PDA

Vis full versjon : Nye JP MK18 8,5X18" fra AFL.no BILDER AV FERDIG FELG PÅ BIL



Sider : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

Karl
08/01/11, 18:03
Stusset litt over innlegget til Terje1 jeg også. Det er jo tross alt den eneste godkjente senkingen til 240 han ønsker å bannlyse.

Kan jo svare med at det blir morro når lesjøfors og ballongdekkgutta kjører forbi mens de vinker til blodsenktrøndergjengen som får hjelp av polisen til å demontere skiltene sine på en eller annen utkjørsel;)

Thomas S
08/01/11, 18:16
Stusset litt over innlegget til Terje1 jeg også. Det er jo tross alt den eneste godkjente senkingen til 240 han ønsker å bannlyse.

Kan jo svare med at det blir morro når lesjøfors og ballongdekkgutta kjører forbi mens de vinker til blodsenktrøndergjengen som får hjelp av polisen til å demontere skiltene sine på en eller annen utkjørsel;)

blodsenktrøndergjengen?
er vel flere plass det blir faktisk senket lik mye,eller faktisk mere å ;)
så er vel ikke kun i Trøndelag det er slik :)

Terje1
08/01/11, 18:23
Så du synes jeg er en tulling og at bilen min er stygg da?


Ønsker du virkelig svar på det?:)


Du skjønner hva jeg mener,hjelper ikke med felger som i utgangspunktet er pene
når de brukes i en "setting" som ikke tar seg ut.

Terje1
08/01/11, 18:25
Stusset litt over innlegget til Terje1 jeg også. Det er jo tross alt den eneste godkjente senkingen til 240 han ønsker å bannlyse.

Kan jo svare med at det blir morro når lesjøfors og ballongdekkgutta kjører forbi mens de vinker til blodsenktrøndergjengen som får hjelp av polisen til å demontere skiltene sine på en eller annen utkjørsel;)


"allt" går å få godkjent.

Når det gjelder senking eller ombygging generelt er det skuffende få som setter seg litt inn i veitrafikkloven og skriver seriøse søknader.
Har selv fått igjennom både det ene og det andre(på papiret)


uansett,du skjønner vel hva jeg siktet til.:)

Karl
08/01/11, 18:33
Var bare et ordspill på hans utsagn om at "her oppe i trøndelag" osv., ikke ment som noen generell fornærmelse av trøndere;)

Men uansett så mener jeg det blir feil å slenge dritt om folk som gjerne vil ha bilen sin i godkjent tilstand og slippe å få hakeslipp når de ser en teknisk kontroll etter veien.

Er fint med litt mere senk enn man får godkjent , det er nok alle enig i,men det er ikke noe å gjøre med det på lovlig vis.

Karl
08/01/11, 18:35
Har til gode å se noen dokumentere at de har fått godkjent mere senking enn Lesjøfors 35mm senkefjærer. Motbevis meg gjerne, tror det er mange som er interessert i å få vite det om noen har fått det til.

Terje1
08/01/11, 18:40
Var bare et ordspill på hans utsagn om at "her oppe i trøndelag" osv., ikke ment som noen generell fornærmelse av trøndere;)

Men uansett så mener jeg det blir feil å slenge dritt om folk som gjerne vil ha bilen sin i godkjent tilstand og slippe å få hakeslipp når de ser en teknisk kontroll etter veien.

Er fint med litt mere senk enn man får godkjent , det er nok alle enig i,men det er ikke noe å gjøre med det på lovlig vis.


Vi kan ikke alle være enige,men å slenge dritt har vel ingen gjort:)

Terje1
08/01/11, 18:44
Har til gode å se noen dokumentere at de har fått godkjent mere senking enn Lesjøfors 35mm senkefjærer. Motbevis meg gjerne, tror det er mange som er interessert i å få vite det om noen har fått det til.



Nå blir vi vel sikkert skutt for å diskutere andre ting enn disse jp hjula.

Men Ja,jeg har søkt om å bygge om til justerbare fjærbein selv.
og JA jeg fikk positivt svar på den søknaden+at jeg kunne senke mer enn 40 mm også.
Men bilen ble solgt før den ble ferdigstillt.

nok om dette,ser fram til det går å få kjøpt disse hjula :)

Karl
08/01/11, 19:00
Jeg burde ha skrevet slenge dritt i anførselstegn, var slik det var ment i alle fall. Du burde legge ut søknaden din med svar fra BT, tror det er MEGET interessant for mange her inne.

Men back to topic. Hvilke av JP-kopiene blir finest på en sølvgrå 242? Er litt usikker. Synes de med svart senter er fine men tror egentlig de i sølv blir finere på bilen.

andersg
08/01/11, 19:03
Kommer helt ann på dekkmerke igrunn. Noen 225/45/17 ser rimelig ballong ut, er helt sant det, men det kan 215 gjøre også. Funker selvfølgelig andre veien og.

Joakim-G_R
08/01/11, 19:48
For å gjøre kål på den dekkdebatten. stor sideprofil er stygt, uansett hvordan du vrir og vender på det, og det ser enda værre ut om bilen ikke er senka nok.

215-40-18 er pent.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2706/27/0/747295507/n747295507_6713687_5695547.jpg

215-35-18 er pent.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs437.ash1/24125_10150163676145291_823740290_11934032_489626_ n.jpg

225-45-17, som Eiker blir/ble levert med, er grisegrelt. Framme satt det 215-40-17.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/405.jpg

yengis
08/01/11, 20:06
syns hjula på 945 er for smal og for liten profil. ble kanskje i meste laget med dekkstrekk på den :/

Terje1
08/01/11, 20:31
syns hjula på 945 er for smal og for liten profil. ble kanskje i meste laget med dekkstrekk på den :/


225/35+mere senk:)

bloodimir
08/01/11, 21:18
vad ni æn spekulerar i så ska 8,5 iaf ha 235 før att få en bra form på en obreddad bil :)

Daniel V
09/01/11, 02:25
Ønsker du virkelig svar på det?:)


Du skjønner hva jeg mener,hjelper ikke med felger som i utgangspunktet er pene
når de brukes i en "setting" som ikke tar seg ut.

Jeg vil gjerne høre svaret ja. ;) Man er ikke en tulling bare fordi DU ikke synes det er pent ;) Er veldig spent på å høre hvorfor det er stygt å senke med lesjø 35mm fjærer, mens å senke med 35mm fjærer fra en annen produsent er pent :)

Joakim-G_R
09/01/11, 04:10
Jeg vil gjerne høre svaret ja. ;) Man er ikke en tulling bare fordi DU ikke synes det er pent ;) Er veldig spent på å høre hvorfor det er stygt å senke med lesjø 35mm fjærer, mens å senke med 35mm fjærer fra en annen produsent er pent :)

Senking på 240 er ikke pent med 35 heller, det er pent med 70, om ikke mer. :p

Det er greit med 35, på en "fin-bil", bruksbil, familiebil, osv. Men det er ikke tøft :)

Men det er langt ifra hva denne tråden egentlig handler om.

totoåførr
09/01/11, 11:50
Skal LETT ha slike i 8,5x18" forran å bak på min 242 :D

Daniel V
09/01/11, 12:33
Senking på 240 er ikke pent med 35 heller, det er pent med 70, om ikke mer. :p

Det er greit med 35, på en "fin-bil", bruksbil, familiebil, osv. Men det er ikke tøft :)

Men det er langt ifra hva denne tråden egentlig handler om.

Det vet jeg veldig godt, men når du går såpass hardt ut, og snakker om andre som nek, kun fordi de har annen dekdim og fjærer enn hva du selv foretrekker, så kan man ikke forvente annet enn at folk stiller spørsmål ved det du sier.

Uansett: har på følelsen at disse blir de nye Eiker/ala super DTM. Eller hvitblink for den sags skyld. Men fine var de, og tøffe i svart.

