PDA

Vis full versjon : pierburg - økende turtall ettersom motor blir varm??



Bossn
29/08/10, 14:44
Jeg har ett problem med 740 min b230k motor med en pierburg 2kamret forgasser med automatchok.... Ved oppstart rusler og går bilen kjempefint med en tomgang på rundt 850....men etter at motoren har blitt varm og chooken har sluppet taket øker turtallet til rundt 2000
jeg aner ikke hva som er feil..

Tufte_
29/08/10, 18:26
Hei.har ett tips til deg.
Ta å skaff deg en weber gasser enten dg32\36 eller en dg38\38 og ett k-innsug fra 240 monter på dette og hiv hele k-gassern til he..ete..
Gjorde dette på den gamle 740 min og bilen gikk helt strøkent etterpå,pluss at på fin kjøring så brukte den mindre suppe også blei det litt mer drag i motoren når jeg trengte det...;)

Bossn
29/08/10, 18:42
joa, takk for tanken...har vurdert det selv.
Fikk forrestn nettopp en ide om å bygge over til a gasser med passende innsug.

Tufte_
29/08/10, 18:50
Ja det er jo også en mulighet,men jeg ville anbefalt deg og sette en weber på,de koster ikke så mye,de står forresten orginalt montert på ford taunus og granada og sikkert på en del andre gamle forgasser motorer også...

Bossn
29/08/10, 21:50
weber 36/36 DCD ... passer denne rett på innsug til b230k , og er det mye å bygge om på toppen av denne`?

Tufte_
30/08/10, 16:57
mener den skal passe nesten rett på ja,er mulig du må borre opp de 4 festehullene på gasseren får å få den på.men husk at innsuget til 240 og 740 ikke er helt like da,bruk det som er fra 240..er mye jobb får å få forgasseren til å passe på 740 innsug...
hva mener du med toppen av den?vis du tenker på å få luftfilter og sånn så ville jeg bare kjøpt ett weber filter. lettere enn å få orginal filter til å passe også er det jo mye finere å se på...;)

Bossn
30/08/10, 17:30
Tenker jeg gjør det enkelt denne gangen med en pierburg som virker på denne bilen,(den er forøvrig billig tilsalgs eu ok i to år straks...)

Neste bil derimot...

takk for fine tips.