PDA

Vis full versjon : mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.



Sider : 1 2 3 4 5 [6]

degocostly
31/08/12, 04:36
Oi, surt :p bra du ikke kjøte lengre da, så du hadde hell i uhell! :)

henrik940
31/08/12, 05:45
Hvis du syntes det er sååå sinnsykt med 2,5 20V, hev nedi en 2,3 som er overlada :p

hgnubel
31/08/12, 06:04
Den der er litt lei, men bra det ikke gikk verre :) Når du har tørket av det verste på toppdekselet ville jeg nappet en og en pluggledning og sett om det var noe som hadde lurt seg nedi der også. Bedre å tørke det med en gang enn å slippe noen cl motorolje ned i sylinderen ved neste pluggbytte...

mrstfu
31/08/12, 07:05
Hvis du syntes det er sååå sinnsykt med 2,5 20V, hev nedi en 2,3 som er overlada :p

sa ikke at det er sååååå sinnsykt, kun at det er en merkbart mer kjørwvillig motor. og inntil videre skal ikke jeg ha noe snurre, nei. selv om jeg hadde tatt meg råd til det. har blitt veldit glad i hvordan 2.5 20v leverer kreftene.


Den der er litt lei, men bra det ikke gikk verre :) Når du har tørket av det verste på toppdekselet ville jeg nappet en og en pluggledning og sett om det var noe som hadde lurt seg nedi der også. Bedre å tørke det med en gang enn å slippe noen cl motorolje ned i sylinderen ved neste pluggbytte...

spylte av og tørket med en gang motor hadde kjølnet kl 12 i natt, sjekka det i samma slengen, ja. viser seg at nye Volvo originale pluggledninger tetter meeeeget bra:-)

Steen
31/08/12, 07:18
Må være forsiktig hvor du spruter på turid:eek:

mrstfu
31/08/12, 07:46
har ikke spruta noe som helst på Turid jeg. I opprømmelsen over å få strekt på beina gikk hun rett og slett litt av skaftet:-)

Tore
31/08/12, 09:54
Så Turid squirter?

mrstfu
31/08/12, 10:37
Turid er ei veloppdragen jente! Dog med litt dirty vaner. veldig dirty, faktisk. Om jeg blir med ei kjærring hjem, og hu begynner å squirte brunt, pakker jeg sammen stellet og går. Uansett hvor fin hu er.

Tore
31/08/12, 10:57
Nå må ikke Turid forveksles med slike jenter man tar med hjem... Turids sekret skal være brunt, det er slik stemplene glir best i sylinderne med riktig friksjon...

mrstfu
31/08/12, 12:56
Turids sekret SKAL ikke være brunt, nei. Brunt sekret skal det være så lite av som mulig. Turids sekret skal være såvidt synlig grå røyk, men hvem har vel ikke vært i så godt humør at man har driti på seg før?

mrstfu
31/08/12, 20:15
Rustfri bakluke med refleksplate, eller hva man skal kalle det. vingen konmer på imorgen, forhåpebtligvis.

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/5817da3f.jpg

mrstfu
31/08/12, 21:29
Kan tilogmed se ut som at jeg har et bittelite tilfelle av sporadisk pottsmell:-)

http://static.photobucket.com/player.swf?file=http://vidmg.photobucket.com/albums/v241/satanexp/6fdd4d6c.mp4

ovlov86
31/08/12, 21:41
Syns Turid begynner å bli litt RÅSA jeg?

mrstfu
31/08/12, 21:46
er nok solbleket lakk du ser, men ja... har ikke fått stort med pleie utover det tekniske i år. har forferfelig lyst til å gå over med litt lakkrens og voks, men når jeg får tid til det, er et annet spørsmål.

ovlov86
31/08/12, 21:50
er nok solbleket lakk du ser, men ja... har ikke fått stort med pleie utover det tekniske i år. har forferfelig lyst til å gå over med litt lakkrens og voks, men når jeg får tid til det, er et annet spørsmål.

Må få gjort det før vintern setter inn. :p

Erik 850
31/08/12, 22:32
Utrolig hvor mye facelift-lyktene og "refleksplata" hjelper på endestussen på disse bilene altså :)

mrstfu
01/09/12, 00:19
Absolutt. fått meg klare blinklys på skjermene og, så det finnes ikke mer oransje i omløp på rød lakk lenger.:-)

mrstfu
01/09/12, 19:08
synes dette ble seende uforskammet bra ut, jeg:-)

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/eb7b8da8.jpg

mrstfu
01/09/12, 21:50
som kjent har jeg fått ny og rustfri bakluke, og jeg må jo selvfølgelig ha med meg vingen fra den gamle luka. i den sammenheng tenkte jeg å lakkere den opp i 601, har alltid vært et par nyanser mer oransje i fargen. ikke noe man ser uten å se etter det, men fremdeles plagsomt.

sammen med lakk, har jeg fjernet festet i midten, slik at den kun vil være festet ute på sidene. på den forrige luka hadde det midterste festet løsnet helt, og den satt fremdeles like forbanna godt ute på siden, kun festet med ei tynn stripe Tec7. vidundermiddel, det der.

men da må innfestningen til det midterste festet fjernes, og da får jeg muligheten til å sparkel for første gang i mitt liv:-)

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/8656caeb.jpg

Erik 850
02/09/12, 15:01
synes dette ble seende uforskammet bra ut, jeg:-)

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/eb7b8da8.jpg

Carbon-film?
Så veldig bra ut! :)

hgnubel
02/09/12, 15:18
Ser ut til å bli et respektabelt asslift på Turid dette her :)

mrstfu
02/09/12, 15:55
føler det samme selv. før syntes jeg alltid at ræva på Turid var firkanta og stygg, med rusthull og møkk.. men nå, med ny luke, nye lykter, film, og snart ny vinge, ser jeg lyst på stumpen igjen. jeg innser at jeg har tråkka litt i salaten, med tanke på hvor negativ jeg va vært mot carbon, spesifikt i Per Turbos tilfelle. imidlertid håper jeg at han aksepterer min ektefølte unnskyldning, og forstår at jeg har funnet Veien.

dog, jeg kommer aldri til å ta av til de høyder han har vært på. her brukes carbonfilm kun for utseende:-)

mrstfu
02/09/12, 15:56
Carbon-film?
Så veldig bra ut! :)

Carbonfilm, ja. Biltemamateriale, tilogmed. Trur det kan se minst like bra ut på en hvit 854:-)

mrstfu
02/09/12, 19:41
Første sparkelrunde på vingen slipt ned.

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/0790474d.jpg

var et par luftbobler her og der, pluss et sted jeg slipte litt for hardt, så sparkelen slapp. går på med en tynn runde til.

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/1d0204a6.jpg

slipt ned alle andre ujevnheter og, på hjemmelaget lakkstativ, altså to gamle furuhelvette spisebordstoler, nedi kjelleren. diggeste med å stå der er at det er noe fuktighettilløp om våren, så jeg har montert opp ei 200mm avstrekksvifte, som står og går hele tiden. lakk og slipestøv blir trekt ut med en gang, optimalt å lakke der om sommeren.

uansett, målet er å få lagt på to lag med primer, og kanskje et lag med lakk i løpet av kvelden.

mrstfu
02/09/12, 20:23
første lag med primer er på, og selvfølgelig... resultatet av å ikke lakkere i et hundre prosent kontrollert miljø:

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/f81a69b5.jpg

heldigvis på undersiden, så jeg fjerner den jævelen med 1200korn etterpå:-)

mrstfu
02/09/12, 22:28
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/cfba225c.jpg

lakkering med boks er en lek, så lenge man husker på god avstand, korte dusjer, og flere tynne lag. kommer nok til å kjøe på litt klarlakk her og, selv om det ikke er på original 601. blir ikke helt samma shinen i bokslakk som med pistol, og litt klarlakk for beskyttelsens skyld er da aldri dumt.

begynner virkelig å like dette konseptet med sparkling. blir nok noe av det på fangerene og, som sårt trenger reparasjon her og der.

