PDA

Vis full versjon : Motordeksel ramla av gitt! 1993 850



mrstfu
24/08/10, 15:21
Kjørte hjem til muttern for å lakkere litt fangere igår, innkjørselen hennes er type traktorvei med mye gress midt i veibanen... Hører plutselig et KLÆKK og et DUMP, går ut, og der ligger bakfer motordeksel under, altså det som dekker bånnpanna og oljefilter, med mer. Viste seg at skruene ikke hadde holdt stand mot tidens tann, og rusta i filler.

NEI, det er ikke lenge sida jeg bytta olje og filter! :D

Noen som veit dimensjon på skruene som holdt dem? tenkte jeg skulle være litt preventiv når jeg først er igang, og få meg rustfrie... :D

Takker for svar.

ola normann
24/08/10, 19:41
Et alternativ er jo 8mm stål + litt sveis:)

mrstfu
24/08/10, 23:25
ja.... hadde vært greit det, med unntak av at jeg kan pokker ikke sveise. dvs har aldri prøvd. men hadde jo vært morsomt, spesielt med tanke på at jeg snar skal senke balja, og vinteren ikke er så langt unna. lager skikkelig motordeksel, som går langs hele bilen... 1500 kilos surfebrett! hadde vært noe å ta med i Korketrekkern! :D

et annet spørsmål, på den motorplata går det et 2.5" rør skrått opp bakover, hva er dette til? kjøling av noe slag? har aldri lagt merke til hva den går til, bare satt dekselet opp igjen etter service..

sanderturbo
25/08/10, 00:36
ja.... hadde vært greit det, med unntak av at jeg kan pokker ikke sveise. dvs har aldri prøvd. men hadde jo vært morsomt, spesielt med tanke på at jeg snar skal senke balja, og vinteren ikke er så langt unna. lager skikkelig motordeksel, som går langs hele bilen... 1500 kilos surfebrett! hadde vært noe å ta med i Korketrekkern! :D

et annet spørsmål, på den motorplata går det et 2.5" rør skrått opp bakover, hva er dette til? kjøling av noe slag? har aldri lagt merke til hva den går til, bare satt dekselet opp igjen etter service..

skal bra mye senk til før du skraper nedi med motordekselet!

mrstfu
26/08/10, 02:28
på vanlig føre, ja, men hadde 40cm kram snø utafor garasjen i vinter... ei blankpolert plate + volvo = tungt akebrett. skulle lysta komme over meg på litt mer vanlig føre kan jeg jo bare ta av dekka.:D

Morgis
26/08/10, 07:03
http://forum.vccn.no/
dette du tenke på, eller er det denne plastplaten som dekker hele motoren under?

Tore
26/08/10, 08:33
dette du tenke på, eller er det denne plastplaten som dekker hele motoren under?

Plastplate som dekker hele motoren under? Det har ikke jeg...? Jeg har bare den under radiatoren som du viser her og "that's it" ? Forøvrig enkelt og greit når man skal fikse noe, men har ikke tenkt på at det kanskje mangler noe; kjørt uten noe mer i 6 år/100.000 km uten problemer iallefall...

Morgis
26/08/10, 09:02
Var ikke standard utstyr. Men man kunne få plastdekselet levert på lik linje som politigitteret i stål

v70dude
26/08/10, 10:01
Jeg har heller ikke plastdeksel :P men ser ut som det har stått på den får hehe

mrstfu
26/08/10, 15:45
motordeksel under, altså det som dekker bånnpanna og oljefilter, med mer.

bakerste.