Skifte krengningshemmer foran på xc90
Da har jeg fått vite at det ikke er mulig å bare skifte foringene på krengningshemmer (tydeligvis vulket disse) Så hele staget må skiftes ut. (Slik du jiha1968 skrev i ett svar i denne tråden)
Hørtes ut på NAF verkstedet som det ble MYE skruing. Og ut fra tilbudene jeg har fått rundt om kring, så anslår de ca 4 timer på denne jobben.
Jeg snakket med en god venn av meg om denne jobben, og faren hennes og en kompis av han kunne ta den jobben om jeg skaffet delen.
Han ene der har skrudd MYE på Volvo og sa han hadde skiftet dette på Volvo XC70. Er det samme jobben/prosedyren på den som med XC90?
Finnes det noen sted det er vist på video eller forklart for en tekniker hvordan dette skal gjøres? Eneste jeg har funnet er denne: https://www.youtube.com/watch?v=sz-3HvzcAUo Men den forklarer ikke i detalj hvordan man skifter hele staget på en Volvo XC90.
Finner ikke staget noen steder på nett annet enn brukte, så jeg må vel kjøpe de hos Volvo. Der kunne jeg få staget og noen muttere til litt i overkant av 3700,- inkl mva.
Takker for alle gode svar/hjelp.