Bassan
03/09/12, 08:20
Turid får en onkelig "opp pussing" bak ;)

mrstfu
03/09/12, 09:04
Ikke bare bak, faceliftfanger foran og bak ligger klare til sparkling, pussing og lakkering. samt en egen catkiller i fronten, burde bli meget bra.

forresten, noen som veit om originale tåkelys til 850R passer faceliftfanger, altså standardfanger med tåkelysutsparring? har hørt rylter om det, dog fra idioten som prøver å selge meg nevnte lamper.

Erik 850
03/09/12, 10:15
Tror alle facelift-tåkelys skal være like, R eller ikke.

Slike altså: http://www.volvo940turbo.dk/Bilder/78.jpg

hgnubel
03/09/12, 10:24
Tror alle facelift-tåkelys skal være like, R eller ikke.

Slike altså: http://www.volvo940turbo.dk/Bilder/78.jpg

Enig, ganske sikker på det. Men har ikke bygget om eller byttet slike deler mellom 850 og 850R så var usikker på om jeg burde svare når jeg ikke var 100% sikker. Men hvis vi alle er sterk i troen så må det vel passe? :)

mrstfu
03/09/12, 10:24
jah, slang inn en tråd i 850/x70seksjonen just nu, morgis svarte så deilig på spørsmålet mitt. da står jeg igjen med et problem... siden jeg da får originale tåkelys, hvor skal jeg gjøre av DRLene?

jo, jeg har en plan. HELMAKS, EGON!

Tore
03/09/12, 15:07
jah, slang inn en tråd i 850/x70seksjonen just nu, morgis svarte så deilig på spørsmålet mitt. da står jeg igjen med et problem... siden jeg da får originale tåkelys, hvor skal jeg gjøre av DRLene?

Nittedal gjennvinning
Gamle Glitre vei 9, 1484 Hakadal

-> Dem tar imot elektrisk avfall :p Tror dette er det som blir nærmest for deg...

mrstfu
03/09/12, 16:01
Langt ifra, gamle mann. I værste fall får jeg mer ryggelys, evt lys jeg kan sette på når Audiene klorer seg for nærme ræva på Turid (which reminds me, jeg må sette inn en spylerveskedyse rett etter katalysator), uansett, de skal ikke kastes. Har kosta meg noen hundringser, skal brukes videre, til et eller annet.


Men bruk gjerne litt mer energi på å overtale meg til noe annet. Prøve, i det minste:-)

ovlov86
03/09/12, 20:45
Flammekaster? :D

mrstfu
03/09/12, 20:53
Nei, Audier. Svarte dråper ut over ruta er populært i tyske rævkjørermiljøer, har jeg hørt.

ovlov86
03/09/12, 20:57
Hahaha! :D

mrstfu
03/09/12, 22:41
eventuelt til bruk mot syklister, men den klarte du vel å tenke ut selv?

Scania143
04/09/12, 06:49
Hahaha, rått!

Rart med at alle som kjører "RingOpel" eller, Audi som dem sier alltid MÅ ligge nærme..

ovlov86
04/09/12, 09:02
eventuelt til bruk mot syklister, men den klarte du vel å tenke ut selv?

Selvfølgelig. :D

Rockeren
05/09/12, 20:51
Sikkert fordi de tror bilen foran går fortere om de ligger klistra på bakfangeren. Men, det er jo 1 ting som er effektivt mot slikt, blinke litt med bremselysa. Hjelper ikke det, så OI, der kom det ei katte, eller annet dyr ut i veien gitt.... Litt kjedelig å bli rævkjørt slik, men "kongen av audi" må punge ut, og trolig mister lappen, om vitner kan bekrefte at han lå under 1 sekund avstand.

mrstfu
05/09/12, 20:56
joda, helt enig der.... men jeg lar tvilen komme føreren tilgode, i tilfelle det er et evneveik nepahue som rett og slett ikke vet bedre. derfor: DRL skal oppunder vingen og kobles på egen impulsbryter, samt ryggelys, dysa skal inn i eksosen, og holder ikke det, får vi se hva hengerfestet mitt gjør med grillen hans.

Jan-Einar Jenssen
05/09/12, 23:25
Sikkert fordi de tror bilen foran går fortere om de ligger klistra på bakfangeren. Men, det er jo 1 ting som er effektivt mot slikt, blinke litt med bremselysa. Hjelper ikke det, så OI, der kom det ei katte, eller annet dyr ut i veien gitt.... Litt kjedelig å bli rævkjørt slik, men "kongen av audi" må punge ut, og trolig mister lappen, om vitner kan bekrefte at han lå under 1 sekund avstand.

man må passe på dyrene ja ;) en kompis av meg gjorde det dærre mens sivilen lå bak å sutta på kroken.. ente med 2 kondemnerte biler ^^

mrstfu
06/09/12, 06:38
fattern gjorde det midt på fetsundbrua. klente inn bremsen, spratt ut og sa "så du elgen?"

Jan-Einar Jenssen
06/09/12, 07:23
hahah :p

Tore
06/09/12, 09:43
Sikkert fordi de tror bilen foran går fortere om de ligger klistra på bakfangeren. Men, det er jo 1 ting som er effektivt mot slikt, blinke litt med bremselysa. Hjelper ikke det, så OI, der kom det ei katte, eller annet dyr ut i veien gitt.... Litt kjedelig å bli rævkjørt slik, men "kongen av audi" må punge ut, og trolig mister lappen, om vitner kan bekrefte at han lå under 1 sekund avstand.

Altså... Irritasjonen med at noen ligger tett bak er vel i grunnen basert på frykten for at de skal kjøre på deg om du bremser; hvorfor da fremprovosere akkurat det man er bekymret for at skal skje? De gangene jeg synes biler ligger vel tett og ønsker å gjøre noe med det, er det gjerne fordi jeg har barna bak i bilen; så prøver jeg rett og slett bare å kjøre litt saktigere så jumper de fort forbi. Er det ikke mulig å la vedkommende forsvinne fra mitt nærvær, gjerne fordi det er mye kø eller noe passer jeg bare på å lage litt luke foran slik at jeg evt skal slippe å måtte bråbremse om trafikken stopper opp plutselig. Setter gjerne på tåkebaklyset, blinker litt med bremselys og tar livet med ro. Men jeg bråbremser ikke unødig, for det er nettopp å bli påkjørt bakfra som er frykten som gjør at jeg irriterer meg over at han ligger så nært...

hgnubel
06/09/12, 09:56
Altså... Irritasjonen med at noen ligger tett bak er vel i grunnen basert på frykten for at de skal kjøre på deg om du bremser; hvorfor da fremprovosere akkurat det man er bekymret for at skal skje? De gangene jeg synes biler ligger vel tett og ønsker å gjøre noe med det, er det gjerne fordi jeg har barna bak i bilen; så prøver jeg rett og slett bare å kjøre litt saktigere så jumper de fort forbi. Er det ikke mulig å la vedkommende forsvinne fra mitt nærvær, gjerne fordi det er mye kø eller noe passer jeg bare på å lage litt luke foran slik at jeg evt skal slippe å måtte bråbremse om trafikken stopper opp plutselig. Setter gjerne på tåkebaklyset, blinker litt med bremselys og tar livet med ro. Men jeg bråbremser ikke unødig, for det er nettopp å bli påkjørt bakfra som er frykten som gjør at jeg irriterer meg over at han ligger så nært...

