PDA

Vis full versjon : Strøm til startmotor kutter ved start av kald bil. jordfeil?



TheNorwegianViking
28/08/10, 11:33
Hei! har hatt et problem i det siste med at om bilen er kald så kan den være litt vond å starte. Vrir om nøkkelen og den sviver litt på startmotoren, så virker det som om den kutter før den starter opp igjen. Alt av lys osv i bilen kutter også i samme moment som startmotoren kutter. Sånn kan den holde på 2-3 ganger før den tenner og motoren starter, men ingen problemer da.

Ser for meg at dette kan bli et problem til vinteren. Noen som har ideer hva det kan være. Har tenkt litt på om det ligger en overledning, som stjeler strøm og dermed får ikke startmotoren alt den trenger. Men hvordan finner jeg i tilfelle denne feilen?

På forhånd takk for svar!

TimB
28/08/10, 12:19
min drev også på sånn, måtte dunke litt på starteren, da kom den!
etter og ha gjort det noen ganger så har den ikke kødda noe mer

volvo245gl
28/08/10, 13:24
Hadde samme problem for et par år siden, byttet starter og problemet forsvant.

Minge
28/08/10, 20:08
Er nok starteren in som begynner å bli gåen, min å var sånn, så slutta innslaget å reagere.

TheNorwegianViking
28/09/10, 18:07
har bytta starteren nå men problemet er der fortsatt nå istad var det helt køddent. fikk ikke start i det heile tatt. Noen som har en annen ide enn at startmotoren er gåen.?? Riktignok var startmotoren brukt men den skulle være i orden

Minge
29/09/10, 02:09
Du kan jo ta den ut å kjøre den manuelt å se om den fungerer som den skal. Hvis han gjør det ville jeg skjekket ledningen som gir starteren signal. Og kontakten på plussen og minusen til starteren

ArneR
29/09/10, 02:21
Har du satt ledningen til innslaget på rett kontakt når du byttet starter?

TheNorwegianViking
29/09/10, 19:39
om kontakten til inslaget vr satt feil ville den vel ikke gått i det hele tatt?
Fant forresten ut at jeg skulle sjekke om jordinga var dårlig i går så tok en startkabel mellom - på batteri og - på starteren, og da gikk starteren enda tregere rundt. Hva kan dette tyde på? har for meg at det er noe feil i elsystemet en eller annen plass.

Minge
30/09/10, 00:47
Kan være så enkelt som at det var dårlig kontakt i startkabelen. Letteste for deg er nok å bare legge opp en ny kabel, å se om det hjelper. Gjør det det er det bare å fjerne den gamle, men bruk en kjukkere kabel enn den orginale.