JørnM_940
09/01/11, 12:41
Det vet jeg veldig godt, men når du går såpass hardt ut, og snakker om andre som nek, kun fordi de har annen dekdim og fjærer enn hva du selv foretrekker, så kan man ikke forvente annet enn at folk stiller spørsmål ved det du sier.

Uansett: har på følelsen at disse blir de nye Eiker/ala super DTM. Eller hvitblink for den sags skyld. Men fine var de, og tøffe i svart.
Tror det er bare sunt at det kommer en felg til som blir "vanlig":)

yengis
09/01/11, 13:32
folk kommer til å tro at 240en er levert med slike felger siden alle har di :P hehe

abarth racing
09/01/11, 15:22
kjekt med kopi av de felga her, folk som skal selge org slike tror jo det er gull!
men for all del kule felger.

TeamBørnOut
09/01/11, 15:23
fordi de originale er av god kvalitet... noe jeg tviler på at disse er :P Men det vil tiden vise :) de originale tåler ihvertfall juling som F.. kina felger pleier ikke å tåle dette. uansett hva som blir lovet..
Gleder meg til å finne det ut. for det må testes :)

Karl
09/01/11, 15:24
Når det kommer til det punktet at felgene skal betales kan man i alle fall luke bort 75% av de interesserte. Tror ikke det er noen stor fare for at de blir allemannseie med det første i alle fall.

Angående senkediskusjonen så er 35mm senking på en 240 ca. 47 ganger penere enn en som er originalt uansett faen. Litt mere senk hadde vært enda finere men inntil videre er det desverre ikke godkjent. Utfordrer folk som har fått godkjent mere enn 35mm til å legge ut bevis istedet for å sitte på gjerdet og mene at de som følger reglene er duster.

TeamBørnOut
09/01/11, 15:26
for 1500kr felgen blir disse felgene vanlige ;)
Bare vent til folk som ikke er på forumet får tak i disse... Skal love deg de blir revet vekk så fort det kommer ut på finn.no etc.
så tar det noen uker før det blir 1000tråder her inne om hvordan man ser forskjell på originale + fake :)

Karl
09/01/11, 15:34
Er ikke alle som tjener like bra som deg. 6000kr for felgene pluss dekk og frakt blir nå litt det også.

Håper selvfølgelig at jeg tar feil og at flest mulig kjøper disse. At de blir produsert i et større opplag hadde også vært fint.

TeamBørnOut
09/01/11, 15:36
Jeg har byttet jobb og tjener sikkert mindre en de fleste her inne ;) men 1500kr for en felg i 18" er fortsatt ikke dyrt.. så lenge det er kvalitet og ikke tyggis felg akka eiker...

Karl
09/01/11, 15:43
Om du har råd til å dra ut for å teste hvor mye felgene tåler så vil jeg tro du har en anstendig inntekt;)

Vi får se hvor mye felger som blir solgt. Erfaringsmessig kan man i alle fall trekke av en stor del av de interesserte i en markedsunderøkelse. Har veldig lyst på et sett selv. Er egentlig på jakt etter en litt annen type men om ikke det ordner seg så..

Volvo-turbo
09/01/11, 16:44
JP felg er jo en bensinstasjonsfelg (annanrangs kvalitet). Kjøp orginal felger som ofte er de peneste dvs Polaris til 2-7-9-serien.

Joakim-G_R
09/01/11, 16:45
Det vet jeg veldig godt, men når du går såpass hardt ut, og snakker om andre som nek, kun fordi de har annen dekdim og fjærer enn hva du selv foretrekker, så kan man ikke forvente annet enn at folk stiller spørsmål ved det du sier.

Uansett: har på følelsen at disse blir de nye Eiker/ala super DTM. Eller hvitblink for den sags skyld. Men fine var de, og tøffe i svart.

Jeg har da ikke kalt noen for et nek?

JørnM_940
09/01/11, 17:03
JP felg er jo en bensinstasjonsfelg (annanrangs kvalitet). Kjøp orginal felger som ofte er de peneste dvs Polaris til 2-7-9-serien.
Hvis felgene skulle holde samme kvalitet som Super DTM, så tror jeg ikke det blir noe problem.. Regner med at det skal litt til for å knerte Eiker-felger også ved normal bruk.

Volvo-turbo
09/01/11, 17:27
har selv hatt eiker felger og selv etter vanlig kjøring på landevei / bygde vei blir de runde som egg etter et par - tre sesonger. har hatt polaris i 14 år og de er like runde fortsatt.

volvobrage
09/01/11, 18:01
for 1500kr felgen blir disse felgene vanlige ;)
Bare vent til folk som ikke er på forumet får tak i disse... Skal love deg de blir revet vekk så fort det kommer ut på finn.no etc.
så tar det noen uker før det blir 1000tråder her inne om hvordan man ser forskjell på originale + fake :)

såg dei hadde fått nyss om det på garaget.org no og der dreiv dei allerede og planla gruppebestillingar:p

Terje1
09/01/11, 18:21
Får virkelig tro de holder denne tråden oppdatert da,så en får bestilt med en gang.

Mangler ikke felger jeg,men ble for sent ute til å få tak i nye for godt over 10 år siden,så nå skal jeg ha nye uansett..bedre sent en aldrig:)

Thomas S
09/01/11, 18:25
Får virkelig tro de holder denne tråden oppdatert da,så en får bestilt med en gang.

Mangler ikke felger jeg,men ble for sent ute til å få tak i nye for godt over 10 år siden,så nå skal jeg ha nye uansett..bedre sent en aldrig:)

kommer muligens til å selge gjennom jobben,så kan holde deg oppdatert :)

Arndal
09/01/11, 18:44
kommer muligens til å selge gjennom jobben,så kan holde deg oppdatert :)

Da må du sei ifra ja! ska handel æ å :)

The Sven
09/01/11, 18:52
Ja JP-felger var også noe billigfelger da de kom, så det er bare å sitte og huffe seg for de som sitter med "ekte vare" når disse kommer, for endelig får man felgene i en anstendig og litt mer tidsriktig størrelse og man slipper unna med en brøkdel av hva folk har tatt for skabbete kantkjørte eksemplarer de siste årene.

Thomas S
09/01/11, 18:59
Da må du sei ifra ja! ska handel æ å :)

greit ja :)

Turbo_K
09/01/11, 19:32
Ja JP-felger var også noe billigfelger da de kom, så det er bare å sitte og huffe seg for de som sitter med "ekte vare" når disse kommer, for endelig får man felgene i en anstendig og litt mer tidsriktig størrelse og man slipper unna med en brøkdel av hva folk har tatt for skabbete kantkjørte eksemplarer de siste årene.

Nå minnes jeg å huske at JP MK18 8,5x17 kosta ca. 2000kr felgen nye i 1997, noe billigere for de to smalere variantene, så noe billigfelger vil jeg jo ikke si at de var. Dessuten så holder de sykt bra kvalitet, det er STERKE felger, og jeg vil faktisk hevde at de tåler mer enn f.eks. original Polaris. Jeg sitter med et sett originale JP, og jeg huffer meg ikke....

The Sven
09/01/11, 19:37
2000 kr var ikke dyrt det for 17" felger på den tida! Husk på at kinamarkedet ikke var i nærheten like stort som det er i dag! Kan ikke sammenliknes med dagens marked egentlig når du får 19" felger til 500 kr og sånn. Selv om 2000 kr var verdt mer da enn nå. Eiker felgene kosta vel 1500-1700 kr stk den gang og da var de skambillige:)

Bra du ikke huffer deg da, men tror ikke du er en av de som har felgene liggende for å spekulere i å selge de for 25000 om et par år heller :)

kermitt
09/01/11, 19:46
kommer muligens til å selge gjennom jobben,så kan holde deg oppdatert :)

da skal jeg pinadø kjøpe jeg og :p
ikke noen upris for en felg som tar seg så bra ut med rett arrangement.

