Vis full versjon : mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.
det var der det var, ja. jeg hadde i det minste vett nok til å prøve brems, clutch, å bytte gir, å vri tilbake tenninga, FØR jeg måker i "170" rett i autovernet. som om det er mulig i en prius.
tror du volvo er keene på å gi meg en million eller fjorten, hvis jeg går til søksmål? den "svenske" bilindustrien virker sunn om dagen.
tydeligvis trenger jeg kaffe på kvelden og:D merkelig egentlig, når jeg ikke hadde kjøleveske, med tilhørende minusgrader i bilen, ble jeg ikke trøtt i bilen i det hele tatt. nå, som det funker, er jeg helt i ørska om det er lenge siden jeg har sovet:D
men da trur jeg jeg erindrer noe, Per. trur det var deg jeg banna på:D
Banna du mot meg? Sånt liker jeg.. hehe.. Årsaken til det var hva? :D
det var der det var, ja. jeg hadde i det minste vett nok til å prøve brems, clutch, å bytte gir, å vri tilbake tenninga, FØR jeg måker i "170" rett i autovernet. som om det er mulig i en prius.
tror du volvo er keene på å gi meg en million eller fjorten, hvis jeg går til søksmål? den "svenske" bilindustrien virker sunn om dagen.
Som jeg har skjønt det så var det fint lite som hjalp på yota'ene. Ikke faen om jeg skal ha en bil hvor alt går igjennom datamaskin :eek:
Får holde med servo og litt annet dill.
A
Toyotainfluensa sprer seg til volvo :O
Eller ho der vennina di... Kunne ho ha sabotert litt? ;)
Skjedde med 850en til en kamerat av meg når det var kaldt ute.. han reiv bare litt i gassvaieren slik du gjorde, og det har aldri komt tilbake.
Banna du mot meg? Sånt liker jeg.. hehe.. Årsaken til det var hva? :D
du kjørte BMW, ikke sant? så en Top Gear-episode igår, der Jeremy sier "all BMW drivers are cocks". :D
Som jeg har skjønt det så var det fint lite som hjalp på yota'ene. Ikke faen om jeg skal ha en bil hvor alt går igjennom datamaskin :eek:
Får holde med servo og litt annet dill.
A
sant, sant. jeg har antispinn, ryggesensor, cruisecontrol osv.... alt sitter i høyrefoten.
Toyotainfluensa sprer seg til volvo :O
Eller ho der vennina di... Kunne ho ha sabotert litt? ;)
trur ikke det. hu har hyra meg inn til å skifte dekk og olje på bilen hennes, så det hadde vært en dårlig måte å sikre et godt resultat på.:D
Skjedde med 850en til en kamerat av meg når det var kaldt ute.. han reiv bare litt i gassvaieren slik du gjorde, og det har aldri komt tilbake.
nei, min har oppført seg fint siden da, så det var kanskje bare litt kondens innad i slangen vaiereren går i? vetta faen, borte er det hvertfall.
Mr. Crepsley
30/11/10, 20:31
Fort gjort å se fort over vaieren om det er hull i den noen plass. Kan godt være at det er kommet vann inn i den og frosset.
antageligvis noe sånt noe, ja. ser at vaieren (eller hylsa vaieren ligger i fra torpedovegg) ikke sitter fast i gasspjeldet? det har den heller ikke gjort, jeg kan uten problemer dra den 3-4 cm opp av gasspjeldhuset. er dette riktig?
du kjørte BMW, ikke sant? så en Top Gear-episode igår, der Jeremy sier "all BMW drivers are cocks".
Hmm.. mener nå det var cocky de kalte slike førere? Er liksom noe annet det :)
Men joda, kjørte en slik:
http://forum.vccn.no/
La med bilde, bare for å være litt cocky... ;)
Mr. Crepsley
01/12/10, 17:09
Tenker du på strømpen til vaieren? Den skal sitte fast ja.
Per: de sa cocks. samtidig er jo det et synonym med "hane" hvilket gjør det til halvlovlig å bruke på britisk TV:D
men da var det ikke deg jeg banna på. når jeg ser x5en, trur jeg heller det var en x6.
tidenes dummeste bil, ifølge Jeremy Clarkson.
Vel, jeg kjørte ihvertfall forbi deg på kvelden ved Karihaugen i denne bilen.. så får jeg være en cocky cock, but I like it ;)
Ja men hva skjer med bilen din da? Siden det er det denne tråden handler om?
:D
sorry, må vel egentlig ha med E30, selv om det er en 3serie. tar litt avstand til 3serie, E36 ødela 3serie totalt. men fin bil, uten tvil:D
Per:
Hva som skjer? jo... det er fint lite, akkurat nå. alt av $ går til andre ting, julegaver, jeg skal flytte, osv... så bilen blir bare vedlikeholdt, dårlig med sprell.
dvs, jeg har fått på vinterstylinga, dvs ekstralys. tenkte jeg skulle kjøpe en sånn 4x65w ekstralysrampe på Realcar, og bygge den inn i fangeren, så den ikke synes så godt. Realcar rakk jeg ikke, så det ble Jula istedet. har ikke helt kommet til innbygginga, inntilvidere monttert under skiltet.
MEN! gjett om lysbildet endra seg!
IKKE I DET HELE TATT! PENGER RETT I DASS!
fargen på snøen rett foran bilen blir litt gulere de første ti meterene, så blir alt borte i xenonen. 795 spenn rett i dass.
så jeg kommer tilbake til det samme svaret hver gang, jeg må få meg et Par Hella Rallye Compact, eller noe i den duren, og samme løsninga hver gang... vi venter litt. skikkelige lamper er svindyrt.
selv om jeg har tenkt på å montere den lysrampa i bakruta, evt under spoileren. gi folk som ligger for nærme en liten overraskelse:D
*kødder*:D
Mr. Crepsley
02/12/10, 16:36
sorry, må vel egentlig ha med E30, selv om det er en 3serie. tar litt avstand til 3serie, E36 ødela 3serie totalt. men fin bil, uten tvil:D
Per:
Hva som skjer? jo... det er fint lite, akkurat nå. alt av $ går til andre ting, julegaver, jeg skal flytte, osv... så bilen blir bare vedlikeholdt, dårlig med sprell.
dvs, jeg har fått på vinterstylinga, dvs ekstralys. tenkte jeg skulle kjøpe en sånn 4x65w ekstralysrampe på Realcar, og bygge den inn i fangeren, så den ikke synes så godt. Realcar rakk jeg ikke, så det ble Jula istedet. har ikke helt kommet til innbygginga, inntilvidere monttert under skiltet.
MEN! gjett om lysbildet endra seg!
IKKE I DET HELE TATT! PENGER RETT I DASS!
fargen på snøen rett foran bilen blir litt gulere de første ti meterene, så blir alt borte i xenonen. 795 spenn rett i dass.
så jeg kommer tilbake til det samme svaret hver gang, jeg må få meg et Par Hella Rallye Compact, eller noe i den duren, og samme løsninga hver gang... vi venter litt. skikkelige lamper er svindyrt.
selv om jeg har tenkt på å montere den lysrampa i bakruta, evt under spoileren. gi folk som ligger for nærme en liten overraskelse:D
*kødder*:D
Do it! :D
:D:D:D
planen var hele tiden å bygge de inn i fangeren, og så få meg noe med litt mer effekt inne i grillen. hvertfall som vinterstyling, tok bort skålene inne i grillen, merker bilen tar MYE lenger til på å bli varm enn før, så å ha et par reflektorer med litt mannevond xenon i er nok løsninga.
får vente til jeg blir millionær:D
Disse (http://www.jula.no/ekstralys-med-runde-parer-129506) du kjøpte?
Joakim-G_R
02/12/10, 22:34
Her var det mye tull! Sletter alt tomsnakket så er vi vel på side 2. :D
Fått deg senkesett enda a, klodrian? :p
Disse (http://www.jula.no/ekstralys-med-runde-parer-129506) du kjøpte?
riktig, dog med hvitt glass, blått er en uting:D phillips pærer, og virker veldig solid, bortsett fra at DET FAEN IKKE LYSER:D
Her var det mye tull! Sletter alt tomsnakket så er vi vel på side 2. :D
Fått deg senkesett enda a, klodrian? :p
bilen er lavere enn standard, ja.35/25 senk, faktisk. derfor bilen heter bastarden, ettersom bakdempere og fjærer kommer fra en 855 R, og fremdempere og fjører kommer fra V70R.
da har snuppa kostet meg litt solid skamkjeft hos sjefen...
kom ned i garasjen idag, låser opp bilen og alt funker av lås og lys. vrir om nøkkelen til hakk 2, som jeg har for vane, alt virker fint av varsellamper, stereo går og på, dundrer heavy metal ut i garasjen...
vrir om for å starte, men starteren går så vidt rundt. etter litt klunder, finner jeg ut at batteriet er nesten utladet, og måtte følgelig få tak i en nabo som kunne gi meg starthjelp, så jeg var en drøy time forsinket på jobb idag.
når jeg kom på jobb, koblet jeg plusspolen av batteriet, sjekka etter fuktighet rundt polene (evt mulighet for krypstrøm) og jobba i 6 timer før jeg prøvde igjen, da fungerte den utmerket, så jeg regner med det er en krypstrøm et eller annet sted.
noen som vet om typiske steder fuktighet/krypstrømmer oppstår? har koblet fra batteriet igjen, og målte etter at batteriet hadde stått frakoblet i 4 timer, da hadde jeg rett over 12V på polene, så batteriet virker i god stand.
Joakim-G_R
09/12/10, 00:37
Mitt batteri ligger på 14 volt uten belastning (motor og tenning avslått), når kun DEFA-varmern måler spenninga. :D
Får få deg en slik DEFA-varmer. Motorvarmer og kupevarmer, med automatisk inn/ut, samt batterilader/vedlikeholdslader. Kjekt! Fant ut idag at det var vedlikeholdslader faktisk. :p
Mitt batteri ligger på 14 volt uten belastning (motor og tenning avslått), når kun DEFA-varmern måler spenninga. :D
Får få deg en slik DEFA-varmer. Motorvarmer og kupevarmer, med automatisk inn/ut, samt batterilader/vedlikeholdslader. Kjekt! Fant ut idag at det var vedlikeholdslader faktisk. :p
Me wants! Hva ligger noe sånt på i pris, ferdig montert?
A
Joakim-G_R
09/12/10, 01:54
Det tør jeg ikke tenke på, da jeg ikke fant kabelen fra stikk til bil idag, og sjekket hva den kostet på Jula, 500 SPENN!! :o
Bare kupevarmern er ikke så dyr, 399 ellernoe slikt for den "vanlige".
Kan tenke meg en 2-2500 ellernoe slikt, for den nye vifta, blokkmontert varmer (det er visst det beste, i forhold til den montert i slangen), alle kabler, releboks med batterilader og "styringspanel". Sånn, pent anslått. Det satt i bilen når jeg kjøpte den, heldigvis! Har hatt bilen i et år nå, og ikke brukt DEFA'n før nå. :p
Det tør jeg ikke tenke på, da jeg ikke fant kabelen fra stikk til bil idag, og sjekket hva den kostet på Jula, 500 SPENN!! :o
Bare kupevarmern er ikke så dyr, 399 ellernoe slikt for den "vanlige".
Kan tenke meg en 2-2500 ellernoe slikt, for den nye vifta, blokkmontert varmer (det er visst det beste, i forhold til den montert i slangen), alle kabler, releboks med batterilader og "styringspanel". Sånn, pent anslått. Det satt i bilen når jeg kjøpte den, heldigvis! Har hatt bilen i et år nå, og ikke brukt DEFA'n før nå. :p
Kommer på rundt 2000 kr bare for en enkel motor og kupevarmerinstallasjon uten kupevarmeren vil jeg anslå.
