PDA

Vis full versjon : lammeldiffsperre VS andre diff sperrer?



Bjørnstad
26/08/10, 15:22
har en lammelsperre som tok kvelden her
2 stk defekte drevhjul som stikkakslingene sitter inni
og knekt en kryssaksling.

hvor kan jeg få billig deler? evt andre diffsperrer?

har nå hvert i kontakt med pedersens racing og dem kan skaffe meg alle delene jeg vil ha
MEN hehe dette kommer til og bli dyrt.

nytt lammel sett 1100kr
Forsterkede kryssaksler til diffbrems. 1080 per stk og jeg må ha 2 allså 2160kr
2960 for de 4 små drevene til kryssakslingene
2745kr for 2 stk store drev som stikk akslingene sitter inni.
bare dette blir 8965kr og det er uten frakt
lønner seg sikker også og skifte lager i samme slengen så med olje osv så blir det nok rundt 11 000 pluss/minus.

så da lurer jeg på hvilke andre sperrer som fungerer bra
har hørt om trutrack og torsendiff
men hva er og anbefalle til en bruksbil/bane bil?

Volvo360tic
26/08/10, 15:26
kost ikke på deg 10 000 i en overhala lamellsperre. kjøp fra usa å betal max 5000 rett hjem på døra for en truetrack sperre som fungerer utrulig bra.

Bjørnstad
26/08/10, 15:31
kost ikke på deg 10 000 i en overhala lamellsperre. kjøp fra usa å betal max 5000 rett hjem på døra for en truetrack sperre som fungerer utrulig bra.

nei det kommer jeg heller ikke til og gjøre. så derfor er jeg veldig intr i g høre hva folk har og anbefale av andre typer sperrer. har sett litt på trutrac men noen sier dem ikke sperrer i sving? dem virker vist best rett fram?

TvilsomRacing
26/08/10, 15:41
bare tull.. Kjempe fornøyd med truetrac'en som står i bilen min! Blitt brukt både etter vei, på bane og på is/snø. Og har aldri hatt problem!
viktig å bruke riktig olje eller så har jeg opplevd att de spinner på bare 1 hjul når oljen blir varm.. er vel gir olje som er tingen tror jeg

Bjørnstad
26/08/10, 15:47
bare tull.. Kjempe fornøyd med truetrac'en som står i bilen min! Blitt brukt både etter vei, på bane og på is/snø. Og har aldri hatt problem!
viktig å bruke riktig olje eller så har jeg opplevd att de spinner på bare 1 hjul når oljen blir varm.. er vel gir olje som er tingen tror jeg


oki. da tror jeg at jeg går for trutrack om ingen kommer me flere innspill på andre typer.
hvor lønner det seg og kjøpe fra? summit?

åssen olje type bruker du?

gull pilen
27/08/10, 10:16
den orginale volvo diffen er visst den beste diffen i kjørbarhet til en bruks bil men den tåler ikke å spinne runninger....
truetracken er grei men har hørt fra litt forskjellige folk at om bilen blir for stiv begynner den å spinne på innerhjulet og...
har og sett skrekk eksempel på for mye ethjuls spinn med truetrack å det er ikke noe fint syn.. det tåler de ikke...
pedersen selger lamell pakke til volvo diffen for 600og noe og kryss pinnene til ca 1000 per stykk så er ikke så ille å reparere...

Bjørnstad
27/08/10, 11:06
den orginale volvo diffen er visst den beste diffen i kjørbarhet til en bruks bil men den tåler ikke å spinne runninger....
truetracken er grei men har hørt fra litt forskjellige folk at om bilen blir for stiv begynner den å spinne på innerhjulet og...
har og sett skrekk eksempel på for mye ethjuls spinn med truetrack å det er ikke noe fint syn.. det tåler de ikke...
pedersen selger lamell pakke til volvo diffen for 600og noe og kryss pinnene til ca 1000 per stykk så er ikke så ille å reparere...

oki ja denne diffen har funket utmerketså lenge det varte hehe. funket bra i ca 2 år nå. men nå var det vist stopp.

hadde jeg bare trengt nye krysspinner og ny lammeler så hadde jeg ordnet den med en gang, men er må ha nye drev i diffen der stikk akslingene sitter inni og da lønner det seg sikker og skifte de 4 små inni der også med tanke på at de er slitte i forhold til nye og da blir det straks veldig dyrt.

