PDA

Vis full versjon : mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.

Sider : 1 2 [3] 4 5 6

850freak
24/05/11, 23:13
Husker ikke helt hvordan den ser ut (ligger i bilen se :))
men er det muligheter for lodding eller liming da ?

mrstfu
24/05/11, 23:27
nja... kanskje litt Tec7 rundt kanten, det er plast, så lodding er ikke aktuelt. uansett, om jeg får ny raddis, reparerer jeg denne om mulig, fint med en i bakhånd.

Daniel V
25/05/11, 00:16
jo, jeg skal, etterhvert ha et horn som sier FLØTT DEEEEEEEEG, altså en dyp og høy lyd, litt sånn som et skikkelig vogntog på landevei med rådyr i veibanen:D

Kan du ikke bare rope i stedet? :rolleyes:

Unnskyld, glemte det ikke var helt samme lyd i trompeten etter grunnsteinene forsvant :D

mrstfu
25/05/11, 00:50
riktig... Politispire eller ikke, Daniel, man kødder ikke med testikler. Speaking of svada, btw.

:D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2760.jpg

sorry, er litt full av faen idag:D

Tore
25/05/11, 06:58
Tviler på at tec7 er noe særlig permanent fiks for Turids inkontinens. Burde vært lappet fra innsiden slik at trykket er med å tetter, men det er vel umulig å få til. Prøvd med radiatortett eller lignende?

Daniel V
25/05/11, 11:03
Tviler på at tec7 er noe særlig permanent fiks for Turids inkontinens. Burde vært lappet fra innsiden slik at trykket er med å tetter, men det er vel umulig å få til. Prøvd med radiatortett eller lignende?

En skje med kanel fungerte glimrende hos en kamerat av meg. Han har kjørt sånn i et år nå uten problemer. Dvs litt over 20 000km :D

mrstfu
25/05/11, 13:01

har vurdert det, men gidder ikke bruke penger på noe jeg forhåpentligvis får ordnet i løpet av uka... seinere kanskje, får se.

En skje med kanel fungerte glimrende hos en kamerat av meg. Han har kjørt sånn i et år nå uten problemer. Dvs litt over 20 000km :D

jeg har brukt rundt regna et helt glass med kanel siden februar, så det er julestemning under panseret mitt:D funker i kanskje to uker, før lekkasjen er tilbake i fullt monn.

mrstfu
25/05/11, 13:30
Det finnes egentlig to offtopic-tråder på dette forumet. Dette er den ene, og den andre er workloggen til mrstfu :D

GO, people.:D

hgnubel
25/05/11, 13:43
jeg har brukt rundt regna et helt glass med kanel siden februar, så det er julestemning under panseret mitt:D funker i kanskje to uker, før lekkasjen er tilbake i fullt monn.

Prøvd med mer grovmalt kanel? :)

mrstfu
25/05/11, 13:48
Har prøvd både blackboy og santamaria, uten at jeg skal si noe på grovheten. Er uansett ganske ferdig med hele prosjektet hva tetting angår, hvertfall så lenge den sitter på bilen. Kan se ut til at jeg får ny raddis idag!

Tonytic
25/05/11, 15:26
kanel og radiator tett tetter resten av systemet etterhvert også, så like greit å bytte til ny radiator :)
ser også att du har brukt dremel for å fjerne størknet olje på toppdeksel. et lite tips: er bare å gnu oljen lett av etter en kjøretur, med mindre du har tenkt å høyglans polere?

Nilsebu
26/05/11, 01:01
Høres ut som et matforum med all denne kanel preiken.. Macgyver fikset jo en radiator med eggehvite!!!

Børge Vikebø
26/05/11, 09:06
Høres ut som et matforum med all denne kanel preiken.. Macgyver fikset jo en radiator med eggehvite!!!

Jepp, det funker.. Testet med en 12.pack på en Transit for en del år siden..
Det var en del hull i den radiatoren, men den ble tett....de neste 14 dagene..

Lightyear
26/05/11, 15:44
Apropo, du skylder meg en halv boks med kanel :p

mrstfu
26/05/11, 17:51
kanel og radiator tett tetter resten av systemet etterhvert også, så like greit å bytte til ny radiator :)
ser også att du har brukt dremel for å fjerne størknet olje på toppdeksel. et lite tips: er bare å gnu oljen lett av etter en kjøretur, med mindre du har tenkt å høyglans polere?

det er ikke størknet olje, den er (var) fastbrent. hadde på asfaltrens, som skal løse opp oljerester, lot den stå en stund, gnidde det jeg var kar om, og spylte av, satt like godt. dette får man ikke bort uten slipemidler:D

faen til klaging a, kjører du rundt med egg i bilen? russetida er over nå, lille gutt.

Apropo, du skylder meg en halv boks med kanel :p

delte akkurat en boks kanel og la den i postkassa di. you're welcome.

mrstfu
26/05/11, 19:24
prøvde meg litt med Merge to HDR-funksjonen i photoshop, blei inspirert av en 240 Fototråden... selv om denne er litt halvveis, med eksponeringsjustering av det samme i bildet innad i photoshop (altså de tre bildene HDR-bildet består av, er i realiteten samme bildet) er det morsomt og da:D
interessant resultat, er vel ordet fremfor noe annet:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/deaca22f.jpg

mye muligheter i photoshop, lyst til å lære meg litt mer.

850freak
26/05/11, 20:09
Det er ikke nok med at du er go på å skru men du er jaggu meg en foto freak og :D

Lithander
26/05/11, 20:48
Må jo ta bilder når den er så fin nedentil vetu vel!

850freak
26/05/11, 21:18
Akkurat lik kjærringa. stygg på toppen men pen nedentil :D

Lithander
26/05/11, 21:19

Hehe, stemmer det :cool:

mrstfu
27/05/11, 22:42

HVA? skal informere om at taket på Turid er bortimot feilfritt, så pass KJEFTEN DIN!:D

idag har jeg fått ny radiator fra en delebil, har ikke prøvd montering eller trykktesting ennå, men den ser hel og fin ut, så kanskje inkontinensen gir seg snart?

850freak
28/05/11, 00:00
HVA? skal informere om at taket på Turid er bortimot feilfritt, så pass KJEFTEN DIN!:D

idag har jeg fått ny radiator fra en delebil, har ikke prøvd montering eller trykktesting ennå, men den ser hel og fin ut, så kanskje inkontinensen gir seg snart?

nå datt jeg av stolen her hahahaha

Ja får håpe den er tett da, krysser fingrene for det :)

mrstfu
28/05/11, 00:01
nå datt jeg av stolen her hahahaha

Ja får håpe den er tett da, krysser fingrene for det :)

prøv en stol med mer sidestøtte.

ja, vi får håpe den er tett. prøvemonterer imorra, tenker jeg.

850freak
28/05/11, 00:09
prøv en stol med mer sidestøtte.

ja, vi får håpe den er tett. prøvemonterer imorra, tenker jeg.

Ja pokker, kan vel ikke ha så uflaks at den lekker å vel.

mrstfu
28/05/11, 00:11
har ikke trykktestet, men fylte den med vann, og den virket grei nok. bittelitt svetting rundt ene slangen, men ikke for ille:D

850freak
28/05/11, 00:14
har ikke trykktestet, men fylte den med vann, og den virket grei nok. bittelitt svetting rundt ene slangen, men ikke for ille:D

skal være null svetting :) bruk tyggegummi og teip, har hørt det skal funke bra hehe.

og ikke si at den virker grei nok før du har fått trykk testet den :), men hiver opp et par tomler for deg :D

mrstfu
28/05/11, 22:18
Da kan jeg med glede fortelle at Turid ikke lenger er inkontinent! Ble noe mer knot enn jeg ble lovt, men alt gikk som det skulle, og Turid er kjøligere enn ei random kjærring møtt på bar.

Lightyear
28/05/11, 22:21
Dette er gode nyheter, begynte å bli litt lei av at kjerringa di drev å pissa i oppkjørselen min :p

A

mrstfu
28/05/11, 22:23
Det kan vi fremdeles ordne, vær glad hun gjør ære på oppkjørselen din, du.

850freak
29/05/11, 08:59
når var det faceliften kom ?
Har sett igjennom loggen din igjenn og det virker ut
som dine orginal lykter er høyere enn mine, kan dette stemme ?
Og de angeleyes lyktene dine passet bedre på bilen din enn hva
de hadde gjort på min, hva jeg har en følelse av da.

Du vet tilfeldigvis ikke om et bilde med en stv med T-rød farge vel ?

Lightyear
29/05/11, 09:12
når var det faceliften kom ?
Har sett igjennom loggen din igjenn og det virker ut
som dine orginal lykter er høyere enn mine, kan dette stemme ?
Og de angeleyes lyktene dine passet bedre på bilen din enn hva
de hadde gjort på min, hva jeg har en følelse av da.

Du vet tilfeldigvis ikke om et bilde med en stv med T-rød farge vel ?

Faceliften kom i '95. Og ja, de første lyktene var noe høyere, se på lista under lykta så syns det tydelig. Største endringene er fangere, lykter, obdII og endret boltsirkel. Det ble også solgt noen halvfacelift biler i overgangsperioden.

De lampene på Turid er meget kledelige, planen var vel egentlig å sote ned engleringene også, men det er vanskelig å få åpnet glasset på lampene?
Du får også angeleyes lamper med krom der hvor Turid sine er svarte, det passer kanskje bedre med en kromgrill ;)

Se i tråden min for T-rød vogn :)

A

850freak
29/05/11, 09:41
Faceliften kom i '95. Og ja, de første lyktene var noe høyere, se på lista under lykta så syns det tydelig. Største endringene er fangere, lykter, obdII og endret boltsirkel. Det ble også solgt noen halvfacelift biler i overgangsperioden.

De lampene på Turid er meget kledelige, planen var vel egentlig å sote ned engleringene også, men det er vanskelig å få åpnet glasset på lampene?
Du får også angeleyes lamper med krom der hvor Turid sine er svarte, det passer kanskje bedre med en kromgrill ;)

Se i tråden min for T-rød vogn :)

A

Okay, takk for infoen :) ja det skal jeg gjøre, iler avsted hehe.
De krom lyktene synest jeg var utrolig skrikende, de kom mye mere
frem liksom, vil nok tro sota er penere til rød volvo ja.
Jeg for min del følger råda til dere her inne og beholder orginal
lyktene :)

Lightyear
29/05/11, 09:51
Lyktene til Turid er ikke sota, det er bare 'godset' rundt prosjektorlampene og angeleyes som er svart. Og skjønner hva du mener med at krom-utgaven er skrikende, men jeg har jo krom-allergi også da :p Men jeg syns at feks en mørkeblå bil kan kle lykter og grill i krom, kan bli for lite kontrast til på en mørk bil med svarte detaljer ;)

A

850freak
29/05/11, 09:55
Lyktene til Turid er ikke sota, det er bare 'godset' rundt prosjektorlampene og angeleyes som er svart. Og skjønner hva du mener med at krom-utgaven er skrikende, men jeg har jo krom-allergi også da :p Men jeg syns at feks en mørkeblå bil kan kle lykter og grill i krom, kan bli for lite kontrast til på en mørk bil med svarte detaljer ;)

A

Okay, de så så mørke ut se. joa sant det en ting er i hvertfall sikkert
med en mørk bil så ser du kun lyktene å grillen, hvis de er i krom hehe.

Ehem! har du noen link til t-rød bilen el?

Lightyear
29/05/11, 10:15
Okay, de så så mørke ut se. joa sant det en ting er i hvertfall sikkert
med en mørk bil så ser du kun lyktene å grillen, hvis de er i krom hehe.

Ehem! har du noen link til t-rød bilen el?

Det har jo vært endel diskusjoner rundt grill og farge/utforming, og jeg har kommet frem til at fargen på bilen har mye å si for hvordan det ser ut. En mørk V70 med krom klarglass og kromgrill ser i mange tilfeller bedre ut enn svart grill og mørke lykter.
Jeg hadde nesten forventet meg litt flaming når jeg satte på svart grill igjen på bilen min :p Men reaksjonene uteble gitt..hehe!