HER (http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=72) ser man fort at det koster litt for slike warm-up pakker fra Defa i alle fall; og prisen er veldig avhengig av hvor mye duppedittedarier du ønsker å ha...
Joakim-G_R
09/12/10, 17:23
Kommer på rundt 2000 kr bare for en enkel motor og kupevarmerinstallasjon uten kupevarmeren vil jeg anslå.
Det blir vel et hopp opp til den med lader og slikt også da. :)
vel og bra gutter....
men så OT som det får blitt. ikke at jeg skal si noe her, men still.
problemet er jo ikke manglende kupevarme, heller manglende strøm. generatoren min lader, iflg spenningstester og kupèmontert voltmeter 15.2V, og det er en knapp volt for mye?
kan det ha noe med hurtig utladning å gjøre?
Jeg tenkte like mye på lader som varme ;)
Og man må jo selvfølgelig gå for full pakke hvis man først skal begynne...
OnTopic: er ingen strømtyver i bilen din vel? Skal jo litt trekk til for å tømme batteriet over natta.
A
Joakim-G_R
10/12/10, 00:54
Om batteriet er dårlig, så vil du ha god spenning men rask utladning. Må et ganske heavy apparat til for å måle dette, du husker kanskje vi var med på det når vi var på en runde på Mekken på BVS?
Og du da, kongen av OT.. :p
Har du sjekket lys osv i dører? Fort gjort at en mikrobryter er gåen og lysene der står på. Ikke ser du det heller, og batteriet kan fort tømme seg hvis du har et batteri med diskuterbar kvalitet :P
batteriet mitt er faktisk spreller nytt, kun stått i en garasje i noen måneder før det ble vedlikeholdsladet og putta i bilen min. men jeg fant tyven:D:
50mm2en til ampen i bagasjen hadde slitt seg litt på en kant, denne kanten var selvfølgelig av stål, og dermed jordet... var litt svart rundt der, så har nok vært litt gnister ute og løpt. isolert, festet, alles in ordnung.
payday idag, og det første jeg tenkte på var snuppa, nærmere bestemt en vask. oslo-trafikken nå om dagen er ikke snill mot a, så jeg sklei inn på Statoil Kjeller for å låne vaskehallen deres, selvfølgelig håndvask, ikke maskin. der fant jeg ut at en eller annen idiot hadde latt døra til hallen stå opp, så is hadde dannet seg i sprekken mellom inne og ute. dette førte til at døra ikke gikk helt ned, og iflg dama i kassa hadde motoren til døra brent seg grunnet den ikke fikk signal fra bunngiver på porten. skulle virkelig tro en slik en har et overbelastningsvern for å forhindre dette, men for all del. var fremdeles sugen på vask, så jeg feis bort på Esso Kjeller, som og har en fortreffelig selvvask.
I ettertid skal jeg være så ydmyk å si at det VAR INGET SJAKKTREKK Å VASKE BILEN UTE I 14 MINUSGRADER!
bare så vidt jeg klarte å spyle av all såpa før den frøys. Til slutt var det kun vann på bilen, så vi kaller det kunst. Vakkert samspill mellom natur og motorkjøretøy. Nyt bildene:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00738.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00737.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00736.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00735.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00734.jpg
CREAMPIE!
Du får se på det som et beskyttenes lag :) Litt kjedelig mtp vinduer og lås, men men :)
Godt du fant strømtjuven vertfall :)
vinduer og lås fungerte som fjell det, null problem. låsen er olja opp for lenge sida, alt av lister er silikonert til den store gullmedaljen, og null stress. merka jeg fikk litt puls da de spruta og knaka da jeg åpnet døra, dette var heldigvis is i selve håndtaket:D
da har jeg vært og hentet nye sommerdekk hos Lightyear, til en skammelig bra pris. riktignok bare to dekk, men da er vi halvveis:D
som det er nevnt tidligere i tråden, er sommergummien ganske blank, dette grunnet en liten balanseringsfeil, som nå er rettet. uansett var ikke gummien på langt nær godkjent, og et reint helvette å kjøre på e6 i hardt vær, vannplaning forekom bare man så hardt på pedalen. bøyer meg derfor nesten i støvet, og takker Lightyear. Dekka er NanKang etellerannetrartnoe, men mønster er det i bøttelass, og såvidt jeg ser av datomerkinga, er de produsert i uke 16 i 2008, om noen vil rette meg på dette er dere velkommen til det, jeg fant hvertfall et merke inne i en rund "boks"hvor det sto 1608:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00754.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00755.jpg
ganske happy med dette, om noen kommer over flere dekk med 215/45-R17 eller 225/45-R17, si fra, så er jeg antageligvis interessert.
noen som vet om rimelige steder å legge om og balansere dekk i Oslo-området?`
Ja, den prisen var det vel ingenting å si på :D Er litt spent på om 225 har grei klaring foran, bak går det uten problemer veit jeg.
Bare å vente på at snøen skal smelte nå *suuuukk*
A
nå har jeg kommet frem til løsninga på gummi til sommeren....
jeg kunne tenkt meg 225/45-17. bak.
foran kunne jeg tenkt meg 225/40-17, da dette vil senke bilen noe (en halv millimeter?:D), men kanskje gi inntrykk av mindre dekk (eller større dekk bak) og følgelig en litt fremoverlent positur på snuppa? i tillegg vil det kanskje bidra til mindre sjanse for subbing foran? har hatt bittelit subb med 215/45-17, tar gjerne litt innspill på denne..
det som hvertfall er fakta, er at Lightyear får retur på dekk. misforstå meg rett, dekka er veldig fine, de.
KJEMPEbra mønster. så vidt to år gamle. og som bonus; et hull jeg uten problemer kan stikke pekefingeren gjennom:D
men skal ikke klage, til den prisen:D
Bortsett fra at en bil som din skal ha 205/45-17 iflg Volvo så blir jo de dekkene du tenker på XC style i forhold..
Jeg kjørte med 225/45 R17 en stund, og vil aldri ha det igjen. Uten tykke utslagsbegrenser/svingstoppere fra C70 så hadde innerskjermene foran blitt kvernet i stykker. 215/45 R17 går derimot fint.. Har riktignok ikke byttet til mindre utslagsbegrenserene, siden jeg øver meg på å håndtere svingradiusen til V70 AWD ;) Men tror nok jeg kunne klart meg med en del mindre plast der.
Går naturligvis an å ha forskjellig dimensjon foran og bak, men du får det vel aldri godkjent, og regner med du får krav om å fikse det og vise bilen på nytt hvis de høyere makter stopper deg og ikke finner mer graverende ting å hakke på :p
Ser liksom ikke noe grunn til å kjøre med større dekk enn det som er ment?
På min AWD skulle jeg ha 225/40-18, men på FWD skal det være 215/40-18
Er vel egentlig ingen gode grunner til å kjøre med større felger heller :)
årsaken til at jeg skulle sette på 225/45-17 er da at jeg fikk de av Lightyear, som sagt, god pris:D
disse hadde da gått på bak, har fått med meg dette med innerskjermer. mine 215/45-17 går kjempefint foran, problemet er at de er blankslitte. derfor lurte jeg på om det vil minske subbing, å gå ned på profil?
Er vel egentlig ingen gode grunner til å kjøre med større felger heller :)
Større dekk blir jo noe annet. For det blir jo sjelden pent med ballongdekk. Større felger er jo i det minste pent :).
å gå opp ti millimeter på dekkbredden, på felger som allerede resulterer i bittelitt dekkstrekk, er vel et minimalt problem. og om større felger er pent eller ikke, kommer helt an på bil og felg:D
Større dekk blir jo noe annet. For det blir jo sjelden pent med ballongdekk. Større felger er jo i det minste pent :).
Ja, men i biler med store hjulbuer kan begge deler (samtidig) gjøre underverker med utseendet. 205/50 R16 som er en orginal dimensjon på 850 fyller f.eks. ganske dårlig opp i hjulbuen. Men alt dette er jo kosmetikk...
Ja, men i biler med store hjulbuer kan begge deler (samtidig) gjøre underverker med utseendet. 205/50 R16 som er en orginal dimensjon på 850 fyller f.eks. ganske dårlig opp i hjulbuen. Men alt dette er jo kosmetikk...
Joda, det er sant. Sålenge dekka ikke fyller lengre ut enn felgen. Er ikke pent med hjul som er veldig små i forhold til hjulbua eller. :)
Joakim-G_R
16/12/10, 03:55
Ingenting slår stålfelger i 16" kontra alu i 16", egentlig. Med mindre det er noen sykt spinkle alufelger. :p
du snakker vel egentlig av nødvendighet her, Joakim?:D
anyways, back on topic: SNUPPA! (hvis det følgende fornærmer noen, beklager jeg med hele meg og en kopp kaffe):
jeg har lenge lurt på hvorfor vinteren, og særlig juletida, er høysesong for selvmord. personlig er jeg ganske glad i vinteren, fordi jeg selv aldri har hatt nevneverdige problemer med den, det blir liksom litt koselig, og det legger jo opp til... skal vi si, kreativ føring av motorkjøretøy?
men nå har jeg funnet svaret. benyttet mildværet (-3 på Olavsgård) til å vaske bilen, og håpte å unngå forrige bommert med fryst såpe på bilen. det gikk veldig fint, snuppa var ren, rød og deilig.... i ca 3 minutter.
den kilometeren med riksvei fra Esso og hjem til meg, var AKKURAT nok til å gjøre snuppa NØYAKTIG like JÆVLIG FORBANNA møkkete som før vaskenn ble påbegynt, noe som irriterer meg noe så GRENSELØST LANGT FAENIVOLD!
SATAN!
havna selvfølgelig etter et vogntog på vei opp nevnte kilometer, og selv om jeg lå 100 meter bak, måtte vindusviskeren på etter skarve 50 meter. innbiller meg at man blir like møkkete av å stå i ikke umiddelbar nærhet til E6 i et kvarter, som å ta rennafart og skli på magan bortover en gjennomsnittlig østlandsk riksvei.
min neste bil skal bli lakkert i teflon, så jeg bare trenger se hardt på bilen før møkka renner av.
FAEN!
Skal vi ikke ta helt av med språkbruken og la chill-pill'en virke FØR vi lar aggresjonen gå utover innleggene her inne?
Takk :)
(Men helt enig, føles meningsløst å vaske nå, ja)
husk at vi her snakker om utseende, gutter. å se en deilig skinnende ren bil, kjøre ut på riksveien, og gå tom for spylerveske før man når 30kmt.
glemte å fortelle et lyspunkt med gårsdagens vask. ei dame som sto og vaska i båsen ved siden av meg.
hu hadde stått og venta på ledig bås, og satt i bilen og røyka. en bås blei ledig, hu freser inn, putter på en polett, og såper ned hele bilen.
uten å lukke vinduet:D
i tillegg til dette, over bilen hennes, akkurat på hengselen til armen som holder spylerslangen, hang det en solid klump is. dama så dette, pirka bortpå den med høytrykken, og hvor gikk den? rett ned, med ca 2 meters fall fikk nok den god fart, med tilsvarende merke i bilen hennes:D
det gjorde dagen min:D
Hadde vi ryddet tråden for innlegg som ikke har med bilen å gjøre hadde det blitt få innlegg igjen her gitt..
