PDA

Vis full versjon : volvo 945 Tic lavtrykk



sierraTIC
24/08/10, 14:16
Hei.. Fått meg vinterbil og ble en volvo skute

945 tic 95mod med lavtrykks turbo
3toms eksos, og gamle eier påstår at den er chippa *noe jeg ikke tror på*
bilen går helt greit :p
MEN jeg får faen ikke trøkke til å komma over 0.7 og noen ganger blir bilen kengeru.. Motoren svetter ikke, turbon svetter ikke, og den ryker ikke heller.
Er en jæævlig stor skrue under dashn på bilen som jeg justerer trøkke med, og tar jeg skrua langt ut så blåser den ut luft.

Kan noen hjelpe meg? vil kjøre 1 bar :) er FK motor og vil ha mere HK ut av den. :eek:

gull pilen
24/08/10, 14:32
sikkert ladetrykks justeringen din som er på tulltur...

sierraTIC
24/08/10, 14:47
vil jaggu si det :p stjele den jeg har på cosworth'n da

Autotech
24/08/10, 16:10
Hvorfor trur du ikke den er chippa?

sierraTIC
24/08/10, 20:37
Hvorfor trur du ikke den er chippa?

Den blir totalt kengeru hvis jeg stiller MYE på turbon, trodde d va fuel cut men veta faen kan ikke så mye om dissa volvone :).. Og den er ikke direkte rask :p

The Sven
24/08/10, 21:28
En 940 trenger mye mer enn en chip for å kunne kalles rask:)

Er forøvrig ikke noe elektronisk styrt ladetrykk og tenninga styres av en egen styreenhet, så i praksis vil ikke montering av en bensinchip i seg selv gi raskere bil på noen måte. Men fuelcut burde du ikke ha om den er chippet, får vel det om den ikke er det så kan godt hende det er noe i spekulasjonene dine.

sierraTIC
24/08/10, 23:11
slenger i noe andre dyser og en cossie turbo jeg.

Kalsn
25/08/10, 07:45
får han fuelcut er han meget god, da 940 kun kutter på tenninga :)

A.Finstad
25/08/10, 09:15
slenger i noe andre dyser og en cossie turbo jeg.

husk at en volvo er ikke en ford som det "bare" er å kaste i nye dyser og en liten turbo så har du 300 hester som holder en dag som det meste av ford dritten jeg har vært borti. heller gjør ting litt ordentlig vis du vil ha en kjørbar bil sett på en større turbo en den lille sneila du vurderer og monter et så kalt 300 oppsett da har du en bil som er morsom å kjøre. Turbotrimming.no kan hjelpe deg med alt du trenger til et 300 oppsett i dessa bila;)

Kalsn
25/08/10, 10:23
husk at en volvo er ikke en ford som det "bare" er å kaste i nye dyser og en liten turbo så har du 300 hester som holder en dag som det meste av ford dritten jeg har vært borti. heller gjør ting litt ordentlig vis du vil ha en kjørbar bil sett på en større turbo en den lille sneila du vurderer og monter et så kalt 300 oppsett da har du en bil som er morsom å kjøre. Turbotrimming.no kan hjelpe deg med alt du trenger til et 300 oppsett i dessa bila;)
Eneste du trenger er jo nye dyser,lmm, chip og eksos. Også kommer det jo ann på hvordan cossiturbo der er snakk om, flere av de rekker jo lett til 300hk på rødblokk:)

A.Finstad
25/08/10, 11:52
nja syns cossie turboa er litt småe, siden han er ute etter en bil som har litt mere trøkk så burde han jo ha en turbo med stort eksos hus i hvertfall trenger jo ikke ha en kkk 27 som alle maser om her inne, men det burde være hakket større en 19T for at det skal være noe å satse på

Kalsn
25/08/10, 12:45
nja syns cossie turboa er litt småe, siden han er ute etter en bil som har litt mere trøkk så burde han jo ha en turbo med stort eksos hus i hvertfall trenger jo ikke ha en kkk 27 som alle maser om her inne, men det burde være hakket større en 19T for at det skal være noe å satse på
Flere cossiturboer er jo lik størrelse på som "alle" kinakopier, mener 4x4 turboen er rundt 0.48 på kompressordelen og 0.68 på eksos (?). Noe som burde passer perfekt viss han skal ha en mellomting mellom HX/K27 og 19T :)

A.Finstad
25/08/10, 12:50
er den så stor altså? men da får man jo nesten større turbo orginalt til volvo da :p husker ikke ar på eksosen på de garrett turboa som sitter på ET motora jeg, men det er vell noe av det samma så kansje også hakket større en det for det er en liten og kjedelig turbo(jeg skal ha en sånn i brukisen, men det er bare fordi jeg bytter turbo i 740en :p)

Kalsn
25/08/10, 12:57
er samme kompressorhus på 740 T3'n og cossien.. Men eksoshuset er vell litt større på Cosworthen sin, husker ikke hvor mye?