Enig i den, men samtidig føles tanken på å gi sånne idioter en lærepenge som de husker veldig tilfredstillende...

Og når jeg først er inne på idioter.. hvis noen her spotter meg på vei inn i en rundkjøring og blir støtt av at jeg gir dem fingern så er det faktisk tegnspråk for "blinklyset ditt virker ikke". Og nå kjenner jeg at jeg trekker meg selv opp og skal prøve å gi meg før jeg tar helt av med offtopic om de som har så dyr importert tysk bil at de ikke har råd til å bruke kjørelys heller... :mad:

mrstfu
06/09/12, 10:25
offtopic? i denne tråden?

no such thing:-)

Øygard
06/09/12, 10:35
fattern gjorde det midt på fetsundbrua. klente inn bremsen, spratt ut og sa "så du elgen?"

Det høyrest jo sannsynleg ut at ein elg kjem ut av skogen og spring over vegen midt på ei bru:p

hgnubel
06/09/12, 10:57
Det høyrest jo sannsynleg ut at ein elg kjem ut av skogen og spring over vegen midt på ei bru:p

Du som er fra Fusa (?) må vel kjenne til sjøhestens mer ukjente slektning: sjøelgen? Den trekker vanligvis ikke så langt opp i elver som til Fetsundsbrua, men det hender naturligvis fra tid til annen. Sjøelgen er naturligvis like lite en elg som sjøhesten er en hest, men et medlem i nålefiskfamilien. Å påstå noe annet ville vært vås. Men bremse eller svinge unna bør man gjøre uansett.

Vil forøvrig hevde det korrekte navnet (på min dialekt i hvert fall) er "havhest" og "havelg", men jeg så at ordbøkene mente førstnevnte var et mer bevinget ord, så da endret jeg det for å ikke bli misforstått.

mrstfu: Fremdeles on-topic?

Øygard
06/09/12, 11:05
Då lerte eg nåke nytt i dag og:D

Robert H.
06/09/12, 11:57
Enig i den, men samtidig føles tanken på å gi sånne idioter en lærepenge som de husker veldig tilfredstillende...

Og når jeg først er inne på idioter.. hvis noen her spotter meg på vei inn i en rundkjøring og blir støtt av at jeg gir dem fingern så er det faktisk tegnspråk for "blinklyset ditt virker ikke". Og nå kjenner jeg at jeg trekker meg selv opp og skal prøve å gi meg før jeg tar helt av med offtopic om de som har så dyr importert tysk bil at de ikke har råd til å bruke kjørelys heller... :mad:

En liten digresjon når det gjelder blinklys i rundkjøringer.
Du er nok kjent på Lagunen og på vei inn mot Lagunen er det en bensinstasjon rett etter den første rundkjøringen der.
Man skal jo som kjent blinke seg ut av rundkjøringer, men dersom man skal rett frem der og ikke slår AV blinklyset kan det lett misforstås med at man skal inn på bensinstasjonen der.
Har selv opplevd akkurat denne situasjonen når jeg var på vei inn i rundkjøringen FRA nevnte bensinstasjon og det var ingen grei situasjon når det var JEG som fikk fingeren pga av at dusten som skulle ut av rundkjøringen og RETT FREM ikke greidde å få av blinklyset...
Hadde faktisk vært bedre i den situasjonen om han ikke hadde brukt blinkersen i det hele.
Er selv tilhenger av å bruke blinklys i rundkjøringer, men passer også på å slå det av for å unngå slike misforståelser.
Bilfører som ikke greidde den enkle tingen kjørte selvfølgelig RingOpel også kalt Audi....
Tror slike har varig svekkede sjelsevner... :-)

mrstfu
06/09/12, 12:55
Du som er fra Fusa (?) må vel kjenne til sjøhestens mer ukjente slektning: sjøelgen? Den trekker vanligvis ikke så langt opp i elver som til Fetsundsbrua, men det hender naturligvis fra tid til annen. Sjøelgen er naturligvis like lite en elg som sjøhesten er en hest, men et medlem i nålefiskfamilien. Å påstå noe annet ville vært vås. Men bremse eller svinge unna bør man gjøre uansett.

Vil forøvrig hevde det korrekte navnet (på min dialekt i hvert fall) er "havhest" og "havelg", men jeg så at ordbøkene mente førstnevnte var et mer bevinget ord, så da endret jeg det for å ikke bli misforstått.

mrstfu: Fremdeles on-topic?

still on topic.

hgnubel
06/09/12, 14:36
Opprinnelig postet av hgnubel (http://forum.vccn.no/showthread.php?p=640460)<br />
Enig i den, men samtidig føles <b>tanken</b> på å gi sånne idioter en lærepenge som de husker veldig tilfredstillende... <br />
<br />
Og når jeg først er inne på idioter.. hvis noen her spotter meg på vei inn i en rundkjøring og blir støtt av at jeg gir dem fingern så er det faktisk tegnspråk for "blinklyset ditt virker ikke". Og nå kjenner jeg at jeg trekker meg selv opp og skal prøve å gi meg før jeg tar helt av med offtopic om de som har så dyr importert tysk bil at de ikke har råd til å bruke kjørelys heller... :mad:<br />
<br />
En liten digresjon når det gjelder blinklys i rundkjøringer.<br />
Du er nok kjent på Lagunen og på vei inn mot Lagunen er det en bensinstasjon rett etter den første rundkjøringen der.<br />
Man skal jo som kjent blinke seg ut av rundkjøringer, men dersom man skal rett frem der og ikke slår AV blinklyset kan det lett misforstås med at man skal inn på bensinstasjonen der.<br />
Har selv opplevd akkurat denne situasjonen når jeg var på vei inn i rundkjøringen FRA nevnte bensinstasjon og det var ingen grei situasjon når det var JEG som fikk fingeren pga av at dusten som skulle ut av rundkjøringen og RETT FREM ikke greidde å få av blinklyset...<br />
Hadde faktisk vært bedre i den situasjonen om han ikke hadde brukt blinkersen i det hele.<br />
Er selv tilhenger av å bruke blinklys i rundkjøringer, men passer også på å slå det av for å unngå slike misforståelser

Absolutt helt enig. Ser sånne situasjoner hver dag omtrent.

Når vi først er inne på trafikkfeller, jeg regner med jeg fikk fingern av en kar som lå bak meg ned fra kjøkkelvik og til Vestkanten. Begge skulle inn til vestkanten, men han la seg ut i høyre felt og gav gass siden han tydeligvis mente høyrefelt+blinking til høyre inn i rundkjøringen betyr at han skal ut andre vei til høyre.

For uinnvidde er det her en fantastisk idiotisk rundkjøring med to veier tett i tett til høyre (nr1 til boligblokker, nr2 til handlesenter).