Volvo_S90R
09/01/11, 19:57
men har prøvd å lest meg fram, men finner ikke ut det er bestemt at prisen blir 1500kr? Bare det er sagt? Blir det noe bekreftelse på pris og dato på disse?

Thomas S
09/01/11, 20:18
men har prøvd å lest meg fram, men finner ikke ut det er bestemt at prisen blir 1500kr? Bare det er sagt? Blir det noe bekreftelse på pris og dato på disse?

er bare en ca pris den prisen ja, kommer vel noe nærmere denne uka nå kanskje om rett pris :)

Torra
09/01/11, 20:24
Men da handler jeg 3 sett hos deg tjoms :)

Daruu
09/01/11, 20:49
Jeg prøver igjen, var det kun 18" som skulle produseres ?

henrik940
09/01/11, 20:49
Jeg prøver igjen, var det kun 18" som skulle produseres ?

Ja. :)

Volvo-turbo
09/01/11, 21:06
Listepris på Polaris m/navkopp inkl. mva i 1996: kr 3245,-. Det var ihvertfall ikke noen billig felg på den tiden.

alecxz
09/01/11, 22:18
Er ikke alle som tjener like bra som deg. 6000kr for felgene pluss dekk og frakt blir nå litt det også.

Håper selvfølgelig at jeg tar feil og at flest mulig kjøper disse. At de blir produsert i et større opplag hadde også vært fint.

Vil ikke akkurat påstå det er dyrt. DTM felgene koster ikke noe mindre dem..
http://www.gummihuset.se/produkt/aluminiumfalg/gh_edition/super_dtm/18/

Karl
09/01/11, 23:23
Er ikke noen upris men poenget mitt var at jeg tror ikke alle som har lyst på felgene kommer til å kjøpe dem uansett. Super DTM er jo i samme prisklasse som du sier men alikevel er det svært mange som kjører rundt med stålfelger og diverse andre felger som er langt billigere, (og styggere).

Men si meg, har jeg mistet noe underveis siden det nå blir sagt at det kun er 18" som skal lages? I førsteposten står det "Vi vurderer å produsere JP MK18 i 17 og 18” til Volvo 1-2-7-9-serie." Overskriften i tråden er også "Nye JP MK18 i 17" og 18" av interesse?" For min del er det kun 17" som er aktuellt til 200 serien så om det nå plutselig kun er snakk om 18" så har det ikke noen interesse for min del:rolleyes:

Thomas S
09/01/11, 23:38
Er ikke noen upris men poenget mitt var at jeg tror ikke alle som har lyst på felgene kommer til å kjøpe dem uansett. Super DTM er jo i samme prisklasse som du sier men alikevel er det svært mange som kjører rundt med stålfelger og diverse andre felger som er langt billigere, (og styggere).

Men si meg, har jeg mistet noe underveis siden det nå blir sagt at det kun er 18" som skal lages? I førsteposten står det "Vi vurderer å produsere JP MK18 i 17 og 18” til Volvo 1-2-7-9-serie." Overskriften i tråden er også "Nye JP MK18 i 17" og 18" av interesse?" For min del er det kun 17" som er aktuellt til 200 serien så om det nå plutselig kun er snakk om 18" så har det ikke noen interesse for min del:rolleyes:

det var vel 18" i første omgang ja..

olekr93
10/01/11, 19:40
når var det disse felgene skulle begynne å bli produsert?
det blir sikkert mange volvoer med jp felger nå ;)

Thomas S
10/01/11, 19:41
når var det disse felgene skulle begynne å bli produsert?
det blir sikkert mange volvoer med jp felger nå ;)

de er under produksjon, kommer til norge i februar/mars...

H.Flote
10/01/11, 20:03
og man får ikke bestille dem før i slutten av februar? :(

Thomas S
10/01/11, 20:12
og man får ikke bestille dem før i slutten av februar? :(

kommer vel noe info regner jeg med om bestillinga :)

A.Finstad
10/01/11, 23:37
dem håpa på å ha nye nettsier oppe å gå rundt måneds skiftet å da skulle det gå ann å bestille disse felgene hvis alt gikk etter planen etter sånn jeg skjønte det noen sider tilbake

Dan Bay-Johansen
11/01/11, 20:59
Må innrømme at jeg ikke var særlig interessert i disse til å begynne med, men det ser ut som om jeg er blitt omvendt...de ser riktig bra ut, og dimmen er jo spot on !

Om pengene er til rådighet så spørs det om ikke det blir ett sett sorte :D

Sebbe
11/01/11, 21:08
Må innrømme at jeg ikke var særlig interessert i disse til å begynne med, men det ser ut som om jeg er blitt omvendt...de ser riktig bra ut, og dimmen er jo spot on !

Om pengene er til rådighet så spørs det om ikke det blir ett sett sorte :D
HEI!! :p bare jeg som skal ha sorte sånne her i området!! hehe neida, du har heldighvis eldre 240 enn meg og vogn. bare ikke mange her i området kjøper seg sånne, hadde blitt litt kjipt, hehe :p

Marius
12/01/11, 01:07
hva slags ET endte disse felgene opp med??

gull pilen
12/01/11, 08:40
endte vel på mellom 5 og 10 en plass... mot orginalt jp som orginalt e et 0

Thomas S
12/01/11, 13:00
hva slags ET endte disse felgene opp med??

Det er Et6 på dem..

SirKim
13/01/11, 11:06
Her er bilde av ferdigproduserte felger.
Den svarte blir med matt kant.
Mvh Åge
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/248.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/249.jpg


Er det pga den lille laptop-skjermen min eller er det mindre kant enn på de orginale breie?

gull pilen
13/01/11, 11:09
utifra innpress blir de nokk litt smalere hvertfall....
men står ingen mål på de avbildete felgene da så ikke sikkert det er de breie...

A.Finstad
13/01/11, 11:50
dem kommer bare i 8.5X18 i første om gang

Refinement!
13/01/11, 18:42
utifra innpress blir de nokk litt smalere hvertfall....
men står ingen mål på de avbildete felgene da så ikke sikkert det er de breie...

Ifølge det 500 har skrevet tidligere er høyere innpress oppnådd ved å minimere klaring til kaliper, altså man har tatt bort 6mm på nav i forhold til originalfelg. Kant skal være lik.

Volvo-245-
13/01/11, 19:16
Hva blir navnet på disse felgene? de får vel ikke lov til å bli kaldt JP MK18?

Thomas S
13/01/11, 19:24
Hva blir navnet på disse felgene? de får vel ikke lov til å bli kaldt JP MK18?

Ocean Mk18

Volvo-245-
13/01/11, 19:30
Ocean!? kjedelig navn da gitt ;)

TeamBørnOut
13/01/11, 19:31
Ja det er mere futt i JP gitt :P

Volvo-245-
13/01/11, 19:36
Ja helt enig, og Nav copen til JP felga er også fetere

Mr. Crepsley
13/01/11, 19:46
Kanskje det blir sorte på bygdestyggen.. :)

Volvo_S90R
13/01/11, 20:44
blir jo litt mindre kant på kopiene iogmed at de er et6 og orginalen er et0

Terje1
13/01/11, 21:13
blir jo litt mindre kant på kopiene iogmed at de er et6 og orginalen er et0


Nå har vel kanten ingenting med innpresset å gjøre.


Hvor mye kant en felg har avgjøres av hvordan den er designet/utformet.

F.eks hvor tykke eikene er,om eikene er buet evt hvor stor calipperklaring den har.

volvoRsport
13/01/11, 21:18
Nå har vel kanten ingenting med innpresset å gjøre.

Har vel forsåvidt det.

Volvo_S90R
13/01/11, 21:21
Nå har vel kanten ingenting med innpresset å gjøre.


Hvor mye kant en felg har avgjøres av hvordan den er designet/utformet.