For å være litt On Topic her så kan jeg si at den mesh-grillen som Turid har er vellykket, spesielt etter at FuckUp endret den fra å ligge nærmest flatt inni ramma til å stikke litt ut med en kant. Hadde han nå bare fått vekk panserlåsen sånn at man ikke trenger å ha et hull midt på øverst så er den helt perfekt :D

Link til bilder finner du ved å trykke på signaturen min, der kan du også se både krom og svart grill hvis du blar litt i tråden ;)

850freak
29/05/11, 12:11
Det har jo vært endel diskusjoner rundt grill og farge/utforming, og jeg har kommet frem til at fargen på bilen har mye å si for hvordan det ser ut. En mørk V70 med krom klarglass og kromgrill ser i mange tilfeller bedre ut enn svart grill og mørke lykter.
Jeg hadde nesten forventet meg litt flaming når jeg satte på svart grill igjen på bilen min :p Men reaksjonene uteble gitt..hehe!

For å være litt On Topic her så kan jeg si at den mesh-grillen som Turid har er vellykket, spesielt etter at FuckUp endret den fra å ligge nærmest flatt inni ramma til å stikke litt ut med en kant. Hadde han nå bare fått vekk panserlåsen sånn at man ikke trenger å ha et hull midt på øverst så er den helt perfekt :D

Link til bilder finner du ved å trykke på signaturen min, der kan du også se både krom og svart grill hvis du blar litt i tråden ;)

Ja helt klart så har fargen på bilen mye å si på resten, det skal liksom passe
inn til fargen. Ja som du sier, det SKAL være svart grill på en rød volvo,
synest nå jeg da, det er penest. Men det gjør ikke noe med litt brytning
heller. Jeg har en liten forkjærlighet til krom jeg da hehe. men ikke for mye
og det skal passe inn. Mye penere at den ligger kant i kant enn å stikke ut
ja, er enig i den. Vel jeg får se hva jeg finner på, kanskje det blir custom
made gitt :) Har jobba i et par år med plexi og har mine ideer så vi får se.
Jeg har lyst til å lage en grill med forr bokstavene mine i laser utkjæring,
ikke over hele grillen men et eller annet sted på den, og for å få til det
så må jeg lage grillen fra skratsh. i stedenfor å ha kroma bokstaver så skal
de lyse opp i en svak tone. Panser låsen er alerede borte den :)

Nå blei det veldi off topic her mrstfu så sorry for den ok.

mrstfu
29/05/11, 20:38

Ikke noe problem, underholdende dette:D

Nilsebu
29/05/11, 23:37

Snakker på vegne av fuckup. Det er vi veldig vant til her inne :p

Joakim-G_R
29/05/11, 23:44
Dette er generell off topic 2.0-tråden dette. :p

850freak
30/05/11, 07:08
Hehe, ja du sier noe der Joakim-G_R.
Sitter og taster og taster helt til man skjønner at, fææn
dette er jo ikke min tråd da, fort gjort bak en port :D

Bra du er så forståelsesfull mrstfu :D

mrstfu
30/05/11, 09:50
Dette er generell off topic 2.0-tråden dette. :p

Daniel V har jo tilogmed godkjent det:D

mrstfu
01/06/11, 09:54
Da har vi fått vasket innsug og gasspjeld, SATAN å mye slagg som legger seg der. Om ikke lenge kjører vi nok på med en veivhusventilasjonsfiks, om det blir rengjøring eller bytte vites ikke.

850freak
01/06/11, 10:03
Ja det der vet jeg alt om, se bilde så ser du, fy faan så det
hadde samlet seg der ja, men var jo ikke bare der, hele innsuget
var jo full av drit jo, jaggu helt utroligt.

Kanskje greit å bytte Mr mrstfu :)

sleng opp noen bilder a

mrstfu
01/06/11, 11:25
som bestilt:

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/e655c7dc.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/3fa6d9b1.jpg

glemte før-bilde, selvfølgelig, men se på fingra mine, så skjønner du det ikke var rent:D føler dette er en godt utført jobb, nesten så jeg kan speile meg i veggene inne i spjeldet:D

anbefaler for øvrig dette til alle, jeg gjorde dette på min for ca 25k km siden, og det pakker seg ganske fort. skal få tak i en innsugspakning (forslag?) og vaske innsuget så godt som mulig og, i tillegg til veivhusventilasjon.

siden vi er inne på området, oppå gasspjeldet står det et "juletre", eller nippel, som VADIS kaller det, med slanger til til rundt omkring.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/19.jpg

den store slangen ut fra nippelen, (rett over 9tallet, pekende ca kl 4 sett klokkemessig) hva er denne for noe? denne er åpen hos meg, ikke blendet og ingen slange som går dit eller området i nærheten. sånn jeg ser det, slipper denne inn umålt, ufiltrert luft rett fra motorrommet, og dette kan da ikke være riktig?

legger inn i 850/x70seksjonen og, håper på svar:D

850freak
01/06/11, 12:56
Du trenger ikke vise hvordan det så ut før du
gjorde reint, sikkert ikke noe bedre enn det mitt var hehe.

Forslag til pakning ? vel hadde vel tatt den butikken som lå
nærmest hvis det er kun den du skal ha. Regner med at du
trenger bilen fort som F.

Kjøp deg en flaske børste, tett igjenn alle hull og fyll dritten
med diesel eller parafin over nattan, skrubb det reint
og skyll hele dritten i glo heit varmt vann slik at du får ut alt
av rester. Blås igjennom det til slutt.
vil anta det blir som nytt :)

hgnubel
01/06/11, 13:19
For å få dette spjeldet 100% rent i alle kroker og kriker kan jeg anbefale å bruke en brukt tannbørste. Husker ikke helt hvilke kjemikalie jeg vasket mitt med på 850en, men det var anbefalt på et eller annet svensk forum... white spirit kanskje?

Innsugsmanifolden må jeg innrømme jeg aldri tenkte på å rengjøre. Bygger det seg opp drit der også? Min så ganske ren ut innover der, men spjeldet og alt foran så ut som noen hadde brukt det til trau ved oljeskift. Er jo der oljedampen som veivhusventilasjonen spytter ut vil kondensere, hvis man kan si det sånn.

Jeg tenkte sånn at oljedampen som ikke stoppes foran et lukket spjeld vil bli sugd helt inn og forbrent... men det er helt sikkert ikke så enkelt som min enkle hjerne vil ha det til :)

Forøvrig kan jeg anbefale å skru med monteringshansker, mrstfu... gjør det litt kjappere å vaske hendene etterpå, og mye enklere ved pissepauser :p

850freak
01/06/11, 13:25
For å få dette spjeldet 100% rent i alle kroker og kriker kan jeg anbefale å bruke en brukt tannbørste. Husker ikke helt hvilke kjemikalie jeg vasket mitt med på 850en, men det var anbefalt på et eller annet svensk forum... white spirit kanskje?

Innsugsmanifolden må jeg innrømme jeg aldri tenkte på å rengjøre. Bygger det seg opp drit der også? Min så ganske ren ut innover der, men spjeldet og alt foran så ut som noen hadde brukt det til trau ved oljeskift. Er jo der oljedampen som veivhusventilasjonen spytter ut vil kondensere, hvis man kan si det sånn.

Jeg tenkte sånn at oljedampen som ikke stoppes foran et lukket spjeld vil bli sugd helt inn og forbrent... men det er helt sikkert ikke så enkelt som min enkle hjerne vil ha det til :)

Forøvrig kan jeg anbefale å skru med monteringshansker, mrstfu... gjør det litt kjappere å vaske hendene etterpå, og mye enklere ved pissepauser :p

La oss si det slik, det kan samle seg myyyye møk der ja :)
spjellet mitt hadde den meste koksen på innsiden på
spjellhuset, skulle jo nesten tro det var værst på utsiden men.

Ta en titt på bildene mine du så ser du det der :)

mrstfu
01/06/11, 14:26

Jeg brukte 5-56 og vann, tok litt innsats men fikk det ganske bra. Nå er det som sagt ikke så lenge sida jeg gjrde det sist, kan jo ha noe å gjøre med at det ikke satt så godt.

Nå er dte hvertfall på bilen min ikke noe filter mellom gasspjeld og innsugsmanifolden, så alt som havner på spjeldet kan jo strengt tatt bli med inn i manifolden. Jeg satser som Freak sier på å ha på noe løsemidler, la det ligge litt, og gå over med høyttrykkspyler i etterkant. har litt lyst til å lakkere manifolden og, evt slipe det ned så stålet blir litt jevnere, uten å polere det liksom... Liker ikke shiny saker i motorrommet:D

Hva angår pissepauser... Tar bare opp knappen i buksa, så spretter sakene ut og gjør businessen sin helt selv uten innspill fra meg:D

mrstfu
01/06/11, 15:36
Selv om løsningen på problemet er en hellakkering, er det merkelig givende å gnikke og gnu på gammel lakk. Autosol er VIDUNDERMIDDEL når det kommer til sliten lakk i panserprofilen:

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/b74dc025.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/05c00a3a.jpg

Sliter fremdeles med en hel bråta små, rette riper i panseret, ser det ikke fra en halvmeter, men jeg vet det er der...:mad:

Blir vel greit å se på fra terassen på tyrigrava imorra, bare hold dere unna closeup:D

850freak
01/06/11, 18:16
Jøss! Trodde Autosol bare var for krom og den slags jeg

mrstfu
01/06/11, 18:26
neida, Autosol er et ganske grovt slipemiddel. Grovere enn det meste du finner av rubbinger, men til gjengeld tar det MYE bedre. Lønner seg å gå over med et finere middel i etterkant, kan se noe småmerker etter det.

Men absolutt vidundermiddel til de plagsomme profilene på panseret og skjermene:D

Erlend Dystland
01/06/11, 18:26
Det er det vel å egentlig det:D
Jeg tror Autosol fungerer greit på lakk jeg også, men har ikke testet det selv ut enda.
Det som er fint med Autosolen kontra vanlig polish fra Autoglym, Turtlewax osv. er at den inneholder slipemineraler.
Lakken blir ikke bare klint inn med oljer, men den blir også slipt ned bittelitt.:)

Edit; mrstfu kom 7 sekunder før meg:p

Joakim-G_R
01/06/11, 18:29
Det er det vel å egentlig det:D
Jeg tror Autosol fungerer greit på lakk jeg også, men har ikke testet det selv ut enda.
Det som er fint med Autosolen kontra vanlig polish fra Autoglym, Turtlewax osv. er at den inneholder slipemineraler.
Lakken blir ikke bare klint inn med oljer, men den blir også slipt ned bittelitt.:)

Edit; mrstfu kom 7 sekunder før meg:p

Kjøp deg ordentlig polish. Selvom forbrukerserien til AG, og all møkka fra TW er kjemiske renser, så vil det ikke dermed sagt si at proffserien til Meguiars, 3M, Scholl, osv, også er sånn.

Autosol er for chrome og metall.

mrstfu
01/06/11, 18:31
Autosol er EGENTLIG for chrome og metall.

Fixed.

Joakim-G_R
01/06/11, 18:41
Ok. Men da kan du jo gjøre som svenskene?
http://www.youtube.com/watch?v=7dl3lXQwbng

mrstfu
01/06/11, 18:46
Nå så det ut som noe delte meninger angående resultatet, men årsaken til Autosoleringa er at jeg har hatt stygge merker opp langs profilen der som inget annet slipemiddel har klart å ta. Autosol funka, ikke dermed sagt jge tar en TomRK og autosoler hele bilen:D

Joakim-G_R
01/06/11, 18:49
Hehe, klart det. Mye meninger om alt, f.eks at Autosol er gull.. :p

Sjakalen
01/06/11, 18:50
Må jo være super krem for damer :D

mrstfu
01/06/11, 19:00
Hehe, klart det. Mye meninger om alt, f.eks at Autosol er gull.. :p

Alternativet var jo å drite i å få bort ripene? Autosol, deretter finere slipemiddel og lakkrens.. synes gull for meg, blir ikke igjen merker etter Autosolen, og er ikke gjennom lakken... whats the problem?

Erlend Dystland
01/06/11, 19:12
Kjøp deg ordentlig polish. Selvom forbrukerserien til AG, og all møkka fra TW er kjemiske renser, så vil det ikke dermed sagt si at proffserien til Meguiars, 3M, Scholl, osv, også er sånn.

Autosol er for chrome og metall.

*Kremt kremt*
Jeg har ordentlig polish fra würth(gamle scholl).
Jeg bruker også roterende til å korrigere lakk.
.. og, ja, jeg er på dcn og tar del i bilpleiegalskapen:D

Joakim-G_R
01/06/11, 19:33
Alternativet var jo å drite i å få bort ripene? Autosol, deretter finere slipemiddel og lakkrens.. synes gull for meg, blir ikke igjen merker etter Autosolen, og er ikke gjennom lakken... whats the problem?