Vet ikke om min oppfatning av riktig kjøremønster er korrekt, men jeg er opplært til å tro at står det høyrepil tegnet i veibanen før rundkjøringen, så er det feltet for dem som skal første til høyre...

mrstfu
06/09/12, 15:13
helt enig, nubel. i verste fall, om dette feltet ikke brytes mellom utkjøringene, kan man ta en ytterkant, men sakte, samt blinkr på riktig tidspunkt. utrolig hvor mange som ikke bare mangler evnen til å blinke, men og forståelse for hvorfor man skjekker bøindsonen.

hgnubel
06/09/12, 15:50
http://goo.gl/maps/y7Evq forresten.

mrstfu
06/09/12, 19:01
se der, ja, regner med det er sørover det er snakk om? helt enig, fra før av skal man holde indre felt om man skal rett over, men.... i mine øyne er det vel så riktig å holde høyre/ytre om man skal ta en av de to mindre avskjørslene du snakker om. med mindre noe annet er skilter eller malt, selvfølgelig.

beviser bare enda en gang hvor lite fremsynte planleggere hos det kongelige norske veivesen kan være

Tore
07/09/12, 09:48
Og når jeg først er inne på idioter.. hvis noen her spotter meg på vei inn i en rundkjøring og blir støtt av at jeg gir dem fingern så er det faktisk tegnspråk for "blinklyset ditt virker ikke". Og nå kjenner jeg at jeg trekker meg selv opp og skal prøve å gi meg før jeg tar helt av med offtopic om de som har så dyr importert tysk bil at de ikke har råd til å bruke kjørelys heller... :mad:

Jeg ringte 02800 (politiet) og opplyste de om at blinklyset på en av deres uniformerte biler faktisk ikke fungerte, for det var vel utenkelig at tjenestemenn i uniform ikke viste såpass respekt for andre trafikanter at de ikke prøvde å forholde seg til regelverket og gi tegn når de kjørte i rundkjøringer... :p

hgnubel
07/09/12, 10:32
Jeg ringte 02800 (politiet) og opplyste de om at blinklyset på en av deres uniformerte biler faktisk ikke fungerte, for det var vel utenkelig at tjenestemenn i uniform ikke viste såpass respekt for andre trafikanter at de ikke prøvde å forholde seg til regelverket og gi tegn når de kjørte i rundkjøringer... :p

Det står det respekt av.. :)

Har vært en håndfull "blinklyskontroller" i rundkjøringer her i bergensområdet de siste par tre årene, lurer på om det ikke er 3000kr det koster. Jeg koser meg når jeg hører om hvor mange som blir bøtelagt. Skjønner ikke at vi ikke har et skikkelig trafikkpoliti som faktisk patruljerer her i landet. Tror det kunne reddet vel så mange liv som midtdelere enkelte steder. Men hvis folk bare bulker litt uten å omkomme eller bli sykemeldt så øker vel det bare sysselsettingen her i landet :(

mrstfu
07/09/12, 10:50
back on topic (eller offtopic, tilsynelatende:-)

igår ble første lag med klarlakk lagt på vingen, regner med hvertfall 3 lag til. vet det ikke skal klarlakk på 601, men litt ekstra slingringsmonn i forhold til polering er aldri dumt. i tillegg, ettersom jeg lakker med boks og ikke sprøyte, må jeg pusse ned klarlakken når den har fått tørket helt, for å bli kvitt appelsinskall-teksturen. regner med å bruke 1500korn eller finere, vi får se. blank blir den hvertfall. og første inspeksjon av selve basen avslører ingen drypp eller renning i lakken, og ingen glemte flekker eller ujevnheter. trur dette blir jævli bra:-)

og etter vingen skal samme prosedyre utføres på luka, samt fremfanger, før den monteres.

mrstfu
07/09/12, 15:38
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/510.jpg

må si jeg virkelig begynner å få sansen for carbon-stussen. katta liker den og.

Espen Hveding Nordgård
07/09/12, 16:00
Turid må bli lavere, ser jo rett under skjørtet hennes jo :o

Liker sterke lys bakover, har det selv ^^, Btw, dropp impulsbryter, du kommer til å bli lei av å holde den inne...

mrstfu
07/09/12, 19:16
Turid må bli lavere, ser jo rett under skjørtet hennes jo :o

Liker sterke lys bakover, har det selv ^^, Btw, dropp impulsbryter, du kommer til å bli lei av å holde den inne...

blir nok litt lavere, men ikke mer enn ca 30mm. liker at bilen titter litt nedover, synes den blir mer hissig.... i tillegg, de fleste biler har lavere skjermkant bak enn foran, å senke like mye foran som bak er ikke pent, i mine øyne. ser bare baktung ut når mer av dekket er borte i hjulbue. bak enn foran. er uansett ikke ute etter noe ekstremsenk... bak hvertfall. satser på ca 80/30senk, eller noe deromkring. :-)

saken med sterke lys bakover er å kunne flashe med dem, om ikke kødden som snuser på eksosen gir seg etter et par blink, evt konstant lys i et par sekund, er det ikke værre enn å slippe gassen. irriterer faen på flatmark, og det har jeg ingen problemer med.

alternativet er jo selvfølgelig strober i ryggelyset, noe jeg ikke er helt imot heller:-)

Moken850
07/09/12, 21:25
Flott bil det her, helt lik min hehe( vell å merke i orginal stand) ;)
Var ikke domt med den carbon filmen, så veldig bra ut!

mrstfu
07/09/12, 22:34
Flott bil det her, helt lik min hehe( vell å merke i orginal stand) ;)
Var ikke domt med den carbon filmen, så veldig bra ut!

takk for det, hyggelig å høre:-)

var litt i tvil ang carbonfilmen før, som mange kanskje har fått med seg, har jeg tatt noe avstand fra CF tidligere, blant annet ved å "mobbe" vår kjære admin Per Turbo litt for alt carbonrasket han har satt på bilene sine... og uten å slenge noe møkk, jeg synes fremdeles at carbondeksel over gasspjeldet er litt tåpelig. carbon skal i mine øyne kun brukes ved det formålet å faktisk lette en bil for noen kilo. derfor, å legge ut mange tusenlapper for noe uten funksjon, og noe man ikke ser annet enn med panseret oppe, er ikke noe for meg. men igjen, slenger ikke møkk her. jeg er uenig i endel av det Per har gjort med bilene sine (selv om jeg stort sett er veldig enig, han har produsert noen smykker uten like), og jeg er HELT sikker på at jeg har gjort ei hel bøtte med saker han ikke er enig i. imidlertid, hvor gøy hadde det vært om alle kjørte rundt med identiske biler?:-)

uansett, la protokollen vise at jeg her er helt åpen med at dette er carbonFILM, Biltema som sådan, og at jeg kun har det på for utseendets skyld.

takk for komplimentet, trekker meg rolig tilbake i håp om at brukeren min fremdeles eksisterer imorgen tidlig:-)

Steen
11/09/12, 13:03
Får skrive litt on-topic jeg da i håp om at brukeren din fortsatt eksisterer :)

Ble ganske bra med carbonfilmen synes jeg vertfall :p
Hadde nok blitt bra med litt senk som er nevt over her :)

Og så burde du slenge litt sort lakk på hengerfestet ditt!

Ser også ut som bakdekke ditt er ganske slitt :p

mrstfu
11/09/12, 14:05
jeg eksisterer, ja::-)

hyggelig å høre med CFfilmen, er ikke alle steder sånt gjør seg, men akkurat her passa det skammelig bra:-)

hengerfestet skal etterhvert tas av, med bøyle og det hele, for å fjerne rust og male det opp igjen. er ikke noe vits i å male rust, tar jo ikke mange dagene før rusta vises igjen. og bakdekka er slitt, ja, uten tvil. eneste årsaken jeg kjører med de, er for ikkeå begynne å slite ut Nokian Hakka R-dekka som sitter på vinterfelga, uhorvelig dyre de der. samtidig er det ikke mye kjøring om dagen, og med de bakdekka kjører jeg ikke på fuktig vei i det hele tatt. sitter som skutt fast på tørr vei, men spytt på asfalten, og Turid blir som Bambi med en gang:-)

ovlov86
11/09/12, 14:55
Ja, jeg må si den karbonfilmen gjorde seg! Fin den bakstussen der og. :)

mrstfu
11/09/12, 14:59
et betydelig løft fra de gamle lyktene, uten tvil. rene lykter og ei rustfri luke gjør 854 til et smykke, som regel:-)

ovlov86
11/09/12, 15:01
Får Turid en spoiler på fua etterhvert da?

mrstfu
11/09/12, 15:25
på luka, mener du?

