PDA

Vis full versjon : '03 V70 2.4T vifte går etter motor har stoppet



taarhaug
23/08/10, 20:43
hei,

har merket i det siste at vifta går mye oftere enn tidligere etter jeg har stoppet bilen. viften går i 5-10 minutter etter stopp, men det mest irriterende er en litt ekkel "brentlukt" inne i kupeen når man på nytt setter seg i bilen. jeg regner med at dette skyldes vifta blåser lufta inn i kupeen.

noen som vet hvordan dette henger sammen? jeg finner en del treff om samme problem på andre biler men da ofte slik at vifta aldri stopper. hvis min tempføler er gåen, hvorfor stopper da viften etter en stund? tidsavbrudd?


vh,

Thor

aarnes
25/08/10, 07:08
Hei,

kan også være et relè til kjølevifta.
Hvis det henger, og ikke følger helt med kan det føre til at vifta til slutt tapper batteriet.
jeg har selv hatt samme problem, og det skjedde fordi jeg ga en bil startstrøm. Da gikk begge releene ad dundas. Koster 100kr/stk , så er verdt å bytte disse først.

OleH
11/08/16, 11:42
Hei,

kan også være et relè til kjølevifta.
Hvis det henger, og ikke følger helt med kan det føre til at vifta til slutt tapper batteriet.
jeg har selv hatt samme problem, og det skjedde fordi jeg ga en bil startstrøm. Da gikk begge releene ad dundas. Koster 100kr/stk , så er verdt å bytte disse først.

Har en S80 2005 mod som radiatorviften ikke ville stoppe på i går. den går i full fart etter at bilen er stoppet og låst. Tok av pluggen som ligger oppå vifta og da stoppet den. Har byttet nivå regulator i ekspansjonstank uten hell (Volvo mente det var denne som var feilen). Noen har snakket om ett rele som skal sitte på venstre side (i kjøreretningen) som ruster opp men finner ikke dette jeg ....hjelp :-)

4x4vinge
11/08/16, 13:55
Styreenheten på kjølevifta som er gåen. Kjøp dæ en brukt vifte