A.Finstad
25/08/10, 13:05
nja kansje sånn det var? husker ikke det jeg, men uansett så får han jo litt større lagg hvis han har større kompressorhus på den. jeg hadde fult trykk på 2500 rpm altså 0.7 bar allerede på 2500. å syns det var helt greit da jeg kjørte fra en kamerat som kjørte 1.0 bar på 19T da han ikke hadde fult trykk før 3-3500 han tok meg selvsakt når vi kom over 150km/t men opp ditt hadde han ikke sjangs :p

Shaiko
25/08/10, 13:06
får han fuelcut er han meget god, da 940 kun kutter på tenninga :)

Tullprat. lh-jetronic kutter bensina på 940`n.

større respirator, 3" lmm større dyser. pass på motstand i dysene så du ikke brenner transistoren i styreenheten.

Det er lav ohms dyser i 940n din nå espen, selv har jeg blå cossi dyser som er lav ohm. men om du skal ha noe høy ohms dyser så må du laske vekk formotstandene som sitter på venstre inneskjerm.

bare du får av 13c`n og på med t3n så er den mye mer leke bil med engang.

Men for og få pusha litt ekstra så er det ikke noe farlig med enda større snurre.

Jeg har en t3/t4 "kinakopi" med ar 82 eksos og ar 90 kompressor trur jeg det er. den er det ikke intren wg på så da må du evt ty til nytt grenrør også.

A.Finstad
25/08/10, 13:09
den T3/T4 kina turboen der hørtes ut som et greit eksos hus, men alt for stort kompressor hus så kommer til å få mye lagg på orginal grenrør, men som du sa så er det ikke intern WG så da kansje han klarer å optimalisere det litt sånn at det ikke blir så ille.

Shaiko
25/08/10, 13:09
nja kansje sånn det var? husker ikke det jeg, men uansett så får han jo litt større lagg hvis han har større kompressorhus på den. jeg hadde fult trykk på 2500 rpm altså 0.7 bar allerede på 2500. å syns det var helt greit da jeg kjørte fra en kamerat som kjørte 1.0 bar på 19T da han ikke hadde fult trykk før 3-3500 han tok meg selvsakt når vi kom over 150km/t men opp ditt hadde han ikke sjangs :p

Jeg spinner opp snurra mi som har ar 82 eksoshus på maks trykk 1.4kg på 2500rpm. det er helt passe det.

A.Finstad
25/08/10, 13:11
det er vell ikke med orginalt grenrør og en volvo kam vell?

Shaiko
25/08/10, 13:13
det er det ikke. jeg slet med sent ladetrykk i begynnelsen, men fikk strupa oljemengden inn i turboen med restriktor så gjorde det underverker.

Kalsn
25/08/10, 13:15
Tullprat. lh-jetronic kutter bensina på 940`n.
.
joda du har helt rett, gikk litt for fort i svingen der, mente bensin!

Shaiko
25/08/10, 13:18
:p følte bare jeg måtte understreke det =P

Kalsn
25/08/10, 13:20
Jeg spinner opp snurra mi som har ar 82 eksoshus på maks trykk 1.4kg på 2500rpm. det er helt passe det.
brukbart det der! hvordan grenrør kjører du med? egenlagt eller?

Shaiko
25/08/10, 13:22
det er hjemmelagd ja. billigest slikt, også får man prøvd seg litt frem

Kalsn
25/08/10, 13:28
angående struping av olja, hørt at flere sveiser igjen og borrer opp et mindre hull. Eller finns det koblinger med mindre innerdiameter?

