Vis full versjon : Bytte Xenon pærer V70
Noen som har erfaring med å bytte xenon pærer i V70 2006 modell.
Hva er enklest for å komme til:
1. Ta bort luftfilter boks osv. +++
eller
2. Ta ut front fangeren og skru ut lykta
Edit: Noen som har gjort dette før som kan bistå med litt info om hva som skal til for å få dette til?
Ta ut luftfilterboksen er det greieste. Da har du god plass :)
Ta ut luftfilterboksen er det greieste. Da har du god plass :)
Hva er den boksen på andre siden, altså på høyresiden av bilen (samme plassering som luftfilterboksen på venstre side)?
Bør en kople fra batteriet før en gjør denne jobben?
På andre siden sitter motorstyreenhet, under det svarte dekselet. Pleier å ta ut dekselet over disse når jeg skal bytte på andre siden.
Trenger ikke koble fra batteriet. Men ikke ha tenning på! :)
På andre siden sitter motorstyreenhet, under det svarte dekselet. Pleier å ta ut dekselet over disse når jeg skal bytte på andre siden.
Trenger koble fra batteriet. Men ikke ha tenning på! :)
Altså batteriet kan stå på men tenningen skal være av.
På motorstyreenheten....er det 2 stk deksel? Noe spesielt en skal passe på når en tar av disse?
Jepp, tenning av. Kan godt ta av minuspolen på batteriet for å være helt sikker :)
Stemmer det, er to stk deksler. Ikke noe spesielt å tenke på ved fjerning av disse.
Styreenhetene krever et spesialverktøy for demontering/montering da, men når du får bort dekslene rundt klarer du komme til
Ja, og selvfølgelig påfyllinga til spylerveske ;)
Tok ut luftfilter boksen på venstre siden....fikk byttet pæra. Litt kronglete å få på plass den fjæra som holder greia på plass.
Grunnen til at jeg bytta var at de pærene som sto i er 4-5 år...så tenkte de var noe svekket. Den nye pæra kjøpte jeg på biltema - kan ikke si det ble noe forskjell på lyset.
Når Xenonpærene blir dårlige endrer fargen seg først, de blir rosa/lilla aktig - flimmer osv.
Pærene blir også mørke innvendig.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.