dette er pedersens racing sine priser.

nytt lammel sett 1100kr
Forsterkede kryssaksler til diffbrems. 1080 per stk og jeg må ha 2 allså 2160kr
2960 for de 4 små drevene til kryssakslingene
2745kr for 2 stk store drev som stikk akslingene sitter inni.
bare dette blir 8965kr og det er uten frakt
lønner seg sikker også og skifte lager i samme slengen så med olje osv så blir det nok rundt 11 000 pluss/minus.


og da ble dette plutselig veldig dyrt :(

tenkte og bestille trutrack fra summit
hva mer en trutracken er greit og kjøpe med derifra? lager osv?

Reidar90
01/09/10, 12:27
http://www.bakaxel.se/diffsparrar.html
har jo å diverse sperrer til volvo.
å prisene virka ikke så gale ;)

JonasS
01/09/10, 13:30
www.turbotrimming.no har ei skruesperre til volvo, er vel truetrac`en slik jeg forstår det. I tilfelle du er skeptisk til å bestille fra utlandet tenkte jeg..:)

Luigi
01/09/10, 13:50
hva med en slyng diff fra 940 ?

gull pilen
01/09/10, 14:06
slyng diff er uberegnelig om man har planer om å kjøre på litt i svinger...
plutselig låser den å da er det som å kjøre sveist...

Luigi
01/09/10, 14:12
slyng diff er uberegnelig om man har planer om å kjøre på litt i svinger...
plutselig låser den å da er det som å kjøre sveist...

hørtes merklig ut at en helt orginal diff, som er beregnet på og kunn låse på vinter føre skulle låse seg i en sving? :p
skjønner den kan gjøre det viss du har modifisert litt på fjørene!

gull pilen
01/09/10, 14:20
vet ikke hvorfor... bare en jeg kjenner som har jobbet mangen år på frydenbø som sa det til meg når jeg vurderte slyng diff...

Luigi
01/09/10, 14:26
så viss jeg kjøper en helt orginal 940/960, med slyng diff, så burde jeg være redd for at bilen blir overstyrt i svingene pga diffen låser seg? :p

gull pilen
03/09/10, 08:02
kan risikere at den låser om du ligger i sving å skal kjøre så fort at du ligger på grensen til sladd... så det er litt stygt... blir fort brutal sladd av sånt...

microplex
03/09/10, 08:26
Det er bare tull:D for i slyng diffen er det en fjær som gjør at den ikke slynger ut og låser seg over 40-50 km/t

jonass
03/09/10, 08:32
Det er bare tull:D for i slyng diffen er det en fjær som gjør at den ikke slynger ut og låser seg over 40-50 km/t

Men man må jo nesten sveise fast loddet som går ut over 40kmt slik at den funker i alle hastigheter da.

gull pilen
03/09/10, 08:50
Det er bare tull:D for i slyng diffen er det en fjær som gjør at den ikke slynger ut og låser seg over 40-50 km/t

har du prøvd siden du vet dette?

Kristian
03/09/10, 09:21
Dette er jo ikkje noko som er nødvendig å prøve for å vite.
Volvo har justert lodd-"tyngda" til den hastigheten pga dei ville ha ei sperre som funka på låge hastighetar. Om vinteren fek. :)

gull pilen
03/09/10, 09:32
du tror virkelig at de virker 100% når akslingen har gått noen 100 000km?
jeg snakker bare av erfaring...

Turbo-HF
03/09/10, 09:53
Leverer ikke Quaife noen?

Kristian
03/09/10, 09:54
du tror virkelig at de virker 100% når akslingen har gått noen 100 000km?
jeg snakker bare av erfaring...

Om dei virkar nokon 100% etter "nokon 100 000km" er jo like lett å svare på som å garantere at ein torsen/truetrack gjer det..
Men ser poenget ditt, ting kan skje med alle ting over tid uten at eg syns me skal leggje alle under same kamm.

Ang erfaring tvilar eg ikkje på di. Mi erfaring er at denne sperra held om ein ikkje voldtek ho.
Kan jo sikkert vera greit for trådstartar å vite at om han skal kjøre med denne sperra er det greit med smale sko, for her er venstrebremsing "the keyword!" :)