F.eks hvor tykke eikene er,om eikene er buet evt hvor stor calipperklaring den har.

Tenker da at disignet og utforming og kaliperklaring er lik med orginalen så vil kanten blir mindre. Men ellers så har du rett ja Terje

JørnM_940
13/01/11, 21:21
Nå har vel kanten ingenting med innpresset å gjøre.


Hvor mye kant en felg har avgjøres av hvordan den er designet/utformet.

F.eks hvor tykke eikene er,om eikene er buet evt hvor stor calipperklaring den har.
Sto vel lenger oppe et sted at de har minimert kalipterklaringen 6 mm, slik at kanten er like stor som før. Men er dette riktig?

gull pilen
13/01/11, 21:28
de 6 mm hjelper godt på så hvorfor fjerne dem...??
er jo akkurat like ulovlig med et6 som et0.....

Terje1
13/01/11, 21:34
Har vel forsåvidt det.


Dette kunne vi tatt en moro diskusjon på.

Bare for et eksempel:

8,5" et 0 felg=rette eiker,lite kalipperklaring=x antall cm kant
8,5" et 0 felg=buede eiker,stor kalipperklaring og like mye kant som felgen over..

Det er designet det handler om.

På jp felgene kunne men endret rundt 10-15mm på innpresset og man ville fortsatt hatt like mye kant.
Men da kreves en designendring.
Men måtte fjerna hele den "klumpen" på baksida som er der for å få rett innpress og samtidig for å få rett klaring til calipper.
Dessverre hadde felgen kræsja i calipperne foran om de hadde hatt helt flat bakside.
Felgen måtte også ha hatt mere gods i bolthulla,noe som også ville resultert i at muttrene stakk ut en hel del.

Terje1
13/01/11, 21:38
de 6 mm hjelper godt på så hvorfor fjerne dem...??
er jo akkurat like ulovlig med et6 som et0.....

En skal jo ha felger foran også.

Med et 0 havner felgen "utenfor" bilen foran om den er høy.

Blir iallefall så det ser slik ut.:)

Volvo_S90R
13/01/11, 21:54
Enig med deg der Terje, men vist kopiene har samme disign som orginalen vil ikke kanten bli minde med høyere ET da ?

volvoRsport
13/01/11, 21:55
Dette kunne vi tatt en moro diskusjon på.

Bare for et eksempel:

8,5" et 0 felg=rette eiker,lite kalipperklaring=x antall cm kant
8,5" et 0 felg=buede eiker,stor kalipperklaring og like mye kant som felgen over..

Det er designet det handler om.

I mine øyne er en ekte kantfelg en felg med mest mulig rette eiker, mens en felg som har buede eiker for å skape mest mulig kant ikke er det. Men ja, eksemplet ditt er forsåvidt rett det. Men skal du skal kjøpe custom-felger så får du bredere kant hvis du velger lavt innpress når vi snakker samme disk, så at ET er med på å bestemme kanten er også rett.

Terje1
13/01/11, 21:56
Enig med deg der Terje, men vist kopiene har samme disign som orginalen vil ikke kanten bli minde med høyere ET da ?

Har den samme design er jo felgen lik.

Har de endra på calipperklaringa(og felgen er likens ellers)=endra innpresset så vil felgen ellers være lik.
Og dermed like mye kant:)

Men ser litt rart ut på de bildene.skal være enig i det.

Terje1
13/01/11, 22:02
I mine øyne er en ekte kantfelg en felg med mest mulig rette eiker, mens en felg som har buede eiker for å skape mest mulig kant ikke er det. Men ja, eksemplet ditt er forsåvidt rett det. Men skal du skal kjøpe custom-felger så får du bredere kant hvis du velger lavt innpress når vi snakker samme disk, så at ET er med på å bestemme kanten er også rett.


Fullstendig enig:)

kantfelg med buede eiker=juks

På splittfelger blir det som du sier ja,men det har også med calipperklaringa på disken å gjøre.
Desto flatere senter,jo desto mere kant med samme innpress.
De fleste felgfabrikater har 3-4 forskjellige senter å velge imellom til samme felg.
Og da må man velge senter ut ifra bremser,og velge ringer deretter.

Har kjøpt 3 sett nye 3 delte felger de siste 5 åra,så vet akkurat hva du sikter til ja:)

Torra
13/01/11, 22:21
Har du samme design, og samme bredde på felga. Så får du mer kant med lavere ET.

Bildet her forklarer alt:
http://i578.photobucket.com/albums/ss226/babyx19/wheel_offset_diagram.jpg

Men ja, det kan se ut som større/mindre kant med annet design. Men her er det snakk om samme design, og samme bredde. Bare høyere ET. Kopifelgen får 6mm mindre kant.

Terje1
13/01/11, 22:49
Grøss og gru..

Det er godt mulig den får 6mm kant altså,for jeg har ikke målt på en ny kopifelg..


Men at folk ikke forstår at felgen kan se likens ut med et innpress som er 6mm annerledes er ufattelig.

Selger selv (500) skrev jo selv i denne tråden at felgen som ble kopiert,var dreid av 6mm på baksiden.=mindre kalipperklaring=samme look på felgen.

Torra
13/01/11, 22:53
Felgen ser da likedan ut, men har bittelitt mindre kant.

Sebbe
13/01/11, 23:00
Felgen ser da likedan ut, men har bittelitt mindre kant.
blir jo ikke mindre kant om de dreier av 6 mm på baksiden av senteret, hvor vanskelig kan det være å forstå?:p

KE40155
13/01/11, 23:08
jp orginal er 7" et 0 eller er det feil. Dem som kommer snart er 8,5" et 6 da vil jeg tro at ytterdelen er så lik som orginalen som mulig ellers vil felgkant mulig subbe eller treffe hjuloppheng foran ved belastning ved kjøring.

yengis
13/01/11, 23:11
mye rart å lese på denne tråden :P gidder ikke å blande meg inn for å prøve å forklare, for ser hvor tunglærte noen er :P

Terje1
13/01/11, 23:17
jp orginal er 7" et 0 eller er det feil. Dem som kommer snart er 8,5" et 6 da vil jeg tro at ytterdelen er så lik som orginalen som mulig ellers vil felgkant mulig subbe eller treffe hjuloppheng foran ved belastning ved kjøring.


7" felgen har et 18 eller 19,husker ikke i farta.

8,5" felgen har et 0.

yengis
13/01/11, 23:19
7x17 mk18 har et20

edit:
http://forum.vccn.no/

Terje1
13/01/11, 23:24
Var ikke så langt unna da.:)

greit noen har oversikten.

yengis
13/01/11, 23:25
der er prisen også, bladet er fra 1996.

Sebbe
13/01/11, 23:33
oi, var noen dyre felger hvertfall

Torra
13/01/11, 23:38
Tenkte helt feil nå :p når man dreier av så øker jo ET, tenkte motsatt..
Men uansett står jeg på det andre jeg sa :) Det er jo ikke samme felgen lengre :p Navet er jo modifisert

KE40155
13/01/11, 23:49
ok tok feil. ser på http://www.motormann.no/felg/ og ser at det er ikke store endringen som skal til.

Joakim-G_R
14/01/11, 01:02
oi, var noen dyre felger hvertfall
1800 kr stk pluss mva er 2250, minus svensk kurs. Pr felg.

Det er billige felger, ikke dyrt. 17" var rimelig gromt stort i 1996.

Husk det var en tid da 13" AlleyCat var grisegromt.

Sniffy
14/01/11, 10:52
Er det fortsatt åpent for flere og melde seg opp?
Vil ha et sett 17" :D

Christian
14/01/11, 11:04
Det har ikke åpnet enda.

Sniffy
14/01/11, 11:10
.....
Tenkte sånn for TS sin del for og sjekke interesse for disse.

