PDA

Vis full versjon : Bytte Xenon pærer V70



runepv50
23/08/10, 21:09
Noen som har erfaring med å bytte xenon pærer i V70 2006 modell.

Hva er enklest for å komme til:

1. Ta bort luftfilter boks osv. +++

eller

2. Ta ut front fangeren og skru ut lykta

Edit: Noen som har gjort dette før som kan bistå med litt info om hva som skal til for å få dette til?

_tormod_
23/08/10, 21:29
Ta ut luftfilterboksen er det greieste. Da har du god plass :)

runepv50
24/08/10, 09:22
Ta ut luftfilterboksen er det greieste. Da har du god plass :)


Hva er den boksen på andre siden, altså på høyresiden av bilen (samme plassering som luftfilterboksen på venstre side)?

Bør en kople fra batteriet før en gjør denne jobben?

_tormod_
24/08/10, 09:57
På andre siden sitter motorstyreenhet, under det svarte dekselet. Pleier å ta ut dekselet over disse når jeg skal bytte på andre siden.
Trenger ikke koble fra batteriet. Men ikke ha tenning på! :)

runepv50
24/08/10, 12:34
På andre siden sitter motorstyreenhet, under det svarte dekselet. Pleier å ta ut dekselet over disse når jeg skal bytte på andre siden.
Trenger koble fra batteriet. Men ikke ha tenning på! :)

Altså batteriet kan stå på men tenningen skal være av.

På motorstyreenheten....er det 2 stk deksel? Noe spesielt en skal passe på når en tar av disse?

_tormod_
24/08/10, 14:46
Jepp, tenning av. Kan godt ta av minuspolen på batteriet for å være helt sikker :)
Stemmer det, er to stk deksler. Ikke noe spesielt å tenke på ved fjerning av disse.
Styreenhetene krever et spesialverktøy for demontering/montering da, men når du får bort dekslene rundt klarer du komme til

mister j
26/08/10, 21:30
Ja, og selvfølgelig påfyllinga til spylerveske ;)

runepv50
06/09/10, 22:08
Tok ut luftfilter boksen på venstre siden....fikk byttet pæra. Litt kronglete å få på plass den fjæra som holder greia på plass.

Grunnen til at jeg bytta var at de pærene som sto i er 4-5 år...så tenkte de var noe svekket. Den nye pæra kjøpte jeg på biltema - kan ikke si det ble noe forskjell på lyset.

Roy
06/09/10, 23:15
Når Xenonpærene blir dårlige endrer fargen seg først, de blir rosa/lilla aktig - flimmer osv.
Pærene blir også mørke innvendig.