Kanskje en blogg er tingen ;)
da var tiden inne for litt vintermoro. tok med Lightyear på kjøretur i Nittedal, på en fantastisk liten snøbelagt vei, med fine svinger og rettstrekker. selvfølgelig møter jeg da en kødd som tror bilen hans er MYE større enn den egentlig er, og konsentrerer seg mer om å ikke ligge i grøfta, enn ikke å fronte med meg. resultat:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00782.jpg
takker Lightyear for lån av hengerfeste:D
takker. ser rimelig greit ut, men det er en ganske værst skråning rett til høyre for bilen den, ville ikke risikere styggedom. vippa derfor ut slepetauet:D
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00779.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00780.jpg
snuppa (heretter døpt Turid) får i det minste parkert seg så langt unna andre biler som mulig. fellesgarasje er noe dritt, er nazi på andre bildører!
Kjetil Krømcke
13/01/11, 22:37
Offtopic: Gratulerer med forlovelsen;) (på mandag)
Joakim-G_R
14/01/11, 01:49
Off-topic:
Skjer det noe med bilen snart?
Hvor ble det av alle de andre sidene på workloggen??
det ser faktisk ut som at Gestapo har ryddet opp, helt på egenhånd. Jeg har ikke bedt om det hvertfall, så....
får fortsette å fylle opp med off-topic, KOM IGJEN FOLKENS!
Vi kan rydde hele tråder også, ikke noe problem :)
Bare å holde seg til topic så får tråden være i fred
mrstfu: bare for å gjøre noe sakelig, sånn at du får lagt ut noe bil relatert. Gå på clas ohlson, betal 19 kr for 2 stk bremsepærer, ta bilder mens du bytter.. så er det god gang :)
mrstfu: bare for å gjøre noe sakelig, sånn at du får lagt ut noe bil relatert. Gå på clas ohlson, betal 19 kr for 2 stk bremsepærer, ta bilder mens du bytter.. så er det god gang :)
Driver og fikler noenlunde konstant med den, men da på mindre og ikke særlig nevnbart plan, har igangsatt en større jakt på skikkelig halogenpærer i det siste. Fant ut at 100w biltema MegaBlue lyst ganske greit, spesielt i forhold til prisen... I den ene uka pærene holdt. :D
Kommer forhåpentligvis noen flere bilder snart, hadde et lite uhell på fredagen... Kom litt fort inne på borettslaget her, hadde litt dårlig tid, og sklei litt langt på på en internvei her. Brøytekanten på andre sida av veien dempa butten, men en popnaggel i frontfangeren takket for seg, nederste 20cm av frontfangeren er noe redusert:D uansett, fikser imorra, har alt som trengs:D
Noe sier meg du burde holde deg unna vinterveiene?? :p
Driver og fikler noenlunde konstant med den, men da på mindre og ikke særlig nevnbart plan, har igangsatt en større jakt på skikkelig halogenpærer i det siste. Fant ut at 100w biltema MegaBlue lyst ganske greit, spesielt i forhold til prisen... I den ene uka pærene holdt. :D
Om du skal ha gode halogen-pærer så kan du jo kikke på Osram Nightbreaker :) Koster muligens litt, men er verdt det i min mening.
Har hørt noen si at de har kort levetid, men det har ikke jeg merket noe til i den tiden jeg har hatt dem i bilen :P
Jeg bruker Osram SilverStar i mine nærlys. Lyser bra, men det er jo helt gult i forhold til det hvite parklyset mitt :p
Nightbreaker lyser i allefall greit hvitt i forhold til de fleste andre halogen-pærene jeg har brukt... Ellers har man jo de halogen-pærene de driver å selger på bla. dioder.no
GP Thunder eller hva de nå heter... skal visstnok vere greit det også.
Nightbreaker lyser utrolig bra, men har bare litt hvit tone, GP thunder ser ut som xenon, men i de lysene jeg har brukt det i, så har det vært for svakt for meg.
har prøvd NightBreaker, blir bra lys, men for dårlig levetid, som dere sier. Hatt det på 3 forskjellige biler, varer ikke mer enn et par måneder av gangen.
Jeg kunne tenkt meg halogen 100w, som faktisk ER 100w (mistenker at Biltema jukser litt på merkinga), med hvitt lys. om du blir stoppa med 100w, får du vel antageligvis bare beskjed om å stille inn lyktene dine.
Ja, ødelegg lyktene dine mens du er igang.
Salg av 100w skulle vært straffbart!
lyktene mine har ikke tatt noe skade av de.
Volvo skaffer originale 100W pærer faktisk :p. Ligger delenr på Vadis. Riktignok "Ikke til bruk på offentlig veg".
de er aldri til bruk på offentlig vei, nei, men hvor stor sjanse er det for å bli tatt med det?
så lenge en kontrollør ikke finner en ballast, gidder de vel ikke inspisere wattstyrken på ei halogenpære...:D
Huffda. Litt trang garasje.
de er aldri til bruk på offentlig vei, nei, men hvor stor sjanse er det for å bli tatt med det?
så lenge en kontrollør ikke finner en ballast, gidder de vel ikke inspisere wattstyrken på ei halogenpære...:D
Er nesten ikke merkbart forskjell uansett. Skal du ha forskjell så kjøper du xenon.
Sjakalen: Ja, trang garasje, men jeg har heldigvis havnet ved siden av en kar som faktisk setter pris på bilen sin som noe annet enn et fremkomstmiddel, så vi er begge ganske forsiktige med parkeringa. Andre folk i garasjen eier ikke sunt vett, så jeg er takknemlig for den:D
Henrik: det varierer sterkt, har hatt 100w fra biltema som ga en liten merkbar økning, men har også hatt noen ganske dyre Ebay-pærer, som ga en VELDIG merkbar økning i lysstyrke, alt avhenger av kontstruksjon og materialvalg, skulle jeg tru. Samtidig vil jeg holde meg unna xenon i nærlysa, blir for dumt å ha det, når jeg klager på alt annet av xenon jeg ser.
Joakim-G_R
28/01/11, 08:34
om du ikke ser forskjell fra 55w til 100w så er du vel blind. :p
Hmm..vil ikke 100W pærer utvikle "en del" mer varme enn en standard 55w pære?
Altså...at det potensiellt sett kan svi reflektorene dine\evt. at de får seg en fin "tan"? :D
Hmm..vil ikke 100W pærer utvikle "en del" mer varme enn en standard 55w pære?
Altså...at det potensiellt sett kan svi reflektorene dine\evt. at de får seg en fin "tan"? :D
Jo, pæra blir mye varmere; kan resultere i bl.a. blåsvart reflektor, svidd konnektor inn på pæra, større spenningsfall fra batteri til pære (grunnet nesten dobling av strømmen), brent lysbryter osv... (Hadde en gang en B-ascona, der går all lysstrøm gjennom lysbryter uten rele, med 100W lyspærer fikk jeg bryterbrann...).
Dersom lampa er stor (som på en 850), man passer på å slå over på parklys når man stopper å kjøre (mister kjøling av lykta) og ledningsnettet er skikkelig dimmensjonert samt gode kontakter i pluggen til pæra og bryteren så vil ikke 100W normalt gi noe problem.
jeg har kjørt med 100w på originalt ledningsnett uten problemer, dvs jeg fikk svidde kontaktstykker inn på pæra, men da grunnet litt dårlig kontakt. historien endra seg litt når jeg koblet 2 x 100w ekstralys på originalnettet, ettersom fjernlys og nærlys sitter i samme pæra, fikk jordingsledningen kjørt seg, kan man si.
og slik lærer man opplegg av ledningsnett.:D
neinei.:D
joda, fant ut at det ikke var nødvendig med alt hemmeligholdet, har ikke noe utprega ulovlig på bilen, så its all good.
siste utførte oppgaver.. årets første vask med vaskehanske og høytrykk (deilig!!!) lakkerte lyktelister, jeg og Lightyear holder på med et kult prosjekt som INGEN får vite hva er før vi evt har klart det (om det failer vil det forbigå i stillhet) og jeg har kommet frem til at primeren jeg brukte på lakkering av vinterfelgene satt JÆVLIG bra, men bengaen satt ikke så godt på primeren. høyre bakfelg mangler hvertfall 30% lakk, så jeg GLEDER meg til å få lagt om på sommerfelga og skrudd på de. bilde rkommer kanskje, vi får se på humøret.
god vår, jenter og jenter.
Miniupdate før større update:
For en tid siden fikk jeg tak i litt overskuddsplast fra en E39 M5, og bestemte meg for at dette skulle være mitt introduksjonsprosjekt når det kommer til plastsveising. Har hatt lyst til å lære meg dette en god stund, og hadde ingen unnskyldning til IKKE å gjøre det:D
Tenkte litt på hva jeg skulle skvise plasten sammen til (overdel av M5 bakfanger), og etter litt fomling, oppdaget jeg at med unntak av å være ca 10 cm for bred, følger den profilen til den nederste delen av frontleppa mi noenlunde perfekt. Med andre ord: CATKILLER:D
Plastsveising gikk jeg på selv, og selv om resultatet blei holdbart og stivt som faen, ble det ikke helt plant, kan man si. Måtte kappe fangeren midt på, og skjøten bygde noen millimeter for mye i forhold til resten av flata. Med god hjelp og veiledning fra Lightyear (som har sniffa polyester før), bestemte vi oss for å jevne ut skjøten med glassfiber, for deretter å pusse, sparkle osv... :D
Ingen bilder ennå, glassfiberen ligger i dette øyeblikk og tørker, men det vil komme noen bilder etterhvert, og jeg har litt håp for dette:D
Jeg forventer noen reaksjoner på dette, men må minne om at jeg fra før av ikke har gjort nevneverdig innsats på å holde bilen original, samtidig som jeg føler det å sette på en Rfanger ikke helt stemmer med motoriseringa... Dette er kun et prosjekt, hvordan det bli vil tiden vise.
Gode tider for tant, fjas og løsemidler!:eek:
løsemiddel skade liker vi alle :D Hvis dette ser ræva ut nå, så skal du jaggu få høre det!!
Blir spennenes å se resultatet :)
løsemiddel skade liker vi alle :D Hvis dette ser ræva ut nå, så skal du jaggu få høre det!!
Blir spennenes å se resultatet :)
Om det ser RÆVA ut, så setter jeg den ikke på før det ser greit ut:D Det er ikke noe overdrevent, i mine øyne, men smaken regjerer her som alle andre steder, noen kommer til å like det, noen kommer til å mislike det, litt sånn som C70lykter vett:D
noen kommer til å like det, noen kommer til å mislike det, litt sånn som C70lykter vett:D
Haha morsomt :p
Jeg skal stille meg pent i den muligens lille rekka av folk som synes originallyktene er penere enn C70klarglass. Ikke noe vondt ment mot noen, men det blir litt for mye krom i fronten enn hva jeg liker. Kommer selvfølgelig ann på resten av fronten og farge på bilen.
Jeg tror ikke det blir noen rekke :)
Jeg har stått alene i vinden før jeg:D Smal over skuldra, så det burde gå bra:D
Da er bilopplevelsen ytterligere oppgradert, har endelig fått fiksa den værste eksoslekkasjen (nærmere fri eksos enn lekkasje:D) og det finnes ikke resonans lenger, over hele turtallsspekteret. However, når den største blei borte, hører jeg at jeg har fått en mindre en under varmeskjoldet til eksosmanifolden, eller i den gata der... Forslag til hva det kan være? hørt mye om flexrøret mellom manifold og sugemotorens tilsvarende Downpipe, hvordan byttes dette? kan det skrues, eller må det sveises?
Flexirøret (på min hvertfall) er sveisa til manifolden. Hørte på Volvo, men der må man kjøpe det helt (både manifold og flexi). Børna på Svendsen Eksos her i området, 3-4000 så var nytt flexirør på og lekkasje borte :p
Når kommer det bilder av ombygginga til BMW M5? :)
dårlig med ommbygging til M5, men litt kannibalisering må man forvente:D
driver og pusser ned glassfiberen nå, så innen et par dager, burde jeg ha den klar til lakkering.... får se, sett deg godt til rette, Sven:D
Ny manifold ja... møkk. kan ikke si jeg er veldig keen på å shoppe for 4laken nå. veit heller ikke om det er der den kommer fra, men det finner jeg ut etterhvert. andre steder det PLEIER å gå lekk rundt om i dte området?
