PDA

Vis full versjon : Problem med bakluke på V50



daffy-
28/08/10, 15:23
Hei,

Har en 2005 V50 (2.4i) som igår nektet å åpne bakluka. Alt annet av elektronikk i bilen fungerer som det skal, alle dører åpnes og det samme gjelder vinduene. Det eneste som ikke er i orden er da altså bakluka som ikke reagerer i det hele tatt når man trykker på knappen. Noen som har opplevd det samme? Har også letet febrilsk i manualen om det kan være en sikring som har gått, men finner ingen som kan linkes opp mot bakluka, hverken av de foran i motorrommet eller de som sitter i kupeen. Takknemlig for alle tips!

daffy.

angerman
28/08/10, 20:58
micro bryteren. skift den og den fungerer igjen. ta av håndtaket som sitter i 4 torx skruer. standard feil på de første årgangene dette.

daffy-
28/08/10, 22:50
Takk for tipset, skal sjekkes ut. Er dette noe som må kjøpes hos Volvo-forhandler, eller kan man like greit få tak i det på skroten? Dyre saker?

Igjen, tusen takk for svar! Blir litt engstelig for flere timer med feilsøk på verksted for å få fikset det! :)

angerman
29/08/10, 10:51
er ikke sikker på prisen. men er den innvendige delen på håndtaket, skiltlys holdere og microbryter. skiltlys er også noe som ruster vekk annet hvert år... tror ikke den er så dyr. men veldig enkel og skifte.

daffy-
29/08/10, 16:36
Prøvde en annen bryter idag, uten at det hjalp. Derimot fant jeg ut at når man setter i kontakten igjen så åpner luka seg. Det får meg til å tippe at det er et relé, men jeg kan ikke finne ut noe om hvilket det kan være, og evt hvor! Er det noen som har noe tips der?

Stig-Arne
06/09/10, 11:57
Kan også være feil i låsen. Når jeg hadde V50, en MY07 så byttet de baklukelåsen, og problemet var borte i 2-3 år, før den begynte å tulle igjen. Hadde da kontaktspray på microbryteren og bakluka fungerte frem til jeg solgte bilen i vår.