Hei har spørsmål om type Dieselvarmer som sitt i min bil?! tenkte å skaffe en reserve varmer i tilfelle den skulle streike, og hvilke andre biler kan jeg bruke varmer ifra? tenkte da på om selve varmer var lik?
Printable View
Hei har spørsmål om type Dieselvarmer som sitt i min bil?! tenkte å skaffe en reserve varmer i tilfelle den skulle streike, og hvilke andre biler kan jeg bruke varmer ifra? tenkte da på om selve varmer var lik?
Hei, bilen din har en Webasto TT-V , og den varmeren kan du plukke fra f.eks V70 2008-2011 (opp til ch.nr 197347) , XC70 2008-2011 (opp til ch.nr 107024) , XC60 2008-2011 (opp til ch.nr 186115) Det finnes vel en og annen S80 P3 med samme varmeren også.
Etter disse chassis-numrene er det oppgradert til TT-VEVO varmer, og det er mulig å bytte seg opp til den mer stabile TT-VEVO varmeren for den som har TT-V i dag, men det krever besøk på et kyndig Volvoverksted for omprogrammering av bil/varmer. Mer info her
Som regel er det brennkammeret du trenger til TT-V pga at porselenet sprekker, men i tilfelle at varmeren går i lås pga antall brenntimer er brukt opp, så kan det jo være greit å ha en bruk El-modul/komplett varmer liggende for å slippe å programmere saken midtvinters. (Nulling av brenntimer er ikke mulig med VIDA/annet normalt diagnoseutstyr, se her for mer info)
Tusen takk for utfyllende svar
Hei igjen må spørre har en varmer som jeg kan kjøpe men chassi nr er 694081053664 er det dem 6 siste sifre som teller? ble litt usikker
6 siste ja, så donoren har chassis-nummer 053664, en 2008-modell (åttende tegn fra høyre), alt ok.