Torra
14/01/11, 11:14
Fortsatt så kommer de kun i 8.5x18 :)

Sniffy
14/01/11, 11:22
Hm, tja, da får jeg avvente litt da og se hva som skjer etterhvert. Kjekt om noen gidder og holde tråden oppdatert med hvert, er meget intresert :)

Ragnar
16/01/11, 19:55
blir det noen felger??:)

andreas y.
16/01/11, 19:57
blir det noen felger??:)

jepp:)

Trangmyr
18/01/11, 12:54
Når kan jeg bestille?

andreas y.
18/01/11, 13:02
Felgene kan bestilles og betales på vår nye nettbutikk som blir lagt ut om ca en uke.
De kan bestilles der i slutten av februar.
Leverer også komplette pakker til ca 9500,- med 225/40R18 eller 215/35R18
www.afl.no
Mvh Åge

les her;)

Thomas S
18/01/11, 15:15
les her;)

de har ikke blitt lagt ut ennå som det sto i det du siterte...

Per Turbo
21/01/11, 10:58
Ferdig felg

http://www1.garaget.org/archive/56/55953/217520/217520-2184840.jpg

gull pilen
21/01/11, 10:59
nice;)

Torra
21/01/11, 11:19
Knall!

Per Turbo
21/01/11, 12:00
Bilder påmontert 240
http://www1.garaget.org/archive/28/27425/185560/185560-2184751.jpg

http://www.garaget.org/?car=185560&image=2184751

gull pilen
21/01/11, 12:07
kult det....:D

volvo2før
21/01/11, 12:15
Er dette 225/40 R18?

Marius
21/01/11, 12:18
Er dette 225/40 R18?

ser nesten sånn ut, alt for mye gummi i hvertfall

kompi
21/01/11, 12:35
syntes dette så veldig fint ut:) når kan bestillinga begynne?

Torra
21/01/11, 12:44
Sikker på at jeg har lest 10 ganger at den skal begynne i slutten av februar...

kompi
21/01/11, 12:50
da får en bare vente da

JørnM_940
21/01/11, 13:17
ser nesten sånn ut, alt for mye gummi i hvertfall
Ikke alle som liker å kjøre rundt på harde lakrisstriper:)

volvo2før
21/01/11, 13:31
Ikke alle som liker å kjøre rundt på harde lakrisstriper:)

Helt enig, og dessuten er jo 40 profil en ganske overkommelig profil utseendemessig..

The Sven
21/01/11, 14:07
Syns det såg bra ut jeg :)

jensen
21/01/11, 14:31
Så veldig bra ut:-)

Per Turbo
21/01/11, 15:27
Dekkene som sitter på felgene er 225-35 18"

MrX
21/01/11, 15:27
Ser veldig bra ut, men dekket står feil vei...

Per Turbo
21/01/11, 15:33
Ja, ser det.. men det er nok bare en prøvemontering tenker jeg :)

volvo2før
21/01/11, 15:39
Dekkene som sitter på felgene er 225-35 18"

Er nok også det mest ideelle etter min mening :)

Volvo-Power
21/01/11, 16:57
235.40 er perfekt bak på 240 med originale jp, for den som ikke kjører på KUN og BARE nylagt asfalt.

volvoRsport
21/01/11, 16:59
235.40 er perfekt bak på 240 med originale jp, for den som ikke kjører på KUN og BARE nylagt asfalt.

Dette er 18" da, ikke 17" som de originale.

HairyHarry
21/01/11, 19:05
Har lest hele denne tråden idag, men ikke fått det helt klart for meg: Krever denne felgen (18X8,5" ET6) modifisering av hjulbuene bak på en senket 740/940 for å unngå subbing?

A.Finstad
21/01/11, 19:39
er felga spaca ut på bildet der per? i så fall hvor mye? å har dem prøvd bak er jo alltid der problemet er på volvo :p

metrakit
21/01/11, 19:55
trykk på linken han la ut der er bilde av montert bake:P

Refinement!
21/01/11, 23:59
Har lest hele denne tråden idag, men ikke fått det helt klart for meg: Krever denne felgen (18X8,5" ET6) modifisering av hjulbuene bak på en senket 740/940 for å unngå subbing?

Ja. Plastinnerskjerm må bort, kappvekk ca halve L-kant og panhardstag bør justeres. Ballongdekk er heller ingen fordel;)

Sebbe
22/01/11, 00:50
det så meget bra ut på de bildene :D og hvor mange var det som ble produsert? noen sjanse for at de blir utsolgt? også klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg vil ha sølv eller svart :p hva passer best på en mørkeblå bil?

henrik940
22/01/11, 10:14
Hmm, får vel holde på SuperDTM felga da, når alle skal ha disse :P

Torra
22/01/11, 11:57
det så meget bra ut på de bildene :D og hvor mange var det som ble produsert? noen sjanse for at de blir utsolgt? også klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg vil ha sølv eller svart :p hva passer best på en mørkeblå bil?

Som sagt tidligere.. 1000 felger, altså 250 sett. Ja det er en sjangse for at det blir utsolgt.. På samme måte som at det er en sjanse for at Rema er utsolgt for melk. Smak og behag.

gl740turbo
22/01/11, 22:40
Da har jeg og gull_pilen bestilt ett sett hver :D Gleder meg til å se hvordan de er på bilen.

Kenneth D
23/01/11, 00:50
Håper det kommer disse i 17". Tror jeg vil få problemer med 18" uten å gjøre noe med hjulbuen etter som jeg har innerskjermer bak som jeg vil beholde og panhard stag som vil bli montert snart. Tror disse med svart senter hadde passet perfekt til rød 245.

Torra
23/01/11, 01:09
Gikk på en smell og kjøpte 3 sett jeg :p

gl740turbo
23/01/11, 01:13
Gikk på en smell og kjøpte 3 sett jeg :p

haha, like greit det vell :P bare sette et sett til lagring i 10år så får du gull og grønne skoger for de :P

Torra
23/01/11, 01:16
Har allerede 2 orginale sett liggende å støve :p
Tenkte jeg skulle prøve med orginale 17x7.5 fremme og 18x8.5 bak ;p

gl740turbo
23/01/11, 01:18
Har allerede 2 orginale sett liggende å støve :p
Tenkte jeg skulle prøve med orginale 17x7.5 fremme og 18x8.5 bak ;p

Haha, noen som har penger hører jeg :P 17 foran og 18 bak på 240 høres ganske riktig ut :D

Torra
23/01/11, 01:19
Tja, har prioritert å spare hele livet :p Men de siste åra har jeg lidd av en god del impulskjøp :p "kjekt å ha"

Tror egentlig det blir grisefett :D

gl740turbo
23/01/11, 01:24
Tja, har prioritert å spare hele livet :p Men de siste åra har jeg lidd av en god del impulskjøp :p "kjekt å ha"

Tror egentlig det blir grisefett :D

ja, blir skikkelig kult stuk :D Skulle fått moddet det samme til rollaen, tror den hadde blitt syk med 17 foran og 18 bak :P

Luigi
23/01/11, 01:28
nå har ikke jeg så god peilin på ET og div slike utregninger..
så, hvordan vil det gå hvis jeg har MK2 multilink bak på min 740, og orginal forstilling?

blir det mulighet for og få montert felga i det hele tatt da?

gl740turbo
23/01/11, 01:30
nå har ikke jeg så god peilin på ET og div slike utregninger..
så, hvordan vil det gå hvis jeg har MK2 multilink bak på min 740, og orginal forstilling?

blir det mulighet for og få montert felga i det hele tatt da?

Sånn jeg har forstått det vil disse stikke for langt ut bak så du får ikke hjulene innforbi skjermkanten.

Rett meg og dette er feil ;)

Kenneth D
23/01/11, 01:36
Har allerede 2 orginale sett liggende å støve :p
Tenkte jeg skulle prøve med orginale 17x7.5 fremme og 18x8.5 bak ;p

Får jeg komme meg en tur når sommersesongen begynner å prøve montere et sett på vogna for å se hvordan det blir/passer?:p

gull pilen
23/01/11, 02:38
Sånn jeg har forstått det vil disse stikke for langt ut bak så du får ikke hjulene innforbi skjermkanten.