Ripene er jo på bildet ditt enda :p

850freak
01/06/11, 19:44
Autosol har jo vært et gull produkt i mange år, er drit bra på krom :)
Den youtube filmen....haha håndrens fra biltema suger hehe

mrstfu
01/06/11, 20:04
Ripene er jo på bildet ditt enda :p

Det du ser er ripene Autosol IKKE klarer å ta, forrige eier har gjort noe sært noe, når jeg begynte å rubbe ned bilen, dukka det opp slike spor oppover panseret rett på utsida av hver profil og midt på panseret. Kan hende en maskin med Autosol klarer det, men tror nok omlakkering er eneste håpet her.

Joakim-G_R
01/06/11, 20:49
Er det lakk er det håp.

Problemet er at produkter med mye olje SKJULER ripene, og ikke fjerner de. :)

mrstfu
01/06/11, 20:58
på dette punktet, om jeg finner noe som skjuler ripene godt, uten at det må friskes opp annenhver dag, er jeg frelst.

som deluxio sier:

langtifra fin, men fin langtifra.

mrstfu
03/06/11, 17:30
Da er det ny patent på gang, lysrelatert, denne gangen. Stay Tuned!:D

mrstfu
05/06/11, 01:25
Alright, patent er montert og prøvekjørt.:D

Godt mulig noen har gjort dette før, meg jeg har kun sett 940-folket gjøre dette før meg. Det gjelder da altså potensielle ubrukte lamper i hekken på bilen, har sett en del 940er med ekstra lys lagt inn, altså mer park eller bremselys. På pre-facelift 850 er det jo to plasthus som sitter på luka, og som ikke har noen funksjon. Disse er heller ikke reflekser, da det ikke er hverken reflektor eller reflekterende glass utenpå. Slang derfor inn et par T10 Wedge-pærer, 5w, hvilket jeg mener burde være lite nok til ikke å smelte plastikk av noe slag. Det eksisterende parklyset er også 5W, og har ikke smeltet noe.

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/a3d8667e.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/3ed8524b.jpg

Hadde mest lyst til en 21/5W pære tilsvarende US-blinkere, for å ha 5Wparklys med 21W bremselys i samme lampa. Da bremselyset ikke er på i lange biter av gangen, er det heller ikke noe problem med tanke på smelting av plastikk.. Denne ideen utgikk midlertidig da hverken Torshov Bilrekvisita, Biltema eller Bilextra selger pæreholder til 21/5Wpære. Om noen vet hvor dette kan kjøpes (regner med den fra volvo er tilpasset blinkerne) si ifra.

Driten med denne patenten er jo da at det er ikke noe internt skille mellom den øvre røde og den midtre hvite biten i "lykta", så det er noe gjennomskinn ned i den hvite delen, fører til svakt hvitt kjørelys. Lyser noe midt i mellom det de to bildene viser.

Har vurdert flere ting, i hovedsak å bake lampa i stekeovnen i 50 grader en stund, for å få opp liminga innvendig, og lage et skille mellom de to enhetene. Det andre alternativet er å sote ned den hvite biten så den blir rød, men da må jeg ha en Candy-lakk, eller annen lakk med iblandet klarlakk, så det er mulig å unngå et heldekkende lag. Har lyst til å tone ned den røde biten av de andre lyktene og til en litt mer Candy rød, noe mørkere, men fremdeles gjennomsiktig og, så hvis noen vet hvor en Candyfarge eller tilsvarende lite dekkende farge kan kjøpes på sprayboks, si ifra. Gidder ikke kjøpe en liter til flere tusen kroner for å tone to lamper.

Uansett, blei rimelig fornøyd, sett bort fra en helt evneveik festemetode for lampene, er dette defintitivt noe jeg kommer til å kjøre med. Om BT skulle ha noe å si, røsker jeg bare ut et par kabelsko, og alles in ordnung. Går fint med det røde skiltlyset og.

Flere patenter venter, bare jeg får ideen:D

Jan-Einar Jenssen
05/06/11, 01:50
så ikke dumt ut med xtra park der:) lys liker man :D

Lightyear
05/06/11, 02:18
Det er kult med parklys i en stripe, men det ytterst på høyresiden har gått ;)

850freak
05/06/11, 07:41
Kan det være noe slikt du er på jakt etter ?

http://www.kustomrides.com/killer-bases-special-effects/

http://www.specialistpaints.com/product.php?p=candy-paint

http://www.thefind.com/crafts/info-spray-candy-paint

mrstfu
06/06/11, 17:21
Det er kult med parklys i en stripe, men det ytterst på høyresiden har gått ;)

du tar nok feil, pusekatt. det går av og på for hver gang jeg lukker luka:D

Freak: Jeg tenkte mer på et utsalg over disk i Norge, fortrinnsvis Oslo/Østlandet. Misliker posten, og er altfor utolmodig til å vente.

850freak
06/06/11, 17:48
Ah! Ja da blir det kanskje litt værre, har aldri hørt at de selger
candy på boks her i Norge, men man vet jo aldri heller.
Kommer jeg over noe så skal jeg hoje til :)

mrstfu
06/06/11, 19:08
Takker for det, det MÅ jo ikke være candy, så lenge det er en rødfarge mørkere enn 601, som ikke dekker like mye som en solid farge. Målet er jo at det skal kunne se nesten originalt ut, altså som ikke soter på lik linje med en svart sotlakk, men toner den litt, bare. Har fått høre at man kan oppnå noe slikt ved å blande farge med klarlakk, men jeg gidder ikke kjøpe et spann med farge og klarlakk kun for baklyktene;-)

Mr. Crepsley
06/06/11, 19:19
For kjøpt rød sotspray da, om det er interessant?

Joakim-G_R
06/06/11, 20:06
Kan bekrefte at man får rød sotespray. Hadde det på 360n min en gang i tiden.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/308.jpg

Mr. Crepsley
06/06/11, 20:07
Mekonomen har ;)

Lightyear
07/06/11, 09:17
Det der var pent Joakim! Noe sånt på Turid-Laila kan bli fett, bare det ikke blir for rødt da? :p

mrstfu
08/06/11, 22:26
det er noe slikt jeg kunne tenkt meg, i følge eier/han som har prosjektloggen, er det candy rød lakk, synes dette er lækkert!

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1466.jpg

noe av cluet, er jo at den blir like gjennomskinnelig, og mørkere enn 601... har for morro skyld prøvd å lakkere en av baklyktene i 601, så ikke ut i måneskinn:D

Tore
09/06/11, 11:03
Her er det du trenger:; Candy rød transparent lakk:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=TESR2505
http://www.ehobbies.com/tes1605.html
Google: TESTORS CANDY APPLE RED TRANSPARENT

Gjerne en 2K klarlakk utenpå etterpå for å få det skikkelig holdbart.

Janus
09/06/11, 11:05
Men men....det der var jo ikke pent!

mrstfu
09/06/11, 13:03
Her er det du trenger:; Candy rød transparent lakk:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=TESR2505
http://www.ehobbies.com/tes1605.html
Google: TESTORS CANDY APPLE RED TRANSPARENT

Gjerne en 2K klarlakk utenpå etterpå for å få det skikkelig holdbart.

har ikke tolmodighet til å bestille på internett... vil ha over disk, da har jeg gjerne en ansatt å forholde meg til i forhold til erfaring osv...:D

Men men....det der var jo ikke pent!

lakken til Tore eller det bildet jeg posta? bildet jeg la ut er SKAMDEILIG; synes det ser knall ut på en 854, i tillegg passer den mørkere fargen godt inn med kontrasten jeg får med svarte fremlykter.

Janus
09/06/11, 13:15
lakken til Tore eller det bildet jeg posta? bildet jeg la ut er SKAMDEILIG; synes det ser knall ut på en 854, i tillegg passer den mørkere fargen godt inn med kontrasten jeg får med svarte fremlykter.

Bildet du posta :p Bilen ser jo ut til å være skamdeilig, men helrøde 850-lykter er ikke pent :p I mine øyne er det ingenting som slår originallyktene, hvitblink <3

mrstfu
09/06/11, 13:18
joda, men jeg kjører litt tema her vett:D når/hvis jeg får tak i facelift-baklykter, vil jeg holde den hvite stripa hvit, det er kun det røde området jeg vil ha mørkere.

Tore
09/06/11, 14:18
har ikke tolmodighet til å bestille på internett... vil ha over disk, da har jeg gjerne en ansatt å forholde meg til i forhold til erfaring osv...:D

Gå til en hobbybutikk og be om Testors Pac-1605 da... Googler du PAC-1605 ser du at mange RC-butikker her i landet har denne. Da er det bare å gå til en slik butikk å be de skaffe om de ikke har den inne :-)
Tønsberg: http://www.modellers.com/hobby/Produkter/Lagerrydding/Maling-og-lakk/Testors-Enamel-spray/Testors-Lakk-Spray-Enamel-eple-r%C3%B8d--PAC-1605.aspx
Løten: http://www.rc-shop.no/ds_product_info.php/products_id/2693

Her har du produsentens info: http://www.testors.com/product/0/1605/_/Transparent_Candy_Red_-_3_oz._Spray_Can

mrstfu
13/06/11, 21:20
Jeg er ganske fan av å finne løsninger eller produkter som gir så mye lærdom for så lite penger som mulig, det være seg stereo, lakk, motorteknisk eller som nå, solfilm. Har lenge hatt lyst på ganske kraftig, dog lovlig film (hold kjeft, Lightyear), altså alle vinduer unntatt fremme. Kjøpte meg litt Biltemafilm, og håpte å kunne få til et resultat som gir grei verdi for penga.

Kjetil Krømcke
13/06/11, 21:31
Kjøpte meg litt Biltemafilm, og håpte å kunne få til et resultat som gir grei verdi for penga.

x2 :p Jeg ga faen å tar det profft om jeg skal ha det en gang:D

Lightyear
13/06/11, 21:44
Det er et tegn frøken :D Ikke meningen at du skal ha film på rutene dine :p

mrstfu
14/06/11, 08:58
x2 :p Jeg ga faen å tar det profft om jeg skal ha det en gang:D

Jeg ser den, samtidig er det for min del UAKTUELT å gi 5lapper for noe jeg kan få NESTEN like bra selv. Har hørt alle argumentene før, om at etter et visst punkt lønner det seg å gjøre det profft... men det lærer man ikke noe av. Om været tillater det, går jeg på igjen i dag, med en annen løsning, DETTE SKAL PÅ!

Det er et tegn frøken :D Ikke meningen at du skal ha film på rutene dine :p

Om du tror jeg gir opp etter et forsøk, tar du skammenlig FEIL! Det betyr bare at Biltemafilmen ikke er så brukervennlig som håpet tilsa, dvs bruksanvisningen deres er CRAP!

Men som sagt, dette SKAL bli bra, jeg gjør det IKKE på andre måter enn helt eller delvis selv, kan hende jeg lakkerer de, tilogmed. Har hørt om og sett bra resultater med bruk av klarlakk iblandet ca 20% svartlakk. Tiden vil som vanlig vise, om jeg skulle velge å lakkere, og det blir møkk, kan jeg alltids høre med min gode venn Lynol NO. 1.

Vi har hatt mange koselige stunder i lukkede rom sammen.

Janus
14/06/11, 12:36
Stå på! :D

Tore
14/06/11, 12:50
Første bud for soting er å ha rene ruter og god tid, samt en velegnet såpeløsning...

En enkel snarvei kan være å kjøpe ferdigkuttet film som man får rimelig på eBay. Har selv handlet noen sett av denne karen, og er strålende fornøyd:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-850-Sedan-1993-94-95-96-1997-PreCut-Window-Tint-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aVolvoQ7cModelQ3a850 QQhashZitem20b7b9d37fQQitemZ140521362303QQptZMotor sQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Har også kjøpt monteringssett av han (lofrie kluter og egnet såpe etc).

mrstfu
14/06/11, 13:07
Første bud for soting er å ha rene ruter og god tid, samt en velegnet såpeløsning...

En enkel snarvei kan være å kjøpe ferdigkuttet film som man får rimelig på eBay. Har selv handlet noen sett av denne karen, og er strålende fornøyd:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-850-Sedan-1993-94-95-96-1997-PreCut-Window-Tint-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aVolvoQ7cModelQ3a850 QQhashZitem20b7b9d37fQQitemZ140521362303QQptZMotor sQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Har også kjøpt monteringssett av han (lofrie kluter og egnet såpe etc).

Rene ruter har jeg, har vært over de med opptil flere typer kluter, nal, barberblad osv... finner ikke et hårstrå.

God tid har jeg og, arbeidsledighet fører gjerne til slikt.

