverksted, men der jeg jobber vil dem ikek skrive under på motor efekten
Om det er eec-iv så fins det allerede ei "ferdig" løsning her http://www.diyautotune.com/catalog/d...kit-p-421.html
Unskyld at det blir litt offtopic for dette forumet da, men jeg kan nevne at det fins samme løsning til 55 pins Bosch for å spore litt på igjen :)
Jeg har ikke hatt en DIYPNP i hendene selv, men jeg tror dimensjonene er slik at den kan gjemmes inni en orginal hjerne.
Er det snakk om eec-v så er det litt verre, ettersom det ikke fins slike alternativ, og det fins noen sære utgaver av eec-v som er mindre bra.
Ett annet og spennende og rimelig alternativ er http://www.tweecer.com/ ,som er en chipmodul som gjør at man kan omprogrammere orginalhjernen. Disse hjernene kan ikke omprogrammeres på tradisjonelt vis med å brenne en eprom chip, og det fører også til at om man fjerner chipmodulen så fins det ikke noe spor igjen etter omprogrammeringen.
Jeg tror samme karen har eller jobber med ei tilsvarende løsning for eec-v. Jeg har ikke prøvd ei slik løsning selv, men det frister å prøve neste gang jeg får meg en bil med eec-iv :) Prisene klarer du vel å regne deg til fra dollarprisen i linkene :p
Blir det for mye Ford snakk for denne tråden/forumet, så er du velkommen til å stille flere spørsmål om dette på FCN :) Bla. flere der som har prøvd DIYPNP saken.
ser jo at trådstarter ville ha vilket oppsett osv i denne tråden, kan jo like greit skrive opp slik jeg har det på min 240 med 16Vturbo som faktisk tok sin første test tur i dag uten noe problemer:)
b23016V turbo- autronic sm2 med autotune, simens deka 750cc og 2 bosch 139 moduler med msd dubbel tower coil pack, trigger skive med 2 punkter 180 grader, på remhjul dreid inn bak et alu remhjul, med trigger punkte 60grader før tdc, og en trigger på kamaksel med giver mellom kamdreva, den står 45grader føre tdc, og det har fungert veldig bra ingen feil mellinger eller feil tenning i dag,,,:)
www.diyautotunes.com er veldi bilig angående megasquirt deler, eg har bestilt så neste uke blir det vell å sette dette sammen å få testet det
Ingen som har noen erfaring med DTA datasprut? brukervenlighet og funksjon.
De nye er visst ok... P8Pro og E48'en er MYE mer begrenset på brukermuligheter enn det ser ut som, jeg sleit med et sånt i månedsvis før produsenten sa at "Nei, men du kan da ikke sette den opp sånn"... og da var den satt opp etter bruksanvisningen. Så de gamle er bare å skygge unna..
S40/60/80/100Pro er helt ålreite sprut. om du ikke trenger alle mulige tilleggsfunksjoner er S40Pro et fint alternativ til mye annet :)
En kompis valgte DTA S80 til 2,0L 16V prosjektet sitt og er godt fornøyd. Det er brukervennlig og har god funksjon. Standard motor med unntak av KRX400, smidde lavkomp. stempler, H-råder og 1,7 - 2,2 BAR ladetrykk gir 150 + km/t på 201 M. Flying lead ledningsnett må anbefales i stedet for å koble seg inn på det originale.