Er vel en kjent sak at de rett og slett ruster opp, eller gir etter på noe vis. Biltema solgte jo den delen før mener jeg.
http://www.csbilteknik.se/default.asp?pid=209
har akkurat begynt på sveisopplæring, selv om fattern kalte det første jeg gjorde for et kunstverk, mer enn en sveis:D
faen at det ikke går ann å bytte denne med noen bolter, da må vel eksosmanifolden opp og ut og da?
få opp noen snik bilder da :p
Høre med verten her da...
Da skreller vi frem noen bilder:D Bare husk på at dette er første gangen for både glassfiber og plastsveis, og arbeidet ser ikke... Cleant ut, kan vi vel si. Men med litt knot og banning, har jeg i det minste fått driten til å stivne rett, og skal snart slipe den ned til riktig høyde over alt.
Bildene tilhører Lightyear forresten, så om noen vil klage på bildekvaliteten, ikke klag til meg.
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/IMG_7561.jpg
Blanda polyester og herder, en dæsj av hver var ca riktig. Har totalt fucka opp to pensler hittil, så jeg vet at den stivner:D
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/IMG_7560.jpg
Måtte få den litt mer vertikalt for å få duken til å ramle ned på baksida, så jeg utnytter bøyen i glassfiberen litt for å oppnå en jevn kant i fronten.
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/IMG_7567.jpg
Som arbeidsflate bruker vi gamle vinterdekk på stålfelg, for øvrig er til salgs for noe i nærheten av en kopp kaffe med tilhørende smultring. Og det var tilfeldigvis de beste bildene jeg har av skiten hittil, prøver å hive opp flere etterhvert.
Klager på bilder, og ikke minst motiv kan rettes til customercare@lysakerbodykityourself.com (customercare@fuckupbodystyling.com)
A
ved fungerende ubrukelige lagergutt, se forrige post.
hmm, skal den delen du lager til der holde sted under bakfangern eller? :p eller har du mere saker på lur ?
Siden det er en "catkiller" anntar jeg at denne skal monteres under frontfangeren :P
den skal monteres under frontfangeren ja, men den er langt på nær ferdig:D den bygger ca tre centimeter ned, og 7-8 centi fremover... forhåpentligvis.:D hadde dama på besøk frra mandag av, så har ikke fått gjort mye, og slipinga er fremdeles ikke ferdig. som alt annet blir nok dette et prosjekt som tar noe lengre tid enn det burde:D
komment no lengre på den stylinga di? :)
Joakim-G_R
11/05/11, 20:35
Det håper jeg ikke..... :p
må ikke undervurdere Lysaker fjøsmekk og sportseksos nå. Plutselig så står den på bilen :)
Det går rykter om nytt patent fra Lysaker Inc. i dalen her så..... :p
Det håper jeg ikke..... :p
Din bæsj! Har du ikke noe pent å si, ikke si det, for du er en bæsj :D heh..
må ikke undervurdere Lysaker fjøsmekk og sportseksos nå. Plutselig så står den på bilen :)
Den er lagt på hylla inntil videre.. I motsetning til hva Pølsa mener, kan resultatet bli ganske greit, men det må nedlegges en del arbeid i det, som Nilsebu sikkert kan vitne om, før den går på bilen... Men vi har masse tid:D
Det går rykter om nytt patent fra Lysaker Inc. i dalen her så..... :p
ZAT IZT CORRECT! Jeg og Lightyear har til tider irritert oss over spylerveskedysene på panseret, da disse har en fantastisk uvane til å lure seg inn i en poleringsrunde med godt driv, for så å fucke opp arbeidslysta. Ikke er de veldig pene i utgangspunktet heller, så vi har hatt lyst til å få dem bort.
And it is done! Bilder kommer etterhvert, inntil da kan dere lure på patenten.:D
ZAT IZT CORRECT! Jeg og Lightyear har til tider irritert oss over spylerveskedysene på panseret, da disse har en fantastisk uvane til å lure seg inn i en poleringsrunde med godt driv, for så å fucke opp arbeidslysta. Ikke er de veldig pene i utgangspunktet heller, så vi har hatt lyst til å få dem bort.
And it is done! Bilder kommer etterhvert, inntil da kan dere lure på patenten.:D
en liten n*g*r som sitter på takgrinda med en spruteflaske :D
en liten n*g*r som sitter på takgrinda med en spruteflaske :D
DAMMIT!
skulle jo være en overraskelse.... og neger er ikke et politisk korrekt ord, vi kaller det for en person med pigmentvansker.
Haha, fine ord. Gleder meg til å se denne såkalte catkilleren på bilen!;)
Tipper det ikke er værre en at du har lakkert spyledysene :p
DAMMIT!
skulle jo være en overraskelse.... og neger er ikke et politisk korrekt ord, vi kaller det for en person med pigmentvansker.
Pygmè er vel kanskje det mest riktige, men ikke politisk korrekt det heller?
"Vertically challenged person with color issues"?! :p
Sven: se på de gamle bildene så ser du at han har lakket de for leeeengst ;)
A
Tipper det ikke er værre en at du har lakkert spyledysene :p
Som Lightyear avslørte, så er de lakkerte for lengst. Hadde jeg visst om det da jeg kjøpte dysene, hadde jeg heller kjøpt V70dusjdyser....
meeeeeeeeeeen.....
drumroll....
Spylerveskedyser er uansett ikke noe jeg setter veldig pris på, to klumper som ses inne fra bilen (jeg er nesten to meter langt og setet går ikke lenger ned:D) og de har en lei uvane til å hindre god flyt i polering. Ikke minst hater jeg at det blir liggende igjen spylerveske på panseret, uansett hvor lite det er. SÅ!!! jeg har flytta spylerveskedysa fra panseret og til plastplata som ligger over vindusviskermotorene.
Bilder kommer iløpet av kvelden, forhåpentligvis, men jeg kan avsløre at jeg har bare montert en dyse, tilnærmet midt på bilen, og det er mer enn nok, faktisk. Dekker hele ruta uten problemer.
Jan-Einar Jenssen
12/05/11, 23:31
så nå sitter du og iritere deg over 2 hull i pansret? :p
edit: jeg må finne ei løsning på det dærre på 740'en min og :p
Kan da ikke klage når den største irritasjonen du har er de 2 spylerdysene :p
Man finner alltid noe å irritere seg over :D
så nå sitter du og iritere deg over 2 hull i pansret? :p
edit: jeg må finne ei løsning på det dærre på 740'en min og :p
hulla er faktisk mye mindre irriterende enn dysene som satt der. etterhvert vil antageligvis lakkere opp panseret (og alt annet:D), da får jeg sveisa igjen hulla. inntil da er det ekstrakjøling av motoren:D
har MYE som irriterer meg mer enn det, har en lekkasje på servoolja, hvilket fører til ulyder innimellom. samtidig er bilen VELDIG lite retningsstabil, altså, jeg er vant til at 850 sporer ved akselerasjon, men dette er drøyt. på flat vei som heller litt til venstre kan bilen ligge helt rett, før den plutselig skyter til den ene sida, ikke verre enn at jeg tar tak i det med rattet, men det kan ikke være riktig. føles litt som om det er det ene dekket som sitter løst og slingrer, noe det ikke er:D
det jeg irriterer meg mest over er idioten som eide bilen før meg, han vannslipte eller noe, så bilen så skamfin ut i annonse og når jeg dro oog så på bilen. men med en gang jeg begynte å rubbe ned bilen første gang, kom det så mange riper til syne at kødden skulle vært automobilt straffevoldtatt. har polert bilen nå, brukte ca 14 timer på hele, og er ennå ikke helt ferdig. så bilen ser BRA ut fra et par meters avstand, bøyer du deg innpå for å studere, dukker det opp riper overalt. FUCK!
men , jeg lovte litt bilder tidligere i tråden. begynner med noe jeg oppdaga for en stund siden:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00869.jpg
venstre bakdekk buler som et uvær, bygger mellom 1 og 2 centimeter på det værste, nesten midt i rullebanen og er ca 5 x 20 centimeter lang. spurte fatters hva dette var for noe, han sa at når et dekb blir fort varmt eller kaldt, slitt eller gammelt, kan det ytre gummilaget (utenpå korden) slippe, og ta til seg luft. avhengig av tykkelse og tilstand på innergummien, kan dekket, som blir VELDIG fort slitt akkurat på bulen, etterhvert sprenge, altså momentant tap av dekktrykk. med påfølgende død, fordervelse og ugifter til nye bremseskiver, som bilen lander på. fysj og fy. bytta derfor bakdekka til noen gamle 15" uoriginale 5eika med sommerdekk på, i påvente av at jeg blir ferdig med planene for sommerfelgene, med ny gummi og kanskje litt lakk. så kjører med to forskjellige felger, 185/65-15 piggdekk uten pigg:D foran, og 205/65-15 sommerdekk bak. michelin gummi på begge, så det ser kanskje ikke så fælt ut:D
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/IMG_8711.jpg
her er bilen nypolert faktisk, men dette er med mobilkamera og en halvtime etter ferdig polering, som fører til at bilen er gul av pollen, som vanlig norsk sommer fører med seg. i det minste er det lett å spyle av:D
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00865.jpg
unt eine bilde av spylerveskedysa, skal lakkere den svart etterhvert, denne satt på panseret før. en dysa var mer enn nok faktisk, men kan hende jeg setter på et par 850 originaldyser i stedet, jeg tror to pissestråler kommer bedre opp på ruta i fart enn dusjen denne dysa gir:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00870.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00871.jpg
uvant, men det er litt digg med flatt panser, sånnsett:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/DSC00872.jpg
neste oppgave er å tette eksoslekkasjen min skikkelig, skal av med manifold og må da ha ny pakning, noen som vet om en grei pakning man kan kjøpe? hva er en rimelig pris for det? uansett er det litt kjipt med lekkasjen, har ennå ikke hørt eksosanlegget kun med den ene lyddemperen jeg har, og uten lekkasje. tror den sitter rundt skjøten manifold-"downpipe", så vi ser hva vi finner ut.
Skal du ha høla der eller sveise igjen?
Skal du ha høla der eller sveise igjen?
hulla er faktisk mye mindre irriterende enn dysene som satt der. etterhvert vil antageligvis lakkere opp panseret (og alt annet:D), da får jeg sveisa igjen hulla. inntil da er det ekstrakjøling av motoren:D
Mjah.
There you go.
Polert og voksa litt mer idag, men må si jeg begynner å bli lei.
Hvis alt går som jeg håper, blir bilen en god del lavere i løpet av helga, får se:D
Hvor ble det av "BBS" felgene?
De kommer etterhvert, og det "BSS" felger btw:D
Skal få bytta de tilslitte gateslicksene som sitter på noe, og muligens lakkere de hvite, med litt bedre lakk enn vinterdekka mine. Pimeren på vinterdekka sitter som juling, det er den 10år gamle bengalakken som har løsna:D Så i tilfelle blir det ny lakk, med klar lakk og heftig voksing utapå.
Ingenting er bestemt ennå, da, så får se. Er i tilfelle noe slikt jeg går etter, både hva felger og høyde på bilen angår (photoshop):
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/whitelowbbs2.jpg
tiden vil vise:D
Skal du ha sånn høyde anbefaler jeg et sånt 60/40 FK sett fra Hova eller liknende. Det er bare oljedempere men koster (kosta iallfall) bare 3000 sek for et komplett sett med fjører og dempere og funker helt greit :) Vet ikke om du har sett S70-tråden til dama mi men det er et sånt som står på den. Ble passe foran men litt for høy bak syns jeg da. Men uansett penere enn mange 40/40 sett, samt at det er TÜV papirer på de.