ovlov86
11/09/12, 16:04
Åjaaaaa, det var den du nettopp lakka! :p "remember what we spoke about, about thinking before you talk?"

mrstfu
11/09/12, 19:13
Faen, ovlov. Så for meg at du rett og slett svarte "luka, ja", så jeg kunne kjefte på deg for ikke å ha fulgt med. :-)

Joda, vingen er ferdig lakkert, med 8 lag klarlakk på toppen. Dette fordi man med boks får såkalt appelsinhud-tekstur i lakken, skal altså pusse ned med så fint papir som mulig, før jeg går på med en lakkrens og får den skikkelig shiny:-)

Forresten, noen som har gjort dette før? Har bare 1200korn våt/tørr, er det fint nok?

ovlov86
11/09/12, 19:30
Faen, ovlov. Så for meg at du rett og slett svarte "luka, ja", så jeg kunne kjefte på deg for ikke å ha fulgt med. :-)

Joda, vingen er ferdig lakkert, med 8 lag klarlakk på toppen. Dette fordi man med boks får såkalt appelsinhud-tekstur i lakken, skal altså pusse ned med så fint papir som mulig, før jeg går på med en lakkrens og får den skikkelig shiny:-)

Forresten, noen som har gjort dette før? Har bare 1200korn våt/tørr, er det fint nok?

Muhaha, jeg kom på det i siste øyeblikk. :) Nja, 1200 er vel greit til første slip, men ville hatt 2000 eller finere for å få det skikkelig blankt tror jeg. Iallfall det nerdene på detailersclub bruker ser jeg.

mrstfu
11/09/12, 19:37
Driten er at jeg finner faen ikke finere enn 1200korn.

ovlov86
11/09/12, 19:43
Driten er at jeg finner faen ikke finere enn 1200korn.

Har du sjekka på lakksjapper? Bør nok holde med 1200 også, sålenge du våtsliper. Skal du maskinpolere?

mrstfu
11/09/12, 21:35
isåfall må jeg kjøpe meg en maskin, hvilket ikke er helt usannsynlig. har hørt at våtsliping med 1200 faktisk er grovere enn tørrslipibg med 1200, da støvet ikke fester seg i papiret. så korna alltid ligger nedpå lakken.

Steen
12/09/12, 06:06
Får kjøpt 3000 hos scandicshine til siste finish før du begynner og polerer

Eller ta deg en tur på en lokal lakkbutikk :)

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=v%C3%A5tslip&product_id=411

Tonytic
15/09/12, 20:08
tror nokk 2000 korn er fint, bare husk å bruk skikkelig rubbing etter sliping, for å få ryddet skikkelig opp :)

The Sven
15/09/12, 20:47
Jaja, klarer man ikke holde unna for en skarve Audi så må en vel ty til slike tiltak... ;)

EDIT: oi var en side til her, var nok ment til noen tidligere kommentarer :P Om det er noen trøst så er jeg flink til å holde avstand da, så det fins unntak :)

mrstfu
15/09/12, 20:53
Jaja, klarer man ikke holde unna for en skarve Audi så må en vel ty til slike tiltak... ;)

EDIT: oi var en side til her, var nok ment til noen tidligere kommentarer :P Om det er noen trøst så er jeg flink til å holde avstand da, så det fins unntak :)

det er i slike tilfeller quotefunksjonen er særdeles nyttig, Sven:-)

The Sven
15/09/12, 21:02
Jaja, klarer man ikke holde unna for en skarve Audi så må en vel ty til slike tiltak... ;)

EDIT: oi var en side til her, var nok ment til noen tidligere kommentarer :P Om det er noen trøst så er jeg flink til å holde avstand da, så det fins unntak :)

Ja det var smart med slik quote ja ;)

mrstfu
15/09/12, 21:14
:-)

sitter oppe hos Lightyear nå, spiller Tekken.... SATAN!

mrstfu
17/09/12, 19:06
nytt steinsprutfritt panser? YEAH BABY!

ovlov86
17/09/12, 19:23
Woot woot!!!!

mrstfu
17/09/12, 21:40
yeah. fant en BITTELITEN steinsprut rett over grillen, utover det er det helt fritt for steinsprut og rust. to langsgående riper oppover panseret, en på hver side, men de er svake nok til at de lar seg polere bort. fikk tilogmed med panserlås, grill, og lyddempermatta oppunder.

gjett prisen:-)

mrstfu
17/09/12, 21:44
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1237.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1238.jpg

ordner bedre bilder imorra, uansett hvor bra mobilkameraet er, klarer det ikke bra bilder i mørket.:-)

grillen skal selvfølgelig byttes ved første anledning.

hgnubel
18/09/12, 09:51
gjett prisen:-)

200kr!

mrstfu
18/09/12, 11:32
300kr! på samme kjøpet fikk jeg ny hjerne til elektrisk takluke, og ny motor med armer og drev til vindusviskera.

merker jeg har litt for mye å gjøre med det overnevnte, bytte fangere, lakkere opp fangerene først, lime på vingen, ordne tåkelys, fikse brekket, nye skiver foran, ny rørbit fra torpedo og frem til varmeregisteret.... pluspluss.

blir ALDRI ferdig med en Volvo!

ovlov86
18/09/12, 11:53
Ut å jobb gutt!

mrstfu
18/09/12, 13:03
er på jobb, gutt. trur ikke sjefen hadde satt pris på om jeg freste hjem og starta på Turid.

ovlov86
18/09/12, 13:04
er på jobb, gutt. trur ikke sjefen hadde satt pris på om jeg freste hjem og starta på Turid.

Nja, kanskje ikke. :)

Steen
18/09/12, 14:42
Får bare si til sjefen at du må hjem og ta vare på dama di! :)

mrstfu
18/09/12, 18:57
nja, nå er ikke dama sjuk, da. tviler på at sjefene deres tillater at dere tar dere tafsefri.:-)

Steen
18/09/12, 19:43
Hehe :) Har innarbeide timer til slikt ;)

jacobsen
21/10/12, 19:37
Konge prosjekttråd, lenge siden jeg har vært innom!
likte gibson-merket i bakruta, kanskje et Fender hadde gjort seg på min. Mind if I steal ur idea? :p

mrstfu
21/10/12, 21:31
Konge prosjekttråd, lenge siden jeg har vært innom!
likte gibson-merket i bakruta, kanskje et Fender hadde gjort seg på min. Mind if I steal ur idea? :p

Hyggelig å høre, poenget med tråden har vel etterhvert blitt nesten like mye å underholde som å opplyse om hva jeg gjør:-)

jaja, kjør på, kopier så mye du måtte ønske. Ebay er din venn, kjøpte 5 slike merker for et par skarve dollar. bare husk på hvor du setter det, isskrapa er ikke klistremerkers beste venn:-)

ovlov86
22/10/12, 00:04
Du driver vel ikke å sparkler enda!?

mrstfu
22/10/12, 00:44
nei, gjør ikke det. lakken er ferdig, men den skal være helt tørr, altså gjennomtørr, før man går på med sliping. fikk høre at to uker burde holde.

og det er 5uker siden:-)

er som med mye annet, med en gang driven blir brutt, går hele fremdrifta i dass. har ikke gjort en damn shit annet enn planlegging og ønsketenkning i det siste, får ikke tid til så forferdelig mye når man jobber mellom 10-15 timer i døgnet, merkelig nok.

uansett, til uke begynner det forhåpentligvis å skje ting igjen. skal få bytta røra fra torpedo inn til varmeregister, med helt nye Oringer, få lagt om til vintersko, justere inn panser skikkelig, begynne med sliping, sparkling og lakkering av nye fangere (regner med det blirbet langtids vinterprosjekt)... samt, og dette gruer jeg meg mest til, få rydda opp skikkelig i kjelleren. blitt så mye bildeler og verktøy hulter til bulter at jeg ikke klarer fiske frem ei fastnøkkel uten å snuble i en radiator eller et gammalt ledningsnett. skal prøve å få lagd meg en makeshift lakkboks/telt og, stor nok til fangere. greit nok at lakken er tørr før den lander på noe, men begynner å se meg lei av rødt støv på alt jeg eier og har av bildeler.

uansett, takk for interessen. en aktiv worklog holder fremdrifta oppe, om ikke på topp, såhvertfall ikke på bunn heller.

ovlov86
22/10/12, 09:30
Da har du iallfall planene klare, ikke dårlig bare det. :)

mrstfu
22/10/12, 10:12
planer har jeg altfor mye av, problemet er at fremdrifta alltid kræsjer med noe annet:-)

hgnubel
22/10/12, 13:07
Mmm, 20" kromfelger :)

mrstfu
22/10/12, 13:19
mmmm, fleinsopp.

hgnubel
22/10/12, 15:40
mmmm, fleinsopp.

