Kan bruke alt av sylindere, slaver og skit fra volvo, man bare shimser til med muttere og skruer :p
Printable View
Kan bruke alt av sylindere, slaver og skit fra volvo, man bare shimser til med muttere og skruer :p
Hydraulisk er tingen, ingen tvil :)
blir det noe oppdatering her snart eller? bilder å sånt?
Håper på noen form for oppdatering snart ja... Driver å reiser endel ifm jobb om dagene så blir lite tid (ligger i køya på FPSO Alvheim as we speak) , er også ute å snuser litt på hus med 65kvm garasje bl.a :p
Så fort det blir gjort noe som er verdt å ta bilde av så kommer det, kommer sterkt tilbake soon ;)
Noen som vet om dette passer på hvitblokka ?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=15159344
Er det noe å ha eller er det bare søppel ?
Okok, da blir det nok et sånt sett etterhvert, aldri likt patenten med å ha oljefilteret stående i bunnpanna :rolleyes:
Synd at alt skal lages i sånn glorete farger da, muligens man kan finne noe annet i sort eller grått eller noe liknende :p Man kan vel også selvfølgelig legge på et lag med sort matt på den oljekjøleren, kjøleeffekten kan vel ikke ta noe merkbar skade av det...
Monter filterflytter å sett det hvor du vil :)
Får rimelige oljekjølere overalt i grå, billig, f.eks hos KSR.
Hvis du vil ha svart har du jo Setrab sine, som er noe dyrere.
Kan jo lakke den og, men etterhvert sprekker og flasser det jo av, spesielt når det står montert i fronten, så er det jo varmt / kaldt der hele tiden.
Jepp de er av alu, så de korroderer ikke nevneverdig uansett... og siden de er i alu sitter ikke lakk uansett med mindre man har korrekt grunning. OG har man lakk på de leder de bort varmen dårligere også, så en lakka en vs. en som ikke er lakka trenger du hvertfall 3 rader ekstra på den som er lakka for å få samme kjøleevne ;)
Jepp og om man absolutt må ha farge på den kan man anodisere den (eloksere) er en fordel å eloksere den uansett blank eller farge spiller ingen rolle... alu.oksid sjiktet som blir da gjør finnene stivere, øker korrosjonsbestandigheten betraktelig og gjør at den kjøler enda bedre (iom at alu.oksid leder varme bedre enn ren alu i seg selv)
manglende arbeidslyst??
Nja...litt både og ;)
Holder for tiden på å pusse opp hus + at jeg siste månedene har drevet å reist en del i jobbsammenheng, så blir nok ikke gjort så mye før utpå vinteren igjen. Da skal bilen flyttes hjem i garasjen her og lagres. Så blir det å kikke over maskinen i vinter tenker jeg. Bilen står jo på verkstedet jeg leier sammen med noen kamerater, er et lite stykke unna og når jeg ikke har lappen så blei det litt tungvint :(
Så satser på litt mer framgang her utpå nyåret igjen, men det er ikke dødt - kikker konstant etter deler osv.
SUGLER FÆLT på ferdige coiloverben fra enten myranes eller kaplhenke...
Er vel ikke lenge til du får lappen nå ??
kan jeg spørre hvordan du fikk så mange år? var det flaska som kjørte?
Flaska som har kjørt 2 ganger, og en gang fått skyld for å låne vekk bil til en annen person som kjørte i fylla ... Fått 12års utsettelse tilsammen. Så sånn er det :p
Herregud kor useriøst, om du drep ein person så slepp du no ut fortare :p
oi satan, synes det var lenge med 10 måneder jeg :eek: har du ikke hatt lappen på 9 år da?
Bra du fikk med "kjøre bil lovlig igjen" ;) hehe
Må bare oppdatere med at det ikke skjer en dritt, spiser - driter - puster og tenker kun jobb og oppussing av hus om dagen. MEN begynner så smått å se en ende på det viktigste. Så i løpet av neste måned skal vogna og deler flyttes hjem i verdens minste garasje, kan jo bli spennende :p
Kjøpte meg forøvrig nettopp en Scand 25 Dassic som det må byttes motor i så spørs når jeg skal få tid til godvogna, satser som nevnt på å få kikka litt på sekseren i vinter hvertfall - så får vi se hvor det bærer henn :p
Oppdatering av relevanse: Har bestilt (gruppekjøp på forumet) QSRC "braketter" fra Kaplhenke Racing - godis (nesten like godt som daimklumpene til Freia ;) )
Kommer med noen bilder av garasjen og flyttinga når det nærmer seg...
Dan