Rett meg og dette er feil ;)

det er helt rett...
multilink har ET40 mens stivaksel har ET20-25, med andre ord 2cm forskjell bare på innpresset der...
så med disse felgene vil den stikke 34mm lengre ut enn orginalt på hver side....

Luigi
23/01/11, 02:40
det er helt rett...
multilink har ET40 mens stivaksel har ET20-25, med andre ord 2cm forskjell bare på innpresset der...
så med disse felgene vil den stikke 34mm lengre ut enn orginalt på hver side....

så disse vil ikke passe en orginal 960 1995+ modell? det var jo litt dumt da :/

A.Finstad
23/01/11, 02:53
med nokk mod av karross så passer det meste :p

Torra
23/01/11, 08:11
ja, blir skikkelig kult stuk :D Skulle fått moddet det samme til rollaen, tror den hadde blitt syk med 17 foran og 18 bak :P

Corollaen får nok ett sett 15x8 en gang :p aldri i livet om jeg får plass til 18" på den :p

Kan alltids la seg ordne Kenneth :p

Oddwar
23/01/11, 09:51
Da har jeg også bestilt et sett, gleder meg til sommeren :D

Arndal
23/01/11, 10:10
Bestilt! Gledes :D

roger turbo
23/01/11, 12:44
Da va ett sett bestilt, Må bli sommer no ja :)

TeamBørnOut
23/01/11, 12:46
Utrolig smart at de har laget disse med feil et så det ikke passer nyere volvo :D

Terje1
23/01/11, 13:54
Utrolig smart at de har laget disse med feil et så det ikke passer nyere volvo :D


Det hadde ikke vært mulig med det utsenede felgene har.;)

volvobrage
23/01/11, 14:03
http://www.garaget.org/?car=185560&image=2187089

her kan deke sjå felgane på ein 242:)

yengis
23/01/11, 14:09
http://www.garaget.org/?car=185560&image=2187089

her kan deke sjå felgane på ein 242:)

har han r-bremser bak felgene?

gull pilen
23/01/11, 14:13
på bildet ser det ikke ut til å være kalipper på....

yengis
23/01/11, 14:28
på bildet ser det ikke ut til å være kalipper på....

vet ikke, men så bare lenger nede at han hadde store bremser bak compfelgene

metrakit
23/01/11, 14:43
bare og henvise seg til nettsiden for og bestille eller?
fant ikke felger der:/

Marius Skau
23/01/11, 14:46
Må vell bestille et par sett og ha til banefelg :D

Oddwar
23/01/11, 14:50
bare og henvise seg til nettsiden for og bestille eller?
fant ikke felger der:/

Velg volvo og f.eks 240 eller 740.. åsså velger du 18" øverst der etter du har søkt på volvo 240

yengis
23/01/11, 14:59
bare og henvise seg til nettsiden for og bestille eller?
fant ikke felger der:/

http://www.afl.no/_no/Content/Modules/V%C3%A6lg%20din%20f%C3%A6lg/VDF%20f%C3%A6lg%20listning;Volvo|240|Alle|Alle|18? SearchType=FaelgDaek

metrakit
23/01/11, 15:23
blir det bare solgt 40 profil i settpris?

A.Finstad
23/01/11, 15:33
ser sånn ut, men bare å bestille felger å kjøpe dekk et annet sted det da? jeg skal bort å høre på pris på 215/35 zr18 i morra på dekkteam så får jeg se om jeg bestiller felger eller ikke.

TeamBørnOut
23/01/11, 17:09
Det hadde ikke vært mulig med det utsenede felgene har.;)

Har sett felger med mindre gods en dette :)
Men er jo bare en god oppfordring til å få ut hjulbuene litt :)

gull pilen
23/01/11, 18:10
da er felgene bestilt og betalt så bare å smøre seg med tålmodighet...;)

Ekren
23/01/11, 18:20
Da ble det felger på meg og.(håper jeg)

Ekren
23/01/11, 18:21
Fikk en henvendelse på mail i dag, og viderebringer dette til dere:

Vi vurderer å produsere JP MK18 i 17 og 18” til Volvo 1-2-7-9-serie.

Leverandøren AFL lurer så klart på hvordan interessen ute hos dere er til dette, da de må produsere 1000stk. Vi blir lovet en spesiell pris på disse :)

http://www.afl.nu/_nb-NO

Hvordan blir det med denne "spesielle" prisen per?

DieselDriver
23/01/11, 18:25
Hvor lang tid tar det fra bestilling til de kommer?

Volvo-245-
23/01/11, 18:32
8 til 10 dager alt etter som hvor man bor

Torra
23/01/11, 18:35
sto fortsatt 4-7uker på sidene til afl

Volvo-245-
23/01/11, 18:41
på bestillings kviteringa mi står det 8 til 11 dager.

Volvo_S90R
23/01/11, 18:46
ser ut til at det blir ett sett på meg og, men jeg har sendt dem mail for å få dato på ankomst av felger til butikk, for jeg ønsker ikke å betale for felgene før jeg får bekraftet at de er i butikk ;)

Er spent på hvordan disse vil ta seg ut på 965`n :) Hadd 8x18 før med 215-35, så må vel prøve med de dekka nå og eller evnt gå opp til 225-35??

TeamBørnOut
23/01/11, 18:53
Er vanskelig å få dekk i den dimmen av litt kvalitet har jeg merka. de vil gjerne ha oss over på *æsj* 40*gulpe* profil

DieselDriver
23/01/11, 18:57
Frakt med i prisen eller?

Marius Skau
23/01/11, 19:02
Frakt med i prisen eller?

Viss du trykker bestille så slår du inn postnr dit så regnes frakt ut

Torra
23/01/11, 19:07
Ble 100kr pr. felg i frakt for meg

smygen
23/01/11, 19:10
Disse skulle bli produsert i 17" og sant?

Ragnar
23/01/11, 19:44
fant heller ikke 17":(

Ekren
23/01/11, 19:51
Ble 100kr pr. felg i frakt for meg

konkurs du no da.

Ekren
23/01/11, 20:21
vet ikke, men så bare lenger nede at han hadde store bremser bak compfelgene

"En annan fråga va om jag hade r-bromsar på. Passar inte då krävs spacer på ca 25mm fram."

Torra
23/01/11, 21:04
konkurs du no da.

Spørs om det går bedre når du får ei feit regning i posten fra meg :)

gl740turbo
23/01/11, 21:55
Ser ut som de nå er tom for Ocean mk18 i sølv :(

Ekren
23/01/11, 22:09
Ser ut som de nå er tom for Ocean mk18 i sølv :(

jasså?
allerede..

volvoRsport
23/01/11, 22:11
jasså?
allerede..

En god del av felgene har nok blitt distribuert ut til forskjellige utsalgssteder.

Torra
23/01/11, 22:11
Ser ut som de nå er tom for Ocean mk18 i sølv :(

Hva får deg til å si det?

gl740turbo
23/01/11, 22:16
Hva får deg til å si det?

Ser på norske, svenske siden at det nå er ubekreftet leveringstid på den i sølv, men de har forsatt den med svart senter ;)

Ikke sikkert, men slik jeg tolker det. Dere får tolke det slik dere vil :P

mamolv
23/01/11, 22:25
går inn på linken som er i 1.post, men finner aldeles ikke noe av disse felgene...noen som har link her?

gl740turbo
23/01/11, 22:26
går inn på linken som er i 1.post, men finner aldeles ikke noe av disse felgene...noen som har link her?

http://www.afl.no/_no/Content/Modules/Vælg%20din%20fælg/VDF%20fælg%20listning;Volvo|240|Alle|Alle|18?Sear chType=FaelgDaek

mcnugget
23/01/11, 22:28
Lurer meg på om felgene vil passe på 940 med 850r bremser?? siden de må shimses ut 6.3mm, så tar de vel kanskje bort i felgen...?