Tolmodigheten er det så som så med, men jeg har spart opp de siste ukene, vel vitende om at dette er kuk i metaforisk illeluktende kano.

Problemet er FILMEN TIL FEILFUCKINGSTEMA! Kjøpte 2 ruller på 50cm x 300cm, og om ikke annet, skal alt forsøkes. Jeg SKAL få til enten dette, eller en annen type film. Ferdigkuttet er veldig bra, men jeg lærer ikke noe av det. Om jeg tar snarveier, må jeg lide for det, og da lærer jeg ikke noe av det. Så.... takk for tipset, men jeg tar det neste gang, da jeg vet hvor satan det er å gjøre alt selv.

:mad:

Tore
14/06/11, 13:15
Arbeidsledig? Kom hit å bytt ut sikringsskapet mitt til nytt skap med jordfeilautomater så skal jeg sote rutene dine jeg :)

mrstfu
14/06/11, 13:43
Du kjøper materialer, gir meg litt mat og en sofa for natta, og legger ut bensinpenger? Isåfall er jeg på vei opp imorra:D

Tore
14/06/11, 13:52
Det her var jo så enkelt at jeg straks ble litt skeptisk :)

mrstfu
14/06/11, 13:54
:d:d:d

Lightyear
14/06/11, 14:44
Om du tror jeg gir opp etter et forsøk, tar du skammenlig FEIL! Det betyr bare at Biltemafilmen ikke er så brukervennlig som håpet tilsa, dvs bruksanvisningen deres er CRAP!

You GO! Girl! :D

mrstfu
14/06/11, 15:43
Følte motoren fikk for god kjøling her om dagen:

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/a7ebffd5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/0c9049ab.jpg

Dette er Biltemalamper, og med solfilm/selvmord i bakhodet, var jeg meget skeptisk, spesielt til den prisen. Men, da en eller annen uheldig sjel tilfeldigvis hadde knust en slik en i butikken, slik at jeg fikk inspisert innmaten, ble ståa straks annerledes. Som det tidligere er nevnt, ble tusenmeterene (erhm, hundremeterene) som satt i grillen tidligere fjernet grunnet akutt rustangrep. Det viste seg etterhvert at det på disse lampene var pakningen mellom glass og reflektor som ikke tålte salt, da denne rett og slett i gikk i oppløsning. Reflektor var brun, lyset var RÆVA, og jeg ble etterhvert lei av å vaske glasset på innsiden. Kriteriet da var lamper med noe bedre patent hva angår tetthet, og disse lampene oppfyller kravene. Glasset er støpt fast i reflektor, og hele det "pærehuset" for å kalle det det, presses på selve lampehuset med en gummipakning imellom, og føles veldig mye tettere enn de forrige jeg hadde.

Nå skal de sies at de forrige jeg hadde kostet meg 190kroner på en av de få gjenværende Shellstasjoner som fremdeles har løftebukk og smøregrav ('gulfen' på blaker), så forventingene var ikke allverdens. Igjen, jeg har egentlig ikke hatt så mye valg, da blått glass er uaktuelt, oval, firkantet eller andre variasjoner av en tusenmeter som IKKE innebærer rund lykt med klart glass er like uaktuelt, og på toppen av dette, må den få plass inne i frontplata på bilen. Jeg synes 850 har så fin profil, noe jeg ikke vil ødelegge med utenpåmonterte bøttiser.

Videre kledde jeg fronten i samme mesh som grillen er lagd i, for å skjule de litt mer fra siden uten å ta bort lysspredningen, og for å hindre bittelitt mer steinsprut. Det blir etterhvert xenon i disse og, evt kun xenon i disse, med halogen i fjernlysreflektorene, tiden vil vise.

Så dette, pluss en total rework av det elektriske helvettet foran der rundt batteriet, gjør Turid til en sabla fornøyd snuppe om dagen.

Lightyear
14/06/11, 16:37
Ser greit ut dette, sleng ut et avstandsbilde med lysene slått av også ;)
Du venter bare på mørket for å kunne teste lyset i lampene også nå da?

mrstfu
14/06/11, 18:04
Ser greit ut dette, sleng ut et avstandsbilde med lysene slått av også ;)
Du venter bare på mørket for å kunne teste lyset i lampene også nå da?

Zat ist korrekt.

EDIT: Tror ikke det blir noe problem å feste disse bak grillen din, Lightyear, de bygger såpass lite innover at jeg ikke tror det blir noe problem. Plassmessig altså, noe annet er jo at du allerede har intercooler og kondenser foran radiatoren din, men det er en annen sak.

Tilbake til garasjebygging!

Joakim-G_R
15/06/11, 16:09
Du er så harry.. :p

mrstfu
15/06/11, 16:15
Har ingen problemer med å innrømme det, hvertfall.

Mr eksosoppheng:D

Tore
15/06/11, 20:40
Å være harry er i mange sammenhenger ett bra kompliment :) Særlig i volvosammenheng...

mrstfu
15/06/11, 21:01
Bra du står på min side, Tore, hadde du bare kjørt 850, hadde du vært i godboka.

Tore
15/06/11, 21:02
V70 mk I er jo akkurat som en 850, bare uorginal front og litt annet småjuks, akkurat nok modifikasjon til at det kan kalles harry :p

Joakim-G_R
15/06/11, 21:23
Har ingen problemer med å innrømme det, hvertfall.

Mr eksosoppheng:D

Eksosopphenget mitt holder iallefall...:D

mrstfu
15/06/11, 21:32
Mitt og, i korte perioder av gangen.

mrstfu
18/06/11, 16:58
Da er enda mer lys montert på bilen, fikk klaska på tåkelysa mine igjen. Disse måtte demonteres i vinter, etter et uheldig møte med en brøytekant:D

Lightyear
18/06/11, 17:19
Måtte det sveises på plass igjen eller fikk du løst det på annet vis? ;)

mrstfu
18/06/11, 17:44
Ingenting er sveiset på plass, which in turn renders your comment moot. Det var i utgangpunktet ikke noe problem, hvilket fører til et fraværende behov for en løsning.

Med andre ord... huh?

Lightyear
18/06/11, 18:13
Men da er jo alt i orden da :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2132.jpg

mrstfu
18/06/11, 18:17
Den "Like"knappen der er altfor irriterende til å brukes mer. Så den i tråden til Linda, SATAN!

Nero
18/06/11, 18:19
Den her?

Lightyear
18/06/11, 18:36
Den her?

Hva er galt med den da? Er jo bare positiv den :D

Lithander
18/06/11, 18:44
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/5.gif

mrstfu
18/06/11, 18:54
Altfor stor, ber dere herved gi beng i den, under trussel om teppebombing av offtopicbilder i deres respektive tråder.

Børge Vikebø
18/06/11, 20:31
Altfor stor, ber dere herved gi beng i den, under trussel om teppebombing av offtopicbilder i deres respektive tråder.

Trodde dette var offtopic-tråden på forumet ,jeg.....

Lithander
18/06/11, 20:34

Trodde forsåvidt jeg og.. :rolleyes:

Deluxio
18/06/11, 20:48
Hva!? er det egentlig en prosjekttråd??

Erik 850
18/06/11, 22:53
Prosjekt?

Mr. Crepsley
18/06/11, 23:54
Dette er en offtopic kommentar.

Tonytic
19/06/11, 00:06
scstyling selger precutta soting til ruter om du skulle plages med det :D

Lightyear
19/06/11, 00:11
Svart benga på innsiden av alle ruter så har vi løst problemet :D:eek:

Joakim-G_R
19/06/11, 10:53
Sitt inni bilen med granbar, og tenn på. Får du jevn og fin soting på rutene. Og mørkt tak. :)

Tom K
19/06/11, 11:55
Eller kjøp en rull med solfilm på Biltema og lær deg en masse nye banneord ;)

M.Engelsen
19/06/11, 14:40
Eller drit i biltema sin og kjøp bilxtra sin i stedet. Mye bedre!

Lightyear
19/06/11, 15:47
Sitt inni bilen med granbar, og tenn på. Får du jevn og fin soting på rutene. Og mørkt tak. :)

Og god lukt i bilen? :o
Og DA er jo rutene faktisk sotet hehe!

Lithander
19/06/11, 17:05
Og god lukt i bilen? :o

Trenger vel en god del baums etter det iallefall :eek:

Lightyear
19/06/11, 17:57

Baum skulle vært forbudt, har akkurat montert bagasjeromstrekk som kommer fra en bil marinert i baums, lufta den i maange mnd men det lukter fortsatt litt :mad:
Synd at folk bruker de, bedre å shine bilen med skikkelig produkter så lukter det så godt atte :D

mrstfu
19/06/11, 23:56

Trodde forsåvidt jeg og.. :rolleyes:

Det er det, visstnok, tilogmed ratifisert av vår eminente Daniel V(eslevoksen), dog er det IKKE bildetråden. Hvilket fører oss tilbake til grunnlaget for diskusjonen. Vanlig oppførsel er å spørre trådinnehaver om det er OK at man legger ut bilder i vedkommende tråd, gjerne i samme innlegget det aktuelle bildet ligger i. Ettersom Lightyear ikke har spurt om tillatelse hverken muntlig eller skriftlig, går jeg ut og bæsjer på panseret hans. Skikkelig Brunox, med andre ord.

Dette er en offtopic kommentar.

http://img1.lln.crunchyroll.com/i/spire3/443ecb9a92a2c705a2170494891b28561238950058_full.jp g

scstyling selger precutta soting til ruter om du skulle plages med det :D

Ferdigkuttet er veldig bra, men jeg lærer ikke noe av det. Om jeg tar snarveier, må jeg lide for det, og da lærer jeg ikke noe av det. Så.... takk for tipset, men jeg tar det neste gang, da jeg vet hvor satan det er å gjøre alt selv.

Eller kjøp en rull med solfilm på Biltema og lær deg en masse nye banneord ;)

Gjort, og gjort.

Eller drit i biltema sin og kjøp bilxtra sin i stedet. Mye bedre!

Har hørt stikk motsatt, i tillegg til åha sett bæsj resultater med Bilextra sin. Har en rull temafilm igjen, den skal brukes opp før jeg investerer i noe nytt.

Som Lightyear sa, baum burde selges med bøtte og plastpose til skjegget. Har hittil ikke finni en eneste lukt jeg liker, mye av det grunnet tidlig utsettelse for overdrevet bruk av nettopp baum i biler jeg satt i som ung og uskyldig tenåring. Blant annet enn Golf II med minst 30 forskjellige i speilet.

HRÖLG.

mrstfu
20/06/11, 01:09
Fikk som sagt klaska på tåkelysa igjen, har savna de en del, og gått lei av å kjøre på parklys heletiden. Kjører ikke med kjørelys på før det blir mørkt for å spare pærene, noe politiet ikke har sagt noe på:D

Uansett, jeg hadde jo 35W 6000k xenon i tåkelysene, men velger nå å gå helt tilbake til halogen. Lite pga blending, faktisk, har ikke fått kommentarer på at linselyktene blender, men mest pga utseendet. Man får jo lite kjøremessig/lysmessig fordeler av å kjøre med tåkelys på, og jeg har i det siste blitt mer glad i halogen enn xenonhvitt/blått. Xenonkittet skal inn i tusenmeterene i grillen og, gidder ikke spandere på meg noe mer slikt helt ennå.
Anyways, med halogen i tåkelys, måtte diodelyset i parklyset byttes tilbake til halogen. Forskjellige farger på vanlig kjørelys ser helt bajs ut, og skal ikke haes noe av. Har ikke blitt helt vant til det ennå, men jeg liker det:D

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/98749e78.jpg

Noe av dritten med disse lyktene er jo at de er festet på en HØYST uoriginal måte, uten å spesifisere videre, kan jeg si at festet ikke holdt stand mot en dårlig plassert brøytekant nå i vinter. Festet er nå litt knekt, så jeg får ikke stilt inn lyktene skikkelig, hvilket fører til at den venstre lykta dekker nesten hele veibanen, og den høyre peker rett ned i asfalten. Ikke noe man ser i dagslys, men om kvelden og natta merker man det GODT. Skal opp til fatters på tirsdag og stjæle litt stålbiter av han, kanskje tilogmed sveise meg skikkelig brakett noe ala originalbraketten.

Gute nacht.