Jeg har vurdert det settet før, fant det på Hova til rundt 3.500 SEK, og det virker rimelig greit iforhold til hva andre har erfart med det. Problemet her er at jeg har nivomat, og er VLEDIG glad i de, da jeg till tider kjører ganske tung henger. Så jeg driver å tenker rundt omkring å heve demperinnfestningnen bak med noen mellomleggsplater (se CNCfres-tråd (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=23261)), for å kunne senke inntil 40mm bak. Ettersom det ikke vil være noe bærende kontruksjon, kun for å "fore" demperinnfestningen oppover, ser jeg på det som rimelig dirftsikkert og, så lenge jeg får ak i lengre bolter som er sterke nok til det.
Nivomatene er fra en 855 R, så selv om de er fabrikksenka 25mm eller noe i den gata, har jeg fått inntrykk av at dempere og fjærer på 855 er noe lengre enn på 854, som forklarer at bilen er unormalt høy bak, og ikke hva man skulle tro om et sett med fabrikksenkede dempere. Foran er det komplette dempertårn fra V70R FWD, som lider litt av samme sykdommen, bilen blir veldig høy foran, i forhold til hva man forventer av et originalt sportschassi.
Samtidig er jeg veldig fornøyd med både stivhet og kjørekomfort i demperene fra V70 R, så jeg kommer til å beholde de demperene, som er er i rimelig god stand. Heller gå for noen senkefjærer foran, men jeg må uansett senke mer foran enn bak. 850 ser mye bedre ut med litt mer senk foran enn bak.
innspill på nivomatsenk-prinsippet mitt tas imot med takk, blir jo litt prøv og feil dette.
Edit: hva godkjenning angår, driter jeg litt i det, hva nivomatene angår. ettersom jeg vil ha nivomatene, og senkefjærer ikke er noe tema med de demperene, er dte ikke mulig å få noe slikt godkjent uansett, og ettersom det er en kjapp fiks å få bilen tilbake til original høyde bak i tilfelle BT, gir jeg beng i noe godkjenning bak.
med 60/40 settet så blir bilen uansett så høy bak at den får normal pen høyde når du fyller bagasjerommet med smuglersprit (haha kjøre tung henger du, den må du lenger utpå landet med).
med 60/40 settet så blir bilen uansett så høy bak at den får normal pen høyde når du fyller bagasjerommet med smuglersprit (haha kjøre tung henger du, den må du lenger utpå landet med).
KJØRE TUNG HENGER JA!
har jo ikke 855, så må ha med meg henger til Charlottenberg:D
Heh, uansett, jeg har til tider en god del baki bagasjen og, og uansett er det fint med nivomatene. Synes komforten er bra, og liker tanken på at bilen vil holde en konstanthøyde. Så, ingen innspill på senkeprinsippet?
Husker ikke helt åssen det ser ut der bak... Men det du tenker på er å flytte opp innfestinga til demperne? Er det plass til mye før du må gjennom bagasjeromsmatta da?
joda, jeg må gjennom matta, evt at matta ikke ligger helt som den skal der, men ettersom jeg ikke har bagasjeromsplate som på en 855, kun matte, ser jeg ikke dte som noe problem, spesielt ettersom det ikke er synlig med mindre jeg legger ned setene.. det jeg er ute etter innspill på er det reint fysiske, i forhold til at vekta av bilen bak vil bli liggende på 4 uoriginale bolter, altså de lengre boltene jeg må ha for å komme gjennom "foringsplatene", for å kalle de det.
tok en liten photoshoot, hvor vellykket det ble er jo en annen sak... er ikke helt rå på speilrefleks ennå, selv om jeg blir bedre gang for gang:
nypolert, tro det eller ei, men pollentrollet voldtar jo enhver mulighet for skikkelige bilder på det sentrale østland. er ikke helt komfortabelt med ISOsettinger og slikt på kameraet, så det tar til seg mye lys:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/8dacb393.jpg
emblemfri luke, synes det gjorde seg godt. 850logoen ble donert til Lightyear i forbindelse med et høyst klassifisert prosjekt:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/a6016c17.jpg
Har tatt av lista på bakfanger for lakkering, da jeg tidlig i fjor vinter fikk en transit connect i ræva. Jeg lider og av ganske kritisk kromallergi, og da måtte enderøret til slutt bli mattsvart, takker Lightyear for ideen:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/b6192e47.jpg
Og det er veldig deilig med flatt panser:D hadde igjen håpt at poleringsevnene mine ville vise seg for publiken, men pollentrollet sørget fint for noe annet:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/1528cd4c.jpg
der sitter dysa, selv om jeg ikke har fått lakkert den enda. kan hende jeg supplerer med et par 850 original-pissestråler, men inntil videre tar den ruta fint:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/d5d1073b.jpg
pollentrollet holdt seg unna bakruta og stolpa, fint med blank bil:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/288295c5.jpg
panseret MÅ lakkeres opp, ser jo ut som det er skutt på. blir kanskje gjort i løpet av sommeren, har lyst til å kjøpe meg det jeg trenger og gjøre det selv:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/c5dfafcd.jpg
nok for idag, godtfolk.
Erlend Dystland
13/05/11, 20:11
Godt å se at det ikke er bare jeg som har steinsprut i fronten:)
Blitt bra den bilen her.
Litt å gå over med touch-up stift der ja, hehe...
Har prøvd touchup stift, lite vellykka. ser det ikke på et par meters hold, men jeg VEIT JO DET ER DER; og det sliter på selvtilliten.
Btw, hvordan ser dere bildene? hva er oppløsninga? photobucket har som vanlig kuka rundt med resizing, selv om photobucket sier de er i 1024x768 eller hva faen, blir bildene ENORME i nettleseren min, uansett hvor mye jeg oppdaterer.
edit: der kom de opp i riktig størrelse:D
Erlend Dystland
13/05/11, 20:36
Jeg skal gå over med tannpilker og lakk til uka:D
"Gleder" meg veldig til det.
Hva bildene angår, er dem nok ganske store. Bilde nr.2 er i OK størrelse.
og det sliter på selvtilliten.
there..! there..! :p
Jeg skal gå over med tannpilker og lakk til uka:D
"Gleder" meg veldig til det.
Hva bildene angår, er dem nok ganske store. Bilde nr.2 er i OK størrelse.
bæsj, photobucket sier at samtlige bilder er i 1024oppløsning, så jeg vetta pokker hva mer jeg kan gjøre. skal starte om firefox, se hva som skjer da.
there..! there..! :p
here, here!
hmm, ikke vurdert nyere fangere? kompis av meg hadde en rød 850 med R styling, samme lykter og grill som deg, og den var uber fet!
Hadde jeg bare hadd et bilde...
bæsj, photobucket sier at samtlige bilder er i 1024oppløsning, så jeg vetta pokker hva mer jeg kan gjøre. skal starte om firefox, se hva som skjer da.
here, here!
om du vil forminske bilder, åpne dem i paint, trykk Ctrl+W, endre ned i %. her er det snakk i og prøve seg fram :p
om du vil forminske bilder, åpne dem i paint, trykk Ctrl+W, endre ned i %. her er det snakk i og prøve seg fram :p
Men da må jeg laste opp bildene på nytt igjen, og det går ikke på dette smalbåndet.:D
Men da må jeg laste opp bildene på nytt igjen, og det går ikke på dette smalbåndet.:D
jo, jeg har begynt og forminske bildene mine før jeg laster opp :p går faktisk fortere og laste dem opp og etter at du har forminska dem, filene blir mindre :p
ser den, men å hente opp alle bildene i Paint er jo STRESS da, kontra den funksjonen i photobucket (som ikke funker) hvor du velger størrelse på alle bildene du skal laste opp, før de lastes opp.
bajs.
ser den, men å hente opp alle bildene i Paint er jo STRESS da, kontra den funksjonen i photobucket (som ikke funker) hvor du velger størrelse på alle bildene du skal laste opp, før de lastes opp.
bajs.
Psst..! photoshop..
Tar ca 30 sek pr bilde å resize der ;)
A
Psst..! photoshop..
Tar ca 30 sek pr bilde å resize der ;)
A
Så hvis man heter kkromcke, har polert bilen og skal vise hvordan det ble, bruker du rundt 20 minutter på å resize.
hmm, ikke vurdert nyere fangere? kompis av meg hadde en rød 850 med R styling, samme lykter og grill som deg, og den var uber fet!
Hadde jeg bare hadd et bilde...
sorry offtopic!
men, denne du mener?:P
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1539.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1540.jpg
bajs.
Jeg fant et lite og enkelt program en luring har laget, som du renamer til Program800.exe, Program1024.exe, etc (husker ikke navnet i farten, men kan finne). Så drar du alle bildene du vil resize oppå det, og det lager en resizet kopi av bildet som heter f.eks Bildenavn-800.jpg.
Bildene fra kameraet mitt er typisk 1500 kb, og en resize til 800xNoe gjør det plutselig 70-80 kb. Rimelig dramatisk mye mindre ventetid på photobucket :)
Edit: Her er'n! http://www.rw-designer.com/picture-resize
...og en annen bonus er jo at bildet forblir urørt i original oppløsning på disken, hvis det senere skal photoshoppes, redigeres på annet vis, bli skrivebordsbakgrunn eller sendes inn til vccn-kalenderen... ;)
sorry offtopic!
[/IMG]
Et par epic fail med den der desverre, lakkerte fangere og M3 speil!!!! M3 speil?!!!! M3 speil på en volvo???!!!! :eek: Er det mulig??! Han skulle hatt mer juling enn mat for det overgrepet der :D Og takvingen var ille, men ikke så vondt å se som M3 speil..
850 har jo originale speil som står meget godt til bilen forøvrig, og er kanskje et av markedets peneste originale speil etter min mening.
A
Et par epic fail med den der desverre, lakkerte fangere og M3 speil!!!! M3 speil?!!!! M3 speil på en volvo???!!!! :eek: Er det mulig??! Han skulle hatt mer juling enn mat for det overgrepet der :D Og takvingen var ille, men ikke så vondt å se som M3 speil..
850 har jo originale speil som står meget godt til bilen forøvrig, og er kanskje et av markedets peneste originale speil etter min mening.
A
Aint that the goddamn truth. Han skal skal ha for å ha gjort det gjennomført, men M3 speil og lakkerte lister og fangere på den blir litt feil. Kan til nød takle kanalene, men det blir Fast&Frueløs over den og...
Men, som sagt, gjennomført prosjekt.
Hadde speil og fangere vært originale så ville bilen vært usedvanlig strøken.. Kan leve med takvinge og lakkerte håndtak ;)
A
sorry offtopic!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1539.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1540.jpg
Jepp!! der har du den! :D har kjørt mye i den ja ^^
A
når han kompisen min kjøpte den, så var den ferdig slik, syns heller ikke di speila var pene, men jeg likte resten av bilen meget godt! :)
polerte du ikke baklyktene din mrstfu? :p
Jepp!! der har du den! :D har kjørt mye i den ja ^^
Jaokei, kompis av meg som har den nå..:)
og til dere andre så syntes jeg den var tøff med lakkerte lister å heilakkert fanger foran!! er ikke en ekte R så jeg synes ikke det gjør noe at det er lakkert i samme farge som bilen! er helt enig i at m3 speila ikke har noe å gjøre på den bilen! menne, alle har hver sin mening:p
Jaokei, kompis av meg som har den nå..:)
og til dere andre så syntes jeg den var tøff med lakkerte lister å heilakkert fanger foran!! er ikke en ekte R så jeg synes ikke det gjør noe at det er lakkert i samme farge som bilen! er helt enig i at m3 speila ikke har noe å gjøre på den bilen! menne, alle har hver sin mening:p
kan si den fikk mange lange blikk her på sortland når den gikk her vertfall :)
polerte du ikke baklyktene din mrstfu? :p
Trengte ikke det, de er i usedvanlig god stand. Blanke og fine, uten riper eller falming.
