PDA

Vis full versjon : Trackday 1 okt. @ Rudskogen



Per Turbo
25/08/10, 15:48
Gjemble Bil og Diesel innviterer til banedag på Rudskogen fredag 1okt. 12-18. 800kr. Forhåndspåmelding og betaling til kontonr: 10501141114 Merk betaling med navn og baneleie.og send sms på tlf 93842266 eller 41216412 med navn så vi har oversikt over hvor mange som er meldt på!vi håper så mange som mulig kommer og kjører sammen med oss.vell møtt!

Moseby Racing
25/08/10, 19:27
Takk for hjelpen per!:D

Det vill koste 800kr for kjøring hele dagen ved forhåndspåmelding
og 1000kr for dem som møter opp på banen og betaler!!


TEKNISK
Det vil bli utført teknisk kontroll på ALLE kjøretøy før utslipp hvor dette vil bli sjekket og skal være i orden:

- Støykontroll (Skal samsvare med vognkortet, men ikke over 100 dB). Åpen wastegate
godtas ikke da disse ikke støyer før motoren belastes. Det kan brukes stålull for å
dempe støyen på kjøretøyet, men denne må festes
forsvarlig, slik at den ikke faller ut under kjøring på banen. Det er også støymåler langs banen, ikke bare ved teknisk kontroll.
- Bremser/bremseveske (BØR SJEKKES/BYTTES FØR KJØRING!)
- Ingen lekkasje fra kjøretøyet
- Alle løse gjenstander i bilen skal fjernes, batteri skal være fastmontert.
- Sikkerhetsbelter og stoler (innfestning/skader)
- Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.
- Uregistrerte kjøretøy skal inneha lisens NBF eller NMF.
- Godkjent hjelm med forsvarlig hjelmstropp. Både hel- og halvhjelm er godkjent.
- ALLE førere skal fremvise førerkort.
- 1-en passasjer er tillatt. Aldersgrense 16 år!


KJØREREGLER
- ALL kjøring skjer på eget ansvar. Vis hensyn, forbikjøring skal kun skje på lang/rettstrekker. Gi tegn til høyre når du vil slippe forbi.
- Vinduer skal være lukket der det sitter personer. Andre vinduer kan være åpnet med maks. 5cm evt. vipperuter kan være åpne.
- Takluke skal være lukket, eller satt i vippeposisjon.
- Lys skal være tent
- Sikkerhetsbelter skal benyttes under all kjøring, spesielt på bane
- Ut- og innkjøring skal foregå på steder som er ment for dette. KJØR ALDRI I MOT KJØRERETNINGEN!
- Villmannskjøring skal ikke forekomme. Drifting er ikke tilllatt! Skrensing i svinger skal holdes til ett minimum.
- Følg anvisninger fra flaggvakter. Det er en grunn til at de er der.

GRØNT FLAGG Kjør, klar bane
GULT FLAGG Hendelse eller hindring, kjør sakte. FORBIKJØRING ER FORBUDT!
RØDT FLAGG Løp/heat avsluttet, forlatt banen i rolig tempo.
BLÅTT FLAGG Slipp frem biler bak deg, gi tegn til høyre med blinklys.
SVART FLAGG Brudd på kjøreregler, kjør til depot for informasjon.
SJAKK FLAGG Heat avsluttet/Mål

Brudd vil føre til at du blir tatt av banen, ved grove eller gjentatte brudd kan man bil nektet kjøring. Innbetalt kjøreavgift vil ikke bli tilbakebetalt.

Etter endt heat/kjøring anbefales det at man kjører rolig "kjølerunde" til depot. Rudskogen er en intens, kort og svingete bane. Dette gjør at bilens motor og bremser får lite kjøling, og denne banen tærer veldig godt på bilen.



MYRANES BIL & OLJA skal ha stand i depoet der man kan ta,kjenne og føle på produktene
her blir det da mulig og bestille div custom deler til volvo av høy kvalitet og finish!=)

Haugen
26/08/10, 11:24
håper det kommer en del volvo folk hit, er jo en flott mulighet til og få brukt "opp" bilen før kong vinter setter inn!
håper og komme med den bane bilen, hvis ikke så skal brukisen få smake!!:)

J.A.S
26/08/10, 15:27
Dette blir gøy ! Jeg kommer vaffal med 242n :)

Moseby Racing
26/08/10, 15:41
ja detta gleder jeg meg sykt masse til!bare håpe det kommer noe folk er 15
påmeldte aleredet.:)

Haugen
27/08/10, 07:48
ja detta gleder jeg meg sykt masse til!bare håpe det kommer noe folk er 15
påmeldte aleredet.:)

bra da! håper det blir flere som melder seg på!!:)

microplex
27/08/10, 09:35
er med jeg, men uten bil enn så lenge :p

Joycie
27/08/10, 10:07
Kommer med Volvo`n min!