The Sven
25/08/10, 13:47
Fins koblinger med mindre innerdiameter. Fikk laget ny slange til turboen min som hadde en god del større innerdiameter på koblingen fordi de ikke hadde noe annet, men spørs om jeg må prøve å begrense diameteren der på en eller annen måte for jeg sliter med veldig sent ladetrykk. Er vel 3-4 mm gjennom koblinga nå tror jeg. Var rundt 2 i slangen som var med turboen. Lagde ny fordi den var litt lang.

n0gga
25/08/10, 14:19
Du får jo kjøpt fiks ferdige flenser til oljetur på ebay med restriktor.
Lærte på den harde måten at man ikke burde levere for mye olje, ved at tetningene i turboen gikk til skogs. Driver nå å monterer en Turbonetics T3/T4.

Litt OT: Når jeg fikk turboen, sto det en bolt inn i olje-tur hullet, med et slags filter inni, og det sto på papirene at garantien ble brutt om denne ble fjernet. På toppen av bolten var det gjenget "ho", og har funnet utstyr til å montere olje, men lurer bare på om det er restriktor i denne origial-bolten som står her. Noen som har erfaring?

sierraTIC
27/08/10, 23:49
Ja nå går bilen på 1 bar :) bytta 1km med slanger :/ Jeg kan ikke si jeg får fuel cut nå. Den hakker KANSKJE 1 gang hvis jeg er heldig men ikke mere, Kjørt i hele dag med tung høyre fot, uten noe cut. Kan jeg bruke blå cossie dyser altså?? har det liggenes. Litt surt å begyne å demontere cosworth'n for å få større turbo i volvon :P men cosworthn er under oppbygging så hvorfor ikke... Men må vel ha nye olje rør + div.... Pr dags dato er bilen som dette... Chippa. 3toms eksos..1bars trykk på lavtrykks turbo.. Er FK motor

A.Finstad
28/08/10, 13:38
få bytta turboen og kansje dysene så er mye gjort!

sierraTIC
29/08/10, 16:30
hvis jeg setter i cossie turbo må jeg vel bytte dyser

A.Finstad
30/08/10, 02:25
du MÅ ikke, men greit å gjøre det for da har jo bilen det mye bedre og den går litt bedre da den får litt mere suppe :p

ArneR
30/08/10, 04:33
Men ikke overdriv med dysene, for mye bensin er ikke bra det heller..

Skal man eksperimentere bør man gå til innkjøp av en bredbåndslambda..

sierraTIC
31/08/10, 11:43
Bytter turbo i dag jeg da :)

sierraTIC
31/08/10, 23:54
Ska kjøpe Motorrens + Innspruts rens og 5w50 helsyntetisk motorolje i løp av uka ;) rense den gamle traktor motoren litt. Ska jo på banen den 18ne sep :D noen som har en motor rens å anbefale til volvo motor ? hørt at Forte er veldig bra

sierraTIC
14/09/10, 22:15
Da er t3/t4 hybrid turbo kjøpt inn og Dyser :) MEN!! må ha annen kam, da min orginale FK kam har rulla aaalt for mye. Noen som vet om en bra side ? evt en kam de kan anbefale meg

sierraTIC
14/09/10, 22:34
Har bestemt meg og få 350 ææærlige hk, Så da blir vel lista :

550 Dyser
Bensintrykks regulator
Annen Kam
t3/t4 turbo
Chip

Trengs noe mere da ? burde vel bli morsom sladde bil med det oppsette ? :)

Kalsn
14/09/10, 22:38
Har bestemt meg og få 350 ææærlige hk, Så da blir vel lista :

550 Dyser
Bensintrykks regulator
Annen Kam
t3/t4 turbo
Chip

Trengs noe mere da ? burde vel bli morsom sladde bil med det oppsette ? :)
nytter ikke med bensin viss du ikke fyller etter med luft, 3" lmm eller større alt etter dysevalg :)

sierraTIC
14/09/10, 22:43
nytter ikke med bensin viss du ikke fyller etter med luft, 3" lmm eller større alt etter dysevalg :)

stemmer ;) ska mekke meg en ny lmm.

sierraTIC
14/09/10, 23:38
Men hva med map sensor ? må den byttes eller

gull pilen
15/09/10, 12:43
fins ikke på orginal sprutet til volvo det...

The Sven
15/09/10, 13:21
Da er t3/t4 hybrid turbo kjøpt inn og Dyser :) MEN!! må ha annen kam, da min orginale FK kam har rulla aaalt for mye. Noen som vet om en bra side ? evt en kam de kan anbefale meg

Volvo kammer varer mer eller mindre evig:) Men T-kammen bør byttes uansett da den dreper effekt og kjøreglede.