PDA

Vis full versjon : trekke kabler gjennom dørene foran?



Marhau
25/08/10, 19:52
driver og trekker kabler i beilen nå! møtte jeg på et problem når jeg skulle ta en høytaler kabel gjennom døra! er jo en kontakt så får ikke gjennom noen ledinger. noen som har noen tips om hvordan man kan få ny høytaler kabel ut i døra??

bilen er en v70 99/00 mod

mrstfu
25/08/10, 20:31
jeg sleit med samme jeg, og en stund kjørte jeg med høyttaler kabel lagt i dørkarmen, altså utenom kontakta. ikke gjør det. ser jalla ut, og lyden vil blir dårlig ettersom kabelen slites.

du kan åpne den kontakta, og dra kabel gjennom den. det er en.... kanskje 5 ledige høl i kontakta, som du kan trekke en tynn nok ledning gjennom, bare pass på at hullene matcher.

bakdelen med dette er jo at du kan ikke ta av døra uten å klippe kabelen, så jeg leter forsåvidt etter bedre løsninger jeg og. var ikke høyttalere i framdørene originalt på min, så jeg hadde samme problemet. merkelig nok var det høyttalere på originale ledninger i bakdørene, go figure.

merk: dette er til 850, vet ikke om det er samme på v70, men skulle tru det.

og hvis noen har noen bedre løsninger, for eksempel delenummer på selve kontaktene inne i støpselet i døra, si fra!

Ola Hagen
25/08/10, 20:44
du kan da sikkert få tak i slike originale stikker til kontakta på volvo og koble til som originalt ellers. Har gjort det sjøl på en ford focus.

Originalt er jo penest og best, men hvis du skal ha en så jævli grov ledning så blir det vel vanskelig..

mrstfu
25/08/10, 22:34
du kan da sikkert få tak i slike originale stikker til kontakta på volvo og koble til som originalt ellers. Har gjort det sjøl på en ford focus.

Originalt er jo penest og best, men hvis du skal ha en så jævli grov ledning så blir det vel vanskelig..

riktig... så jegf kjører ikke noe høyttalere i dørene som krever mer enn originalledning, 50w spiller høyt nok det.

men hvordan er det å koble til ting i den kontakta? får man kjøpt tilkoblings"sett" eller hva man må ha på Volvo?

v70dude
25/08/10, 22:37
er vel bare å ringe volvo å høre imorra det? :P

Morgis
25/08/10, 22:38
hvorfor andre kabler enn de originale?
er det ikke bare en trang kupe i bilene hvor lyden blir dårlig uansett hva man gjør... :)

mrstfu
25/08/10, 22:50
hvorfor andre kabler enn de originale?
er det ikke bare en trang kupe i bilene hvor lyden blir dårlig uansett hva man gjør... :)

joda, helt enig der, holder fint med 50w i hver dør. det jeg tenker på er at det lå ikke kabler til høyttaler i fremdør originalt, hvertfall ikke når jeg fikk den, og som du kanskje husker morgis, kjøpte jeg høyttalergriller av deg, fordi det jeg hadde der var kun deksler. altså solide plastdeksler. har lagt opp nye høyttalerledninger, i ca samma størrelse som originalt, men da har jeg problemet som beskrevet ovenfor, jeg kan ikke ta av døra uten å klippe.

og som dere sikkert er enig i, bilen er best når alt funker som det skal. sier ikke at jeg SKAL ta av døra annenhver helg, vil bare ha muligheten:D

Marhau
26/08/10, 00:15
Jeg brukte orginal kabelen selv om jeg skulle helst hatt en litt større kabel men det funka.
Kontakta i døra hadde jeg ikke hatt sjangs og fått inn den kabelen jeg egentlig skulle brukt.

takker for svar