Moseby Racing
27/08/10, 23:26
Skal du kjøre så send sms til en av tlf nummrene i første post!hehe gleder meg.:)

ArneR
28/08/10, 08:58
- Villmannskjøring skal ikke forekomme. Drifting er ikke tillatt! Skrensing i svinger skal holdes til ett minimum.

Seriøst? Eller er det bare for syns skyld at det står slik?

Moseby Racing
28/08/10, 09:38
Står nok der for syns skyld men ikke si det til noen!!HAHA:D

ArneR
28/08/10, 09:52
Hehe, begynte nesten å lure på om det var oppfriskningskurs for eldre sjåfører.. :p

Haugen
30/08/10, 12:03
mange som har meldt seg på nå marius?? :)

Moseby Racing
30/08/10, 20:33
nei er forsatt 15stk så er vell ikke så mange som er innteresert i og kjøre på bane her inne da!?:rolleyes:

microplex
30/08/10, 21:36
ere bare volvo?

har hørt noen på aurskog som har sagt det er for alle merker :confused:

Haugen
31/08/10, 07:51
ere bare volvo?

har hørt noen på aurskog som har sagt det er for alle merker :confused:

er for alle merker ja! :)

Christian
31/08/10, 08:19
Går det ann å bare møte opp å betale seg inn eller MÅ alle forhåndspåmeldes?

Moseby Racing
31/08/10, 21:32
Det går ann og møte opp men da koster det deg 1000kr i stedet for 800kr detta har vi gjort litt pga og se hvor mange som kommer.:)
for det koster nok og leie banen og er litt kjedelig og sitte der aleine og sture med hele regninga!hehe

MrTjerbo
01/09/10, 08:26
Får man kjørt med private prøveskilter?

Altså ikke leid av statens vegvesen.

Haugen
01/09/10, 09:23
Får man kjørt med private prøveskilter?

Altså ikke leid av statens vegvesen.

hvis du har metall skilter og kjøreseddel, (som er lovlig da) så er vel ikke det noe problem tror jeg :)

Per Turbo
01/09/10, 09:41
Bare husk at det står Rudskogen på skiltseddelen som må medbringes, dette er nye krav fra Rudskogen!

Moseby Racing
01/09/10, 09:41
Får man kjørt med private prøveskilter?

Altså ikke leid av statens vegvesen.

Dette er ikke noe problem bare skrive på sedelen at du skal kjøre på rudskogen motorsenter det!er flere som skal kjøre med stål prøve skilt!:)

Moseby Racing
01/09/10, 09:42
ere bare volvo?

har hørt noen på aurskog som har sagt det er for alle merker :confused:

Er for alle merker ja!sjefen har jo ikke volvo og han har jo leid banen!hehe så det er bare og få med folk:)

microplex
01/09/10, 20:31
men det er jo en FREDAG!!!! :p

Moseby Racing
02/09/10, 08:16
ja det er fredag!men vist folk har lyst til og kjøre så er det jo bare og be seg fri fra jobb.har jo fått vite dette 1mnd før det skjer så skulle være mulig og få fri da syns jeg!:p

microplex
02/09/10, 10:20
ja det er fredag!men vist folk har lyst til og kjøre så er det jo bare og be seg fri fra jobb.har jo fått vite dette 1mnd før det skjer så skulle være mulig og få fri da syns jeg!:p

jo a ;)

Haugen
03/09/10, 14:49
jo a ;)

nå må du høre her da, sheik BEN (re)DIK fy fasan! :P

microplex
04/09/10, 01:57
nå må du høre her da, sheik BEN (re)DIK fy fasan! :P

hehe din skrulle :P

Per Turbo
07/09/10, 08:32
OBS OBS!!!