Av en eller annen grunn såg jeg bare det nederste bildet i oppdateringa di førdagen :o
Still speilreflekskameraet ditt i auto, så skulle en tro bildene ble skarpere ;)
Hvordan fungerer den kromallergien din, er det utslett eller blir du forkjøla? Svart enderør var vel litt drastisk hehe...
Dette har sikkert vært tatt opp før, men kommer det facelift baklykter snart da? :)
kan si den fikk mange lange blikk her på sortland når den gikk her vertfall :)
Den e ikke akkurat så veldi mye på veien nu:p
Dette har sikkert vært tatt opp før, men kommer det facelift baklykter snart da? :)
det står på planen, selv om det ikke er prioritert. når jeg da evt får dem, skal jeg prøve meg frem med Candy Red lakk, i små mengder. gjør underverker for den plastbiten mellom lampene og.
liten BTW: de fleste med 850 kjenner seg igjen i fastbrente oljerester i topplokket, rundt om oljepåfyllingslokket, ikke sant? når svetting av olje lager den gule hinna på aluminiumen?
DREMEL! alt er sølv, svart og rødt under panseret mitt, og anbefales på det absolutt sterkeste som en del av motorvaska.
Pics or it didn't happen ;)
Hva slags verktøy brukte du? Hard stålbørste er iallfall ikke noe bra på alu.
brukte en ganske myk stålbørste. problemet med denne er at trådene i selve børsta slites av, og etterhvert hadde jeg (Lightyear) ikke flere stålbørster igjen. gikk deretter over emd fint sandpapir, og selv om jeg ikke ble helt ferdig, blei det ganske greit.... skal løpe ut og ta et bilde nuh, skallebanken til tross.
For all del, er ikke ferdig her. Skal gå over med enda finere sandpapir eller børste, prøve å få en litt mer polert finish. Sliping og pussing i de trange krokene krevde litt mer arbeidslyst enn jeg kunne stille med akkurat der og da, samme gjelder baksida av motoren. Dette er kun grovt, men det slår gulnet oljefilm langt pokkerivold.
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/009096ab.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/06f0e32e.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/cea81f42.jpg
en ting lurer jeg på, på videregående hørte vi noe om hvordan forskjellige materialer reagerer med vann og luft, mener å huske at aluminium oksiderer ved kontakt med luft. er det noe jeg burde tenkt på før jeg gjorde dette, eller er aluminiumen behandlet, på en måte her?
Mistenker at det er klarlakk på aluminiumen originalt, og at det er den som utgjør belegget som blir brunt, men det vet jeg igrunn ikke noe om. Har pussa det vekk selv. Men har ikke brukt så kraftige saker som stålbørste og pussepapir... Det syns jeg ødelegger finishen på aluminiumen.
er som sagt ikke ferdig her, skal fortsette å pusse med finere saker, til jeg får en bedre finish. det jeg uansett har funnet ut om oksiderende aluminium, er at det blir kun grått, mister glansen, så å si. så det vil nok uansett bli matt etterhvert.
grunn til motora blir stygg er fordi aluminiumen er ubehandlet orginalt, er ren aluminium, og da tåler den ikke luft/fukt, noe som gir oksidering/ir el hva man kan kalle det. så lønner seg å lakkere det etter en shining.
skal gjøre det samme på min 6er. er blitt stygg den å, så jeg skal dekselet og innsuget på jobb og behandle det der etter:)
hva slags lakk kan man bruke da? er ikke så veldig interessert i å demontere toppen, er ganske avhengig av bilen daglig. om jeg lakkerer blir det da med maskering og boks, hvis det er noen bokslakk som tåler temperaturen toppen oppnår.
Joakim-G_R
16/05/11, 20:15
Bokslakk/klarlakk på toppdeksel er dårlig deal. Har prøvd, tilogmed med ganske dyr lakk fra Mobirek i Lillestrøm.
Bruk poleringsfille til drill, og sånn poleringspasta. :) Får det på Biltema tilogmed.
Finn arbeidslyst til kattekilleren din du!! :)
Finn arbeidslyst til kattekilleren din du!! :)
jeg har rota den bort:o
Gratulerer med dagen, alle sammen! Litt møkkete bil her, men det ble umiddelbart ordnet borte på Esso:D
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/b6c0604a.jpg
Gratulerer til deg oxo! Hva er det forresten du har utsatt lista på støtfangern for?
Gratulerer med dagen ja!! :)
Ryggesensor du prøver deg på ? :p
jeg har rota den bort:o
Jævli bra å melde samtidig som du postet dagens bilde :D
Gratulerer til deg oxo! Hva er det forresten du har utsatt lista på støtfangern for?
Gratulerer med dagen ja!! :)
Ryggesensor du prøver deg på ? :p
For dere late sjeler kan jeg opplyse om (som jeg har gjort tidligere i tråden:D) at jeg blei påkjørt i tidlig vinters, Turid ble noe voldsomt tafset på av en Transit Connect ute i Drøbak. Eneste som var å spore av skader, var lakk som hadde løsnet fra lista, så den er av nå, og er sendt til lakkering. Dvs, står over en bukk nede i kjelleren:D
Men slettes ingen dum ide, Nilsebu, med unntak av at alt sånt av sensorer, cruisekontroll, antispinn osv sitter som sagt ikke på Turid, men i høyrefoten min:D Men ryggekamera hadde vært gøy da, med fotofunksjon så jeg kan ta bilde av og spore opp de som ligger JÆVLIG nærme:D
Jævli bra å melde samtidig som du postet dagens bilde :D
hysj, hysj.... den er borte NÅ:o Og stå opp, din bæsj, er hos deg om en time, så skal du få kjøre V70N.
Hvis du er snill.
Syns nå jeg såg en "skade" på lista på sia av fangern også jeg, var mest den jeg tenkte på.
Sorry MacSnake, kan ikke idag. Gutta boys kommer og jeg ble overfalt av eksen (som du kanskje så?) :eek:
A
Syns nå jeg såg en "skade" på lista på sia av fangern også jeg, var mest den jeg tenkte på.
ahh, du mener rett under venstre baklykt? det er sånn det skal være, gjør det hvertfall lettere å få av lista, pluss den er identisk på andre sida:D
Da er sommertøfler på, med deilig ny gummi, Hankook Ventus K102, fikk de til en uspesifisert knekkende bra pris. Er ganske imponert over de, prøvde for harde livet å vannplane i østlandsværet i stad, men nei. Konstant bakkekontakt, blir litt farlig selvsikker av de, merker jeg:D
Har fått byttet fjærseter og dempertårnslager og, DEILIG! Å kunne kjøre på annet enn Autobahnasfalt UTEN "kaklonk" for det minste lille støvkorn på veien er behagelig, virkelig behagelig.
Og bilder av herligheta kan man inntil videre se langt etter, men ikke FOR langt. Kabelen ligger ute i bilen, kan jo hende jeg stikker ut og henter den.
Gratulerer! Jeg kan bevitne at det estetiske fikk seg et solid løft med sommerfelger ja :D
A
Som sagt, så gjort. Dekkene ble lagt om hos Sunnås Hjulservice på Bjerke, som tok det på dagen. kjørte meg en liten tur for å kjøpe fjærsete, kom tilbake et par timer senere, og da var det gjort. Det eneste jeg reagerte litt på er at når Lightyear la om sine dekk hos Sunnås, spesifiserte han ikke hvor loddene skulle plasseres, og de plasserte de på innsiden. Han har brukt de før, og de har alltid loddet på innsiden av felgen. Tok det derfor for god fisk, glemte å si noe om det, men når jeg kom tilbake hadde de loddet på utsiden av felgen. Greit, de bruke visstnok færre lodd, som sitter bedre enn å lime de på innsiden, men det ser jo ikke ut i forhold. SKulle tru at et sett 17" med tilsvarende ET og kontruksjon som Lightyears 18" Nebula burde kunne balanseres på samme måte... No matter, skal lakke de om etterhvert, planlegger å etterbalansere da, med spesifisert lodding på INNSIDEN!:mad:
Anyhow, over på bildene... Dette ble utført og bildene ble tatt i ganske kraftig regnvær, så jeg må bare beklage om noe av shinen er borte:
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/d1b3c8e9.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/911434fc.jpg
Er ikke så ugreit stuk det?:D
Lånte vogna til fatters i anledning transport av dekka, 854 klarer ikke 4 dekk og 4 felger med gummi på:D
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvoR/60d7f70c.jpg
Satans god vogn til langkjøring! D5 med Geartronic, 163hesteren. Eneste minuset er at han har litt kast i fremskivene, så alt er gøy, helt til det skal stoppes:D Men som sagt, på turer over mange mil, hvor aktiv kjøring ikke nødvendigvis er det viktigste, kan jeg ikke tenke meg en bedre bil.
Ble en annen bil nå ja :) Men selv de mest inngrodde gamle dekk-gubbene burde nå snart få inn det at lodd på en alufelg skal monteres på innsia hvis mulig...
Ja, neste gang SKAL jeg ha på innsiden, uten tvil. Blei skuffet når jeg kom, men som sagt, jeg skal balansere om igjen snart, så alt ordner seg.
Og satan, det var uvant å kjøre på dekk som IKKE gir deg følelsen av å vandre en halvmeter ut i svingen før noe skjer, 215/45-17 er noe HELT annet enn 195/65-15 hva kjørefølelse angår:D
Ble en annen bil nå ja :) Men selv de mest inngrodde gamle dekk-gubbene burde nå snart få inn det at lodd på en alufelg skal monteres på innsia hvis mulig...
Dette er de mest inngrodde gamle dekk-gubbene ;)
Med unntak av hun frøkna som jobber der da :p
A
Med unntak av hun frøkna som jobber der da :p
A
Hu er nok ganske inngrodd hu og, løper rundt i lite flatterende kjeledress, med mer møkk under negla enn sjefen sin. Mangler bare skråtobakk, så er hu ganske nær stereotypen traktorlesbe.
DETTE LIKER JEG (ja, caps lock skulle være på) :)
Kanskje litt stygt å si det, men godt å få de flassete cetusfelgene av å på med skikkelige felger :D
Ta noen bilder av hele bilen så vi får med oss helheten :)
Ps: Gjerne etter en vask, så bilen er ren, men fortsatt er våt, så små lakkskader etc ikke synes :)
DETTE LIKER JEG (ja, caps lock skulle være på) :)
Kanskje litt stygt å si det, men godt å få de flassete cetusfelgene av å på med skikkelige felger :D
Ta noen bilder av hele bilen så vi får med oss helheten :)
Ps: Gjerne etter en vask, så bilen er ren, men fortsatt er våt, så små lakkskader etc ikke synes :)
Cetusfelgene var fint å få av ja, og til høsten blir det nok ny vintergummi på de alufargede femeika jeg satte på bakdekka. Med unntak av at lakken jeg brukte på Cetusene var dårlig, var jobben gjort bra, serru (:D) så det er synd at den flassa sånn. uansett, når jeg lakker BBSkopiene, blir det skikkelig, ny lakk, med klarlakk og voks uten på. alt i TJUKKE lag:D
Skal se hva jeg kan gjøre med bilder, men jeg har ikke helt lyst. ved å ta bilde av hele bilen, ødelegger jeg stuket, som er levert per JEKK på hengerfestet:D
Og dette du antyder om at bilen min er full av små lakkskader, settes ikke pris på. Uansett hvor sant det er:mad:
hahahaha.. Har du jekket opp bilen bak for å få en fin høyde framme for gode biler??
