hei bilen blir ikke ordntlig varm i kupen må ha den på 28 grader hele tida jeg trur det er termostaten som er dårlig
evt er det noen som har tegninger hvor denne sitter og ligger ?
Printable View
hei bilen blir ikke ordntlig varm i kupen må ha den på 28 grader hele tida jeg trur det er termostaten som er dårlig
evt er det noen som har tegninger hvor denne sitter og ligger ?
2011 V70 D3 har motorkode D5204T2. Girkassen er en M66 eller TF80SC.
Så vidt jeg forstår er det samme termostat og lokalisering på denne og på D5. D5 er beskrevet her:
https://youtu.be/0Eyan-u9IPg?si=lF4t18-Rp8V19G26
Siden den er så vanskelig leser man av temperaturen med diagnoseapparat før man gjør noe. Problemet kan være noe annet f.eks. varmeregisteret, eller feil på temperaturregulering.
hei den jeg skal bytte ser ikke sånn ut som i videon er sikkert forskjellge termostater i hvær motor
Da sitter den på den siden av motoren som er mot fronten av bilen. Man må grave litt.
har tatt diagnose nå og tempraturen går ikke høyere en 46 er det vel termostaten da
Jeg tror det er høy sannsynlighet for at det er termostaten.
Jeg hadde samme problem på min 2010 modell fikk byttet termostat kjøpte orginal på volvo ca pris 2200.- ville ikke kjøpe uorginal da det er ganske mye skru jobb for å bytte den det er en svakhet på termostaten da gummi pakningen løsner slik at den ikke tetter lengere derfor blir ikke motoren varm nok når det blir kaldere, kan du gjøre jobben selv tar det ca 5 timer da egr også må ut fint å gjøre rent denne i samme slengen