Ny regel for de som skal kjøre på banen!
Viktig informasjon til alle brukere av Rudskogen Motorsenter. Vi innfører nye regler for biler som skal kjøre på bane.

Rudskogen Motorsenter har innført nye regler i depot og gokartbanen når denne blir benyttet som depot. Samtlige biler som skal benyttes på hovedbanen skal ha PVC-presenning under seg i depotet og på gokartbanen. Grunnen til dette er at oljesøl har blitt et stort problem på anlegget.

Påbudet med presenning (PVC-duk) gjelder fra 1. september 2010
Dette gjelder også alle andre bil og MC-treff på anlegget i fremtiden.

Det er kun gummipresenning (PVC-duk) som vil bli godkjent. Lettpresenninger er ikkebtillatt ettersom de ikke er oljetette og går lett i stykker.


Mer her
http://rudskogen.no/component/content/article/62-nyheter-til-startsiden/99-nye-regler-pa-rudskogen.html

Moseby Racing
07/09/10, 18:44
men i helvete!:(må ut og kjøpe meg pressening jeg nå da!
rart ikke rudskogen har sendt oss info om dette!
men bra du er oppdatert per:)

Per Turbo
07/09/10, 21:26
Så dette på Gatebil siden, så tenkte det var greit å nevne det :)

Moseby Racing
08/09/10, 08:07
takker for det!greit og vite om sånt før vi kommer ned liksom:)

Moseby Racing
14/09/10, 16:22
JA her var det ikke mange som var hissige på bane kjøring!trudde dette var noe mange her inne syntes var moro jeg men virker ikke sånn!:confused:

microplex
14/09/10, 22:42
jada jada :D må bare bli ferdig med bilene først:D

Moseby Racing
15/09/10, 21:22
hehe men du har 2 uker på deg nå!!!men er da andre inne på forumet her også trudde jeg da!:D

Klevengen
17/09/10, 17:34
på en fredag dette er altså?

Moseby Racing
17/09/10, 18:00
det er en fredag ja!:)

Turbobjarne
18/09/10, 19:38
Jeg kommer med gråtassen:) blir arti å få brukt opp litt mønster...

kompi
23/09/10, 00:12
koster det noe for det som skal se på?, skal prøve å få med meg noen kamerater som har banebiler, sånn at det blir litt fler;)

Moseby Racing
23/09/10, 08:01
koster ikke noe for og se på.men dem må jo ha skilt/prøve skilt dem skal kjøre!:)

Hultman1
23/09/10, 18:49
går de bra å kjøre med åpen wastegate, om de ikke støyer for mye?
Har de på Kadett coupe`n min og har kjørt på rudskogen og blit målt på langsletta uten att db`n ble for høg

wunder-hansi
23/09/10, 22:13
- Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften..

er vel ikke altfor mange som har godkjent bilen sin med oppgraderingene som er gjort?:O

Moseby Racing
25/09/10, 16:31
det er maks 100db som er støykrav blir det overskredet på banen så får vi bot for støy forrurensning.er så jævla mye dumme regler så kan bli helt tullete:)får ikke sveiset om eksosen din da!?:)

Moseby Racing
25/09/10, 16:33
- Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften..

er vel ikke altfor mange som har godkjent bilen sin med oppgraderingene som er gjort?:O

kan jo ikke henge seg opp i små ting heller da.det som står på forsiden er jo bare sånn standar skriv!:)

Hultman1
25/09/10, 18:46
det er maks 100db som er støykrav blir det overskredet på banen så får vi bot for støy forrurensning.er så jævla mye dumme regler så kan bli helt tullete:)får ikke sveiset om eksosen din da!?:)

Sveise om eksosen, er ikke noe som blir gjort nå før siste kjøringa for sesongen.
Har stillt opp trykket til 2bar på den, og de spoler på 4-gir på 0,9, og da håller jeg den til ca 1,5bar, så wastegaten åpner ikke engang når jeg kjører, så db`n er som jag skrev ikke noe problem. lurte bare på om jeg fikk kjøre, når dere ser att de går ut i skjermen. Har ikke lyst å kjøre bilen till rudskogen, og ikke komme ut på banen.