Daniel V
20/06/11, 01:10
Baums lukter dritt ja.. Husker når jeg kjøpte 240en i fjor hang det en baum der. Det første jeg gjorde var å kaste den så langt til helvette i det vi kom ut av tunet hos han jeg kjøpte bilen av. Var aldri noe mer wunderbaums i den bilen... Men det som er poenget med hele historien var et jeg hadde vinduer og alt åpent hver kveld for å få luftet ut lukta, men den satt evig! Luktet fotsatt wunderbaum når jeg solgte bilen nå, til tross for 10 000 timers utlufting og 100 innvedige vasker... Uansett om man tror lukta er borte, så er det bare å sette bilen i sola, for da stinker det igjen med engang..

jacobsen
20/06/11, 02:04
må innrømme at jeg har baum, (ikke i speilet da!), pga av at det merkelig nok ikke dufter så friskt av en over 20 år gammel kupe lengre ;)

Jan-Einar Jenssen
20/06/11, 10:04
for å holde litt topic her så støtter jeg det forslaget om sotfilm fra bilxtra :) aldri vært plaget med denne type film:) bortsett fra den gangen jeg kjøpte 2 forskjellige fargetyper da:D

hgnubel
20/06/11, 11:38
må innrømme at jeg har baum, (ikke i speilet da!), pga av at det merkelig nok ikke dufter så friskt av en over 20 år gammel kupe lengre ;)

Nå vet jeg ikke om du har nok skinn i bilen din til å komme unna med det denne skinnlukten, men en god rens av teppene + noe slikt som http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=83 gjør fort mer underverker enn baum :)

Daniel V
20/06/11, 12:23
Nå vet jeg ikke om du har nok skinn i bilen din til å komme unna med det denne skinnlukten, men en god rens av teppene + noe slikt som http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=83 gjør fort mer underverker enn baum :)

Så blir man ikke bilsyk av å sette seg inn etterpå heller ;)

Tonytic
20/06/11, 21:06
Ferdigkuttet er veldig bra, men jeg lærer ikke noe av det. Om jeg tar snarveier, må jeg lide for det, og da lærer jeg ikke noe av det. Så.... takk for tipset, men jeg tar det neste gang, da jeg vet hvor satan det er å gjøre alt selv.

siderutene er jævla enkle men bakruta derimot, mangler å legge på den enda jeg. men tror det kanskje skal gå greit om jeg deler filmen å tar ca halve om gangen ;) er biltema film jeg har brukt. anbefaler deg å bruke en vindus sleik eller noe sånt å skrape ut luft med, fordi den som er med skraper no jævlig! :eek:

mrstfu
21/06/11, 08:57
siderutene er jævla enkle men bakruta derimot, mangler å legge på den enda jeg. men tror det kanskje skal gå greit om jeg deler filmen å tar ca halve om gangen ;) er biltema film jeg har brukt. anbefaler deg å bruke en vindus sleik eller noe sånt å skrape ut luft med, fordi den som er med skraper no jævlig! :eek:

Takk, det har jeg lagt merke til. Fikk faktisk forbedret den medfølgende skrapa noe, tok en titt på den, og det ligger masse små gumminupper innfelt i gummien.,.. WTF? Biltema er tydeligvis ikke ute etter å skape godt omdømme.

Uansett, fatters har sikkert en bra nal eller noe, titter i skapet:D

mrstfu
21/06/11, 13:31
gikk nok en gang på med solfilm idag, det var rimelig vindstille, og jeg hadde motet oppe. sett bort fra en pitteliten ripe i venstre bakdør, blei filmen der veldig bra, jevn og fin over det hele. gikk så igang med høyre bakdør, samme fremgangsmåte, MASSE zalovann, og resultatet der blei og bra.

tok meg så en røyk. og en kaffe. blei sittende litt på VCCN og surfe litt. gikk tilbake til bilen for å montere sammen døra igjen.

http://tk.files.storage.msn.com/x1pmAkndzHuOfdOi-hndKoWROuJmr6Nwl7RbnjoknhrexYV9KT3uIjWFl5naxzN4N5J Ctu7ffBUvSc3h8piqfvTB5m6S-suQW1qXL-jUXo-8yMcvEkY_f-XPOtPucAaAMnD7o86mpr-K2o

det står faen ikke noe sted at dette ikke skal gjøres i sollys? filmen på høyre bakdør hadde stått vendt mot sola, hvilket førte til at det som tydeligvis hadde begynt som et bittelite slipp øverst i bakre hjørne av ruta, hadde spredd seg innover, til et område på størrelse med en fotball hadde slipt fra ruta. og hva skjer med lim når det blir utsatt for luft?

jo, det tørker. med andre ord, det er klin fuckin umulig å få den biten av filmen til å sitte.

at det skal være så inngrodd satans møkk å få den temafilmen til å sitte grenser til overnaturlighet. så inntil videre kjører jeg rundt med ganske bra lagt solfilm på venstre bakdør, takkskarrufaenmegha.

jeg vil IKKE betale mange tusen kroner for å få dette gjort hos ei sjappe, jeg vil få til dette på egen hånd... men akkurat nå vil jeg drekke meg full, og gjerne dø litt i samme slengen.

Tore
21/06/11, 13:37
Tålmodighet er stikkordet; og så må du stå å se på at det tørker; og hele tiden stoppe og drive tilbake "kløfter" som vokser seg innover ruta fra kanten, slik at de ikke tørker ut... Men å komme med slike tips akkurat nå er det vel neppe mye takk å få for - for dette skulle jeg selvsagt helst informert deg om i dag tidlig... :p

mrstfu
21/06/11, 14:09
Ja, jeg er frista til å la dette være din skyld, Tore. Jeg har hørt fra alle kanter at dette er gjort på 10min, null problem, osv... jeg brukte 10min bare på å få den riktig skjært til! Jeg er så tålmodig, jeg FØLTEskjegget vokse der jeg sto med shiten...

Problemet er ikke utgiften, jeg synes filmen ble veldig bra når den først kom på, og filmen koster ikke mer enn en drøy hundrings for 300x50cm... Jeg har aldri gitt opp et slikt prosjekt som jeg VET kan bli bra, men jeg føler for å få ut litt sinne her. Neste gang skal jeg få hjelp av en selvutnevnt ekspert på dette her, han har visstnok aldri lagt en feil solfilm... Den siste vil vise seg, det er nemlig fatters, og det er han jeg har den store kjeften fra.

hgnubel
21/06/11, 14:35
akkurat nå vil jeg drekke meg full

Tror det kunne blitt ganske artig å begynt på dette etter en sekspakning... :D

Lightyear
21/06/11, 15:16
Tror det kunne blitt ganske artig å begynt på dette etter en sekspakning... :D

Eller ennå bedre, ta med sixpack og solstoler også er det bare å benke seg til med drikke og gode råd mens han legger film :p

Tenkte at Mr kunne høre med fastlegen om valium i forbindelse med legging av solfilm, like blid uansett hva som skjer :D hehe

Neida, Ray holder humøret oppe på tross av motgang sånn som jeg kjenner han ;)
Men jeg mener fortsatt at dette er protester fra Turid som ikke vil besudles med solfilm..

mrstfu
21/06/11, 19:30
Må igjen understreke hvor feil du tar. Jeg og Turid har et gammeltmoderne forhold, dvs hun gjør som jeg vil, men hun vil gjerne sminke seg litt, accessorize litt, kan man si, og da hører solbriller til. Det er desverre kvaliteten på solbrillene/min brillepåsettingsevne det skranter på.

Turid er ei snuppe det er lett å ha med, sier fra når noe er galt, og hun har hittil ikke hatt noe imot solbriller:D

Men det at jeg alltid holder humøret oppe...

?

Er ganske sikker på at det er kriminelt, og straffbart å planlegge en forbrytelse ned i detalj. Til fremtidig referanse, om noen skulle ha noe problemer med Biltema Skjetten, har jeg planene klare.

Børge Vikebø
21/06/11, 20:46
tips: ikke la vinduene ligge ute til tørk...

jeg soter innendørs... tar ut glassene og tar de på kjøkkenbordet, og ligger de på badet til tørk. Garasje brukes for de fastmonterte rutene..

mrstfu
21/06/11, 21:47
gjorde dette første gangen, men det er så jævli lett å ripe de opp på vei ned i døra igjen...

Nilsebu
21/06/11, 22:27
Sote prosjekt er bare sløsing av tid å penger, etter 1000 kr i solfilm ga vertfall jeg opp med å sote selv :p

The Sven
21/06/11, 22:30
Og når man har brukt et par 1000 kr på alle forsøkene og endelig er fornøyd, så er de fulle av riper etter å ha åpna og lukka vinduene et par ganger :)

Ola Moen
21/06/11, 23:22
Jeg er ingen ekspert på å legge film, men har gjort det et par ganger. Filmen "slipper" gjerne litt i toppen av siderutene pga vinduene blir kjørt opp og ned, så da får du ta fram sminkesettet og gi Turid litt neglelakk:) blank neglelakk sådan. bruk litt langs kanten der filmen slutter i toppen. Og er du nøye med det, og ikke søler og griser det utover overalt, så sitter filmen skikkelig selv på vinduer som blir brukt endel, og det er ikke så veldig synlig:)

mrstfu
24/06/11, 20:15
Joda, har prøvd det og, men jeg tror jeg gjør det på en litt annen måte, altså kutter filmen 2 mm på innsiden av skrapelista, som de gjorde på sotinga til Per Turbo sin V70N. Blank neglelakk holdt ikke så forferdelig bra det heller, og sånn hellet mitt er, kan det hende jeg røsker hele driten rett av...

Luigi
24/06/11, 20:29
Når jeg har sota mine ruter, så har jeg plokka rutene ut av døra, tadd inn på kjøkken benken og limt på, tørket over natta, limt med elektro teip i alle hjørner og sider, det vises ikke når ruta er igjenn, og nesten ikke når ruta er nede, og det holder godt da :)

Lithander
24/06/11, 20:32
Ille brutale overskrifter det skulle være her i det siste da, haha :)

mrstfu
24/06/11, 20:35
Når jeg har sota mine ruter, så har jeg plokka rutene ut av døra, tadd inn på kjøkken benken og limt på, tørket over natta, limt med elektro teip i alle hjørner og sider, det vises ikke når ruta er igjenn, og nesten ikke når ruta er nede, og det holder godt da :)

Forsåvidt ikke en dum løsning, så lenge man finner en teip som tåler litt juling. Er jo møkk om teipen løsner like fort:D

Ille brutale overskrifter det skulle være her i det siste da, haha :)

Blir litt opphissa når ting ikke går min vei:D

Luigi
24/06/11, 20:38
Forsåvidt ikke en dum løsning, så lenge man finner en teip som tåler litt juling. Er jo møkk om teipen løsner like fort:D

om du legger teipen slik at halve sida dekker litt av filmen, og den går over til andre sida av ruta, så henger den på lenge :)

mrstfu
24/06/11, 21:03
Som nevnt tidligere har jeg vurdert å lakkere rutene og, med riktig blanding klarlakk/svart kan man få ganske lekre resultater... Om det ikke funker, er min venn lynolen en kjapp utvei:D

Lightyear
24/06/11, 21:04
om du legger teipen slik at halve sida dekker litt av filmen, og den går over til andre sida av ruta, så henger den på lenge :)

Ikke hvis du bruker biltema elektroteip tror jeg ;)

Luigi
24/06/11, 21:10
Ikke hvis du bruker biltema elektroteip tror jeg ;)

haha, om jeg forstår mrstfu rett, så blir det lite Biltema varer fremmover? :p

Joakim-G_R
24/06/11, 21:16
Det er ganske rimelig å få fagmenn til å sote også...

mrstfu
24/06/11, 21:25
haha, om jeg forstår mrstfu rett, så blir det lite Biltema varer fremmover? :p

Neida, Biltema er gull i mine øyne, en del av det, hvertfall. Lakk, vindusviskere, lim, elektrisk drit og lort, pærer (til en viss grad) osv er gull, men noen ting betraktes med kraftig moderering. Bremsedeler, osv kommer jeg ikke til å kjøpe på Biltema, takket være Lightyears erfaringer, og mine erfaringer med Torshov Bilrekvisita, nærmere bestemt NK bremseskiver. Funker som juling etter hard kjøring i halvannet år, uten tegn til kast osv. Billig var det og.

Solfilmen blei jeg forbanna på, men igjen, kan ikke tenke meg at det finnes noen problemfrie systemer for dette. Eneste unntaket jeg har sett, er ferdig formede plexiglassplater som klipses på innsiden av ruta. Dette fjerner jo muligheten til å senke ruta, men igjen så senker jeg ikke bakrutene nevneverdig mye.

Det er ganske rimelig å få fagmenn til å sote også...

Viser til tidligere innlegg i denne tråden, NEI!