Eller 20" felger med kamelonlakk, og helchrome karosseri?

jacobsen
22/10/12, 15:45
blir ikke 20" litt ...stylter? spent på hvordan det blir :)

Madice
22/10/12, 16:16
Tror nok dette bare er kødd!:D

jacobsen
22/10/12, 17:01
Hehehe, spurte nettopp meg selv om det i det heletatt er fysisk mulig med 20 rims, vært moro å sett det hvertfall :)

mrstfu
22/10/12, 17:08
blir ikke 20" litt ...stylter? spent på hvordan det blir :)

bilen blir jo ikke nødvendigvis noe høyere, så noe stylter blir det ikke.



Tror nok dette bare er kødd!:D

reeaaaaally?:-)


Hehehe, spurte nettopp meg selv om det i det heletatt er fysisk mulig med 20 rims, vært moro å sett det hvertfall :)

selvfølgelig er det mulig! størrelse på felg har ingenting å gjøre med om den får plass eller ikke, så lenge den ikke er for bred. kan få 20" felg og gummi med samme rullleomkrets som 215/45-17, så lenge man går ned på profilen.

Daniel V kjører jo med 19", på 30profil, mener jeg huske.... får gummi i helt ned i 15profil, men med bredden begynner dimensjonen å bli noe ukurrant å få tak i:-)

ovlov86
22/10/12, 17:13
Her er inspirasjon til deg, vennen. :p

I6N7G1SREXE

uZ-jXZ8CdlE&feature=relmfu

hgnubel
22/10/12, 17:19
JohBor her på forumet hadde vel 20" felger på en 1. gen V70R AWD hvis jeg ikke husker helt feil... da burde det være teoretisk mulig på 850 også, men krever nok mye innsats for å få det kjørbart, og det vil ganske sikkert subbe uansett :p

mrstfu
22/10/12, 18:04
igjen, med riktig gummi subber det NØYAKTIG like mye som med original dimensjon.

hgnubel
22/10/12, 18:34
Riktig meg her og riktig meg der... det blir jo mer firkantet profil vel? Men uansett, ser ut som både 225/25R20 og 235/25R20 går greit i forhold til rulleomkrets.. Selv vil jeg til nød ha 18", og jeg tror egentlig du er omtrent der du også :)

mrstfu
22/10/12, 22:38
hva får deg til å tro det?:-)

joda, personlig synes jeg 19" blir for stort på 850, spesielt med komfort i tankene. kjørt en del på Lightyears Nebula med 215/35-18, coilovere, og det er ubehagelig nok for min del.

Daniel V
23/10/12, 08:12
Daniel V kjører jo med 19", på 30profil, mener jeg huske.... får gummi i helt ned i 15profil, men med bredden begynner dimensjonen å bli noe ukurrant å få tak i:-)

Jeg kjører på 35 profil, og skal si deg det er grusomt på litt dårlig vei sammen med coiloversene! :)

Steen
23/10/12, 18:04
Slik ser det ut med 20" på en godt senka 855 vertfall
235/30-20

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/477.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/476.jpg

jacobsen
23/10/12, 18:29
Det der så jo faktisk ganske tøft ut :)

edit: sikkert komfortabelt også

mrstfu
23/10/12, 19:50
nei, det så faen ikke ut i mine øyne. blir nok ikke noe større enn 215/35-18 på Turid, eller noen annen 850 i mitt eie.....

imidlertid skal det sies, det kan hende jeg iløpet av vinteren og våren sammen med et par andre begynner med et lire 850prosjekt. hva det skal brukes til vil jeg ikke avsløre, men jeg kan fortelle at felga som er tiltenkt denne bilen, går idag med 265mm rulleflate.

:-)

Morgis
23/10/12, 20:53
fysj... ser at svingradius blir låst også allerede i hjulbuen ;)

Espen Hveding Nordgård
23/10/12, 22:12
Den har max rattutslag på det nederste bilde :p

20 blir bare teit...

hgnubel
24/10/12, 07:25
235/30R20 er jo ballongdekk :rolleyes: Hadde vært artig å se hvor mye mer kjørbart det ble med 25-profil. Men nei, det er ikke på ønskelisten min :)

mrstfu
24/10/12, 08:19
som sagt, 18" til 850. Folk får gjøre hva de vil, men 215/35-18 er mer enn stort nok for min del. problemet er å finne pene felger i 18x6.5-18x7.5, med riktig ET, og på 4x108.

Vanskelig.

Espen Hveding Nordgård
24/10/12, 10:21
Bygg om til 5x108 da? :D

mrstfu
24/10/12, 10:52
meh, trur ikke jeg gjør det heller. da faller jeg sikkert i Titanfella sånn som alle andre:-)

men.... ingen som reagerer på 850 med 265gummi?

Tore
24/10/12, 14:05
ngen som reagerer på 850 med 265gummi?

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/1375.jpg?

mrstfu
24/10/12, 15:28
265 er ikke bredt nok for en Funny Car, Tore, så nei. ikke til dragracing.

ovlov86
24/10/12, 21:59
meh, trur ikke jeg gjør det heller. da faller jeg sikkert i Titanfella sånn som alle andre:-)

men.... ingen som reagerer på 850 med 265gummi?

I fix.


WHAAAAAAAAAAAAT!?!?!?!?! 265 på en 850!?!?!?!?!??!?!?!??!

mrstfu
24/10/12, 22:04
I fix.


WHAAAAAAAAAAAAT!?!?!?!?! 265 på en 850!?!?!?!?!??!?!?!??!

korrekt.

ovlov86
24/10/12, 22:08
Do tell.

hgnubel
25/10/12, 00:29
265/40R16 går sikkert helt fint, bare for å kaste ut en dimensjon med akseptabel rulleomkrets... :D Med utslagsbegrenserene fra helvete så klart.

mrstfu
25/10/12, 07:03
265/40-18, takk.

and discuss.

hgnubel
25/10/12, 11:05
Går helt sikkert fint hvis du har felger med drøyt lav innpress, fjerner innerskjermene og valser hjulbuene :)

Bassan
25/10/12, 13:11
Jeg har troa ! DO IT!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

mrstfu
25/10/12, 14:47
og husk, jeg sa EN 850, ikke MIN 850. Skal og sies, Ferrari har en liten hånd med i spillet.

ovlov86
25/10/12, 15:17
Ferrari-felger? Samme boltsirkel.

mrstfu
25/10/12, 17:44
bullseye. ikke alle Ferrarifelger, dog. visstnok på slutten av 90tallet.

ovlov86
25/10/12, 20:55
Mm. Google sier:

FERRARI 308 - 5-108
FERRARI 328 - 5-108
FERRARI 348 - 5-108
FERRARI 456 GTA - 5-108
FERRARI 550 Maranello - 5-108
FERRARI F355 - 5-108
FERRARI F360 - 5-108
FERRARI F40 - 5-108
FERRARI F50 - 5-108
FERRARI Testarossa - 5-108

hgnubel
25/10/12, 22:39
Kanskje verdt å nevne (før noen med alt for mye penger bestiller seg et sett testarossafelger til Volvoen sin), at Ferrari oftest (alltid?) har forskjellig innpress foran og bak. Hvis jeg husker rett er det en del av de som har innpress på ca 38-45 foran, slik at fire for-felger fra en slik ville sitte som et skudd på en 850/x70 :)

mrstfu
25/10/12, 23:37
Mm. Google sier:

FERRARI 308 - 5-108
FERRARI 328 - 5-108
FERRARI 348 - 5-108
FERRARI 456 GTA - 5-108
FERRARI 550 Maranello - 5-108
FERRARI F355 - 5-108
FERRARI F360 - 5-108
FERRARI F40 - 5-108
FERRARI F50 - 5-108
FERRARI Testarossa - 5-108

my bad.:-)


Kanskje verdt å nevne (før noen med alt for mye penger bestiller seg et sett testarossafelger til Volvoen sin), at Ferrari oftest (alltid?) har forskjellig innpress foran og bak. Hvis jeg husker rett er det en del av de som har innpress på ca 38-45 foran, slik at fire for-felger fra en slik ville sitte som et skudd på en 850/x70 :)

njaa, kommer veldig an på felgen. felgene det er snakk om her er 8.5x18 foran med 235/40gummi, og 18x10 på 265/40bak, med betydelig dekkstrekk. prosjektet er skrinlagt, så kan dog avsløre at de sitter i dag med Nokian Hakka R på, montert på en V70N, og de fungerer bra, både tekniak og utseendemessig. dvs, det ser fett ut, og subber ikke under anstendig kjøring. vil selvfølgelig være et flytende helvette på alt annet enn hardt, tørt underlag, og BT setter ikke pris på felgkanten 3cm utenfor skjermkanten, forrige gang jeg spurte hvertfall.

ovlov86
25/10/12, 23:41
Håper det var det eneste gangen ordet "dekkstrekk" ble nevnt i denne tråden.

mrstfu
26/10/12, 10:18
er nok nevnt flere ganger, men alltid i negativ forstand.

ovlov86
26/10/12, 10:43
er nok nevnt flere ganger, men alltid i negativ forstand.

You have my blessing.

mrstfu
26/10/12, 15:39
bare for å legge den diskosjonen død.... hvorfor i hælvette skal man kjøpe breie felger i dyre dommer, for så å sette på altfor smal gummi, med den konsekvens at man får mindre kontaktflate med veien, og større sjanse for å kjøre ut og vrake bilen, med tilhørende dyre felger?

Espen Hveding Nordgård
26/10/12, 15:50
Jeg fikk lyst på ferrrrrrarrrrrrrrri felger!

Det lurer jeg og på!

henrik940
26/10/12, 16:54
bare for å legge den diskosjonen død.... hvorfor i hælvette skal man kjøpe breie felger i dyre dommer, for så å sette på altfor smal gummi, med den konsekvens at man får mindre kontaktflate med veien, og større sjanse for å kjøre ut og vrake bilen, med tilhørende dyre felger?

Fordi ballonghjul ser jævlig ut.

henrik940
26/10/12, 16:56
bare for å legge den diskosjonen død.... hvorfor i hælvette skal man kjøpe breie felger i dyre dommer, for så å sette på altfor smal gummi, med den konsekvens at man får mindre kontaktflate med veien, og større sjanse for å kjøre ut og vrake bilen, med tilhørende dyre felger?

OG! Har man breie felger, og dekkstrekk vil ikke det si at man oppnår 95/5-20 dekk. Elns. Litt strekk er pent :)

Wrasko
26/10/12, 16:58
Og når ble det ballonghjul hvis man ikke har dekkstrekk?

ovlov86
26/10/12, 17:08
bare for å legge den diskosjonen død.... hvorfor i hælvette skal man kjøpe breie felger i dyre dommer, for så å sette på altfor smal gummi, med den konsekvens at man får mindre kontaktflate med veien, og større sjanse for å kjøre ut og vrake bilen, med tilhørende dyre felger?

Er vel fordi de kjøper en bil som originalt kjører på 145/80-13 dekk....


Og når ble det ballonghjul hvis man ikke har dekkstrekk?

Det lurer jeg veldig på! Enten er det strekk eller ballong?


http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/1437.jpg

mrstfu
26/10/12, 18:06
Er vel fordi de kjøper en bil som originalt kjører på 145/80-13 dekk..MG]

greit nok det, men HVORFOR? hvorfor ikke fortsette med 145 (ikke at det er en veldig sannsynlig dimensjon idag) om bilen kommer med en viss dimensjon dekk, er den beregnet for bruk med nevnte dekk, innenfor rimelighetens grenser. hvorfor ha breiere dekk? med mindre banekjøring er inne ibildet (og det betyr heller ikke at jo breiere, jo bedre), vil sjelden bilen få bedre kjøreegenskapet på breiere gummi, kontra originalgummi.

så folk kjøper svindyre felger, altfor breie for originalgummien, og presser den på allikevel. for å få feit kant?

ovlov86
26/10/12, 19:34
greit nok det, men HVORFOR? hvorfor ikke fortsette med 145 (ikke at det er en veldig sannsynlig dimensjon idag) om bilen kommer med en viss dimensjon dekk, er den beregnet for bruk med nevnte dekk, innenfor rimelighetens grenser. hvorfor ha breiere dekk? med mindre banekjøring er inne ibildet (og det betyr heller ikke at jo breiere, jo bedre), vil sjelden bilen få bedre kjøreegenskapet på breiere gummi, kontra originalgummi.

så folk kjøper svindyre felger, altfor breie for originalgummien, og presser den på allikevel. for å få feit kant?


Tenker du sånn?
http://img205.imageshack.us/img205/4274/1h2otopdawg6dc3.jpg

Haha, fy faen så stygt. Hvis en absolutt må ha så breie felger så får en heller bredde skjermene på bilen... Kanskje de da kjører 175 originalt på 5 toms felg, men neeei la oss tre samme dekka på en dobbelt så brei felg... -.-

henrik940
27/10/12, 09:27
http://img526.imageshack.us/img526/5805/33976856.jpg

LOL!! Se så lite grep han har!!!! HAN KOMMER TIL Å KJØRE UT!!! :O :O :eek:

mrstfu
27/10/12, 09:38
nei, ikke så lite grep, der ble brukt som et eksempel.....
men SE så feil felgene ser ut på bilen, han må ha skikkelig liten tiss!

henrik940
27/10/12, 10:41
Ja det ekke det vi snakker om. Snakker om dekkstrekk. Det lille der er ikke stygt :) Heller meget pent.

ovlov86
27/10/12, 10:54
I tillegg så er vel ikke akkurat et dekk konstruert for å kjøres på på den måten.7

Personlig kommer jeg aldri til å like strekk i dekk no matter....

mrstfu
27/10/12, 12:01
Ja det ekke det vi snakker om. Snakker om dekkstrekk. Det lille der er ikke stygt :) Heller meget pent.

det er godt vi et forskjellige, Henrik, sånn at det i denne tråden kan etableres at du tar feil:-)

og ovlov.... amen.

henrik940
27/10/12, 13:37
Ja nei flaks dere får holdt dere på veien :D

Espen Hveding Nordgård
27/10/12, 22:13
Var på Oslo Motor Show i dag, og så en bil med samme dekkdim som meg: 225 40 18, bare han haddde 10" felg og jeg har vel 8" (?)

