PDA

Vis full versjon : Bensinpumpe R-sport kitt\AT, alternativer?



Dan Bay-Johansen
12/01/10, 17:45
Har noen venner som driver å bygger om sin B21A til B21AT med R-sport kittet.

Problemet er at de ikke fikk med bensinpumpa. Noen her som vet om noen "enkle" alternativer ? Er en bil som skal brukes opp så budget-løsninger foretrekkes 8)

Vil en B23\230 a\k levere nok f.eks ? Evt om noen vet av en slik R-sport pumpe ?

Takk for svar :)

TeamBørnOut
12/01/10, 17:53
bensinpumpe til en bil med innsprut for en bensintrykksregulator beregnet på dette

Dan Bay-Johansen
12/01/10, 18:23
bensinpumpe til en bil med innsprut for en bensintrykksregulator beregnet på dette

altså en pumpe fra en F f.eks og en regulator for forgasserturbo altså?

TeamBørnOut
12/01/10, 18:28
riktig :)

kermitt
12/01/10, 18:39
det finnes ikke en løsning med mekanisk pumpe? har el pumpe og den dealen nå, men tenkte å gjøre det litt billigere på bilen jeg skal ha etter veien. skal ikke ha noen enormt effekt uansett på den så det er ikke så nøye.

Dan Bay-Johansen
12/01/10, 18:47
det finnes ikke en løsning med mekanisk pumpe? har el pumpe og den dealen nå, men tenkte å gjøre det litt billigere på bilen jeg skal ha etter veien. skal ikke ha noen enormt effekt uansett på den så det er ikke så nøye.

Det gjør jo det, R-sport pumpa, den som fulgte med i kittet =) Men den begynner tydeligvis å bli sjelden...

Har diskutert litt rundt å bruke en mekanisk B230 (som jeg tror leverer litt mer enn den orginale B21 pumpa ?? ) på B21`en, men folket mener den ikke vil levere nok når man får litt pustehjelp...

kermitt
12/01/10, 18:53
jeg mente bortsett i fra R-sport pumpa, den er umulig å skaffe. og de er slitne! motorn jeg bygger på er B230 såe :P problemet er ikke nødvendigvis mengden. men trykket. man skal holde 0,3bar bensintrykk over ladetrykket. og det ser ut som det blir vanskelig med ei membran pumpe. om ingen har en god ide her da.

Dan Bay-Johansen
12/01/10, 18:59
jeg mente bortsett i fra R-sport pumpa, den er umulig å skaffe. og de er slitne! motorn jeg bygger på er B230 såe :P problemet er ikke nødvendigvis mengden. men trykket. man skal holde 0,3bar bensintrykk over ladetrykket. og det ser ut som det blir vanskelig med ei membran pumpe. om ingen har en god ide her da.

Hehe, skjønte egentlig det =)

Men siden du kjører med el.pumpe, har du kun pumpe under bilen eller har du pumpe i tanken også ? Eller... Holder det med KUN pumpe under bilen og ikke i tanken også ?

EDIT: Det burde det jo egentlig iom at mek.pumpa har ikke har noen fødepumpe =)