ChrML
25/06/11, 14:36
Dette fjerner jo muligheten til å senke ruta, men igjen så senker jeg ikke bakrutene nevneverdig mye.
Form foran funksjon? :p

Tore
27/06/11, 09:26
Dritten med elektrikkertape er at den har det med å krympe litt i sola; og da får man litt mindre dekkbredde og en ekkel klissette kant utenom som fester til seg alskens dritt...

Mye bedre å forsegle kantene med klar negle-lakk eller klarlakk.

Steelseries850
27/06/11, 19:58
Biltema :O ops ! ops husker jeg kjøpte klosser en gang ! å sånn pippe midel og cober pasta :P funka bra 2 dager før det begynte å pippe igjen !

mrstfu
29/06/11, 21:42
Tror han ble lei av destruktive topicer :) Nå tenker jeg det blir bare happy-happy stemning her fremover ;)

Har vært sjuk noen dager, og følgelig ikke hatt ork til VCCN. Happy stemning blir det helt sikkert, så lenge vedkommede kukskalle som endret emnet på tråden tar pen rennafart og hopperlangt ut i helvette.

Mulig noen tolker dette som kødd, det er det altså ikke. Vedkommende ER en kukskalle, som fortjener litt nøkleomgang på panseret sitt, ferdig med det.

EDIT: Om det er noen snille moderatorer rundt om i skogen, skal han få lov til å fjerne all offtopic siden mitt forrige innlegg, selv om de seriøse av dere ganske fort innså at det er hacking, er jeg ikke interessert i å ha det i tråden min. Blir for latterlig, i tråden min, tilogmed.

mrstfu
01/07/11, 13:08
Takker moderator for fjerning av uønsket OT, og kan informere om at synderen er funnet og deretter straffet, med renter.

hgnubel
01/07/11, 14:11
Da fortsetter vi med ønsket OT! :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/59.jpg

Eventuelt, hvordan står det til med Turid?

Mr. Crepsley
01/07/11, 15:34
Hvem var synderen?

mrstfu
01/07/11, 18:57
Da fortsetter vi med ønsket OT! :)

Eventuelt, hvordan står det til med Turid?

Ønsket OT er bare gøy:D altså morsomme innvendelser, småderivater av interessante emner osv... tilogmed litt frekkheter er greit, synes bare den trådnavnendringen var litt skivebom.:D

Joda, Turid har det bra, på mange måter. Igjen, på en del andre måter har hun det ikke helt bra allikevel, hun har to slitne, muligens defekte ben, som fører til at bilen henger veldig på høyre side. Bak er det ikke noe å lure på, ettersom jeg har nivomat, og bilen er flere centimeter lavere på høyre side, er det demperen som er gåen. Foran er jeg ikke helt sikker, den er noe lavere på høyre, men ikke noe du ser uten å måle, så... det kan være en småsliten fjær. Igjen, det subber som bare juling ved den minste fordypning i asfalten over 40kmt, så demperen er nok veldig sliten den og, evt bare en VELDIG sliten fjær, så demperen følgelig ligger lavere, og det skal mindre til før subbinga kommer... vet ikke helt hva jeg skal tro om dagen, det skal nok byttes uansett. Nivomatene fikk jeg til en skampris + familierabatt fra en bil som hadde gått ganske langt, så jeg har ikke tenkt å kreve penga tilbake, for å si det sånn. Demperene foran fikk jeg faktisk enda billigere, økonomisk sett, hvertfal, så jeg har ikke mye rettigheter eller forventinger hva garanti angår der heller:D
Inntil videre kjører jeg bare VELDIG pent, tar det rølig i venstresvingene, og passer på dumpene. Når lommeboka tillater det, blir det nok et 60/40sett fra FK, evt et coiloversett... får se hva jeg velger, og hva jeg har behov for. Er ingen dekkstrekkfan, så noe ekstremsenk blir det ikke, men heller noe som senker bilen pent ned mot gummien. Skrik ut om noen har et 60/40sett, kan jo alltids hende.

I tillegg til dette, sliter jeg med styringa, se http://forum.vccn.no/showthread.php?t=26123

Om dette fortsetter, kommer jeg til å ha Skippern-armer innen neste helg. Om noen vet noe her, SKRIK ut, dette presser mye mer enn understellet, som midlertidig behandles med pen kjøring.

Hvem var synderen?

Jeg merker jeg har LITT lyst til å si det, men saken er at jeg er svak for... la oss si, uortodoks bestraffelse. Jeg fikk straffe slik jeg ville, mot at synderen forble anonym. Alt er rettet opp i, alle er venner, og alt er hunkadory.

Selv om jeg muligens kommer til å fikle litt med nøklene faretruende nær et visst panser neste gang jeg møter synderen:D

The Sven
01/07/11, 19:03
Anonym kan du selv være! Det var meg hehe... *høste cred*

FK 60/40 settet funker forresten helt greit om jeg ikke har nevnt det tidligere? :)

mrstfu
01/07/11, 21:07
Anonym kan du selv være! Det var meg hehe... *høste cred*

FK 60/40 settet funker forresten helt greit om jeg ikke har nevnt det tidligere? :)

DIN BÆSJ! Nå må du faen meg se til å oppføre deg i tråden min, administrator eller ikke. Du endrer tittel, jeg får lov til å harselere med kukskallesynderen så mye jeg vil. Fair trade.

Legg igjen panseret hjemme på neste treff, Sven.

Og ja, jeg har hørt mye bra om FKsettene... det eneste dårlige jeg har hørt er vel strengt tatt ikke FK sin skyld, men Parts&Retards, som ikke ville ta returen til Nilsebu. Ikke at jeg kommer til å handle hos de uansett, de hadde ganske laber holdning mot Lightyear ang coiloverene hans.

Hova eller RBTuning, tenker jeg, virker som seriøse folk.

Lightyear
01/07/11, 21:12
Har ikke sett noe til TÜV papirene mine ennå heller :( Fikk kvittering i posten men ingen andre papirer..

Mr. Crepsley
01/07/11, 21:16
Hadde tenkt å spørre om det var TheSven :D

mrstfu
01/07/11, 21:17
Har ikke sett noe til TÜV papirene mine ennå heller :( Fikk kvittering i posten men ingen andre papirer..

Da frågar jeg:

Har du mailet/ringt/telegrafert/møtt opp på dør? Jeg er helt klar for en balltretur, enhver BTbæsj ser at du ikke har originalhøyde på bilen.

mrstfu
02/07/11, 20:23
"Her var det mørkt!" sa den blinde merra og stanga øyet i lysbryteren.

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/dece91da.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/2281a085.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/91c1b5e5.jpg

Nilsebu
02/07/11, 21:39
nå har du jo ikke en skikkelig unnskyldning lengre hvis du skulle være så uheldig å kjøre ned et individ med pygmevansker.

mrstfu
02/07/11, 21:56
Joda, kan bare koble fra bryteren på tusenmetera, og si de ikke funker:D

Uansett, all påkjøring skjer i dagslys.

hgnubel
02/07/11, 22:13
nå har du jo ikke en skikkelig unnskyldning lengre hvis du skulle være så uheldig å kjøre ned et individ med pygmevansker.

Vertically challenged people? :confused: :)

Lithander
02/07/11, 23:35
eg ser ikkje ein drit >_<
skru av lysa dine! :D

Morgis
03/07/11, 00:17
lukter for mye halogengass her... Hvor er lukten av xenon 75watterene??????

mrstfu
03/07/11, 16:04
lukter for mye halogengass her... Hvor er lukten av xenon 75watterene??????

jaja, slapp av, det kommer. dog kun i ekstralysa, jeg har blitt stoppa så mye med xenon i tåkelysa (som forøvrig er lov, siden det ikke er en del av påbudt kjørelys, og lykta er goidkjent for det, ikke at BT bryr seg en sliten faen om hva regelverket sier), så synlig kjørelys, alt lys du møter meg på veien med blir halogen. skal ha litt xenon inn i tusenmetera, selv om halogen lyset sammen med 6000k xenon gir ganske behagelig farge på det opplyste området....

og Lithander: det er ALDRI for mørkt til å bruke solbriller, blir du blendet er det din egen feil.

Lithander
03/07/11, 17:26
og Lithander: det er ALDRI for mørkt til å bruke solbriller, blir du blendet er det din egen feil.

Hehe, jepp! Skal kjøpe meg pilotbriller snart tenkte jeg! :D

mrstfu
05/07/11, 18:50
Hehe, jepp! Skal kjøpe meg pilotbriller snart tenkte jeg! :D

Good man:D

mrstfu
07/07/11, 03:20
Tok en liten photoshoot med Lightyear, blei mye ræva bilder, som vanlig, men noen var da rimelig greie:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/789.jpg

Jan-Einar Jenssen
07/07/11, 08:26
stilig bilde :)

Lightyear
07/07/11, 14:55
blei mye ræva bilder, som vanlig, men noen var da rimelig greie:

Vi får ta å "justere" det lyset på plassen der litt, eller ta bilde et annet sted :p

mrstfu
08/07/11, 15:56
stilig bilde :)

Vi får ta å "justere" det lyset på plassen der litt, eller ta bilde et annet sted :p

Takker, 1janeinar, men som Lightyear sier er det LANGT i fra perfekt. Søken etter det perfekte photoshootplassen er liksom aldri over, selv om det er potensiale i bildet her... Litt annen temperatur og spredning på den ene gatelykta som påvirker bildet der hadde gjort seg...

evt skyte ut lampa, og ta bildet med litt mer ambient lys, LAAAANG lukkertid og mye tolmodighet:D

Lightyear
08/07/11, 16:33
Hadde nok ikke trengt så mye lenger lukkertid uten det lyset heller ;)

Tror litt lenger opp i gata er et bedre sted å ta bilde forresten

mrstfu
08/07/11, 22:11
vi får ta en titt, en gang.

forøvrig er Turid på feriekoloni på Sørumsand, da min far har dratt til Kreta, og overlatt sin 04 V70 D5 til meg, for en liten makeover. altså, polytrol og slikt hvis jeg får tid, en skikkelig polering, demontering av en tusenmeter grunnet PKK (han har tre stykker) og litt feilsøking etter en bitteliten vibrering.

kanskje jeg skal gjøre som Daniel V og opprette en worklog? fatters har gitt opp alt av bilentusiasme, og sett bort fra å fylle bilen med listepop gjør han fint lite med bilen.

uansett, om noen har noen tips og triks på denne bilen, si fra:D

mrstfu
21/07/11, 20:23
Alright, Turid er atter en gang noe inkontinent, på smøremidlene denne gangen.

Peila olja for en drøy uke siden, og nivået lå rett under midt på peileområdet på pinnen. Kjørte opp til far (ca 3 mil) idag, og parkerte. skulle et par timer seinere kjøre bilen 10 meter frem så jeg fikk vasket den, da hørtes motoren ut som en gammal tresnekke, med tydelig tikking ca 4 ganger i sekundet.

spurte en Volvomekaniker som tilfeldigvis stakk innom, han sa det er akutt mangel på olje, som passer fint peilepinnen, som nå er tørr, ved peiling.

Sitter igjen med frykt for å dra herfra, kan ikke si jeg er frista til å kjøre uten olje.

Christian
21/07/11, 20:28
Fyll olje da :p

mrstfu
21/07/11, 20:32
Fyll olje da :p

Morsom du?:D

Er ikke hjemme, har i utgangspunktet ikke tilgang på annen bil, og har heller ikke olje... Dilemma, kan man kalle det.

The Sven
21/07/11, 20:47
Bare pass på så du ikke mister oljetrykket. Er nok best å få skaffa en oljeskvett så du har olje på peilepinnen i det minste.

mrstfu
21/07/11, 20:55
Fikk ordna meg litt olje, og fylte på så jeg har rett over halvveis på pinnen...

Mangla ca to liter, kan ikke si jeg liker denne utviklingen. Turid er enig.

The Sven
21/07/11, 21:16
Ta det med ro, jeg etterfyllte over 5 liter på V70en min da det spratt ut en simring på ene kammen :p (kan vel si det nå når bilen er solgt) Det gikk utrolig nok bra.

mrstfu
21/07/11, 21:32
Ta det med ro, jeg etterfyllte over 5 liter på V70en min da det spratt ut en simring på ene kammen :p (kan vel si det nå når bilen er solgt) Det gikk utrolig nok bra.

Kanskje like greit jeg ikke kjøpte den da, som jeg hadde lyst til å gjøre?

Da veit jeg hvertfall hvem jeg IKKE skal kjøpe bil av, din kjeltring:D

The Sven
21/07/11, 21:42
Kanskje like greit jeg ikke kjøpte den da, som jeg hadde lyst til å gjøre?

