PDA

Vis full versjon : volvo 940 turbo, dør ut etter full gass.



Mikmo
30/08/10, 07:10
Hei.

Har et litt rart problem med 940`n min, den dør ut etter full gass.
Det er en 940 med 230fk som er chipet og skrudd trykk til 0.9 og åpent luftfilter. Den var sånn også når det ikke var skrudd trykk. Noen som har noe forslag? Synes bilen små fjusker litt også.

Mvh Mikkel

Mikmo
31/08/10, 11:23
Ingen som vet?

s4nd3r
31/08/10, 11:31
vakum lekasje?

Mikmo
31/08/10, 13:49
mulig, men hvor evt?

s4nd3r
31/08/10, 15:54
fra insuget... :P

n0gga
31/08/10, 17:20
Kan vel begynne med å spørre om du har:
- Åpen dump?
- Festet vakumslangen til resirken på turbo?
- Tilkoblet LMM skikkelig?

Dalaræcing
31/08/10, 18:49
dumplokk?

Mikmo
01/09/10, 07:12
Har ikke åpen dump, Kjører med orginal dumpen. Å da heller ingen dumplokk. lmm sitter skrudd fast, så den er ikke løs. Har prøvd å justere opp tomgangen litt, funker fint når bilen er varm, da går den litt høyere, å bilen stopper heller ikke. Men den går litt høyt når bilen er kald. Prøvde å sette på orginalboks luftfilter boks igjen, men bilen er lik da.

Takker for svar så lenge.

Mvh Mikkel

Mikmo
02/09/10, 16:24
Har sett litt mere på det nå, Å finner ingen vakum lekasje. Har prøvd å justere opp tomgang ved gasspjeldet. Funker greit, men bilen går høyt når bilen er kald. Man stopper ikke før jeg har kjørt en stund da. Lurer litt på om det kan være noe med lmm, Fordi når jeg har kjørt en stund, detter tomgangen tell 500, hvis jeg stopper den,og starter den. stiger tomgangen opp tel 750 ca. Så da går den normalt på tomgang igjen. Nappet av kontakten tell lmm, da bilen sto å gikk på 500 på tomgang, da kom den opp i normal tomgang igjen.

Kan det være noe med lmm?

noen som har flere forslang på hva det kan være?

Mvh mikkel

Mikmo
05/09/10, 21:46
Ingen som vet?

gull pilen
06/09/10, 09:41
kan være lmm... bare å prøve med en du vet virker det...
kan og være spjelldhuset er fult i drit og...

Mikmo
06/09/10, 10:01
kan være lmm... bare å prøve med en du vet virker det...
kan og være spjelldhuset er fult i drit og...

Jepp, det kan jeg prøve vett ;)

skal ta en rens på tomgangsmotor og spjeldhus ;)

Takk for svar :)

Popp
09/09/10, 15:48
Jeg hadde akkurat samme problemer som deg etter at jeg bytta WG og chippa bilen, der var det WG-slangen som hadde hoppa av litt og hadde noen sår slik at det var lekasje der..

Mikmo
10/09/10, 15:28
Har sett enda, litt mere på den nå. Sjekk menbrann i orginal dumpen, sjekket lmm, byttet tomgangs motor. men den dør enda, ble litt bedere når jeg fikk en til å justere oppat gasspjeldet. Men er ikke bra enda.

Rare greier altså...

anders_jacobsen
11/09/10, 07:53
Vist han går normalt ved att du napper ut LMM trur eg nok det er in styringfeil. For når du tar ut LMM vill motoren kjøre på eit nødrogram, og det vill pumpe inn bensin til så mykje luft hjerne trur han trekke inn. Vist mulig ville eg prøvd å fått prøve nokren andre sin LMM, og sjå korleis opplegget funker då :)

Mikmo
12/09/10, 14:41
Vist han går normalt ved att du napper ut LMM trur eg nok det er in styringfeil. For når du tar ut LMM vill motoren kjøre på eit nødrogram, og det vill pumpe inn bensin til så mykje luft hjerne trur han trekke inn. Vist mulig ville eg prøvd å fått prøve nokren andre sin LMM, og sjå korleis opplegget funker då :)

Takker, ja kan sjekke litt..

r_style
16/09/10, 13:48
Funnet ut noe mer Mikkel?

Har ingen eksoslekkasje før lambda'n?

Mikmo
17/09/10, 07:45
ja, den er litt bedere nå. har fått fin justert gasspjeldet, så funker greit. men stopper ved alt for mye turbotrykk.

Snusmoen
17/09/10, 09:15
reis på torshov og kjøp silikonslanger. Jeg fant heller ingen lekasje på min, hørte verken lekasje eller fant noen synlige skader.

bytta ut alle små vakumslanger til nye silikonslanger, bilen har nå stabilt ladetrykk, går bra på tomgang osv. bare et bittelite sår i slangen som er usynlig for det blotte øye vil resultere i ujevnt ladetrykk og dårlig tomgang.

skal ikke si for sikkert at det hjelper, men det koster bare 600kr og da har du masse slange til overs =) like greit å bytte ut før det ryker! kan love deg at de er morkne hvis du ikke har byttet før ;)