Må ikke ta det med lakk skadene tungt, finner masse på Miriam også... :mad:
ja, desverre er det stuk per jekk, rett etter at jeg satte på bakdekka. litt av pointet var for å se om noen av dere reagerte på det, hvilket dere ikke gjorde:D men det sier samtidig litt om hva jeg er ute etter, om jeg når målet mitt med 30-40mm mer senk foran, blir ikke det så helt feil.
og skader er det på alle bilen, men jeg føler Turid har fått litt mer enn hva hun fortjener:D bilder kommer i løpet av kvelden.
over til dagens gjøremål:
igår, etter dekkskift, merket jeg på vei hjem en merkelig trekk, som gikk oppover mot taket i bilen. stoppet og sjekka, det viste seg at takluka ikke ville heve seg i bakre høyre hjørne, legger seg flat ca en halv centi fra nominell stilling, så det kunna vi ikke ha noe av. løsna luka, og stabiliserte den så den lå riktig i forhold til taket, så jeg kunne begynne med feilsøking i dag.
på en eller annen måte har en liten sak rett under det hjørnet som ikke vil heve seg knekt. jeg blei ganske forbanna, da jeg solgte den originale luka uten glass for et halvt år siden. så for meg en salig blanding av gaffa og søplesekker for å holde det tett.
MEN NEI DA! i fjor våres kjøpte jeg elektrisk takluke av Morgis, og har ikke fått montert mer enn selve luka ennå, og etter litt feilsøking fant jeg ut at feilen lå på selve ramma rundt luka, og ikke selve luka. jeg fikk med ramma av Morgis, så etter å ha krangla litt med innertaket, og fått ut ramma til den gamle luka, blei den nye montert. fant og ut at ramma til manuell og elektrisk er helt identisk, med unntak av at der motoren sitter på den elektriske, sitter sveiva på¨den manuelle. har slitt med hjernen, denne vil ikke funke, så jeg monterte sveiva, og alt ser ut til å funke fint, med unntak av at den går litt treigt. nå har jo ramma stått rolig i en kjeller i snart et år, så jeg må vel bare dynke litt i WD40 eller noe lignende.
har ikke satt på innertaket ennå heller, da jeg STERKT vurderer å trekke om eller farge denne på en eller annne måte, svart innertak hadde vært DIGG! det å ta bort innertaket gjør ikke mye for lydisolasjonen INN i bilen, men med relativt lavt nivå på stereoen hørte du den GODT utafor bilen, damene på taket på Rema i Nittedal så hvertfall slik ut:D
Klart vi reagerte på det, jeg trodde du hadde parkert med høyre forhjul nedi ei dump eller noe :)
Klart vi reagerte på det, jeg trodde du hadde parkert med høyre forhjul nedi ei dump eller noe :)
Kjeltring:D
Kan legge til at under innertakfjerning, klarte jeg å knekke foten til speilet. På BMWen jeg hadde, var denne bare vridd på, og i øyeblikkets intensitet, tenkte jeg det var likt her. knakk forferdelig lett og, så kan jo hende den var litt halvgåen i utgangspunktet.
Nilsebu klager som vanlig, bilder servert: Er ikke veldig ufornøyd med høyden, men kan alltid bli LITT lavere, ikke sant?:D
Lightyear skulle plutselig være artistisk med kameraet idet jeg dreiv å knota med innertaket, derfor:D:
http://forum.vccn.no/
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/96989181.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/966eed08.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/e5369fc0.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/volvopower/3a3a2c8c.jpg
Tnåå.. jeg har fått nicken mitt i trådnavnet :D
Høyden er da ikke noe gale den. Kunne heller ikke se noen lakkfeil på bildene. HÅPER virkelig du nettopp har tatt en skikkelig poleringsrunde, hvis ikke så ser lakken under dørlistene dine mye bedre ut enn på Miriam :/
Edit: Hvilken lakk brukte du på kaliperene? Sitter å tenker på røde kalipere på bilen min... men kanskje litt rart med 2 forskjellige rødfarger? På bilen din så matcher det vertfall godt.
Tnåå.. jeg har fått nicken mitt i trådnavnet :D
Høyden er da ikke noe gale den. Kunne heller ikke se noen lakkfeil på bildene. HÅPER virkelig du nettopp har tatt en skikkelig poleringsrunde, hvis ikke så ser lakken under dørlistene dine mye bedre ut enn på Miriam :/
Edit: Hvilken lakk brukte du på kaliperene? Sitter å tenker på røde kalipere på bilen min... men kanskje litt rart med 2 forskjellige rødfarger? På bilen din så matcher det vertfall godt.
Høyden er ikka gal nei, men som sagt, BITTELITT lavere hadde ikke gjort noe:D Men for å kunne kjøre med den høyden bilen hadde på jekken, må jeg nok ha noe stivere dempere enn de originale V70 R demperene foran:D
Lakken jeg brukte, er caliperlakk fra Torshov, kan finne link om litt. Finishen er ikke BRA på de, da lakken males på, men den har holdt seg godt, i forhold til caliperene bak, som er lakket med varmebestandig lakk fra Biltema. Tålte ikke første vinteren gitt:D
Edit: Etter litt ettertanke, tror jeg ikke røde calipere hadde kledd bilen din, gult kunne kanskje funka, men det er egentlig bare svart som er en safe farge. Hvitt? Det kunne vært kult, men litt møkk å vedlikeholde? Ta det fra en som har hatt hvite felger i vinter:D
Og hva angår lakken under listene på dørene.... ehrm.... how do I say this gently...
Koffertlokken, og lakken under listene, er det eneste på bilen jeg IKKE har polert ennå. Er fristet til å skryte i det uendelige om at Turid ser bedre ut nederst enn Miriam gjør, men det er for det første ikke helt lov å snakke om:D, og jeg føler smerten din:D
Caliperlakken har de fjerna fra nettsida, men Torshov har det, garantert. En firkanta boks med bremserens, lakk og pensel i, koster et par hundre riksdaler.
og mens vi snakker om ting som kanskje ikke er helt lov å si;
Turid-Laila blir virkelig sexy i rett lys :D
Må si jeg har virkelig sansen for disse sommerskoa, fin gummi er det også :p
A
og mens vi snakker om ting som kanskje ikke er helt lov å si;
Turid-Laila blir virkelig sexy i rett lys :D
Må si jeg har virkelig sansen for disse sommerskoa, fin gummi er det også :p
A
Hvis du liker de så godt, kan jeg ta Nebulaene med tilhørende bremseskiver og nav. Kan tilogmed ta på meg ombyggingsjobben for deg:D
Mænneee... Grillen din, skal du gjøre noe der :p ?
Haha, nå må jeg spørre om en ting, hvem eller hva er Miriam? :D
Mænneee... Grillen din, skal du gjøre noe der :p ?
Både ja og nei. Er ikke fornøyd med utseendet nå, men jeg vil ha nettinggrill, eller i værste fall svart grill. Driten er at den meshgrillen du får på Realcar og lignende, har så forbanna mye plast rundt meshen, så selv e grillen blir så liten, og det er ikke pent, i mine øyne. Alternativt har jeg jo XCgrill, men jeg har ikke helt bestemt meg her ennå heller.
Haha, nå må jeg spørre om en ting, hvem eller hva er Miriam? :D
Jeg er frista til å si det, men det vil forhåpentligvis avsløre seg selv, eventuelt vil det forbigå i stillhet. Alt avhenger av pappaen til Miriam:D
Meshgrillen har blitt veldig kul etter at mesh`en ligger utenpå ramma og "står" litt ut. Men jeg syns, som jeg har sagt før, at panserlåsen med tilhørene høl ødelegger myehh for helheten til mesh-grillen ;)
Jeg har ikke sett Miriam nedentil annet enn på bilder det siste året, så jeg velger å avstå fra denne diskusjonen :p
A
Ja, jeg og Lightyear driver å fikler rundt tanken på en egen patent på panserlåsen, da jeg knakk min andre panserlås for en stund siden. Problemet ligger jo klart hos meg, som er litt voldsom med panseret, men som kjent behandler man symptomene, ikke problemet:D Og det hølet i en meshgrill står litt ut.
Jeg må si at topics på denne tråden til tider får meg til å smugkikke på hva som foregår her uten at jeg helt er sikker på om jeg burde innrømme det...:eek:
Du er en gris, Tore. En GRIS, hører du?
Da angrep finishtrollet i bakhold, og har nå lagt mitt første lag polytrol. riktignok kun på dørhåndtakene, men jeg stiller meg bak mange andre og utlyser polytrol som forløpig vidundermiddel.
gikk over dekka med litt bumpershine i samma slengen, sånn for morro skyld. skader jo ikke, selv om det bare er Turtle Wax:D
Det jeg tror Turid hadde likt var om du gav tåneglene hennes en runde polytrol. Altså nederst på lister og spoiler, ikke dekk :)
Ville faktisk vært litt forsiktig med turtle wax produkter på annet enn det de er ment for... Har ikke inntrykk av at de er veldig skånsomme, og plast og gummi er ganske forskjellige ting. Hvis det er kjemikalier som skal trekke inn a'la polytrol så er ikke det noe jeg ville klint på dekkene mine ihvertfall... Hvis den bare legger seg utenpå og regner bort som 99% av bumpershine/plastfornyerproduktene til bil så er det gjerne ingen fare for annet enn at det forsvinner fort :p
Det jeg tror Turid hadde likt var om du gav tåneglene hennes en runde polytrol. Altså nederst på lister og spoiler, ikke dekk :)
Ville faktisk vært litt forsiktig med turtle wax produkter på annet enn det de er ment for... Har ikke inntrykk av at de er veldig skånsomme, og plast og gummi er ganske forskjellige ting. Hvis det er kjemikalier som skal trekke inn a'la polytrol så er ikke det noe jeg ville klint på dekkene mine ihvertfall... Hvis den bare legger seg utenpå og regner bort som 99% av bumpershine/plastfornyerproduktene til bil så er det gjerne ingen fare for annet enn at det forsvinner fort :p
hva tåneglene hennes angår, her har jeg ikke nok maskeringsteip, og tør ikke gå på uten.
bumper shinen heter faktisk bumper/tire shine, så jeg tror ikke det er noe problem. har brukt den før, og den er som de fleste andre bumpershiner, holder i et par vask før virkningen er borte:D nå bruker jeg den egentlig kun for å bli kvitt flaska:D
men takk for omtanken:D
hva tåneglene hennes angår, her har jeg ikke nok maskeringsteip, og tør ikke gå på uten.
bumper shinen heter faktisk bumper/tire shine, så jeg tror ikke det er noe problem. har brukt den før, og den er som de fleste andre bumpershiner, holder i et par vask før virkningen er borte:D nå bruker jeg den egentlig kun for å bli kvitt flaska:D
men takk for omtanken:D
Jo bare hyggelig! :D
Jeg gikk på en liten smell da jeg prøvde polytrol på gummimatte en gang, det ble aldri helt bra... tørket aldri, lot seg ikke vaske bort, og holder seg antagelig klissete og fælt den dag i dag selv om jeg heldigvis har kvittet meg med den :)
Joakim-G_R
20/05/11, 20:53
Polytrol på plastmatter som er i f.eks 240n må jo bli krem. :)
Erlend Dystland
20/05/11, 20:56
Det er visst ikke så lurt, etter det jeg har hørt på dcn, Joakim-G_R
Joakim-G_R
20/05/11, 20:56
Det er jo plast, ikke gummi?