Moseby Racing
27/09/10, 12:32
Sveise om eksosen, er ikke noe som blir gjort nå før siste kjøringa for sesongen.
Har stillt opp trykket til 2bar på den, og de spoler på 4-gir på 0,9, og da håller jeg den til ca 1,5bar, så wastegaten åpner ikke engang når jeg kjører, så db`n er som jag skrev ikke noe problem. lurte bare på om jeg fikk kjøre, når dere ser att de går ut i skjermen. Har ikke lyst å kjøre bilen till rudskogen, og ikke komme ut på banen.

ok!men er noe dritt vist det blir måling og vi får bot pga at bilen din støyer for mye.men for min del kan du jo få kjøre. bare så surt vist vi får noe tull etterpå p.g.a støy vist du skjønner!:)
men er jo bare og komme det!sende meg en sms for og melde deg på 93842266.begynner og mærme oss maks grensa som vi har satt opp.så dumt og bare komme på skogen og melde seg på for da er det ikke sikkert du får kjøre vist det er fult:)

Haugen
30/09/10, 09:19
ser ut som godvogna er klar til i morgen også! :)
men skulle hatt mere dekk og felger!! :(

microplex
30/09/10, 15:41
blir subaru på meg :eek:

Haugen
01/10/10, 22:12
var ett bra gjennomført treff dette!! bilen fungerte også nå:)

J.A.S
01/10/10, 23:54
veldig bra treff !! kunne ikke blitt bedre. synd att bilen til moseby ikke holdt idag!!

hilsen Jonas og Oskar!

Joakim-G_R
02/10/10, 00:01
veldig bra treff !! kunne ikke blitt bedre. synd att bilen til moseby ikke holdt idag!!

hilsen Jonas og Oskar!

??????? Hva skjedde?

J.A.S
02/10/10, 10:06
toppakning som tok kvelden tror jeg.. den trykte ut vannet..

Haugen
02/10/10, 10:33
toppakning som tok kvelden tror jeg.. den trykte ut vannet..

ja han nevnte det i sinne :D hehe :P

JEMracing
02/10/10, 12:16
Bra treff detta. Kom sent inn på Rudskogen så det ble liten tid for min del på banen.
Noen som har bilder fra banekjøringa?

microplex
04/10/10, 01:14
Det var en grom dag! helt klart :D

Moseby Racing
04/10/10, 13:21
moro og høre dere er fornøyde med treffet. ser ut til at det blir flere til året og da skal jeg prøve og få kjørt litt også!:mad::mad:
eneste stefan fra myranes var litt skuffa over at det var så lite volvo folk innom han!

gaupe
04/10/10, 14:03
eneste stefan fra myranes var litt skuffa over at det var så lite volvo folk innom han!

Kanskje han bør ta turen opp på Gardermoen då, der blir jo det berre Volvofolk.

Joakim-G_R
04/10/10, 16:43
Ja, syns han skal være med til Gardermoen. :)

Moseby Racing
07/10/10, 12:21
han hadde sikkert blitt med men, blir nok litt kort varsel!men neste år er det muligheter.:)

Joakim-G_R
07/10/10, 14:23
Pføy, ring han og si han må møte opp! :) En søndag, har ikke noe annet enn kirkebesøk på planen da vel! :p

carlsson77
16/10/10, 21:09
var en lyckad dag

turbomorro
26/10/10, 18:09
Villmannskjøring skal ikke forekomme. Drifting er ikke tilllatt! Skrensing i svinger skal holdes til ett minimum.


er det bare rundetider dere kjører? :(

Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.

kjipt at en ikke har lov til å kjøre med værstingbiler med skilter da...

Joakim-G_R
26/10/10, 18:21
Skrensing i svinger/sladding er det vel ingen som sier noe på, med mindre man oversatser og kjører over hodet.

Men linking av sladder over hele banen er ikke tillatt, da er du til hinder for andre. :)

Moseby Racing
29/10/10, 12:59
Villmannskjøring skal ikke forekomme. Drifting er ikke tilllatt! Skrensing i svinger skal holdes til ett minimum.


er det bare rundetider dere kjører? :(

Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.

kjipt at en ikke har lov til å kjøre med værstingbiler med skilter da...

kan jo kjøre med værsting biler med skilter/prøve skilt ikke noe problem det!er bare noe som står vist du kopierer fra reglene til rudskogen.:)
vist alt skulle stå i vogn kort hadde ikke jeg fått kjørt mye!hehe

carlsson77
14/05/11, 06:41
ingen som har tagit bilder