Da veit jeg hvertfall hvem jeg IKKE skal kjøpe bil av, din kjeltring:D

Kjørte 8000 km uten problemer etterpå så det gikk nok bra :)

mrstfu
21/07/11, 21:44
So?

Jeg har kjørt 60 000 med Turid etter kjøp, uten å vite hva slags sprell forrige eier fant på.

Kan jo alltids hende det er det Turid lider av nå, sparsomt motorvedlikehold.

Mener ikke å være ngativ her, Sven:D Jeg bare er sånn:D

The Sven
21/07/11, 21:51
Joa, men sånt går enten bra eller så gjør det ikke. Oljelampa blinka såvidt det var, jeg stoppa med en gang og slo av motoren ;) Værre med deg som har sett oljelampa blinke flere ganger.

Daniel V
21/07/11, 23:48
Ray er vant til det. Når oljelampa lyser får han bare en bekreftelse på at alt er som det skal ;) Neida.

Jeg tenkte jeg skulle spørre deg hvor mye olje din bruker pr. 1000 km, men nå kom vist svaret. 2 liter olje på 3 mil er jo ikke galt :) :p

Worklog til din fars bil er ikke så dumt. :) Jeg lagde egentlig på mamma og pappa sin fordi jeg synes det var forlite worklogger på nye V70er, og siden vi synes vår er så fin, så passet det seg med en liten worklog :)

mrstfu
22/07/11, 22:46
Ray er vant til det. Når oljelampa lyser får han bare en bekreftelse på at alt er som det skal ;) Neida.

Jeg tenkte jeg skulle spørre deg hvor mye olje din bruker pr. 1000 km, men nå kom vist svaret. 2 liter olje på 3 mil er jo ikke galt :) :p

Worklog til din fars bil er ikke så dumt. :) Jeg lagde egentlig på mamma og pappa sin fordi jeg synes det var forlite worklogger på nye V70er, og siden vi synes vår er så fin, så passet det seg med en liten worklog :)

Oljeforbruket er helt merkelig, har ikke merket noe forbruk siden jeg fylte på igår, så hva som har skjedd, aner jeg ikke. Fant ingen flekker hjemme på gårdsplassen, og ingen tydelige lekkasjer under motor, så jeg er litt satt ut. Bortsett fra det, har jeg hatt jevnt forbruk på ca en liter i halvåret, hvilket jeg synes er greit for ei 18å gammal jente:D

Vurderer en worklog, ja, om jeg får mer arbeid av han... Har hittil byttet bremseskiver rund baut, sammen med klosser,har monter nivomat og avtagbart hengerfeste, og polert, så det begynner å bi noen timer på balja:D

Daniel V
23/07/11, 10:46
Hehe. Min bruker 0,4l pr 1000km. Så når bilen lakkeres neste år, blir det bytte av stempelringer, ventiltetninger og Turbo :p Så er jeg vel godt på vei :p

mrstfu
23/07/11, 19:10
Jeg kommer nok ikke til å gjøre noe stor overhaliing av turid, selv om jeg er forferdelig glad I henne, blir hun nok pensjonert til fordel for en T5 eller AWD, om ikke så altfor lenge. Hun har tjent meg godt, ogg fortjener å avgå på topp, evt finne en annen eier som forhåpentligvis tar godt vare på henne.

Lightyear
23/07/11, 22:32
Jeg kommer nok ikke til å gjøre noe stor overhaliing av turid, selv om jeg er forferdelig glad I henne, blir hun nok pensjonert til fordel for en T5 eller AWD, om ikke så altfor lenge. Hun har tjent meg godt, ogg fortjener å avgå på topp, evt finne en annen eier som forhåpentligvis tar godt vare på henne.

Lillebror? :p

mrstfu
24/07/11, 22:37
Om Turid fremdeles er i mitt eie om tre år, skal du ikke se bort fra at jeg donerer hu til brutters, ja. Sånnsett er det ikke så forferdelig mange biler det er bedre å lære å kjøre med. Lite elektronikk som forvirrer en fersk sjåfør, lett å skru på, bra fremkommelighet, og en rimelig frisk motor, uten at han risikerer å kjøre ut hver gang han trår på litt:D

mrstfu
26/07/11, 15:17
Da har jeg kost meg litt med fri eksos igjen:D

Kjørte en kjapp tur bort på butikken istad, da jeg skulle dra igjen glemte jeg at bilen sto i gir (:D skjedde en del på same tidspunkt:D), vrei om nøkkelen mens jeg hadde foten på bremsen, og vi vet alle hvordan det går. Litt uhyggelig gnaging, noe bevegelse, og stopp:D

Anyways, det som skjedde var da tydeligvis at motoren hadde vridd seg litt i forhold til karrosseriet, da jeg starta bilen (med clutchen inne denne gangen:D) låt Turid som ei gjennomsnittlig ukrainsk turnfrøken på steroider, BRØL! Motoren hadde da tydeligvis vridd seg så mye at dne hadde dratt løs en skjøt rett fremfor lyddemperen, så jeg hadde fri eksos etter katalysatoren. Kjørte hjem, konstaterte fakta, og skrudde sammen igjen, null stress.

Tok en liten forstillingsskjekk i samme slengen, har kommet over flere og flere tråder om lenkearmene til stabstaget, og at boltene på disse har en tendens til å løsne. Det hadde de gjort hos meg og, og jeg hadde slark på ca tre millimeter. Mistenker at det har skyld i en del ulyder:D

Fant i samme slengen ganske deilig slark i endeleddene, og da kommer spørsmålet: Med slark i endeledd, kan det øke følsomhet for endring i veibanen i forhold til sporing? Har i det siste opplevd MYE sporing, både under akselerasjon, rulling i fri, og bremsing. Bilen kan plutselig "hoppe" til ene sida, må være mye mer aktiv på å rette opp bilen nå kontra for et halvt år sida, eller i fjor sommer, for den saks skyld.

Setter pris på alle svar:D

Tonytic
26/07/11, 16:05
hvordan ble det egentlig med sotinga på denne? :p

mrstfu
26/07/11, 16:20
Work in progress... Har fremdeles ene sideruta bak sota, har ikke orka å gå på den andre siden enda, men det skal nok gjøres.

Blei veldig fornøyd med sotingsnivået, det skal sies. Vurderer å sote et par solbriller jeg har:D

thune
26/07/11, 17:16
ser virkelig bra ut bilen din

mrstfu
26/07/11, 17:20
ser virkelig bra ut bilen din

takker for det, selv om den nok ser best ut på litt avstand:D

Kjetil Krømcke
05/08/11, 05:41
Gratulerer med dagen:cool:

Mr. Crepsley
05/08/11, 15:54
Det du sier om endeleddene stemmer fabelaktig. Slakk i endeledd vil føre til sporing.

Agrostar
05/08/11, 19:07
Gratulerar med dagen! Slå tanta di :p

mrstfu
05/08/11, 23:21
Det du sier om endeleddene stemmer fabelaktig. Slakk i endeledd vil føre til sporing.

Sporing dekker ikke helt hva som har skjedd her.

Jeg satte på nye dekk for to-tre måneder siden, innersiden av venstre fremdekk er nå nesten slitt ned til korden.

Retningsstabilitet er suveren, så lenge jeg gir gass, eller bremser. Å rulle er døden, den er like twitchy som en fjortenåring som har valget mellom to forskjellige damegarderober.

Menmen, drar på feiltema i morra, bestiller, og monterer nye endeledd. Forutsatt at biltema kan skaffe, har hatt bestilling hos tema på håndbrekksvaiere i 8 uker før, de kunne ikke skaffe fra Sverige engang. til en 850!!! shait.

anyways, har hørt tema-leddene er av grei kvalitet, så går for det.

takk for alle gratulasjoner:D

mrstfu
06/08/11, 17:34
Da er nye endeledd montert!

Hele prosessen gikk LANGT bedre enn jeg hadde fryktet, alt av skruer gikk av uten å sprekke noen blodårer, og alt gikk egentlig veldig fint.

Glemte selvfølgelig å ordne meg en endeleddsavdrager, men med WD40 og ei slegge gikk det som bare faen.

Kan melde om MYE mindre sporing, og MYE mindre ulyder fra forstillinga.

Biltema klarte tilogmed å ha disse på lager, hvilket er en stor forbedring. Når jeg kjøpte stabstaglenkearmer for et år siden fra biltema (aldri igjen, MØKK!) kunne de skilte med 2 uker bestillingstid, på en veldig kjent slitedel til en av bruktbilene det går absolutt mest av på Østlandet. Imponert.

Tore
06/08/11, 19:50
Har funnet en liten slakke i endeleddene mine jeg også; så nye 2xindre og 2xytre er klare i garasjen (Bytter hele dritten når jeg først er i gang) bare jeg får somlet meg til å finne arbeidslyst og booke time til 4-hjulskontroll...

mrstfu
06/08/11, 19:53
Byttet bare ytre (altså som sitter på "spindelen"), talte først antall gjenger igjen på tannstaget, merket så av med teip, løsnet kontramutteren BIIIIITTELITT, monterte ny, og strammet kontramutteren igjen... alt stemte av merker og antall gjenger, så jeg ser ingen grunn til å ta firhjulskontroll. alt har stemt de siste tre ganger jeg har tatt det, så stoler på det.

anyways, om noe skulle være galt, merker jeg jo det fort nok:D

Tore
06/08/11, 19:55
Sant nok; det burde holde det der; jeg byttet ytre på ene siden for to år siden, nå var det andre siden. Gidder ikke mer av slikt så denne gangen bytter jeg begge på begge sider :) Du vet; jeg er jo en petimeter...

mrstfu
06/08/11, 19:58
joda, er det jeg og, når det kommer til skeivslitasje og slikt... men da jeg ikke merket noe slark i indre, ser jeg ingen grunn til det.

driver forøvrig å utdanner brutters til å bli det jeg ikke gidder.... altså lakk og finish-nisse. ettersom han skal FÅ bilen av meg når han får/tar lappen (ca tre år til) skal han faen meg få ov til å jobbe litt for saken. jeg kan ta det mekaniske, så kan han sitte med lakk, pensel og sandpapir og fikse steinspruten:D

Tore
06/08/11, 20:31
En lettlurt lillebror er jammen luksus :cool:

mrstfu
06/08/11, 20:35
lettlurt er da litt å ta i. har vært helt ærlig med han her, han skal få bilen gratis, men må jobbe litt for det.

uansett, om han blir finishnisse som jeg kan misbruke, skal da jeg kunne synke til å skru for han:D merker han er litt "råner" allerede, sier at bilen min ser så sinna ut, og at det er VIKTIG med brølende eksos... ser for meg han i en Turid uten eksos, med øyelokk og DRL i huet og ræva... grøss:D

mrstfu
07/08/11, 15:12
Ahh.. Som med all annen fysikk, er Turid et perfekt eksempel på en gi-og-ta-situasjon... Nye endeledd er kos, men noe annet måtte jo selvfølgelig gå i dass.

Et tidligere problem har meldt sin gjenkomst, i det meste av nedoverbakker klarer ikke clutchen/girkassa å holde igjen bilen på 1gir. Brekk er jo som kjent ikke tilstede på 850, så girkassa er det jeg bruker.

Setter bilen i gir, går ut, lukker døra, og bilen hopper 5cm fremover. Stopper med en gang den når flat bakke eller noe foran dekka... Lagt inn en tråd (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=28018) i 850 seksjonen, om du har noe å bidra med, settes det pris på!

Agrostar
07/08/11, 15:14
Det at den trillar frammover er vel berre at motoren ikkje går tungt nok til å halde den igjen. Er sikker på at om du hadde opna panseret og sett nedi samtidig som den hoppar 5cm fram om gongen så vil motoren gå rundt.

mrstfu
07/08/11, 15:23
Hva kan løsninga være da? Kan ikke helt si jeg liker tanken om å gjøre motoren tyngre å dra rundt:D

Låsebolt rett på kamakseldrevet? Så hele bilens vekt hviler på kamakselreima?:D:D:D

Unnskyld tullet, er ute etter tips her:D har hørt rykter om at jeg må bytte trykkplate, at dette vil løse problemet.. dog kun rykter.

Agrostar
07/08/11, 15:28
Slipe toppen så du får høgre kompresjon, eller bytte girkasse så du får høgre utveksling :p

mrstfu
07/08/11, 15:51
Pikk... kan ikke si jeg har lyst til å hverken bruke penger på det, eller måtte la bilen stå såpass lenge...