TeamBørnOut
23/01/11, 22:30
850r bremser er jo ikke akkurat stort mye større en 940n sine :P

mamolv
23/01/11, 22:30
http://www.afl.no/_no/Content/Modules/Vælg%20din%20fælg/VDF%20fælg%20listning;Volvo|240|Alle|Alle|18?Sear chType=FaelgDaek

takker:D

Torra
23/01/11, 22:33
Ser på norske, svenske siden at det nå er ubekreftet leveringstid på den i sølv, men de har forsatt den med svart senter ;)

Ikke sikkert, men slik jeg tolker det. Dere får tolke det slik dere vil :P

Prøvde å bestille, gikk fint det :p

gl740turbo
23/01/11, 22:37
Prøvde å bestille, gikk fint det :p

Oki, jeg tørde ikke prøve :P haha, men får nok sikkert beskjed når alt er tomt. Men la merke til en ting. Disse felgene egner seg om vinteren??? Faller da evt garanti på lakkflass vekk om du bruker de om sommeren?

TeamBørnOut
23/01/11, 22:38
Tror ikke du skal være redd for det :P

gl740turbo
23/01/11, 22:39
Tror ikke du skal være redd for det :P

jeg bare lurte :P Begynner de å flasse lakkere jeg dem bare ;) hehe

Torra
23/01/11, 22:44
Er vel heller det at det ikke skal være noe problem om du mot formodning har lyst til å bruke dem om vinteren også

smygen
23/01/11, 22:54
Ingen som vet noe om disse 17" erne? :)

gull pilen
24/01/11, 08:09
skal ikke produseres i første omgang har det vært nevt ca 100 ganger om du hadde gidda å lese tråden!!!!!

500
24/01/11, 09:59
Hei!
Litt info om disse felgene, for å klare opp litt.
Felgene kommer kun i 8,5x18 et6.
Blir levert i 2 farger: Sølv med polert blank kant og sort halvblank med matt polert kant.
Felgene kommer i begynnelsen av mars og vi har 400 stk på vei inn + flere i mai, så alle skal få :-)
Kan bestilles med dekk ( 215/35R18, 215/40R18, 225/35R18, 225/40R18 )
Vi leverer ferdig montert og avballansert uten tillegg i prisen.
Betalingen blir ikke trekt før vi har varen på lager og de er klare til å sendes til kunde.
17" kommer ikke i første omgang, men har bestillt Ron58 ( super DTM ) i 17" og de kommer også i mars.
Siden vår er helt ny og litt feil kan fårekomme, så hvis du har problemer med bestillingen send da bare en mail om problemet til : info@afl.no så fikser vi det.
Håper dette er til litt hjelp :-)
Mvh Åge

Christian
24/01/11, 10:10
Hei!
Litt info om disse felgene, for å klare opp litt.
Felgene kommer kun i 8,5x18 et6.
Blir levert i 2 farger: Sølv med polert blank kant og sort halvblank med matt polert kant.
Felgene kommer i begynnelsen av mars og vi har 400 stk på vei inn + flere i mai, så alle skal få :-)
Kan bestilles med dekk ( 215/35R18, 215/40R18, 225/35R18, 225/40R18 )
Vi leverer ferdig montert og avballansert uten tillegg i prisen.
Betalingen blir ikke trekt før vi har varen på lager og de er klare til å sendes til kunde.
17" kommer ikke i første omgang, men har bestillt Ron58 ( super DTM ) i 17" og de kommer også i mars.
Siden vår er helt ny og litt feil kan fårekomme, så hvis du har problemer med bestillingen send da bare en mail om problemet til : info@afl.no så fikser vi det.
Håper dette er til litt hjelp :-)
Mvh Åge

Få dette inn i førsteposten, så slipper folk å lete igjennom alle sidene. :)

volvo2før
24/01/11, 10:13
Hvilken passform vil det bli på senterkoppene, 56 eller 65mm?

Go40
24/01/11, 11:43
Hvordan blir det med 8,5x18" et6 på volvo 240?
Noe som må gjøres, spaces ut eller er det bare å montere og kjøre? :D
Eventuelt 215/40R18 eller 215/35R18

Shaiko
24/01/11, 12:01
lett jeg skal ha et sett 8,5x18"

smygen
24/01/11, 12:41
skal ikke produseres i første omgang har det vært nevt ca 100 ganger om du hadde gidda å lese tråden!!!!!

Beklager :p

Sebbe
24/01/11, 15:52
da var ett sett i sølv bestillt :) gleder meg som en unge til våren og tørr vei nå:D

Andreas
24/01/11, 18:38
Åssen er det å få plass til disse på 940 med en del senk?

Per Turbo
24/01/11, 18:50
Fikk høre at det var solgt over 100stk felger siden lørdag.. så litt pop er de tydeligvis :)

Torra
24/01/11, 19:07
Vil det si 100 sett eller 25sett?

TeamBørnOut
24/01/11, 19:09
100stk felger = ? :D

Edit: noen som har bilder av slike felger på 960?(95). ikke stv :P
De kler stv veldig godt.. men kan ikke huske å ha sett de på sedan.. vurderer å bytte ut zito titan felga

Torra
24/01/11, 19:09
25 sett, men går an å ordlegge seg feil.

Per Turbo
24/01/11, 19:12
100stk felger = ? :D

Edit: noen som har bilder av slike felger på 960?(95). ikke stv :P
De kler stv veldig godt.. men kan ikke huske å ha sett de på sedan.. vurderer å bytte ut zito titan felga

Stemmer, 100stk felger..

Tror det hadde sitti som ett skudd faktisk :)

HairyHarry
24/01/11, 20:11
100stk felger = ? :D

Edit: noen som har bilder av slike felger på 960?(95). ikke stv :P
De kler stv veldig godt.. men kan ikke huske å ha sett de på sedan.. vurderer å bytte ut zito titan felga

Dersom det er siste generasjon 960 du har (regner med det iom. at du skriver det en 95 modell), så bør du nok tenke litt på innpress/offset på disse felgene (6mm) før du bestiller. Siste generasjon 960 har vel et originalt innpress på ca. 48 mm, mens 240/740/940 som disse felgene passer på (etter modifisering) har vel et originalt innpress på ca. 25 mm.

Jeg er ingen ekspert, men ville hvertfall sjekket dette hvis jeg var deg;)

Sebbe
24/01/11, 20:28
http://213.132.112.100/images/81/8183154041.jpg
http://213.132.112.100/images/81/8115042762.jpg

Christian
24/01/11, 20:29
Det er jo en 740. Men det så bra ut. :D

volvoRsport
24/01/11, 21:33
Det er jo en 740. Men det så bra ut. :D

Er en 760 det der.

A.Finstad
24/01/11, 22:02
100stk felger = ? :D

Edit: noen som har bilder av slike felger på 960?(95). ikke stv :P
De kler stv veldig godt.. men kan ikke huske å ha sett de på sedan.. vurderer å bytte ut zito titan felga

kjøp deg et sett se om dem passer, stikker dem på utsia har vell du en løsning på det som alt anna? :p å hvis du ikke vil bredde bil eller korte aksel så kan jeg kjøpe dem av deg :p

TeamBørnOut
24/01/11, 22:14
Vet de vil stikke litt på utsiden :) men jeg er usikker på hvor mye.. Men får se. Jeg syns 960 stv kler felga. men jeg er litt usikker på sedanen. litt "spinkle" eier på så stor bil. men noe slikt på 140n hadde vært fint :)
Er mye man har lyst på :D

Terje1
24/01/11, 22:20
Vet de vil stikke litt på utsiden :) men jeg er usikker på hvor mye.. Men får se. Jeg syns 960 stv kler felga. men jeg er litt usikker på sedanen. litt "spinkle" eier på så stor bil. men noe slikt på 140n hadde vært fint :)
Er mye man har lyst på :D


De vil stikke såpass mye på utsiden at det ser dumt ut..enkelt og greit:)

A.Finstad
24/01/11, 22:23
lukter jeg bredding TBO? :D

DieselDriver
24/01/11, 22:27
Gjør som mercedesgutta og legg ett rør imellom hjulbue og dekk og kjør.