Erlend Dystland
20/05/11, 20:59
Mente at dem sa noe om lukt og stoffer produktet drar med inni kupeen i bilen.
Joda, kan tenke meg polytrol blir sittende. selv om jeg var ganske moderat i påføringa, måtte jeg jo tørke av overskuddet etter ti minutter med inntrekking. innvendig blir det ingen polytrering, i forhold til lukt, men mest på bakgrunn av at den er Highly Flammable:D
Innvendig er det mange fine produkter, som lukter godt i motsetning til polytrollet :rolleyes:
Og polytrol er ikke så langt unna status som vidundermiddel nå.. Og hvorfor har jeg ikke hørt om det før :eek:
A
M.Engelsen
20/05/11, 22:59
Er det nye Autosol :D
Er det nye Autosol :D
Tror du har misforstått litt her, Autosol er et slipemiddel som brukes til å slipe ned lakk før polering, og for å fjerne små ujevnheter. Owatrol Polytrol brukes for å bringe frem originalfargen på ulakkerte plastbiter, som den grå biten av fangeren på en 850. Holde mye bedre enn alt annet av kjente fargeoppfriskningsmidler, derav vidundermiddel:D
Vil takke Nilsebu for tydelig endorsement av Lysaker Fjøsmekk & Sportseksos.
Må få deg R fanger!!:D
Veit ikke helt, er litt i tvil... veit ikke om jeg gidder den ombygginga som da MÅ følge med, med bakfanger, lister osv. har litt lyst til å fortsette å shine på hu her og, er jo ikke så mange som satser på prefacelift 850, tross alt.
M.Engelsen
21/05/11, 21:50
Er vel en grunn til at ikke noen satser på første gen :D
Er vel en grunn til at ikke noen satser på første gen :D
Uten å spekulere med på hva det betyr, er det jo ganske mange færre PREfacelift 850er enn facelift 850er. hvilket gjør avstanden mellom de PENE og godt holdte prefacelift850er større, og for min del har jeg lyst på en bil som få andre har, med løsninger som få andre har.
De fleste kan vel si seg enig i at en PEN prefacelift bil er legges større merke til enn en faceliftbil som man tross alt har sett hundre ganger før? ikke noe vondt ment her, mot noen, men det mener hvertfall jeg. de fleste prefaceliftbiler er jo bygd om til facelift for lenge sida allikevel.
Du har jo allerede begynt på moderniseringen med lyktene da... men ellers synes jeg absolutt pre-facelift også har sin sjarm. Står en grønn nedi gaten her som jeg lurer på om går for et litt ufrivillig "rat look" eller hva det heter. Svart panser og ganske slitt lakk rundt om.
Edit: Der var den jo faen meg på finn.no! :) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28571418... delebil? :D
Du har jo allerede begynt på moderniseringen med lyktene da... men ellers synes jeg absolutt pre-facelift også har sin sjarm.
Joda, men jeg hadde ikke satt på facelift originallykter her, uten å ville gå for total facelift. Min neste 850 blir uten tvil en facelift 855 med turbo, men inntil jeg føler det er greit å bruke penger på det, og jeg finner en jeg vil ha, vil Turid bli seende ut som en KLAR prefacelift. Ikke dermed sagt at hun er gammel.
Hun er jo såvidt myndig:D
plaseringa av loddene der hadde jeg aldri godtatt! hadde komment til og klaga med en gang, og om lakken er skrapa bort, ville jeg bedd om erstatning!
har jobbet i 3 månder som dekkomlegger, og noe slikt hadde jeg aldri komment til og gjort! såklart på en stålfelg da.
hvorfor kunne dem ikke lime lodd på innsida av felgen?
kjenner jeg blir irritert her..
Miiiiriam :confused:
Miriam er V70en til Nilsebu, han kommenterte på bildene tidligere at dørene mine under dørlistene så så fine ut i lakken i forhold til Miriam, som da er det eneste på bilenjeg ennå ikke har polert. Derfor, penere nedentil enn Miriam:D
plaseringa av loddene der hadde jeg aldri godtatt! hadde komment til og klaga med en gang, og om lakken er skrapa bort, ville jeg bedd om erstatning!
har jobbet i 3 månder som dekkomlegger, og noe slikt hadde jeg aldri komment til og gjort! såklart på en stålfelg da.
hvorfor kunne dem ikke lime lodd på innsida av felgen?
kjenner jeg blir irritert her..
De sa at det gjorde balanseringen mer nøyaktig og riktig, og lot de bruke færre lodd... Kan jo alltid hende det er noe skamjævlig kast i dekka mine, men.... nei, etter lakkering SKAL jeg har lodd på innsiden.
Miriam er V70en til Nilsebu, han kommenterte på bildene tidligere at dørene mine under dørlistene så så fine ut i lakken i forhold til Miriam, som da er det eneste på bilenjeg ennå ikke har polert. Derfor, penere nedentil enn Miriam:D
De sa at det gjorde balanseringen mer nøyaktig og riktig, og lot de bruke færre lodd... Kan jo alltid hende det er noe skamjævlig kast i dekka mine, men.... nei, etter lakkering SKAL jeg har lodd på innsiden.
Er jo god plass innenfor eikene uansett, men ja blir mer nøyakti..
har ballansert noen dekk på jobb, både store og små, og ingen har klaga på ubalanse :p selv om loddene er plasert innenfor eikene.
jeg hadde strengt tatt gitt faen i om de hadde gaffateipa fast en sandsekk på innsida, så lenge jeg ikke ser det. men men, det vil ordne seg.
Miiiiriam :confused:
Du verden for et fint navn :) Musikk i mine øre :D
Mr fuckup.. neste gang jeg er i nittedal, så SKAL jeg inspisere lakken din nedenfor dørlistene!!!!! :o
Du verden for et fint navn :) Musikk i mine øre :D
Mr fuckup.. neste gang jeg er i nittedal, så SKAL jeg inspisere lakken din nedenfor dørlistene!!!!! :o
Den er grei:D I'll bring lubricant!!!
I'll bring lubricant!!!
Ikke gjør det a...
You like it rough, eh?:D Og du møter ikke meg og Turid uten at det er en boks WD40 i nærheten.
Joakim-G_R
22/05/11, 07:59
Makan til offtopic :p
Haha, da forstår jeg! Satt her og tenkte helt koffert jeg.. Huffamei :rolleyes:
Neida, er mer vennlig spøk enn noe annet, og jeg tror det er fotokunnskapene til Lightyear som viser her, mer enn mine "feilfrie" dører. for det er de ABSOLUTT ikke:D
neida, er mer vennlig spøk enn noe annet, og jeg tror det er fotokunnskapene til lightyear som viser her, mer enn mine "feilfrie" dører. For det er de absolutt ikke:d
busted!!!!
busted!!!!
Men fremdeles penere enn Miriam.:D
Siterer Lightyear her:
"Det gjenstår å se inntill begge bilene har vært på full underlivssjekk!"
Men fremdeles penere enn Miriam.:D
Siterer Lightyear her:
"Det gjenstår å se inntill begge bilene har vært på full underlivsskjekk!"
hahaha.. Bring it!! :)
Ehm... Nilsebu? sjekk skrives uten K på starten:D
Men du kan bring it, jeg har radiatorlekk og kan ikke kjøre langt før jeg får vondt av turid:D
hahaha.. Bring it!! :)
Aner jeg opprettelsen av Lysaker GynoService her... ?:p
Aner jeg opprettelsen av Lysaker GynoService her... ?:p
Så lenge det kun serves biler og kvinnemennesker av en viss størrelse, alder og utseende, er ikke det noen umulighet.
Ehm... Nilsebu? sjekk skrives uten K på starten:D
Kan ærlig innrømme at jeg så det, men spesielt på forum etc hvor det er litt skrivefeil, så liker jeg ikke å påpeke pga dysleksi og skrivevansker.. :)
(ikke at jeg tror du har det, men generelt).
Må ty til med google på enkelt ord selv noenganger :)
Bra noen liker store kvinnfolk også :)
ser den...:D når skal du tilbake til det fantastiske østland neste gang? kanskje ingen planer? jeg ser for meg en rød bil(les: røde og rødAKTIGE) photoshoot, med deg, meg og Lightyear. SÅ kan du få glo så mye på underlivet til Turid så mye du vil, no touching though:D
ser den...:D når skal du tilbake til det fantastiske østland neste gang? kanskje ingen planer? jeg ser for meg en rød bil(les: røde og rødAKTIGE) photoshoot, med deg, meg og Lightyear. SÅ kan du få glo så mye på underlivet til Turid så mye du vil, no touching though:D
Hehe.. neste planlagt tur er Rudskogen 8 juni, men plutselig så står jeg der en dag, tom for snus. Man vet jo aldri :)
så liker jeg ikke å påpeke pga dysleksi og skrivevansker.. :)
Bare vansker uten noen form for skriving på østlandet nå ;)
A
Se der ja, du fant fram loggen din ja :)
Me like that collor in deed :D
Ser du har/hadde 80`tals tuter og, tatt dem vekk ?? men synest de var litt stusselige da, bare to jo, jeg hadde 5 hehe.
En kjempe bra workout og en meget pen bil ja, motor rommet blei fint også og takket være din logg så fikk jeg en idee til mitt eget hehe.
din er vel 601 Classic Red den og, 850freak? nydelig farge, bare synd at den, som de fleste andre rødfarger er et HELVETTE å¨holde blank:D
hadde de originale horna ja, men med en feil på disse, bytta jeg til et 120db kompressorhorn (eller så sa esken:D). lyden er HØY, men litt for lys, så jeg har lyst til å få tak i et skikkelig lastebilhorn, selv om det kanskje ikke er helt lov:D
hvilke ide fikk du til din bil? vi røde må holde sammen, vettu:D
vi røde må holde sammen, vettu:D
Rødbil-Mafia`n? :cool:
noe slikt noe. vi må konspirere litt, noe vi er flinke til allerede.
din er vel 601 Classic Red den og, 850freak? nydelig farge, bare synd at den, som de fleste andre rødfarger er et HELVETTE å¨holde blank:D
hadde de originale horna ja, men med en feil på disse, bytta jeg til et 120db kompressorhorn (eller så sa esken:D). lyden er HØY, men litt for lys, så jeg har lyst til å få tak i et skikkelig lastebilhorn, selv om det kanskje ikke er helt lov:D
hvilke ide fikk du til din bil? vi røde må holde sammen, vettu:D
Jepp 601 Classic er navnet ja :) ja fin farge men man må holde den vedlike ellers så tar solen den. rød generelt er et helvete egentlig, falmer lett.
Lastebil horn ?? du er gal! haha
Ååå nei du, du får nok vente som alle andre hehe
jo, jeg skal, etterhvert ha et horn som sier FLØTT DEEEEEEEEG, altså en dyp og høy lyd, litt sånn som et skikkelig vogntog på landevei med rådyr i veibanen:D
Til tross for at jeg forventer ny radiator ganske snart, klarer jeg ikke å slutte med fiklinga på den gamle. Den har tidvis vært tett, tidvis ikke, så jeg har liksom ikke helt gitt opp...
Anyways, etterfylte litt igår, inntil jeg får en helt tett radiator, gidder jeg ikke ha på glycol, dårlig med minusgrader her. Uansett, vannet begynte umiddelbart å piple ut fra rundt røret som går fra viftehuset til ECU-boksen, hadde inntrykket av at denne bare skulle gi ECU kjøling? Anyways, det piplet i starten, helt til det begynte å renne kraftig. Har ikke sett dette før, kun sett lekkasje fra fronten, rett foran retur-røret fra blokka, som nå er tett, selvfølgelig.
Mye småplager på Turid, stakkars.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.