Agrostar
07/08/11, 16:00
Da får du fikse handbrekket istadenfor! Korleis er det er på 850 eigentleg? Er det trommel der og, eller får du caliperane til å gå på?

Mr. Crepsley
07/08/11, 16:00
Om du har slitt dekk så bør du jo ha 4-hjulskontroll, så dyr er den ikke heller..

Edit: rulle problemene dine kan være stempelringer og, om de er slitte og du har tap av kompresjon.
Ser mor min sin 850 2,5liter også er sånn, den bruker også en del olje.

mrstfu
07/08/11, 16:10
Da får du fikse handbrekket istadenfor! Korleis er det er på 850 eigentleg? Er det trommel der og, eller får du caliperane til å gå på?

Trommel. Om systemet er i god stand, fungerer det kjempefint. Problemer er at systemet sjeldent er i god stand, eller i god stand så kort at du mister brekket etter noen dager. Skal kjøpe nye håndbrekksko nå snart, men har bytta de før... Eneste jeg da ikke har bytta på et halvt år, er selve trommelen (skiva).

Om du har slitt dekk så bør du jo ha 4-hjulskontroll, så dyr er den ikke heller..

Edit: rulle problemene dine kan være stempelringer og, om de er slitte og du har tap av kompresjon.
Ser mor min sin 850 2,5liter også er sånn, den bruker også en del olje.

Ja, driver å vurderer frem og tilbake her... Har fått et ganske bra tilbud på en b5234t fra en OBD1 T5, komplett med innsug og DP til 8lapper... vurderer det, rett og slett for å ha en motor å jobbe med, uten at bilen blir stående. når brutters overtar bilen om noen år, får han nok 2.5 10v motoren...

om jeg kaster inn T5motoren, blir den nok fort haika opp til nabolaget rundt 300hk, ikke snakk om at en kar med rykende fersk lapp får en sånn motor i sin førstebil.

Agrostar
07/08/11, 16:42
Hadde null handbrekk på bilen min når eg fekk den, men etter å ha bytta ALT som heiter handbrekk, kan eg no stå i brattaste bakkane på ferja og ellers andre plassar utan at den rikkar seg ein mm. Så å bytte skiva, skoa, ekspanderen kanskje og passe på at du ikkje berre strammar vaieren, men og justerar den "skruen" på motsatt side rett vil nok gjere at du får handbrekk igjen :)

mrstfu
07/08/11, 17:34
Tru meg, jeg har prøvd ALT! første vaierene mine strakk seg (biltema, selvfølgelig), skoa jeg monterte for to år siden er slitt vekk, men når de hadde belegg, hadde jeg hvertfall litt bremseeffekt.

skulle hatt hydraulisk vett, av eller på. BT er vel ikke så glad i det?

Agrostar
07/08/11, 18:36
Har høyrt dei ikkje likar det nei, men tbo skal ha fått det til utan at dei la merke til det :p

mrstfu
07/08/11, 18:59
på 850? shit, trur TBO skal få lov til å produsere et bolt-on kit, kan tjene $$$ på det:D

Agrostar
07/08/11, 19:06
Nei nei, 940/960 såklart :p Men meinar han berre fann ei lita pumpe som passa nedi konsollen rundt handbrekket, verkstaden berre skraut av brekket hans kvar gong han var på eu...

Daniel V
09/08/11, 17:12
Jeg kan jo gjøre et lite eksperiment for oss begge. Jeg skal nå bytte endeledd på HS. Det jeg har på VS er fra Mekonomen, og det har gått ca 1 000km nå. Jeg kan jo sette på et fra Biltema på høyre, så ser vi hvem som holder lengst :D

Lightyear
09/08/11, 18:03
Jeg kan jo gjøre et lite eksperiment for oss begge. Jeg skal nå bytte endeledd på HS. Det jeg har på VS er fra Mekonomen, og det har gått ca 1 000km nå. Jeg kan jo sette på et fra Biltema på høyre, så ser vi hvem som holder lengst :D

Husk bare å telle høyre og venstresvinger, og aks gjennom nevnte svinger :p

mrstfu
09/08/11, 22:12

Gjør det! Jeg regner med å jekke opp bilen om litt, og observere litt. Veit ikke helt hvorfor, men jeg har litt tiltro på Biltema-leddene, ikke at jeg vet hvorfor. Lenkearmene fra biltema, som til alt å dømme bruker samme kuleleddene, knirker jo som et uvært, til tider. Men, det blir samma som med originale endeledd, på et visst punkt begynner originaldeler å bli så dyrt at man heller tar på seg byttejobben en gang i året enn å betale skampris for originalt.

Husk bare å telle høyre og venstresvinger, og aks gjennom nevnte svinger :p

Aks gjennom svinger tar vel heller livet av drivknuter, enn endeledd. Du er så søt når du ikke vet hva du snakker om:D

mrstfu
11/08/11, 00:52
med lite å melde om Turid, legger man heller ut et bilde:

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/18bf49c4.jpg
Med sepia-filter og litt blur.

Daniel V
11/08/11, 00:55
med lite å melde om Turid, legger man heller ut et bilde:

Edit: det funka dårlig... brb.

One word: Fail. :p

mrstfu
11/08/11, 01:00
One word: Fail. :p

Kjeften.

Daniel V
11/08/11, 01:18
Sånn ja. Lenge siden jeg har sett Turid nå. Du har ikke sett nygliset mitt live enda heller du, selv om jeg allerede har hatt henne/han (ikke helt bestemt meg enda) med på 5 treff :)

Lightyear
11/08/11, 01:23
henne/han (ikke helt bestemt meg enda)

Don't! Just don't!.... det er en bil!! !

Daniel V
11/08/11, 01:27
Don't! Just don't!.... det er en bil!! !

Bare du som skiller deg ut :p

Bare se på gaupe, alle bilene hans har navn, Morgis sin har navn, Turid har navn, +++++

Siden jeg ikke klarer å bestemme kjønn får jeg vel gå for Otto-Marie.

mrstfu
11/08/11, 01:29
Ta deg en tur oppover, så skal du nok få tafse litt på Turid:D Jeg vil gjerne ta en prøvetur i bilen din, om det er mulig. Min neste bil blir høyst sannsynlig en 855 T5 manuell, med senk og eksos som du har, så hadde vært fint å fått inntrykket:D

Turid har som sagt vært litt syk i det siste, to av demperene er defekte, hvis jeg har med meg passasjerer, skraper jeg hjulbuer bare jeg kjører over en sneip. Oljelekkasjen har ikke kommet tilbake, og takker faen for det.

Bortsett fra det, er hu i rimelig god form, minus ulyder fra forstillinga, som ikke fører til annet enn ekstrem irritasjon. Igjen, med de defektene hun har, føler jeg ikke for å ta lange turer nå om dagen.

Kan fortelle at jeg vurderer å kontakte militæret, og mase litt på dem. Jeg har aldri vært negativ til førstegangstjenesten, og har vært veldig imøtekommende. Jeg fikk utsettelse fra kavaleritjeneste når jeg fikk læreplass, mot at jeg måtte si fra når jeg tok fagbrevet. Ringte dagen etter bestått, bel fortalt at "JA! Vi har stort behov for skipselektrikere!"... Det var 6 mars 2009, har ennå ikke hørt noe...

Uansett, kunne tenkt meg jobb i militæret. Da blir ikke Turid brukt like mye som nå, og jeg har en kamerat som forutsatt at jeg klarer de fysiske krava, kan skaffe meg jobb i fredsbevarende styrker i Afghanistan. Ikke stridende styrker, det er jeg ikke interessert i, kun for opplevelsens skyld.

Som sagt, forutsatt at jeg klarer de fysiske krava. I den anledning har jeg slutta å røyke:D

mrstfu
11/08/11, 01:31
Gi langt beng i han nissen som motarbeider navngivingen her. Han er gammel og fantasiløs, derfor har ikke han navn på kjerra, som jeg uoffisielt har døpt Buzz. Etter Buzz Lightyear:D Til evigheten og forbi!

Eller hvertfall til Uwash, hvor vi fort blir stående en stund:D

Daniel V
11/08/11, 01:59
Ta deg en tur oppover, så skal du nok få tafse litt på Turid:D Jeg vil gjerne ta en prøvetur i bilen din, om det er mulig. Min neste bil blir høyst sannsynlig en 855 T5 manuell, med senk og eksos som du har, så hadde vært fint å fått inntrykket:D

Turid har som sagt vært litt syk i det siste, to av demperene er defekte, hvis jeg har med meg passasjerer, skraper jeg hjulbuer bare jeg kjører over en sneip. Oljelekkasjen har ikke kommet tilbake, og takker faen for det.

Bortsett fra det, er hu i rimelig god form, minus ulyder fra forstillinga, som ikke fører til annet enn ekstrem irritasjon. Igjen, med de defektene hun har, føler jeg ikke for å ta lange turer nå om dagen.

Kan fortelle at jeg vurderer å kontakte militæret, og mase litt på dem. Jeg har aldri vært negativ til førstegangstjenesten, og har vært veldig imøtekommende. Jeg fikk utsettelse fra kavaleritjeneste når jeg fikk læreplass, mot at jeg måtte si fra når jeg tok fagbrevet. Ringte dagen etter bestått, bel fortalt at "JA! Vi har stort behov for skipselektrikere!"... Det var 6 mars 2009, har ennå ikke hørt noe...

Uansett, kunne tenkt meg jobb i militæret. Da blir ikke Turid brukt like mye som nå, og jeg har en kamerat som forutsatt at jeg klarer de fysiske krava, kan skaffe meg jobb i fredsbevarende styrker i Afghanistan. Ikke stridende styrker, det er jeg ikke interessert i, kun for opplevelsens skyld.

Som sagt, forutsatt at jeg klarer de fysiske krava. I den anledning har jeg slutta å røyke:D

Du verden. En prøvetur skal vi nok få til etterhvert ja. Kan vel si det sånn at det bor jo litt krutt i T5ene, og den har ikke skuffet meg enda. Eneste som er fucked på min er at det er et eller annet uidentifisert mellom 3 og 2. gir. Men bare når man girer fra 3 til 2. man må liksom 1mm opp mot førstegir før man får satt den i 2. Tenkte først det var synkroringene som tuller, men den raper ikke eller noe, så er ikke godt å si hva det er.

Jeg skal jo på Folkehøgskole nå (i og med at jeg skadet meg i forsvaret, så skal ikke dit før evnt. nesteår igjen hvis jeg har lyst. De maste fælt på at jeg MÅTTE komme tilbake neste år) på bil og mekk linje, så hele året går jo nesten bare med til å skru på min egen bil. Heiser derfor ut motor og girkasse, bytter kasse for sikkerhetsskyld og bytter masse slitedeler i motoren som ventiltetninger, stempelringer, og diverse annet styr. Når jeg har et år med tilgang på løftebukk, og alt mulig utstyr, samt faglærer må man jo benytte seg av det. Så kommer hellakkeringen, 850R interiør, R-felger og alt det andre neste sommer :D

mrstfu
11/08/11, 03:08
For å si det, hadde jeg hatt muligheten til å gjøre noe slikt noe, for noen skarve studiepoeng, hadde jeg gjort det med en gang. Ikke at jeg trenger studiepoengene, har klart meg fint uten et eneste ett:D, men fordelene som følger, er verdt det:D

Jeg og Lightyear er forresten overbevist om at du er en bortskjemt pappagutt, no offence:D

Daniel V
11/08/11, 03:12
Og hvor har du fått det fra? :p

mrstfu
11/08/11, 03:22
Lightyear sier du bare fremstår som en, mens jeg heller mot det at pappa betaler folkehøyskole sånn på dagen.

Daniel V
11/08/11, 03:29
Å neida du. Søkte nok studielån i stad gitt. Betaler alt selv. Bilene mine og alt er kjøpt for penger jeg har tjent selv ved hardt arbeid. Eneste jeg ikke betaler selv enda er måten på bordet. Resten går av egen lomme :)

mrstfu
11/08/11, 03:30
Spiller ingen rolle, du bor på Nordstrand. Case closed.

henrik940
11/08/11, 12:14
Å neida du. Søkte nok studielån i stad gitt. Betaler alt selv. Bilene mine og alt er kjøpt for penger jeg har tjent selv ved hardt arbeid. Eneste jeg ikke betaler selv enda er måten på bordet. Resten går av egen lomme :)

Hardt arbeid på gaaarn! Lange netter, lange dager...

Daniel V
11/08/11, 13:44
Hardt arbeid på gaaarn! Lange netter, lange dager...

Yes sir. Kjøre traktor, skuffe møkk... Harde tider..