Karl
24/01/11, 22:31
Han vet godt hvordan han kan gjøre det: http://www.youtube.com/watch?v=azhJzDjQ6-8 ;)

TeamBørnOut
24/01/11, 22:38
Er betydelig lettere på rx8 med pene hjulbuer en 960 :D
Jeg har jo "940" hjul på 960n nå. stikker litt ut.. så bredding er planlagt... men hadde ikke tenkt meg det som et prosjekt bare :D
ellers kan jeg bare bytte spindler bak og forran. er egentlig ikke problem.. kommer i en tråd med bilen senere hvis det skjer noe :P

500
25/01/11, 09:44
De er laget slik at orginal Volvo senterkopp skal passe i senteret....


Hvilken passform vil det bli på senterkoppene, 56 eller 65mm?

gull pilen
25/01/11, 09:47
hvem som frakter felgene??
jeg har bestilt og betalt men ikke fått noen bekreftelse på at de er sendt/pakket klar...

Thomas S
25/01/11, 09:56
hvem som frakter felgene??
jeg har bestilt og betalt men ikke fått noen bekreftelse på at de er sendt/pakket klar...

de får dem ikke før mars da... står det lengre opp her

volvo2før
25/01/11, 10:09
De er laget slik at orginal Volvo senterkopp skal passe i senteret....

Okei! Så da mener du at disse fra IPD på 60mm vil passe? :)

http://www.ipdusa.com/version.asp?strPageHistory=category&numSearchStartRecord=0&strParents=69,467&P_ID=2168&CAT_ID=467&V_ID=5179

gull pilen
25/01/11, 10:11
de får dem ikke før mars da... står det lengre opp her

hvorfor står det da 4-7 dager leveringstid på varen inne på nettsiden deres...

Thomas S
25/01/11, 11:14
hvorfor står det da 4-7 dager leveringstid på varen inne på nettsiden deres...

det er dagene det tar å få dem når AFL har fått de inn på lageret..
om du ser på innlegget til 500 over her,så ser du det første lasset på 400 felger kommer i mars, å resten i mai..

gull pilen
25/01/11, 11:24
det er dagene det tar å få dem når AFL har fått de inn på lageret..
om du ser på innlegget til 500 over her,så ser du det første lasset på 400 felger kommer i mars, å resten i mai..

riktig... måtte bare lese gjennom engang til så så jeg det...
jaja blir fin bursdags presang for meg da siden jeg ha bursdag i begynnelsen av mars...:D

mcnugget
25/01/11, 16:25
850r bremser er jo ikke akkurat stort mye større en 940n sine :P

Nei, då hadde eg ikkje gadda å montert det på bilen heller.. Men dei bygger lenger ut..

Thomas S
25/01/11, 16:48
5 sett bestilt :)
et sett til meg da :p

Terje1
25/01/11, 17:00
Nei, då hadde eg ikkje gadda å montert det på bilen heller.. Men dei bygger lenger ut..

Da er det mulig du får svi for å ha montert ukurante bremser.

om calippern stikker ut mere i forhold til felgens annleggsflate på bremseskiva må du mest trolig space ut felgen.

Med et6 blir det heller lite vakkert(og ellers ukurant)

mcnugget
25/01/11, 17:04
Da er det mulig du får svi for å ha montert ukurante bremser.

om calippern stikker ut mere i forhold til felgens annleggsflate på bremseskiva må du mest trolig space ut felgen.

Med et6 blir det heller lite vakkert(og ellers ukurant)

Det eg og er redd for, så lurte på om nokon kanskje hadde prøvd tilsvarande felgar med slike bremser? :) Bremsene er forresten ikkje ukurante fordi eg ikkje får på jp kopi felgar.. Det er litt kjedelig sjølvsagt, men ikkje verdens undergang for min del..

gl740turbo
25/01/11, 21:02
Flere som har kjøpt 5 felger per bil altså 4 + reservehjul?

Må jo ha ett stepphjul/reservehjul :D

Christian
25/01/11, 21:05
Trur ikke man får 8.5x18 nedi kofferten under gulver der gitt :p

TeamBørnOut
25/01/11, 21:07
Passer dårlig gitt :) selv med 30 profil :D

Christian
25/01/11, 21:10
Fikk ikke orginal 940 6x15 stålfelg til å passe bra der engang..

Thomas S
25/01/11, 21:43
montert på en 940 :)
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=BlackieLawless&cat=112131&image=1046333

gl740turbo
25/01/11, 21:53
montert på en 940 :)
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=BlackieLawless&cat=112131&image=1046333

Faen, nå gleder jeg meg iallefall :D

Eneste - er at jeg kan ikke ha bilen så lav som den er i dag :( :P Foran så det ut som hjulet akkurat ikke gikk innforbi med mindre man knekker buen 100% flat :P

DieselDriver
25/01/11, 21:54
Hehe blir bra på turbovogna det der

gl740turbo
25/01/11, 21:57
Passer dårlig gitt :) selv med 30 profil :D

Den som ikke vil den SKAL :P

Terje1
25/01/11, 21:59
Flere som har kjøpt 5 felger per bil altså 4 + reservehjul?

Må jo ha ett stepphjul/reservehjul :D


jepp:)

TeamBørnOut
25/01/11, 23:06
Like dårlig kvalitet som før tro?

Så de gammle mk18 kopi greiene er ikke så solide som noen skal ha det til heller?
Bare vær ærlig :)

Terje1
26/01/11, 06:27
Så de gammle mk18 kopi greiene er ikke så solide som noen skal ha det til heller?
Bare vær ærlig :)


Holdbarhetsmessig er de bra,produksjonsmessig er en annen sak.

Ser det på baksiden av alle orginale jp hjul,de har en kant bak eikene som ikke er etter boka.

På den ene siden kan det være en kant på 2-3mm,imens på den andre siden er denne kanten helt borte.

Er (muligens) pga dette at de orginale jpfelgene ofte krever en masse lodd.

Joakim-G_R
26/01/11, 13:59
Ja, var jo billigfelger dengang og så. :)

yengis
26/01/11, 15:28
Holdbarhetsmessig er de bra,produksjonsmessig er en annen sak.

Ser det på baksiden av alle orginale jp hjul,de har en kant bak eikene som ikke er etter boka.

På den ene siden kan det være en kant på 2-3mm,imens på den andre siden er denne kanten helt borte.

Er (muligens) pga dette at de orginale jpfelgene ofte krever en masse lodd.

mine bakfelger (8,5x17) hadde bare 5gr på hver, foran (7x17) var det 10 på ene og 15 på andre, er fornøyd med mine felger =)

Mr. Crepsley
26/01/11, 16:42
Ble ikke noe special price for VCCN?

volvobrage
26/01/11, 17:05
Ble ikke noe special price for VCCN?

1500 per felg må vel vere omtrent så billig dei kan selge og samtidig få fortjeneste

Torra
26/01/11, 17:30
Ble ikke noe special price for VCCN?

synes du 1500pr felg er dyrt? :p

Mr. Crepsley
26/01/11, 17:59
Nei absolutt ikke. Har bestillt jeg, men man vil alltid ha det billigere vettu :)

Daruu
26/01/11, 18:10
Men på 740/940 går det ikke med disse her, om man ikke gjør noe med den kanten, var det så? Eller må man gjøre noe mere for å få de på også?

Jævlig lyst på slike, men ikke hvis man må modde mye for at det går på...