Ikke pent i det heletatt, gjorde ikke ting noe bedre at det var på en golf! Samma med en 240 der med strekk... Æsj!



Glad i sånn ca rette dekksider :D

Marius Skau
29/10/12, 16:07
Dekkstrekk <3


195/50-15" på 10" brei felg :D

ovlov86
29/10/12, 17:25
Du er for sein, Marius. Dekkstrekkdiskusjonen er ferdig.

Revell
29/10/12, 17:33
dekket skal beskytte kanten på felgen og ikke kanten av felgen som skal beskytte dekket. Slik er det skrevet og slik skal det være;)

mrstfu
29/10/12, 17:53
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/IMG_20121029_172124_zpsabf0e7f3.jpg

Vinterdekk er oppskrytt. I ly av dekkstrekkdiskusjonen, kan jeg opplyse om at det hr dreier seg om 215/45-17, på 7.5" felg. altså, rette dekksider.

mrstfu
29/10/12, 19:19
Da er kebablyktene solgt til en svært så hyggelig jk91, som dukka opp på den lokale Essoen, altså Nittedals eneste rånested, med penger i hånd(hvilket i seg selv er litt risikosport).

Uansett, problemfri handel og hyggelig prat.:-)

JK91
29/10/12, 21:38
Takker så mye for handel, og prat! Alltid hyggelig å snakke med andre 850-entusiaster (volvo generelt for øvrig! :P ) Nå skal nok elgen spottes før det er for seint :)

mrstfu
30/10/12, 14:51
Får inderlig håpe det:-)

som sagt, xenonpærene som satt i fjernlysreflektorene er 35W 6000K H1, men du har absolutt plass til større, eksempelvis 55W...:-)

ovlov86
30/10/12, 15:04
Eller 75w 4300k. ;)

mrstfu
30/10/12, 17:09
akkurat det vil jeg ikke garantere, med tanke på lengden av pæra, men absolutt mulig:-)

Agrostar
30/10/12, 17:27
Om det er i fjærnlyset på 94+ 850 så passar 4300k 75w heilt nydleg ja ;)

mrstfu
30/10/12, 18:01
Om det er i fjærnlyset på 94+ 850 så passar 4300k 75w heilt nydleg ja ;)

snakk om angeleyeslyktene jeg hadde før.

JK91
30/10/12, 19:05
Får inderlig håpe det:-)

som sagt, xenonpærene som satt i fjernlysreflektorene er 35W 6000K H1, men du har absolutt plass til større, eksempelvis 55W...:-)

55w veit jeg at går inni :) Hadde det på lyktene jeg hadde på S40'n....og som jeg nevnte ser disse lyktene nærmest identiske ut med tanke på reflektor/linse :) Må bare rote meg til å få på kabelsko og litt nå, så blir det nok testing og feiling etterhvert :P Jeg og elektronikk er ikke alltid like god match ;) hehe

mrstfu
30/10/12, 19:08
kort sagt, alt der er forferdelig logisk. svart er minus, rød er pluss, og blinklyset er hipp som happ.

pluss og minus er forholdsvis viktig på AngelEyesringene, ettersom det er dioder, funker det ikke om du bytter polaritet. samma gjeldet eventuell xenon, noen nyere har kanskje automatisk polaritet, men de fleste må ha pluss og minus riktig, ellers går ballasten i dass.

Agrostar
30/10/12, 19:23
Nei nei, ein kan fint bytte om pluss og minus på ballasten utan at noko går gale...

mrstfu
30/10/12, 19:25
da har du vært heldig, Agrostar. de første jeg fikk, klartr jeg å bytte om på. den ene fungerte aldri bra i etterkant.

JK91
30/10/12, 19:50
er nok ikke noe problem å få kobla det på, nei :) værre er å få motet til å fryse fingra av meg i forsøket akkurat nå om dagen... -9 her akkurat nå, og null varme muligheter... venter til helga...da er det spådd regn og + grader hvertfall :P

mrstfu
30/10/12, 20:04
kle på deg! så du sto og hutra på Esso igår, derfor jeg fortsatte praten litt. Her nede har vi ullgenser og hår på sekken!

ovlov86
04/11/12, 17:09
Har Turid fått seg vintersko nå?

mrstfu
04/11/12, 20:01
har ikke det, nei. tenkte jeg skulle rekvirere en jekk og få gjort det imorra. mye annet som skal gjøres og, glemte at jeg satte igjen gamlemotoren på verkstedet, må få flytta den opp til fattern, der jeg skal plukke den fra hverandre, se hva som førte til probleme jeg hadde.

holdet en knapp på gåen toppakning eller ovale sylindre. brukte masse olje og kjølevann, og kunne på kald motor holde pedalen i bunn i flere sekunder før den kom seg opp på 2000rpm.

Wrasko
04/11/12, 20:14
Er visstnok ikke uvanlig med ovale sylindre på disse her nei...

mrstfu
04/11/12, 20:32
nei, hørt mye om det, og at de ikke er glad i noe særlig mer enn optimal varme. skal sies, på slutten av gamlemotorens levetid var jeg gått ganske lei av å fylle på olje og vann, hadde egentlig gitt opp motoren, så jeg ga faen i begge deler. den fik meg fremdeles ut 6mil til verkstedet, så veldig fornøyd sånnsett:-)

symptomene jeg nevnte over kan vel være synonymt med dårlig kompresjon? har ikke aatt meg godt nok inn i det enda.

Turbovogn850
04/04/13, 08:07
Hva du får til på denne er jo bare sykt!
Denne ble jo bare bedre og bedre for hver side som gikk denna! :)
Har holdt på med litt lyskonvertering selv, men det gikk fra bare orginal lys i brytere og instrument over til LED. Du kan se det i prosjekttråden mi? :)

mrstfu
04/04/13, 08:33
Hva du får til på denne er jo bare sykt!
Denne ble jo bare bedre og bedre for hver side som gikk denna! :)
Har holdt på med litt lyskonvertering selv, men det gikk fra bare orginal lys i brytere og instrument over til LED. Du kan se det i prosjekttråden mi? :)

Takk for det, skal ta meg en titt:-)

ovlov86
04/05/13, 22:07
Skjer det noe med denna dama for tida?

Sendt fra min Note II

Revell
05/05/13, 00:45
Tror ho sliter litt med grønn overledning på peilepinnen og skeive bremseskiver og ett snev av humoristisk Sheldon type bedre kjent som mrstfu som bare elsker og terge admins:p
det kan gjøre att damene blir nedprioritert ;)

mrstfu
05/05/13, 11:52
Nedprioritert, nei? var ute her for litt sida og tok våroppstarten. har stått rolig siden oktober, og pga en liten endring i det elektriske anlegget hjemme, stått uten vedlikeholdslading siden juletider. fylte på kjølevann, vrei om nøkkelen, og snuppa starta uten å nykke.

biltemas sølvkalsiumbatterier er verdt sin vekt i sølv (HØH).

.:D

mrstfu
05/08/14, 17:23
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/20140805_181002_zpscexjcbo_edit_1407255609521_zpsd g4aateh.jpg (http://s.photobucket.com/user/satanexp/media/volvopower/20140805_181002_zpscexjcbo_edit_1407255609521_zpsd g4aateh.jpg.html)

Da har Turid tatt sin siste reis, og skal leve videre i andre 850er som delebil. Tråden kan stenges, takk for oppmerksomheten:D

Anders Dybvadsskog
05/08/14, 17:43
Hvil ifred turid

ovlov86
05/08/14, 18:02
Rest in pieces.